Hva spiller du for tiden?

Nabbe

Har fin hatt.
Jeg har spilt "forsøke å gjøre å noe som helst på en PS3"-spillet.

Fikk for meg at jeg skulle kjøpe MGS-samlinga (var på SUPERTILBUD til 90 spenn ...), men det viste seg fort at det ikke skulle være så lett som jeg trodde. Trodde egentlig at det ville la meg velge hvilke av spillene jeg ville laste ned først, for ærlig talt, de kommer "pakket inn" hver for seg.

Nei.

Så... det trenger 21 GB plass. Greit nok. I det minste burde det ikke trenge å laste ned Peace Walker på nytt, siden jeg har det fra før av.

Nei.

Okay. Greit. Jeg får slette en masse greier da. INKLUDERT PEACE WALKER sånn at jeg kan LASTE DET NED ÉN GANG TIL! Sletter PW, sletter all dataen til Gran Turismo 6 (12 GB) og noe annet småplukk. Bam. 29 gigabaiter ledig. Nå kan jeg vel laste ned?

Nei.

Jeg trenger selvsagt dobbelt av den plassen som står oppført, siden PS3 er EI SUR GAMMAL FITTE og laster ned "pakker" du må installere. Drit i det at når nedlastingen omsider faktisk settes i gang, så er de tre spillene hver for seg og kan lastes ned i hvilken som helst jævla rekkefølge du vil.

Sletter Metal Gear: Ninja-Raiden også, siden det tar nitten gigger og jeg sikkert ikke kommer til å spille det før etter jeg har pløyet gjennom de andre spillene. Får omsider lov til å laste ned. Når alt er sagt og gjort kan jeg såklart gå inn og sette peace walker og snake eater på pause så jeg kan laste ned MGS2 først. Alle åtte gigabytene. Som på PS3 tar sånn ca. et halvt døgn. HVORFOR KUNNE JEG IKKE BARE VELGE HVILKE AV DE TRE SPILLENE JEG VILLE DRA NED HELT FRA STARTEN AV DA DIN DUMME DUSTEKONSOLL.

Det som gjør hele dette vanvittige styret enda verre er hvor forbanna treig PS3-en er til absolutt alt. Vil du vite hvor mye plass denne spillen tar på harddisken din? Vel, du får værsågod å vente til den har klart å finne det ut selv. Hint: det tar litt tid. Og det tar enda lenger tid å slette det. Og så tar det hundre år å komme seg inn i butikken. Og så tar det hundre år å forberede bakgrunnsnedlasting. Og så tar det en evighet å laste ned etterpå.


Gudbedrejeghaterdennejævlakonsollen. Aldri har det vært mer klart for meg hvorfor jeg hovedsaklig spilte på 360-en forrige generasjon. Sånn ved siden av "DS3 er en forpult drittkontroll"-problematikken.

ps. jeg har en tjue gigs 360 med en del greier jeg faktisk spiller, så å kjøpe samlinga der utgikk.

For Langt Jeg Gadd Ikke Lese: jeg spiller ingenting fordi ps3 er søppel.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
PS3-en min har tydeligvis kapitulert, får ikke lov å bruke PSN Store der. Når det er sagt var det ikke den verste investeringa at jeg punga ut 500 flis for noen år siden og smalt inn en ny disk i den.

Uansett, i disse Steam-salgtider har jeg seffern spilt Metal Gear Solid: Ground Zeroes. Folk som sier at det er kort, de... har igrunn helt rett, iallfall hvis man tenker på selve Ground Zeroes-oppdraget. Jeg brukte en time, og da tok jeg meg sånn passe god tid. Men så er det bare det at du låser opp nye missjens etterpå, som også eier. Gleder meg til å progejme det videre.

Tok et kjapt gjensyn med salgskjøp nummer to akkurat, nemlig Valkyria Chronicles. Det ser fortsatt innmari fett ut siden de la ned en del arbeid i å få til en habil blyant- og akvarell-shader som brukes på nesten alt, og dermed har det en unik look som ikke har gått av moten. Bare overse at historien er anime as fuck, så kan du koze deg med strategisk rollespillaction. Fans av nye XCOM bør ta en titt.

