Hva spiller du for tiden?

Noen som husker Lone Wolf, det derre velg ditt eget eventyr-dillet som var fysiske bøker for over 9000 år siden og jeg LPa litt her? Vel det finnes en fantastisk port til Android. Bare søk etter Lone Wolf i Google Play sjappa og første resultat bør være det. Det er da gratis fordi gubbene som skrev det kjøpte rettigheta og la det ut på nettet. Det er som sagt porta til Android og de som har slava med det har gjort en fantastisk jobb.
Jeg har greid å kave meg helt til bok fire og jeg er nå the hero of the land. Jeg wielder sommerswerdet og har magikerveldet med meg samt at hele Sommerlund backer meg.
Kjenner jeg bøkene rett kommer jeg til å tråkke i ei harefelle og bli stabba til døde av en goblings på neste side.
Om du og vil spille så velg Animal Kinship og følg rottene i bok 2.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så joda, jeg testa nyeste Rise of the Triad, og det var jaggu Rise of the Triad. De har stort sett nytolka brettene (iallfall så langt), så: Samme layout, mer eller mindre, men litt tweaks og det ser ikke like dritt ut (første-ROTT kjørte som kjent på en modda Wolfenstein 3D-motor og så ikke akkurat pent ut da det kom i 1994, over ett år etter Doom må det være lov å si). Dermed får man de samme fiendene, de samme folka å spille med, de samme våpnene, ooog fortsatt de derre jævla svevende platene. Man får også en enda teitere humor, tenkte å screenshotte noen av "vitsene" men æh gadd ikke og ingen gikk glipp av noe. Men! Man får også samme koko-bananas sinnssyke gameplay med eksplosjoner hele tida, litervis med gørr, folk som revner hvis man skyter dem med eksplosiver, folk som revner hvis man skyter dem med kuler, og folk som revner hvis man stikker dem med kniv. Det er fortsatt artig, jeg lover.

Det er dog verdt å nevne at dette er selve definisjonen på cheap and cheerful. Kanadisk voice talent som utgir seg for å være amerikanere (og, dessverre for alle involvert, en som utgir seg for å være australier) er present and accounted for, for eksempel, og skuespilleren til dama jeg spiller med har tydeligvis "phoned in" som mellomnavn. Øh, det har de andre også, forsåvidt, jeg bare ble litt sliten av å høre "I'm the widowmaker." og "Wow. Check this shit aot." hele tida. Og bugs, sa De? Joa, våpen som plutselig bare forsvinner mellom henda, clipping bugs, brettgeometri som er ræva maskert så du setter deg fast på småplukk, usynlige vegger (vel, egentlig ikke en bug, men) osv.

Men... likevel... jeg liker det. Det er akkurat så teit som du husker at ROTT var, bare at det ikke får øynene dine til å blø i like stor grad (med mindre du virkelig ikke liker Unreal Engine). Dette er så nittitalls-FPS atte hjælp; svevende mynter over faens alt, masse dører som ikke kan åpnes som er helt like de dørene som KAN åpnes, et digert skilt det står "EXIT" på over utgangsdøra, elendige vitser og teite oneliners konstant, tonnevis med dustete våpen (som så klart gløder og svever før du plukker dem opp), og ja. Dette er samme kategori som Serious Sam (ikke treeren), og så får det bli opp til hver enkelt å avgjøre om det er bra eller dårlig. Jeg er nok med på multiplayer etter hvert, men serveren var nede da jeg skulle teste istad så vi får se om spillet er med på multiplayer etter hvert.
 
Da fullførte jeg nettopp Shadowrun Returns. Det var virkelig mer enn jeg hadde håpet på og må si jeg storkoste meg veldig gjennom hele spillet. Startet som en Decker Alv, med spesialisering på pistoler, og det funket helt ok, selv om jeg hele tiden savnet litt mer kraft i kampene. Dette hjalp seg jo en del så fort jeg fikk tilgang på litt bedre våpen, men jeg var hele tiden avhengig å ha med folk med litt kraftigere skyts for å sparke litt mer rumpe.

likte historien veldig godt, selvom jeg ante litt ugler i mosen her og der. Det var vel kanskje litt vel kort, ettersom at spillet i sin helhet er ganske enkelt så kunne de vel tatt på seg en litt større historie. Men regner vel med at det kanskje er noe mer som kommer, da det egentlig legger opp til dette. Satser også på gode historier fra fanbasen i fremtiden.
 
