Hva spiller du for tiden?

Novastrum

Feminist-elitist
Ble noen timer med sofakriging i Biker Mice From Mars til SNES i går. Isometrisk racing goodness Spillet er jo ødelagt til helvete pga noen helt latterlig sterke angrep til noen av folkene, og at det å ligge på siste plass gir deg de beste random-angrepene i motsetning til førsteplassen som bare får penger. Leda sterkt i fire runder, så blir jeg truffet av et eller annet og ender opp på sisteplass fordi det tar tre timer å komme seg etter et angrep. Kult at man kan tjene opp penger og oppgradere kjøretøyet mellom løpene. Ordentlig spill.
Testa også 2 player i Sunset Riders som jeg aldri har spilt før, og det var ikke akkurat Contra. Ble fort skrudd av. I motsetning til Contra 3, som er veldig Contra.De overhead-banene er så forbanna elendige. Frustrasjonsnivået til de greiene som skifter retninga di er skyhøyt. Bra kveld.
Brofist received

Testa også 2 player i Sunset Riders som jeg aldri har spilt før, og det var ikke akkurat Contra. Ble fort skrudd av.
Brofist retracted

I motsetning til Contra 3, som er veldig Contra.De overhead-banene er så forbanna elendige. Frustrasjonsnivået til de greiene som skifter retninga di er skyhøyt. Bra kveld
Brofist refunded

Spilte faktisk både Sunset Riders og Contra III i går jeg også. Er enig i at Contra 3 har bedre spillbarhet i dag, men SR gir også mye hvis man investerer i å bli god i det. ikke at jeg er god om dagen, har fortsatt ikke klart å finne noen god taktikk (exploit) mot grekern med pisken.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg spiller Portal. Det skuffer ikke.
 
Spilte faktisk både Sunset Riders og Contra III i går jeg også. Er enig i at Contra 3 har bedre spillbarhet i dag, men SR gir også mye hvis man investerer i å bli god i det. ikke at jeg er god om dagen, har fortsatt ikke klart å finne noen god taktikk (exploit) mot grekern med pisken.
Synes Sunset er for stivt i bevegelsene i forhold til Contra. Som å sammenligne Double Dragon(som jeg husker i hvert fall) med Turtles In Time. Vil ha Contra 5. Jeg tror jeg vil påstå at 4 er det beste i serien.


lol portal er ikke i 2d
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har bestemt meg for å ta en skikkelig opprenskning på Xbox Live Arcade, og cruise gjennom alle spilla jeg ikke har fått prøvd, men som jeg er smertelig klar over at jeg burde ha prøvd. Dunka inn 5000 MS-Points og kjøpte følgende:

Dust: An Elysian Tale
Braid
Limbo
Fez
Mark of the Ninja

Skal også få ned Bastion, Trenched/Iron Brigade og Spelunky. Noen graverende utelatelser? Meat Boy og Trials har jeg spilt. Sine Mora og Shadow Complex er vel også god sort?


Satte i gang med Limbo i går, og det er god sort. Fascinerende hvordan man "tar" spillet og mekanikkene uten noen som helst tutorial. Har allerede spilt gjennom litt i underkant av 70%, så det er tydeligvis en kort affære.

Har forresten lastet ned The Walking Dead: 400 Days, og planlegger å blåse gjennom det i natt. Gleder meg! Noen som aner hvor lang tid det tar, sånn sirkus?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Disse får du jo kjøpt på steamsommersalget!

400 days er fem mindre historier til ca. 20 minutter hver. En-to timer hvis du powergamer det.
 
Mye bra på XBLA ja, min absolutte favoritt er Braid, så det er bra du har plukka med deg det. Bastion kan jeg abolutt anbefale, Sine Mora er også knall, dog litt kort. Av ting du ikke nevner kan jeg anbefale Pac-Man CE DX, Outland, Winterbottom, Warp, Half Minute Hero, 'Splosion Man, ilomilo, Raskulls og selvfølgelig Banjo spilla.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
JT: Tolker jeg det dit hen at du ikke har spilt Shadow Complex? Det er ikke bare det beste XBLA-spillet jeg har spilt, men sannsynligvis topp 5 spillopplevelser på Xbox 360. (inb4 grining om at det bare er en simpel Metroid-ripoff og at spillet er basert på en historie fra en homohater osv.)

Edit: Bastion eier hardt.

