Hva spiller du for tiden?

Novastrum

Feminist-elitist
Ja, dette kan man faktisk si var sakene sine. Crackdown-action som er kulere enn det jeg husker crackdown var, og mye bra parodierings. Foreløpig svært fornøyd.

 
Battle Circuit

Beat 'em up av ypperste klasse. Har flere forskjellig folk å velge mellom bl.a ei kjerring som rir på en rosa kjempefugl, kampdreven plante og en furry med store pupper. Alle med forskjellige angrep. Kult er det også at mellom banene kan man oppgradere evnene sine med mynter man samler opp. Vi runna det bare én gang, så det var begrensa hvor mye vi fikk testa. Bosser som faen. Kjipe med det er at banene er ganske korte.



Shock Troppers



Overhead-baner som minner om Contra, og 2D-delene minner om Metal Slug. Flere forskjellig folk å velge mellom i det her også, men det forandrer bare hvilket spesialvåpen man har. Og bossfightene er på grensa til bullethell til tider. Rimelig høy vanskelighetsgrad.

Bør spille de her, Novastrum. Noe av det beste jeg har vært borti av co-op-spill.
Elsker for øvrig looken til arcade-spill som det her. Feteste grafikkstilen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Shock Troopers eier. Liker begge godt. De er forøvrig grunnen til at en Neo-Geo skal pusses opp og settes istand så guttungen skal lære seg at det er fint lite som slår de gode gamle arkademaskinene
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Shock Troopers 2 er et av mine favorittspill.


Dynasty Warriors 8-oppdatering: Har låst opp alle offiserene, spilt alle storybrettene, både de historiske og hypotetiske (spoiler: Jin suger uansett, eneste forskjellen er hvilken kjip bror som blir konge). Free Mode er tilbake etter at den var borte i DW7, og man kan spille alle storybrettene sine forskjellige sider. Spiller gjennom alle for å få 100 %-rating.

I Ambition Mode har jeg samlet alle 790 offiserene (de fleste er NPC-er åpenbart) og holder på å levle opp de fire bygningene jeg må ha på lvl 50 for at keiseren skal besøke byen min. For å levle dem trenger jeg materialer og de må man grinde fram ved å gjøre noen enkle missions igjen og igjen. Det er litt døllt siden jeg har samlet alle offiserene i landet og jeg nå kun får slåss mot "Unit Commander".

Platinum-trophy kan jeg ta rennafart og drite i fordi det krever bl.a at jeg spiller omtrent 20 missions med hver offiser som bodyguard for å maksimere ditt "bond" med dem, dvs rundt 1500 missions totalt … Animal Collector-trophyen krever at jeg spiller 100 missions på rad i Ambition Mode for å få krigselefanten, og de missionene blir vriene allerede rundt 10. Weapon Collector krever at jeg klarer veldig spesifikke mål på hvert eneste brett for å få det siste spesialvåpenet til hver offiser. Og de andre må jeg bare håpe på at dropper tilfeldig. Verst er uansett Master of Chaos, som krever at du klarer alle story og free mode-brett på høyeste vanskelighetsgrad, noe som betyr at alle fiender blokker alle angrep 90 % av tida mens du tåler noen få slag før du dauer. lol.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Minner om at det ene achievementet i Ridge Racer 6 var at du skulle kjøre gjennom alle løpene uten å kræsje en eneste gang. Regner med de fleste skjønner hvor lett det er i Ridge Racer.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Takker for tips Roar, Battle Circuit ser ukjent ut for meg. :D
Utrolig egentlig, da jeg trodde hadd scourga alle capcom/konami-spill i eksistens.
I halveis-ukjente beat them ups som overgår all forventning kan jeg tilbake anbefale:
Denjin Makai II / Guardians
En haug med forskjellige spillbare folk, med forskjellige moveset og spillbarhet. Mener også å huske at det er litt mer variert enn et generisk beat them up.




Undercover Cops
Ganske enkelt veldig velprodusert spill, kontrollen sitter, animasjoner og områder er veldig varierte. Og man kan denge folk med en fire meter lang jernbjelke/betongstang som man drar opp av bakken.




PS: Hvis du av en eller annen grunn ikke har spilt Captain Commando, så er det bare å kjøre på. Mistenker at det ligner litt på battle circuit da det ser ut til å være fra samme år? (edit, nei der blingsa jeg gitt.)



