Hva spiller du for tiden?

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har endelig rundet Sleeping Dogs! Har hatt det stående i hylla lenge. Planen var å spille det i jula, men jeg var stort sett sengeliggende hele desember, så det det ble med planen.

Var ganske skeptisk i begynnelsen, siden det virket som et billig b-spill med elendige produksjonsverdier, som kanskje bet over litt mer enn det taklet. Viste seg etter hvert at alle momentene falt på plass, og at spillet er helt fantastisk! Jeg brukte 14 timer, og kjedet meg egentlig aldri. Kampsystemet er enkelt og gøy, og skytingen fungerer greit. Se for deg et GTA der du faktisk slipper å kjempe mot kontrollene, så har du Sleeping Dogs. Historien var også overraskende bra, noe som mildt sagt er en sjeldenhet når det kommer til spill. Brutal, voksen og bra stemmeskuespill. Den lider litt av dårlige animasjoner, men det er ikke slik at det blir en plage. En oppfølger på next-gen konsollene, med økte produksjonsverdier, hadde eid veldig.

SD skal også ha ros for kanon musikk. Jeg storkosa meg under en biljakt, når plutselig Flying Lotus kom på Warp sin egen radiokanal.

Du finner det garantert til under 200 kroner, kanskje under hundrelappen også. Sikrere kjøp kan du knapt gjøre.
 

Novastrum

Feminist-elitist


Eg er òg interessert i å få ein nykel, sånn apropos.
Må ha med musikken også.

Spiller Plants vs Zombies fordi jeg ikke har hatt tid til annet denne uka :(
Men i helga skal det spilles. Vurderer å kjøpe Sim City og grine ved innloggingsskjermen, eller eventuelt gå for å Raide litt Tombs. Også må jeg prøve å få fullført Metroid Prime 3.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Da burde alle med PS+ slenge seg på! En annen positiv ting jeg kan nevne, er at spillet føles veldig variert. Strukturen i oppdragene er ganske like, og du bruker stort sett de samme verktøyene hele veien, men situasjonene er såpass forskjellig og godt skrevet, verktøyene gøy å bruke og områdene varierte, at det aldri føltes som et ork å spille gjennom. Spillet er også veldig flink til å øse på med oppgraderinger hele veien, så man har alltids noe nytt å leke med, enten det er biler, komboer, klær, våpen og så videre.
 
Blitt lite spilling i det siste, på grunn av studier. Det har betydd at jeg har vært lite på Spillegal også.
I dag spilte jeg litt Battlefield 3, og tenkte jeg skulle komme innom for å skryte av noe moro jeg fikk til.
Jeg anser meg selv som ganske god i Battlefield 3, nå. Jeg har jo tross alt spilt det en del.
Spillestilen min er imidlertid ganske standard, og det er sjeldent jeg får til noe som hadde hatt noe å gjøre på YouTube.
Men på formiddagen fikk jeg til noe fett! Jeg har i det siste prøvd å bli god på å kjøre fly. Har vendt meg greit til styringen, og kan godt ende opp med 5-10 kills i løpet av en runde (avhenger litt av hvor ofte jeg får tak i et fly).
Uansett, jeg dreiv og fløy rundt og koste meg, men i gamet var det dessverre en som mestret kunsten litt bedre enn meg. Han eide meg stort sett, og jeg endte hele tiden med å måtte hoppe ut av flyet. Den 3. eller 4. gangen dette skjedde var det noe som slo meg. I det siste har jeg nemlig fått dilla på å spille som support. JEG HAR JO C4 MED MEG!
Med en gang jeg hoppet ut av flyet dro jeg i fallskjermsnora, kasta et par ladninger, og ventet 1-2 sekunder, før jeg detonerte. Og hva skjedde? Jo, det skal jeg fortelle deg: Han som herpa flyet mitt hadde ikke lenger noe fly selv, og han var i tillegg dævv! Jeg skal innrømme at jeg måtte nynne litt på James Bond-theme!
Dette er det første virkelige morsomme jeg har fått til i Battlefield. Det jeg synes er litt vilt er at jeg naila akkurat det samme neste gang jeg prøvde også. Dette får meg til å undre om det kanskje ikke er så imponerende.

