Hva spiller du for tiden?

Novastrum

Feminist-elitist
I andre nyheter så har jeg fått meg arkadestikke - og det er sakene sine. Har ikke spilt noe annet enn Punisher, Sunset Riders, King of Fighters og Metal Slug de siste dagene. Stikke fungerer over forventning. Blir nok muligens å kjøpe en til etterhvert for at besøkende skal få like god opplevelse av arcadeing.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Å lø, gratz. Er såpass kresen selv at jeg har en arkadestikke (takk til Sagosen), en FightPad, en Competition Pro USB (for den som mener at den autentiske følelsen av interaksjon med PC-en nødvendigvis må inneholde frasen "wrestled into submission") i tillegg til ymse vanilje 360-padder, og... jeg lurer innimellom på om jeg trenger en "ånkli" arkadestikke.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Shinra85: Det er PS3 versjonen jeg fikk meg, men den fungerer også strålende på PC.
Plug and play i Windows, uten motioninjoy eller noe annet fiksfakseri i mellom.
Det eneste problemet jeg har støtt på var et spill som kun støttet Xinput (xbox 360 kontroller og kompatible) men det tilfellet løste seg enkelt med joy2key.

Yeti: Hvilken arkadestikke har du fra før?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Litt gira på en arkadestikke selv. Er den pc-native? Eller er den kompatibel med enten ps3 eller 360?

Altså, hva faen? Tror jeg bare skal gi opp interbett idag, blir eid mer enn noen gang
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yeti: Hvilken arkadestikke har du fra før?
Det er nok en Hori Fighting Stick EX2, aka. ei cheap'n'cheerful stikke som funker helt kurant.



Føler ikke heeelt jeg slåssegejmer nok til å kunne rettferdiggjøre en tyngre og mer solid en, dog. Uansett, min Madcatz Fightpad blir flittig brukt:



Ett hundre prosent suveren på alt av retro-shizz. D-pad-en er omtrent som SNES-pad-en, bare litt større, og det passer utmerket.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ser at jeg har fler slåsspill nå enn jeg har hatt noengang før, og jeg liker de meget godt alle sammen (Blaz Blue, Mortal Kombat, Injustice, Persona 4: Arena ++), og kjenner jeg beveger meg mot bla SFIV og Skullgirls.
Er litt gira på en arkadestikke selv pga det, men det beste hadde vært en som er kompatibel til alle tre (dvs PS3, 360 og pc) og til en relativt grei pris. Nå stoler jeg fint lite på google i denne sammenhengen når jeg har norges spillelite ved fingertuppene her; Noen som har noe tips?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Finnes ikke, siden Microsoft er dicks når det gjelder 3rd party-kontroller. Det enkleste er egentlig å kjøpe stikke of choice (med litt god plass inni) også ettermontere en sånn her:



Man får kjøpt sett med plug-and-play-kabler, så man behøver ikke være så teknisk anlagt.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Så jeg bør skaffe en stor stikke, den der og mase på deg for å komme på en kaffe neste gang du er i Oslo?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Altså, jeg er seriøs. Du snakker med en fyr som sliter med flaks. Er fyren som har vært 100% ufør i snart to år pga en skrue røyk under montering av en persienne. Fikler jeg med stikka blir det strømbrudd på Ullevål Stadion midt under en kamp og jeg blir jagd med høygaffel og brent på bålet når de finner ut det er meg
 
Men Saints Row 4 a? Det er awesome for oss som liker serien. Hovedproblemene mine med 3 var at sideaktivitetene stort sett saug og historien ikke hang sammen i det hele tatt. Denne gangen er man dog USAs president som blir kidnappa av aliens som tar over jorda og bare for å være dicks putter de deg i The Matrix-versjonen av Steelport. Heldigvis er man Neo så man hacker hele skiten og får superkrefter i hauger og lass. Utrolig nok greier de å gjøre dette så gjennomført og bra fortalt at det eier. Gameplayet er mye av det samme som i 3, men etterhvert får man løpe og hoppeegenskapene fra Prototype og angrep fra diverse spill som Infamous og Psi-Ops. Dette har de forma flere av aktivitetene og oppdraga rundt så det føles rimlig fresht og de er ikke dritt sånn som sist. Noe de og har kopiert er pinglefjomsene man plukker opp i Crackdown og disse plukker man stadig opp og oppgraderer kreftene med.
Innimellom drar man til "Nebukadnesar\Normandy" i den virkelige verden og chatter med folka sine. I en fantastisk parodi på Mass Effect kan man såklart og pule samtlige av dem. Untatt Keith David (David Anderson samt Julius fra SR1) som spiller seg selv denne gangen og er visepresidenten. :sukk: Her kan man og spille text adventures man plukker opp i simmen bare fordi.
Det er ingen gjenger denne gangen, men aliens. Småkjipt at de er lite varierte, men sjefen deres er så utrolig awesome at det ikke gjør noe.
Forøvrig er det en fryd å se hvor glatt dette kjører på PC. Kvikktitten til Kjempebomba var på 360 og de brukte store deler av tida på å bitche over frameraten. Så ja, sjøp på PC om du kan. Selv sjøpte jeg og sesongpasset fordi jeg aldri lærer. Det følger dog med en enorm rakttdildo man stapper opp i ræva på folk og så skyter dem til himmels. Den var grunnen til at spillet først ble nekta i Australia.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Har også spilt Saints Row 4.

Som Lodin sa, så er 360-versjonen ganske ille. Jeg er ikke en som pleier å legge altfor mye til ræva framerate, men satan ... det merkes her. Det er ikke akkurat uspillbart, men når masse dritt går ned, så henger ikke spillet med i svingene i det hele tatt. Verst av alt er at det har en tendens til regelrett fryse i et halvt sekund eller så når det lagrer, og i et spill hvor autosaven kicker inn hver gang man f.eks. plukker opp en orb et datacluster, så er det et problem.

Koser meg fortsatt da, og det kommer fra en som ikke synes treeren var all verden. Dette er forbanna gøy.

ps!!!! er opp for no coop hvis noen andre uheldige sjeler ikke eier en datapese å spille det på.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Koser meg også godt med helgenenes rad IV, det er virkelig mye bedre enn treern på alle måter. Nå fiser jeg rundt til fots dobbelt så raskt som samtlige biler (uten å miste stamina), kan løpe vertikalt rett opp bygninger og har maksa ut pulse rifla fra Alien så den one-burster det som er av fiender...

 

Novastrum

Feminist-elitist
Dere fikk meg til å kjøpe det selv om jeg hatet toeren og det lille jeg testa av 3-eren. Best for dere at dette er sakene sine!
 
Åssen faen kan du hate toern med mindre du allerede hadde bestemt deg som Nicholas og ikke spilla lenger enn tutorialen i fengselet?
Nå har jeg drept en diger brusboks og pult Pierce. :yoshi:
 
Gothic 2 på salg på steam. Nå skal det kraftprompes, og etter det skal man spille Gothic 3 med community patch så det ikke suger. Kroppen min er så klar atte hjelp!