Neste story de skal slippe tror jeg foregår i Berlin. Den har mindre fokus på story og er mer åpen. Flere Johnsons å jobbe for og sånn. Hvis den første var SNES-utgaven blir dette den til Mega Drive.
Er forøvrig helt på slutten sjæl.
 
Høres bra ut, hadde vært veldig alright å ha mulighet til å bygge meg selv litt mer opp enn det jeg kunne her. Regner vel også med at man fortsetter med karakteren man begynte med.

Forøvrig interessant å se hvordan de drar valgene man fikk på slutten av Telestrian videre i såfall, om man valgte 1 000 000 nuyen, VP of security eller at McKlusky mister skiltet sitt. Hvis det blir Berlin, så blir vel Hans Brackus(sikkert ikke korrekt stavet) en av hovedpersonene, håper å se mer til Harlequin også.
 

Terje

mostly harmless
Superfrog HD ble sluppet på PSN på onsdagen og er en oppdatering av det gamle Amiga plattform spillet. Og dermed var dette noe jeg tok på meg rosabrillene og måtte prøve. Laget av Team 17 som også stod for originalen, fra den tidenTeam 17 var mer enn et Worms-samlebånd og faktisk leverte mange varierte titler. Team 17 var en ganske anerkjent utvikler den gangen, kjent for å levere titler med knallgod lyd og grafikk.. og temmelig gjennomsnittlige spillmekanikker. Fint lite innovasjon der i gården, men Superfrog er likevel et av de bedre spilla de kom med og kunne være verd et gjensyn.

"Kunne" er stikkordet her. Det er nemlig ikke det. Spillet er faktisk mer enn en ren oppdatering, det er mer en oppfølger da de har laga nye baner hele veien. De gamle originalbanene er fortsatt med, men må låses opp ved å spille gjennom de nye først. Det er her spillet raser sammen. Der de gamle banene var godt designet og var artige å utforske er de nye uinspirerte og kjedelige. De er dritenkle å gjennomføre, faktisk var det bare den aller siste som bød på noe særlig utfordring i det hele tatt. Originalen var ikke det mest utfordrende spillet heller, men bød ihvertfall på mer enn det greiene her. Som sagt er jo banene fra originalen med, men det hjelper ikke stort når de er utilgjengelige fra starten av. Det er samme greiene med musikken forøvrig, det gamle soundtracket til Allister Brimble som var fullt av sjarm er blitt bytta ut med noe ufattelig generiske greier. Jeg har nettopp spilt gjennom spillet og jeg husker ikke en eneste melodi untatt tittlelsporet som er en rehash av originalen, og ikke en god en. Men originalsoundtracket er også fortsatt med, men igjen, spilles bare når du spiller originalbretta så er ikke tilgjengelig.

Spillmekanisk er det ganske likt. Kontrollen føles noe løsere enn jeg husker, men den var ikke for ille, alt funka som før. Og det er nettopp det. Selv om denne versjonen introduserer nye baner så er det intet nytt spillmekanisk. Det er akkurat samme spillet sånn sett, samme bonusene, samme fiendene. Grafikkoppdateringen er igrunn grei nok. De har åpenbart bare kikka på de gamle spritesa og tilesa og tegna de på nytt uten å helt greie og fange stilen og dermed mista noe av hva den gamle grafikken hadde. Men den funker.

Så denne tror jeg gir en Amigaaaaaaa / 10. Det vil si, hvis ikke du kan spille dette med rosabriller på eller er over gjennomsnittet interessert i 2d-plattformere så kan jeg ikke anbefale det. Hadde enda de gamle banene vært tilgjengelige fra start hadde det muligens vært noe, men det er ikke verd å kjempe seg gjennom det kjipe greiene de har stilt i veien for deg først. Fyr heller opp originalen på emulator om du er nysgjerrig.