Ellers spiller jeg Saints Row IV om dagen. Det ville jeg aldri trodd før helga.
Også kjøpte jeg SFIV arcade edition - må teste mer, men virker foreløpig veldig bra.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Første jeg skal gjøre når jeg får ny PC er å ta en ny gjennomgang av Amnesia. Aldri vært så i et spill som da jeg spilte det.

Skjerpings Mike, du er en voksen mann.
 
Amnesia skulle jeg hatt betalt for å spille. Ikke fordi spillet er dårlig, men fordi det koster å fjerne bæsj fra bukser.
Jeg slet skikkelig med Dead Space 1 og Silent Hill kan drite og dra. Nappa ut ledninger der ja
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Vurderte å spille det, for så å se en mini-Let's Play av det. Angra i det sekundet jeg kjente stemninga, og visste at det spillet havner langt ban i bunken. Har det liggende på steam fra en HumbleBundle, men så er det det å installere det samt ha legevakta på hurtigoppringing
 

demake

Seksuelt godteri
Gleder meg som en unge til En Maskin for Griser.
 
Kommer aldri til å spille noen av delene. :sukk:
Og det der med at Saints Row 4 kjører dritbra på maskina mi var bare tull for nå er jeg kommet til et mission helt på slutten hvor det kræsjer hver gang. Se om det hjelper å sette det midlertidig på medium eller om noen på nettet vet no. :sukk:
Men men, da hadde jeg i det minste en grunn til å starte Dishonored på nytt og denne gangen dreper jeg stort sett alt av vakter og mål. Ganske artig å være litt mer uforsiktig selvom jeg stort sett fortsatt sniker.
Jo også ble Sid Meier's Ace Patrol slippi på Steam i går. Det var egentlig til iOS, men var free 2 Play og støtta uansett ikke padda mi. Det er da turn based bikkjeslåssing under første verdenskrig og ganske fett. Stort sett går det ut på å velge riktige manøvre og flanke tyskerne på taktisk genialt vis. Man har haugevis av moves som immelmanner og looper og det er gloriøst når man finner på no smart. Mellom missions oppgraderer man piloter og fly og egentlig føles pakka veldig lik XCOM. Ikke så rart siden Firaxis har mekka dette og. Hvis du kan leve med at det ser ut som ræv og er ganske shabby porta er det et utmerket lite strategispill til ti Euro.
 
Killzone Mercenary Beta. Det eier ganske heftig! Kontrollen sitter bra, oppgavene er varierte og våpen pluss opplåsing av nye våpen føles bra. God grafikk, bra lyd, bra nettkode så det ikkje føles urettferdig når man blir skutt eller skyter andre. Dette skal kjøpes!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Påppa inn Neverdead igår.
Spillet som handler om en demonjeger som er gjort udødelig, og som mister lemmer raskere enn en uheldig veps i The Wasp Factory. Spillet er en tredjepersonspangpang/ hakk-og-kutt med minimale gåteløsninger. Man løper rundt og dreper demoner med et sverd eller med to håndvåpen. Høres kjent ut? Spillet er en blanding mellom Bayonetta/ devil may cry og No More Heroes, men på langt nær like flytende og velregisert.

Man er gjort udødelig, men man tåler faens ingenting. Man blir pusta på, for å se at bein, armer og overkropp flyr veggemellom, og man må rulle rundt i gjørma for å plukke de opp, som en enda sykere Katamari-klone. Hoderulling brukes også som gåteløsning (i en veldig veldig løs betydning av ordet "gåte")

Pangpangen er ok, sverdmekanikken er ok, fortellinga er ok. Spillmekanisk er det en katastrofe, det gjør alt dårligere enn inspirasjonene, og selvom spillet ser nogenlunde velpolert ut og går ganske sømløst hele veien, så er det rett og slett en billig kopi av Suda51- og Platinum Games-spill.

Når det er sagt, så gikk jeg inn i spillet med en ekstremt lav forventning, og hittil er alle B-filmsansene mine pirret. Denne spillen passer godt til en del øl
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Minner meg litt om Mindjack, som jeg kjøpte for omtrent femti kroner. Tredjepersonsskyter med nøyaktig ingenting nytt... bortsett fra at du kan ta kontroll over fiender. Det som er festlig med dette, er at innimellom kommer det dilldall som er der bare for at det ville vært artig om det var med, som for eksempel at du bare tilfeldigvis snubler over en diger gorilla på en flyplass. Ganske langt unna å være verdt fullpris, men festlig nok med litt alkohol i blodet.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Rægkvitta akkurat Candy Crush. Vedkommende som designa level 197 fortjener å bli halshogd i trynet.