Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Heh.

Så, EA vil ikke slippe Bejeweled på mobiltelefoner, fordi de ikke tjener penger på at folk bare spiller standard Bejeweled (hva med å slippe en jævla betalversjon hæ). Istedet har de Bejeweled Blitz, et score attack-spill hvor hvert spill varer i et minutt og du kan kjøpe boosts for å forbedre scoren din og slå vennene dine på sosiale nettverk (free to play, pay to win). Det var jo ikke uventa noe jævla dritt, så jeg spiller Jewels Star. Det er en slags Candy Crush-avart men sannsynligvis laget av noe østeuropeere (det er noe dårlig gramatikk her og der). Den fungerer som en slags kombinasjon mellom de to modusene du har i Candy Crush. Det gjelder å matche juveler på de riktige feltene, og når du har gjort det vil en stjerne dukke opp øverst på brettet, og du må matche juvelene under for å bringe den til bunnen av spillefeltet og vinne. Alt dette går på tid (du kan matche spesielle juveler for å få mer tid), og det dukker såklart opp diverse hindringer etterhvert. Du scores fra 1 til 3 stjerner alt etter hvor høy score du har. Mest poeng får du ved å matche kjapt så du får comboer, samt fullføre brettet fort så du får mye tidsbonus.

Spillet har forskjellige moduser: Arcade hvor du har tre "verdener" å spille gjennom, du trenger 160/300 stjerner for å åpne neste. Classic, som er "spill til du blir stuck" (klassisk Bejeweled). Og Mineral, noe som minner om Mr Driller hvor du skal knuse mineralfelter i bunnen av brettet for å komme deg ned til neste level.

De viktigste forskjellene mellom Jewels Star og Candy Crush er:
  • Sitter du fast på et brett? Vel da kan du skippe det. Til enhvert tid er de tre neste brettene på lista låst opp.
  • Ingen microtransactions.
  • Ingen sosiale media-sammenkoblinger
  • Du kan ikke gå tom for liv
  • Det virker som om du får flere hjelpsomme juveler (ekstra tid, vertikale og horisontale eksplosjonsjuveler) hvis du spiller det samme brettet gjentatte ganger
  • Spillet ser litt småghetto ut siden det ikke har samme budsjettet. Og skru av musikken for guds skyld.
Så ja, spill det istedenfor Candy Crush Saga og Bejeweled Blitz. Android-versjon her. Reklamefinansiert og gratis.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Skal definitivt sjekkes når jeg kjøper nettbrett i morgen.

PS. Dårlig at du ikke får noe megaspesielt for å mætsje seks eller flere like på rad i sånne spill.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Er også gratis til iOs, støtter nedlasting av det der. Like vanedannende som CandyCrush, ekstremt mye mindre grådig.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Skal definitivt sjekkes når jeg kjøper nettbrett i morgen.

PS. Dårlig at du ikke får noe megaspesielt for å mætsje seks eller flere like på rad i sånne spill.
I bejeweled, som jeg spiller daglig på mobilen, så får du sånn supernova gem som basically sprenger 3 linjer verticalt og 3 linjer horisontalt hvis du matcher 6 gems.
Jepp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg spiller Cundy Crash og mener bestemt at Sjutten har raserikvittert det før, samma det.

Ellers? Omtrent det eneste jeg har tid til hjemme nå om da'n er Animal Crossing og Spelunky. Dailyen i Spelunky er omtrent som meth dyppa i heroin både med tanke på avhengighetsfaktor og risiko. Begynner å bli bittelitt bedre på å overleve nå, har til og med kommet meg et stykke innover i ishulene. Problemet mitt er at jeg alltid prøver å raske med meg så mange skatter som mulig, rett og slett fordi det er så artig å utforske hulene. Nu vel.