Edit 2: Også bra at Pac-Man CE DX HD SUPERULTRA blir nevnt. En utrolig vellykket fornying av et gammelt konsept.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Devil may Cry(jepp, det med Donte.) Hanka det inn på gamestop for en hundrings. Det... er jo et spill. Var mye blest rundt hvor JÆVLIG edgy Donte er, 30fps(på 360 og PS3) og all den jazzen. Synes det er passe festlig så langt, liker wubbesoundtracket og selve slåssinga er vel så enkel som man kan gjøre noe slikt. MGR er åpenbart tusen ganger bedre men det visste jeg jo fra før.

Edit: greier ikke å slutte å tenke på denne mens jeg spiller:

 

Jæveltango

Pepperoni Playboy


Rundet akkurat Deadlight. Det var... ok? Det visuelle gjorde det til tider vanskelig å finne ut hvor man skulle ta veien. Det kan jeg leve med, all den tid det ser slående bra ut, med en trykkende stemning. Musikken og stemmeskuespillet var også imponerende. Rushet gjennom, og mistenker at det er mye å sette tenna i her, i form av dagbøker og annet rask som du finner på veien. Brukte litt under fem timer på min gjennomgang.

Selve gameplayet var ikke så imponerende som grafikken. En slags blanding av Oddworld og Canabalt, med litt skyting her og der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
stemmeskuespillet var [...] imponerende.
:psyduck: Du har spilt et annet Deadlight enn meg. I min utgave hadde hovedpersonen ett toneleie uansett om han snakka om sin elskede familie eller været. Og det inntrykket av at det er "mye å sette tenna i" er ikke riktig, jeg mangla omtrent 7% på hvert kapittel da jeg var ferdig og brukte et kvarter på å renske opp det siste. Men ja, et ålreit spill.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Mulig du har rett, jeg la aldri merke til de prosentene du nevner. Fikk bare et inntrykk når jeg spilte gjennom at der var mange områder man kunne utforsket bedre. Følte at spillet la opp til Canabalt-aktig gameplay, så det ble bare med tanken.
 
Mercenary Kings er slippi tidlig som alfa på Steam så det måtte jeg coppe. Det er da Metal Sluggete med grafikk fra fyren som bla. ga oss Pirate Baby's Cabana Battle Street Fight og Scott Pilgrim spillet. Det er og stort sett de som mekka sistnevnte som står for dette. Forskjellen fra MS er at man hele tiden har en base man mekker på ved å redde folk uti bushen og finne ting de kan bygge med. Man har haugevis av missions man kan dra ut på med konkrete mål så dette tar mer tid en de sedvanlige Sluggene. Noe annet man bygger er gunneren sin. Man plukker opp dill på bretta og med de og penger lager man nye våpendeler. Akkurat nå løper jeg rundt med en M16 med hagleløp og MP5-magasin. Det mekker ikke no sense, men det er jævla fett.
Så kom jeg til første bossen og ble karnøfla så til de grader og er litt rådvill.

Men men:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nei du! :ras: osv.

2013-07-22_00003.jpg 2013-07-22_00004.jpg
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg spiller også Mercenary Kings, og for de som ikke skjønte hvem som har mekka græffiksa så er det Paul Robertson. Han eier.

Uansett, Mercenary Kings ligner ikke egentlig så mye på Metal Slug, sett bort fra at du skyter folk og ting i begge; en bedre sammenligning er Bionic Commando (det gamle, eller Rearmed om du vil). Også på den måten at det innimellom er pisse vanskelig å finne ut hva i faen du skal gjøre for å klare et brett (eller kanskje jeg bare er teit). Jeg skulle akkurat nå dræpa en Steel Soldier, fant masse soldater men ingen av steel. Uansett er det skikkelig artig å mekke våpen, men en ting man merker fort er at skuddstyrken din blir fordelt på alle kulene du har i magasinet(!!!!????!!!!) så du kan ha en dobbeltløpa hagle med nøyaktig to skudd før du må lade om (med samme ladesystem som Gears of War), eller i andre enden en erteskyter som har ekstra-ekstradigert magasin men som krever at du tømmer fem av dem i trynen på en grunt for at han skal kvelde. Ikke helt tilfreds med dette systemet ennå, men regner med at det bygges ut etter hvert. Enn så lenge ruller jeg et kompromiss, med haglesluttstykke og -løp men riflemagasin som lar meg gønne ut åtte skudd før jeg må lade om.

Men ja, det ser skikkelig Jesus ut og musikken er ganske fet. Chiptunerock kalles det vel.


PS: Gjett om jeg spiller som han dølle gubben eller dama med de store puppene.