Uansett, jeg har sett mye mer imponerende og fete ting på YouTube, men ville bare dele dette, da det var et ganske fett spilløyeblikk for meg.
 
Hadde så lyst til og spille Simcity, men som nevnt tidligere: internett killed it. Så nå er jeg gode gamle Simon Belmont og er på vei til et småcreepy slott. Spillet er overraskende bra i forhold til demoen hittils. (3-4 timer uti det)

Hele starten minner meg mye om Castlevania(NES) og Super Castlevania IV(SNES), og det er ikke en fæl ting. For meg som aldri har likt den Metroidvania stilen føles dette ut som et frisk pust. Personlig syns jeg dette er Semi-Metroidvania, hvor utforsking belønner deg, men er ikke en nødvendighet. Noe som jeg setter stor pris på. Jeg spilte de første to timene med 3D på, og det syntes jeg var fantastisk, bortsett fra at jeg pilser mens jeg spiller, noe som fort ga meg hodepine. Spillet har holdt seg stabilt nok, igjennom den første bosskampen, og et par grafikktunge første baner, men det skal nevnes at når Zombier har begynt å spamme meg så merker jeg at bildet hopper bittelittegrann.


EditmeredithReddit: kom meg til kjøkkenet nettopp. Det greiene her minner om det første Castlevania som kom til 3DS, det der du hopper igjennom bilder osv.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Portait of Ruin ja, det eier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng: Det første Castlevania-spelet som kom til DS var Dawn of Sorrow, ein oppføljar til Aria of Sorrow på GBA. Portrait of Urine var det andre, som seinare vart følgt av Order of Ecclesia. Alle dei spela kjem med ei anbefaling herifrå, berre så det er sagt.
 

Javi

elsker dette landet
Holder på med Broken Sword 2 til Ipad. Fungerer skikkelig bra i dette formatet. Begynte på dette spillet etter eneren for endel år siden, men ble aldri ferdig. Nå tror jeg at jeg har kommet forbi der jeg avsluttet sist, så dette skal bli gøy. Bra spill. Håper flere gamle point&click-klassikere blir porta til ipad. Det er nok en av de få "seriøse" spillsjangerene som faktisk funker fullverdig på tabletplatformen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Driv og skal knerte sjølveste Peace Walker i Metal Gear Solid: Peace Walker sjølv. Og spelet? Vel... det klarer kunststykket med å vere delt opp i små munnfullar, spesielt designa for å spelast på farta (spelet kom opprinneleg ut til PSP, eg speler Xbox 360-utgåva no), men likevel klare å halde seg til det som gjer Metal Gear Solid til eit bra konsept, og jamvel utvide det på enkelte sett.

Til dømes: Det er langt færre setpieces i Peace Walker, og ein del gjenbruk av dei same plassene (ikkje at det ikkje var mykje rusling fram og attende i tidlegare MGS-spel, men Peace Walker har ein strengt lineær struktur, hvor kvart oppdrag er delt inn i nokre få, samanknytte brett), men likevel klarer spelet å trylle fram nokre snike- og skytesekvensar som er heilt på høgde med det beste frå dei andre spela. Bosskampane er nok dei svakaste i dei MGS-spela eg har vore borti (alle bossane er ulike Metal Gear-aktige prototyper, sett bort frå tre kampar som er mot ein LAV, ein tanks og eit helikopter), men det er ikkje så farleg.