Hvis noen trenger tips, så er både The Binding of Isaac: Rebirth (bæsj-og-blod'em up i en Zelda-aktig roguelite) og The Vanishing of Ethan Carter (utforsk-em-up uten kjedelige ting som kamp eller ækksjen, med jesusgrafikk) på salg nå. Skjøp dem. Ja, og det er Trine 2 også. Til fjorten spenn. Jaffal skjøp.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
PS3. Lo godt da jeg leste Nabbes innlegg. Nå er ikke PS4 feilfri, men det grenser til det mirakuløse hvordan man har klart å snu skuta rundt. Omtrent samtlige aspekter ved konsollen er forbedret.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En av bonusene man får hvis man skjøper MGS:GZ på PC, er at begge de konsoll-excloosife ekstrabrettene er inkludert. Dette er sånn det ene starter:

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
En PSA hvis man var interessert i Heroes of the Storm: Mange har fått tilgang til alfaen nå uten å ha fått notis, så det er verdt å sjekke battlenet-kontoen din hvis du lurer.

Jeg fikk ihvertfall tilgang og kan rapportere at det er som advertert: En forenkling av dota-formatet på godt og vondt. Her er det veldig subjektivt hva du kommer til å like eller ei, og det er kanskje verdt å droppe forventninger om at det er "en dota" før man går inn.
Matchene er rundt 20 minutter hver, du har ingen items, xp er globalt, og man starter med de fleste skillsene. Det du bruker levels på er oppgraderinger til individuelle skills og å låse opp én av to ulter. Oppgraderingene er akkurat interessante nok til at builds er en ting, men bare såvidt.

I tillegg så har hvert kart en gimmick eller en 'mechanic' som går ut på å sanke X av noe som spawner i Y intervaller for å skaffe Z fordel for laget ditt. Disse mechanicene er såpass viktige at de blir primærobjektivet ditt og det er egentlig ganske gøy å denge andre spillere fordi du ikke vil at de skal stjele objektivet, og ikke fordi de er en pose xp og gull.

Ellers har de pøst på med opplåsninger og daily quests ala Hearthstone. Hver helt har meta-XP som lar deg låse opp skins, palette swaps, og portretter som gir deg grunn til å spille alle dudesene og ikke bare fokusere på én favoritt.

Liker: Ingen items, kortere kamper, mindre snowballing.
Misliker: Ingen items, kortere kamper, mindre snowballing.
 
I 1989 gav Milton Bradley og Games Workshop ut Hero Quest og det var min og mange andres introduksjon til rollespill. Det var en ganske simpel greie hvor fire krigere tok seg gjennom dungeons og dengte gerblins, skellingtons og kaoskrigere. Så i 95 bestemte GW seg for å oppdatere spillet og slapp en egen mer avansert versjon ved navn Warhammer Quest og dette foregikk 100% i Fantasy Battle-settingen. Nå, 20 år senere er spillet sluppet på PC og det er ganske fett.
Eller det vil si, det ble sluppet til mobiler i fjor og det er noe av det verste mikrotransaksjonsdritet jeg har vært borti. For hundre spenn får man bare fire av elleve helter og det mangler en haug med fiender, items, dungeons og oppdrag. Skal man ha hele greia må man ut med 200. Det første man sikkert legger merke til etter det er at man fortsatt kan kjøpe gold for ekte penger! :argh:
*kremt*
Problemet her er at hadde spillet vært no drit hadde jeg bare vært sur over å ha sløst bort penger, men istedet er det faktisk dønn lojalt mot orginalen og veldig artig om man er nostalgiker. I så måte får man og en nostalgisk følelse av å gi svina hos Games Workshop altfor mye penger.
Det er og merkbart en mobilport fordi kontrollen er veldig touchete og grafikken ser ut som no ræv. Den ser heldigvis og akkurat ut som brettspillet gjorde og det er det viktigste.
Er veldig i tvil om jeg vil anbefale dette, men om du digga Hero eller Warhammer Quest er det grei skuring. Bare pass på å kjøp versjonen som akkurat nå er på tilbud til 180 kroner siden så mye dill mangler og å kjøpe det stykkvis etterpå gjør spillet no inni helvetes enda dyrere. :argh:

Men det har Snotlings! :yoshi:



De har skrevet Ork med c! :argh:
 
Har ingen tekstvegg å komme med, meir at eg er frustrert over at Wolfenstein (som eg fekk i bursdagsgave av ein kompis på damp) kræsjer heile tida. BLÆRG!
Spelet er ellers gøy, da.
 