Hvis noen lurer på hva min favorittutstyrskombo er, så kan jeg avsløre at det er klatrehansker og spikersko. Føkk de jævla digre edderkoppene midt i ræva, sier jeg.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Fikk en ny pers i Spelunky i går (rundt 378k), men spillet greide ikke å sende inn denne infoen så det forsvant i eteren. Jeg kom meg i alle fall til City of Gold og hentet Neconomicon, dessverre fikk jeg fullstendig panikk da en thwomp kom inn i bildet så det endte der.

Dette spillet...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg spiller Cundy Crash og mener bestemt at Sjutten har raserikvittert det før, samma det.
Bare nesten. Var temmelig vred i forbindelse med nivå 107 og 109, men dette er verre.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Kom tilfeldigvis over Ripple Dot Zero i dag, og det er overraskende ålreite greier i mine øyne:
Gratis flash-spill som funker i fullscreen (Trykk ´F´ på keyboard)
Skal teste det mer med joy2key og gamepad etterpå.
Spillet er alt foreløpig for enkelt, men grafikken og musikken gjør det verdt utforsking i seg selv.

http://www.rippledotzero.com/



Fyren som laget grafikken og musikken lager ikke halvgærne bilder heller:

http://www.simonstalenhag.se/index.html
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess. Posta om det i indie-tråden for et par dager siden, men for all del.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Klarte 197 etter sikkert hundre forsøk og kom til 199 hvor det faen meg er samme opplegget igjen, bare enda verre. Klarte den heldigvis på færre forsøk siden jeg hadde sinnsyk flaks denne gangen. Lurer på om det blir en lang pause snart, for dette her begynner å bli temmelig ubrukelig.

Kjøpte forresten ikke nettbrett i dag. Venter til lønna kommer.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Yess. Posta om det i indie-tråden for et par dager siden, men for all del.
Yessum massa ... Sorry massa!
Sticky threads vises ikke i ForumRunner hvis man ikke går aktivt inn i for å vise stickies, noe jeg har en vane til å aldri glemme. Glemmer det visst her på PC-en også gitt, hehe!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, ForumRunner var ganske skrale saker etter at man var vant med Tapatalk gitt. Sistnevnte kom også i ny utgave til Android nylig, kjenner jeg mobilutviklere rett er det noe som enten har vært på iOS siden i vår eller som kommer på nyåret der.
 
Jeg bruker Safari på padda og det funker greit bortsett fra når jeg booter programmet og går til spillegal for da kræsjer det. Når jeg relauncher får jeg beskjed om at jeg burde bruke no annet drittprogram for å surfe forumet.

 
Jeg spiller Animal Crossing New Leaf for fulle mugger igjen. Jeg har hatt en del oppryddingsarbeide i byen min, og masse folk er flytta ut, så nå blir det vel endelig litt fred og få.

Jeg gjorde et tappert forsøk på Amnesia igjen, men endte opp med å alt f4 etter 15 min pga angst og urinsøl.

Endte opp med å kjøpe Rayman Legends i dag, og det angrer jeg ikke på ett sekund. Det eier hardt og lenge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og jeg fikk endelig satt meg ned litt med Skyward Sword igjen etter at ungen hadde lagt seg. Det spillet, ass. Det er bare... digg. Måtte pakke vekk Wii-en rett etter at jeg begynte å spille det sist, så jeg ligger på rundt ti timer spilt og klinka det siste av de tre første templene nå i kveld. Gler mæ til å se hva som kommer videre.
 
Ble ferdig med Max Payne 3. Gikk rett på Hard, gikk greit. Men litt skuffa over spillet. Joda, var helt oko, men spillet er ikke mørk nok, som MP1 og MP2. Skytinga er heller ikke 100%... alt i alt.. helt oko....
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Visuelt sett er det vel Max' Funtime Tropical Vacation ja, men historien syntes jeg prøvde for hardt å være ordentlig grimdark. Funka etter hvert ganske dårlig når det bare kom skurker og rask som troll i eske. Men for all del, Max Payne 3 ga oss den flyplass-shootouten og det kan vi ikke glemme.