Utanpå hovudspelet har Kojima Productions klistra eit meta-spel der du skal byggje ut Mother Base (ein forløper til Outer Heaven), rekruttere og vedlikehalde mannskap, forske fram teknologiske nyvinningar, sende troppar ut på oppdrag osb. Det seier litt at båe spelmodi er engasjerande og knytt såpass godt saman at du får lyst til å fikle med basen, og gjer ekstra ting under oppdraga fordi du ser at du kan få nye ressurser til Mother Base.

Så, ja. Skaff dykk Peace Walker, det er fortsatt eitt av dei beste MGS-spela.
 

Javi

elsker dette landet
Ble nettopp ferdig med Broken Sword; The Smoking Mirror. Nesten flaut, jeg ser jo at jeg var nesten ferdig med hele spillet da jeg begynte på det forlenge siden, jaja. Br spill er det hvertfall. Har lastet ned Beneath a Steel Sky, The Walking Dead og Simon the Sorcerer så nå har meg masse nytt å kose meg med. Noen som vet om andre perler for ipad? Skulle ønske treeren i Broken Sword ble porta til ipad. Jeg liker å slappe av i sofaen mens jeg spiller og laptopen min passer ikke akkurat til fanget. Tror det nærmer seg tiden der jeg må se etter en ny datakomputer.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du vil IKKE ha Broken Sword 3. Det er i 3D, ser helt jævlig ut, det er buggy, og puzzlene går mest bare ut på å dytte bokser og det finnes flere bedre iPad-spill hvor du gjør det. Skulle funnet posten hvor jeg ræget over det hvis jeg ikke var på mobil.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Jeg klarte ikke dy meg. Det klødde for mye i fingrene! Trangen til å være borgemester ble for stor.

Sånn ca 15 minutter inn i tutorialen, får jeg beskjed om at "servers are down, attempting to reconnet". Deretter tok spillet meg videre inn i nabobyen, og da ble det bare stående og laste og laste og laste og laste uten at det skjedde noe. Jeg CTRL-ALT-DELETA drittet, og starta det på nytt. Nå er det INGEN servere å velge mellom og jeg får ikke vært borgemester.

:penga::penga::penga:


Jaja. Jeg får fullføre Tomb Raider. Det er fett.
 

Javi

elsker dette landet
Har spilt ca en time gjennom The Walking Dead og hodet mitt trenger en pause. Jeg hater skrekkfilmer/spill og synes zombier er harry, men dette spillet kan kanskje være et unntak. Det har en god blanding av tradisjonell point & click (favorittsjangeren, i tilfelle dette ikke er åpenbart(!!)) i 3D som funker veldig smooth, kjappe valg som må tas i dialogen(a la Fahrenheit) og god pace hittil. Jeg skvetter som faen og blir stressa når det blir heftig, men historien kommer kjapt fram på en troverdig måte som gjør meg nyskjerrig. Blir dette mitt første zombiespill? Tror det. Fortsettelse følger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay. Peace Walker slutta ikkje etter at hovudhistorien var ferdigspelt, gitt. Etter at du har sosa litt rundt når du er ferdig med spelet, låsast det opp ei kjede med (ikkje spesielt spennande) oppdrag som til saman leder opp mot det ALLER siste oppdraget. Dette kapittelet av spelet heiter Outer Heaven. Noko for dei som bryr seg om historia i MGS-spela, med andre ord.

Bra: Når du er ferdig er det fortsatt mykje spel att. Du kan ta oppdrag som snevrar inn fokuset til berre eitt eller to område av spelopplevinga, superharde variasjoner over oppdrag frå hovudspelet, eller fjåsete gimmick-brett som baserar seg på gamle arkadespel eller noko anna tøys. Til dømes er det eit brett som baserar seg på klassikeren Pang, og eit passeleg gøymt brett basert på Monster Hunter. Til den grad at ein figur frå Monster Hunter-spela er med, og at målet ditt er å drepe ein diger drage som har fleire hundre tusen livpoeng (nesten). Dette er stor moro, om nokon skulle lure.

