Heh.
Så, EA vil ikke slippe Bejeweled på mobiltelefoner, fordi de ikke tjener penger på at folk bare spiller standard Bejeweled (hva med å slippe en jævla betalversjon hæ). Istedet har de Bejeweled Blitz, et score attack-spill hvor hvert spill varer i et minutt og du kan kjøpe boosts for å forbedre scoren din og slå vennene dine på sosiale nettverk (free to play, pay to win). Det var jo ikke uventa noe jævla dritt, så jeg spiller Jewels Star. Det er en slags Candy Crush-avart men sannsynligvis laget av noe østeuropeere (det er noe dårlig gramatikk her og der). Den fungerer som en slags kombinasjon mellom de to modusene du har i Candy Crush. Det gjelder å matche juveler på de riktige feltene, og når du har gjort det vil en stjerne dukke opp øverst på brettet, og du må matche juvelene under for å bringe den til bunnen av spillefeltet og vinne. Alt dette går på tid (du kan matche spesielle juveler for å få mer tid), og det dukker såklart opp diverse hindringer etterhvert. Du scores fra 1 til 3 stjerner alt etter hvor høy score du har. Mest poeng får du ved å matche kjapt så du får comboer, samt fullføre brettet fort så du får mye tidsbonus.
Spillet har forskjellige moduser: Arcade hvor du har tre "verdener" å spille gjennom, du trenger 160/300 stjerner for å åpne neste. Classic, som er "spill til du blir stuck" (klassisk Bejeweled). Og Mineral, noe som minner om Mr Driller hvor du skal knuse mineralfelter i bunnen av brettet for å komme deg ned til neste level.
De viktigste forskjellene mellom Jewels Star og Candy Crush er:
Så, EA vil ikke slippe Bejeweled på mobiltelefoner, fordi de ikke tjener penger på at folk bare spiller standard Bejeweled (hva med å slippe en jævla betalversjon hæ). Istedet har de Bejeweled Blitz, et score attack-spill hvor hvert spill varer i et minutt og du kan kjøpe boosts for å forbedre scoren din og slå vennene dine på sosiale nettverk (free to play, pay to win). Det var jo ikke uventa noe jævla dritt, så jeg spiller Jewels Star. Det er en slags Candy Crush-avart men sannsynligvis laget av noe østeuropeere (det er noe dårlig gramatikk her og der). Den fungerer som en slags kombinasjon mellom de to modusene du har i Candy Crush. Det gjelder å matche juveler på de riktige feltene, og når du har gjort det vil en stjerne dukke opp øverst på brettet, og du må matche juvelene under for å bringe den til bunnen av spillefeltet og vinne. Alt dette går på tid (du kan matche spesielle juveler for å få mer tid), og det dukker såklart opp diverse hindringer etterhvert. Du scores fra 1 til 3 stjerner alt etter hvor høy score du har. Mest poeng får du ved å matche kjapt så du får comboer, samt fullføre brettet fort så du får mye tidsbonus.
Spillet har forskjellige moduser: Arcade hvor du har tre "verdener" å spille gjennom, du trenger 160/300 stjerner for å åpne neste. Classic, som er "spill til du blir stuck" (klassisk Bejeweled). Og Mineral, noe som minner om Mr Driller hvor du skal knuse mineralfelter i bunnen av brettet for å komme deg ned til neste level.
De viktigste forskjellene mellom Jewels Star og Candy Crush er:
- Sitter du fast på et brett? Vel da kan du skippe det. Til enhvert tid er de tre neste brettene på lista låst opp.
- Ingen microtransactions.
- Ingen sosiale media-sammenkoblinger
- Du kan ikke gå tom for liv
- Det virker som om du får flere hjelpsomme juveler (ekstra tid, vertikale og horisontale eksplosjonsjuveler) hvis du spiller det samme brettet gjentatte ganger
- Spillet ser litt småghetto ut siden det ikke har samme budsjettet. Og skru av musikken for guds skyld.