Men om man fortsatt er interessert så støtter spillet cross-buy og alt det der, man kjøper det en gang og har det på både Vita og PS3. Deler gamesave også så man kan spille på en og fortsette på en annen. Man kan faktisk også styre PS3 versjonen med Vitaen, faktisk så oppfordrer spillet til å prøve det ved at det er enkelte bonuser som bare dukker opp når det spilles på den måten. Jeg var ikke interessert nok til å prøve det så kan ikke uttale meg om det funker noe særlig.
 

demake

Seksuelt godteri
Super Frog og Uncharted setter mange følelser i sving.
 

demake

Seksuelt godteri
Ikke for å såre følelser her, men den der tråden er hvorfor Fetthesten er min favorittpokemon.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bra jeg ikke skremte vekk demake på snapchat i går, da.

Ellers: SG glemmer aldri. Det er greit, for jeg glemmer fort.

Edit: Thinaran bare skaper seg forøvrig, han har da overnatta hos oss uten at det var noe utrivelig.
 
Har begynt litt på Pikmin 3 for det er noe som eier. Foretrekker vel egentlig 2 litt mer, men det er mest fordi tidsfristen fra 1 på sett og vis er tilbake. Denne gangen styrer man tre romfolk som har dratt til Pikmin-planeten på leit etter mat til planeten sin. Olimar er såvidt jeg veit ikke med så dette er folk fra en annen planet eller en alternativ tidslinje. Uansett blir rasjonene deres ødelagt når de krasjlander så tidsfristen dukker opp i form av at man må finne frukt og lesse i skipet så man har juice å drikke neste dag eller det er game over.
Annet enn det er det fortsatt Pikmans, men nytt er at man som sagt styrer tre folk og disse kan man hive på et høyere plan eller over en elv og så hive noen mins til så det blir nye måter å løse pussler på. De har droppa de hvite og lilla minsene også (annet enn i en av coop-modusene) og denne gangen har man variasjoner av stein som er kjempesterke og flyvere som er kjempesvake, men såklart kan fly. De røde, gule og blå er fremdeles med og de har og fått justert egenskapene sine. De blå svømmer fek.s istedetfor å gå på elvebunnen og det gjør dem raskere til vanns.
Sånn ellers er grafikken dritlekker, men det har den alltid vært. Alt den egentlig har trengt er HD-grafikk og det har den her. Litt resirkulering er det av modeller og teksturer, men det nye lyssystemt er noe av det beste jeg har sett på en konsoll.
Hovedkampanjen virker ikke så lang, men det finnes flere coop-moduser som også kan spilles alene om det ønskes. De har fek.s fjerna dungeonsene fra 2 fra kampanjen (takke faen for det) og disse er nå en egen modus.
Alt i alt er dette bare enda mer Pikmin, men det er det vel ingen som klager over. Kan spilles med gamepad eller Wiimote og chuck og selv ved sistnevnte modus kan tableten brukes som kart. Kan og spilles uten TV.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen


Har rundet Shu, og nærmer meg slutten på Wu-kampanjen i Dynasty Warriors 8. Anmeldelsene har rett, dette er det beste i serien så langt (hvordan kommer disse til å se ut på PS4? omg). Alle våpnene jeg har spilt med så langt har vært kjempegøy å spille med, med mulig unntak av Lianshi sin armbrøst. Heh. Lianshi. Brøst. Hver eneste spillbare figur (det er over 70 av dem) har fått sitt eget våpen som er "deres", og som kun den figuren kan utføre spesialangrep med. I tillegg til de tre super-mousou-angrepene er det lagt til en "Rage"-måler som fylles, og hvis aktivert, enten utfører et ekstra kraftig "True Mousou"-angrep, eller hvis du holder nede knappen, gjør et Rampage-angrep som foregår helt til mousou-måleren er tom. Jeg klarte en combo på 7024 med Guan Xing ...

Historien er lik i alle spillene, men fortsatt litt annerledes hver gang. I løpet av Shu-kampanjen ble det forbaska kirsebærtreet til Liu Bei/Zhang Fei/Guan Yu kun nevnt én gang, mot over 9000 i DW7. Det er også en annen oppbygning til Guan Yus dødsscene, som i dette spillet er ekstra trist siden de har lagt til to til av ungene hans som spillbare figurer. I Wu-kampanjen spilles hatet til Ling Tong mot Gan Ning veldig mye mer opp enn før, og Han Dang er en ny offiser. Hans personlighetstrekk er at han er så forglemmelig at ingen husker han. Dvs, jeg tror dette er det første spillet han er med i ...