Min kjære kone kom hjem fra senteret forrige uke å hadde kjøpt med meg Persona Q til 3ds. Det er en sinnsykt fet dungeon crawler med personlighetene fra Persona 3 og 4. Den nederste skjermen fungerer som et kart, med en tvist. Du får bare se veiene du utforsker. Thats it. vegger,trapper,dører,nøkler,hemmelige kister, etc må du selv bruke stylusen for å markere på kartet. Jeg fikk en vane etter en times spilling hvor jeg går med venstre hånd, og automatisk tegner opp veggene etterhvert som jeg beveger meg. Det funka knirkefritt helt til jeg bare fulgte med på den nederste skjermen, og en elite shadow som patruljerer i et bestemt mønster møtte meg rundt et gjørne.

I starten av spillet skal du velge mellom hvem av personene du skal være, og jeg valgte selvfølgelig firern siden det er det eneste jeg har spilt. Merka fort at det var et eller annet som ikke stemte, for det var mange folk jeg ikke hadde aning hvem var.

Så begynte jeg å tenke litt. Joda, jeg spilte Persona 4 veldig mye. Men jeg bare stoppa helt opp relativt tidlig i spillet.
Så da var det bare å fyre opp Vitaen og begi seg utpå Persona 4 golden på nytt. Etter litt fant jeg ut hvor jeg hadde slutta forrige gang. Rett før den der Striptease dungeon. Dæven dette har jeg blitt avhengig av nå. Og dæven for et spill. Håper virkelig dette mysteriet med folka som dør er like spennende om 30 timer.
 
Karmaflow er en merkelig ting som dukka opp på Steam nylig. Selve spillinga er da ganske uinspirert 3D-plattforming med en mekanikk hvor man suger ut karma fra noen ting og mater det til andre for å få ting til å skje. Estetisk ser det veldig ut som Journey, men det jeg har spilla så langt er på langt nær så episk eller følelsesladet. Intet nytt å se her altså.
Det som dog gjør det verdt å nevne er at undertittelen er The Rock Opera Videogame og det lever det virkelig opp til. Fra tid til annen får man servert ekstremt ostete, men og veldig gjennomførte låter som forteller historien. De har fått tak i sangere fra bla. Cradle of Filth, Sonata Arctica og Dragonforce så det mangler ihvertfall ikke på vokalen. Også no nederlandsk symfoniorkester som står for spillinga.
Så er spørsmålet om det er nok? Er ihvertfall det for meg, så jeg knoter meg gjerne gjennom neste bit av spillet for å høre mer.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Trials Fusion har fått online multiplayer nå, så jeg har selvsagt spilt litt. Det er helt okay. I public er utvalget av baner begrenset til kun de RedLynx dytta ut sammen med patchen, og kan man vel si er noe tynt. Tror det er åtte av dem. Alle medium eller under ... og noen av dem er skikkelig skrot.

Er kun i private man kan spille brukermekka baner :(

Fikk i det minste testet ut litt i går da jeg fikk joina et par runder med RedLynx da de streamet i anledning launchen av multiplayer. Virker artig nok. Kan stille på masse dill som tyngdekraft og boost og dritt. Kjøre en bane kun på bakhjulet? Sure.

ps! jeg vant over en av utviklerene og community manageren deres. bpst.

Menneh, jeg håper de legger til langt flere baner i public framover, og gjerne noen hard/extreme-baner. Egne spillelister for litt vanskeligere baner hadde sikkert vært en fordel, for basert på tiden jeg brukte på det her i går så er selv noen av medium-banene for vanskelige for en del, og som resultat er kanskje tre av åtte spillere ferdig før de andre i det hele tatt har kommet seg halvveis. Det er ikke spesielt gøy for hverken de som suser avgårde eller de som aldri får fullført.

Om noen har Fusion på PS4 er det bare å come at me.

Ellers har jeg spilt litt Shadow Warrior. Helt streit underholdning om man er ute etter litt hjernedød drapsdreping. Er ikke heeeelt fornøyd med kontrollene, men mistenker at de er så gode de kan få blitt på gamepad.
 
Jeg har også spilt en del Trials Fusion (360) i det siste, om enn før flerspilleroppdateringen, for jeg tenkte: «Hei, jeg eier en 360, og er det ikke på tide at jeg bruker'n litt, og var ikke Trials ordentlig artig egentlig?»

Så jeg kjøpte meg Trials Fusion, og det er bare skrot. Ikke ordentlig skrot, naturligvis—ikke den typen skrot som er fullstendig uappellerende og enkelt kan diskvalifiseres i løpet av 10 minutters testing. Nei, Trials Fusion er den typen skrot hvor man spiller seg gjennom bane etter bane, kampanje etter kampanje, med tanken at «nå er de vel snart ferdig med tutorialen?» og «snart må vel spillet begynne».