Ikkje fullt så bra: For å låse opp siste SISTE del av spelet, krev Kojima at du byggjer din eigen Metal Gear. Dette involverer å slåst mot bossane i spelet (mecha-bossane, nærare bestemt) nok gonger til at du får tak i delar til Metal Gear ZEKE (som blekkboksen din heiter). Kult? Nja. Du må sikre deg delar til føtene, generatoren, motoren og hovudet, i tillegg til eit våpen og AI-modular til å drive faenskapen. Problemet er berre at for å få delar, må du drepe ein boss utan å skade den delen du vil ha. Det svake punktet på alle bossane er ein AI-kapsel som sit like ved hovudet... gjett hvor lett det er å drepe ein boss utan å skade hovudet samstundes. Løysinga eg kom fram til, var å berre bruke skarpskytargevær og maskingevær slik at eg kunne sikte presist mot berre kapselen. På den eine bossen. Om at og om att. Har spelt mot den bossen tre gonger no, og eg manglar fortsatt ein del til hovudet. Dette er ikkje moro, om nokon skulle lure.

Men lell: Det er for mykje sært og artig i dette spelet til at eg kan mislike det. Eitt av oppdraga gjekk ut på at eg skulle avvæpne soldatar ved å ta dei i bakhald og sikte på dei... med ein banan. Eit anna gjekk ut på å sjekke opp den HEILT KLART LOVLEGE jentungen eg har på basen min, og lokke ho inn i en pappask slik at me kunne bli betre kjend. :ehm: Så, ja. Ein artig spelen dette.
 
Erke så lett å se forskjell på kvinnelige og mannlige kroganere når man er vokst opp i et prøverør.

Javi: Jeg hadde gitt Blood of the Zombies et forsøk. Det er riktignok ikke pek og klikk, men mer penn og papir RPG for single player, men det har masse pussler og intrige. Man er en student som blir kidanppa på tur i Øst-Europa og solgt til en gal fyr som skal ta over verden med zombles og målet til spilleren er egentlig å rømme. Finnes dog andre måter man kan avslutte spillet på også. Somoftest ved å bli spist.
Ser forøvrig at det finnes til Android og så dere med det kan og teste.
 
Det har blitt litt forskjellig på meg i det siste. Har etter et laaaaaangt opphold fra gaming kommet sterkt tilbake, og denne gang med splitter ny gamer PC.. Da har det nesten utelukkende gått i PC spill som Sim City, Trackmania Canyon, Starcraft osv. I skrivende stund laster jeg ned Arma II collection for usle 14.99€. Dette er kun for å teste DayZ siden som den tidligere konsoll horen jeg var/er så gikk jeg glipp av denne bug infestet perlen.

EDIT: Ja livet er konge på Steam. Selv om det er under en time siden jeg kjøpte Arma II Collection der så sier spillet at jeg har feil serialkode når jeg starter DayZ...... SATAN!
Får vel re-installere alt igjen, fungerer ikke det så er det customer service på gang. Yay..
 
I ren protest mot all SimCity 5-aktiviteten om dagen, har jeg begynt å spille SimCity 2000 i stedet. Jeg hadde ikke prøvd det før forrige uke, og jeg må si, det er en utfordring! Vet ikke hvor mange byer jeg gikk gjennom før jeg endelig klarte meg frem til år 2000. Lærte fort at man ikke kan ta opp lån, fordi da går man til grunne med en gang. Da ble utfordringen å få budsjettet til å gå i pluss, og helst over lengre tid. Allikevel var ikke dette nok, for når 50 år har gått må du ha nok penger til å erstatte kraftverket ditt. Og så kommer jo alle katastrofene. Endte opp med å skru de av i går, etter at hele byen min tok fyr fordi et fly krasjet i atomkraftverket mitt, og jeg bare hadde 8 penger på konto i det det skjedde. Noe som gjorde det umulig å komme seg igjen.

Men utfordringene er det som gjør et godt SimCity. Og jeg liker SimCity veldig, veldig godt.