I DW7 ble det lagt til en Jing-kampanje, som varer forbi Wei-kampanjen som tidligere har avsluttet spillet. Nytt i 8 er "what if"-scenarioer som du kan låse opp ved å utføre visse ting på de forskjellige brettene, som f.eks gir deg en "hva om Guan Yu ikke døde ved Fan Castle?"-versjon av resten av Shu-storyen, og en hypotetisk "hva om det var Shu og ikke Jing som samlet Kina?"-ending på kampanjen. Veldig kult, spesielt siden den historisk korrekte endingen er ganske antiklimaktisk (Jing er en gjeng med kjipe dicks).

Det er også noen småtweaks her og der som gjør spillet artigere enn de forrige. F.eks går figuren din inn i løp-animasjonen ca et sekund tidligere enn før, og du kan nå hoppe på hesten din i fart, i motsetning til før hvor du måtte tilkalle den og så vandre bort og trykke X.

Spillets Ambition Mode har jeg ikke testet ennå, men det går ut på å utføre oppdrag og samle materialer for å oppgradere en landsby, for å til slutt få besøk fra keiseren.


 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg schpælla litt Angry Birds Space i dag, og så en reklame for noe som så veldig stilig ut (hvor stilig det er med reklame i spill jeg har punga ut for er noe annet, men samma det). Siden Android-spill veldig ofte ligger innafor impulskjøp-kategorien, ble det seks kroner etter lastet ned noe som heter Tiny Thief (helt sikkert ute på iOS også). Det er da et spill som tydeligvis ikke er laga av Rovio, men som blir "presentert" av dem. Kanskje noen hos Rovio fant ut at de skulle få noen spill som faktisk var artige å spille inn i portefølja også (ok, Angry Birds Space er ganske ålreit). Uansett, Tiny Thief slo umiddelbart an. Du styrer så klart den vesle tjuven, i en middelalderverden med overraskende mange moderne bekvemmeligheter. Dette er likevel noen mil unna Garrett, her er det om å gjøre å stæla ting så du kan få litt mat i magen og sånt. Hvis noen husker Zack & Wiki til Wii, så er det samme gata her, bare at det er i 2D. Du trykker for å flytte tjuven, og hvis du står foran en hotspot trykker du på en knapp for å gjøre noe. Her har han gjemt seg i ei tønne:



Jada ræva bilde, jeg bare starta et brett og tok screenshot (takk til Thinaran). Uansett, du har etter hvert tre mål (som gir deg en stjerne hver, lurer på hvor de fikk spillstrukturen fra): En ting du skal stjæle, en hemmelig greie du må finne ut selv, og - til glede for Lodiner og andre - en stjerne du får hvis du klarer å finne ilderkompisen til den vesle tjuven, som har gjemt seg et sted i hvert brett. Det går ut på å observere hva vaktene og andre folk gjør, finne ut hvilke ting som kan brukes, og litt lett timing. Det er fortsatt en pek-og-klikker, men uten noe komplisert dilldall (jeg tror du bare kan bære en ting om gangen), og siden hvert brett er selvforsynt tar du ikke med deg ting videre. Kort fortalt så er det pek-og-klikk, ypperlig tilpasset mobilspillings, og det ser fett ut; ikke med på bildet er de utsøkt tegnede mellomsekvensene som forteller historien om tjuven og ilderen. Vel verdt seks kroner.

Edit: Her, ta en trailer:


PS: Kan melde at grafikken er mer variert enn det som kommer fram der, jeg kjente igjen et par av brettene og de hadde samme bakgrunner i traileren men har helt egne, detaljerte bakgrunner i spillet.
 
Spilt last of us i en times tid. Gir denne spillen en ok+ hittil, er det feil av med å starte på normal? Spillet bruker sin tid på å komme igang men. Men. Jaja.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Du gjør det feil, Eivind

Hard er en bedre startmodus, spillet starter ordentlig etter ca 2 timer
 
Spiller Lost Odyssey. Vet ikke hva det er, men jeg digger feelingen japsespill gir generelt. Litt blandede følelser for visse karakterer og sånt, men fet presentasjon av historien og variasjon både når det gjelder fiender, kamper (det at du ofte må tenke deg til en ny taktikk) og omgivelser generelt. Har forøvrig nettopp gjort meg ferdig med disk 1, så har en god del igjen.