Trials Fusion: Slik jeg opplever det (TM).

Men det gjør jo stort sett ikke det. Banedesignen er uinteressant og enkel, sykkelkontrollen føles seigere enn før, og i det hele tatt er det vanskelig å få øye på hva det var som gjorde Trials artig i førstningen. Siden kontrollen stort sett er nær nok til at det fortsatt er sånn halvveis artig, blir det aldrig ræva, men ei eller blir det egentlig særlig artig.

Det hjelper ikke at spillet er teknisk hjelpeløst—oppstykket av lastepauser og tekstur-pop-in både før hvert løp og hvis du skulle finne på å restarte (i Trials? Makan!). Masse keitete menyer og rot, Uplay-mas, credits (for å kjøpe ting), et melding-system (?), quadbikes (seigere enn sykler, ellers likt), SSX-style triksing (?), og på toppen av alt: en pinlig lite smart sci-fi-Portal-«historie». Alt sammen bidrar til følelsen av at Redlynx har totalt misforstått hva som var bra med spillserien deres. Trials: Ubisoft'd!

Så, sånn til Trials Fusion: 4/10.

Så jeg snudde meg rett og slett rundt, konkluderte at jeg var blitt en gammel grinebiter, og lot det bli med det noen dager.

Så skrudde jeg på Trials HD (360).

Herrefred.


Trials HD: Slik jeg opplever det (TM).

Trials HD—spillet hvor hver bane på "hard" og "expert" kan by på timesvis av underholdning, hvor skills er alt, og hvor banedesignen stort sett er helt sublimt variert og utfordrende på stadig nye måter. Restart er umiddelbart, det er null teknisk trøbbel, null lastetider, og du har utrolig tett kontroll over sykkelen. Og læringen/mestringen er en konstant oppadgående kurve – spillet er fullt av oppdagelser av typen «hvis du bare gjør litt sånn, og så vipper, så beholder sykkelen litt mer moment». Trials HD er faktisk bedre enn Trials 2: SE (PC), og det sier sitt.

Herrefred, så bra Trials HD er. Skru av musikken, sett på en god podkast, og du har 10/10 purmekanisk nytelse.

PS: Hvis noen har lyst til å konkurrere med meg og ikke har meg på XBL enda er jeg "coquetuille".
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kommer det en tekstvegg fra Nabbe snart, mon tro?

Uansett: Takket være deg, @oerhört , har jeg ramla utpå Dark Souls-vogna igjen. Som i, begynt på nytt siden jeg mista saven min da GFWL-transfer-oppdateringa kom på Steam. Har ikke loka rundt like mye i Darkroot Garden som jeg gjorde sist, men i kveld har jeg feid rett gjennom Sen's Fortress (to forsøk, mot tre milliarder forrige gang) og Painted World of Whatever (sistnevnte gikk jeg glipp av på forrige runde og det EIDE). Noe som nå innebærer at jeg er ved stedet hvor jeg mer eller mindre ga opp sist. Så vi får se, denne gang er jeg ikke like clueless når det gjelder hvordan spillet faktisk fungerer (aka. ikke lenger "hei hei, dex-build og Raw Claymore høres fett ut!"). I det minste har jeg looken inne.

 

Nabbe

Har fin hatt.
Ingen tekstvegg, for ærlig talt så er mye av det oerhört skriver riktig. Mesteparten av beginner/medium-banene er ganske dølle, FMX-opplegget er skikkelig bæsj og den tullete historien er skikkelig unødvendig.

Tror noe av det første jeg skrev om Fusion var noe sånt som at det er en skuffende oppfølger til Evolution. Det er det, men for meg så er noen av de senere medium-banene, en god del av hard-banene og extreme-settet ganske ålreite saker. Ellers så har jeg tilbrakt mest tid i track central.

Evolution er fortsatt kongen av haugen om du vil spille Trials på 360. Med DLC-pakkene er det latterlig mye innehold, og track central er fylt til randen av bra saker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og der klarte jeg jaggu å myrde de to jævla bueskytterne og komme til neste bål. Regner med resten er smooth sailing nå.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Den biten mellom bueskytterne og det påfølgene bålet var magisk. "Dør jeg nå er alt dette bortkastet. Dette er min eneste sjanse" mens du febrilsk prøver å finne bålet men uten å rushe. Du hører fotsteg som følger etter deg men aner ikke hvor de kommer fra med alle dørene. Og så bare