Hva spiller du for tiden?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Lansene er ikke så vanskelig å dodgerulle seg forbi, så kan den høyre stort sett lures til å begå selvmord og vips er man forbi. Mens den venstre skyter lanser rett i veggen.

Spillet lærer deg å time rullinga di for å overleve i stedet for poise, armor, spells, buer eller ren brute forcing som kan bringe deg så langt. Det er viktig fordi det er en nødvendig forberedelse til bosskampen som venter deg. De evnene som tar deg forbi de lanseskytterne kommer også godt til nytte for å kunne spurte bort til bossen ved gjentatte forsøk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn Jeg Gjorde Det (TM) var at jeg tusla mot venstre med skjoldet oppe, og lærte meg når pilene kom bakfra sånn at jeg kunne rulle under dem. Det sistnevnte er ikke så vanskelig som man kanskje skulle tro, vinduet for å få til en dodge er ganske stort (tror det er invincibility frames så lenge du er inne i rullen). Venstre ridderen jumpa i døden mens mine sverdskillz tok seg av sistemann.

Hovedforskjellen fra forrige runde er rett og slett at sist hadde jeg bare ubrukelige skjold som ikke hadde 100% phys-reduksjon. Ikke helt sikker på hvordan jeg klarte å unngå det, nå hadde jeg med to stykk opp i Anor Londo og det var ikke akkurat rare drops. Uansett, koz å se at man blir bedre.
 
Tror noe av det første jeg skrev om Fusion var noe sånt som at det er en skuffende oppfølger til Evolution. Det er det, men for meg så er noen av de senere medium-banene, en god del av hard-banene og extreme-settet ganske ålreite saker. Ellers så har jeg tilbrakt mest tid i track central.
På bakgrunn av dette tok jeg rett og slett og satte meg ned med Fusion igjen, og ganske riktig, etter sånn ca. 2/3 (!) av banene i spillet begynner banene å by på litt utfordring, og dertil å bli mer interessante og artige å bruke tid på.

Det som er så innmari pussig er dette: Man hadde en enkel struktur som fungerte—etter en del easy/medium-baner så låste man opp hard og extreme, og det var svært tydelig helt fra starten hva som var hva. Alt innenfor hovedkampanjen var klokke/trials-baner, og alt eksperimentelt (i varierende grad upolert/uferdig/interessant spilldesign) ble samlet opp i en alternativ seksjon som ikke påvirket hovedkampanjen. Alt var rett fram, og når du først fikk låst opp 250cc-sykkelen var det ikke videre behov for å tenke så mye på sykkelen.

I Trials Fusion viser det seg at rett etter der jeg rett og slett ga opp sist, der får du en ny sykkel (Pit Viper). Dere gjetter sikkert at denne sykkelen, den føles mer slik den vanlige 250cc-eren gjør i Trials HD—og spillet blir dertil mer interessant.

Så jeg endte opp med å spille noen timer til med Fusion, og det skal sies at når spillet endelig bestemmer seg for at det er OK å ha det moro, så blir det nettopp det. Mye av de resterende Hard-banene er ganske brukbare, og expert byr definitivt på en utfordring (som jeg fortsatt jobber med). Men det er helt klin kokos at man skal sitte gjennnom timesvis med vås før man får lov å ha det moro, og jeg blir fortsatt sinna på innsiden av å tenke på det. Faen ta Redlynx, og faen ta Ubisoft.

Forresten, en ting til—hvem det enn var som bestemte at man skulle ha en grense for antall forsøk (500) og totaltid (30 minutter) kan ta seg en pipe kvikksølv.

Og enda en—hvorfor er det egentlig flere enn en sykkel i Trials i det hele tatt? Alt som vinnes, er at jeg begynner å lure på om jeg har valgt feil sykkel når banene butter imot.

PS3: En annen ting som er bakvendt er opplåsingen generelt. Strengt tatt trenger ikke Trials å låse ned noe som helst—for min del kunne alt vært låst opp fra starten uten at noe av verdi ville gått tapt. I Trials HD låses ting opp ganske enkelt, men i Fusion må man ha 110 gull for å kunne kjøre sistebanen, noe som enkelt og greit presser deg til å spille FMX og skill games selv om du ikke vil. Og det er bare ETTER at du har spilt gjennom sistebanen at du låser opp expert-kampanjen og Platinum-mål (for alle baner i spillet). Denne typen spilldesign—hvor man antar at spillerne er nybegynnere, alle sammen—gjør meg gal. Hei, det er i hvert fall FIRE spill tidligere i denne serien, folkens. Kanskje noen spilte dem.
 
Sist redigert:

Nabbe

Har fin hatt.
30 minutter og 500 forsøk har vært taket siden HD, og du låste opp sykler basert på progresjon der også. Platinum-medaljer ble heller ikke låst opp før extreme-settet var tilgjengelig.

Angående syklene, så er Roachen (som Scorpion i HD og Evolution) ofte en bedre sykkel på de mindre tekniske banene basert på høyere toppfart og mer stabilitet. Pit Viper (Fusions svar på Phoenix) låses opp der den låses opp fordi den er laget for den typen baner som er tilgjengelig fra det punktet. Så ... samme deal som i både HD og Evolution. Uansett så er en grei regel at alt opp til hard kan fullføres ganske lett med Roachen, mens alt fra hard og oppover er Pit Viper-
baner.

Fint at du omsider fikk i alle fall noe moro ut av Fusion da. De extreme-banene er noen beist.

ps! du må ha 110 medaljer, uansett hva de er for noe. Dvs. at om du har gull på alle de vanlige trials-banene trenger du åtte medaljer i tillegg. Det er tre gullmedaljer på skill games/fmx. Ev.kan du bare spille de banene du ikke liker én gang og få bronse. Vi snakker om kanskje et kvarter. Ikke ideelt, med tanke på hvor mislykka FMX er, men ikke akkurat en katastrofe heller.

ps2! sendte deg et friend request.
 
Fiskeræv ut av helvete var ganske semre greier. Med mindre du virkelig digga Sainty Row 4 vil jeg anbefale å skippe det. Det er i bunn og grunn akkurat samme spillet med nye varianter av oppdrag og våpen på et nytt kart som ligner veldig på Steelport. Når det er sagt liker jeg fortsatt formelen godt så det er gøy. Det mest merkbare nye er at man har vinger og kan fly. Om man sikter med mus blir man sinnsykt responsiv og det kombinert med smooth framerate gjør dette til noe av den feteste manøvreringa i noe spill noensinne. Sånn ellers er det ikke så mye å si annet enn at de nye våpna og kreftene er jævlig OP, men det har jo aldri vært no problem. Historien er nesten ikke eksisterende, men det som er der er jævla fett. Shakespare som sadistisk DJ er et høydepunkt og å få spille som Gat er faktisk forfriskende om du syns han er tøff. Og det bør du. Og pluss at man får skyte Satan i huet.

Grim Fandango blei slippi i går og det er jaggu Grim Fandango. De nye 3D-modellene er ikke særlig fancy, men rene oppdateringer av orginalene. Det er dog litt synd at de ikke har gjort noe særlig med de prerendra bakgrunnene siden de to elementene ikke mikses så bra. Det er dog ikke no veldig big whoop. Nytt er at de har lagt til muskontroll som funker sånn passe og man kan justere mellom ny og gammal grafikk samt skjermformat. Fant dog ut at 16:9 er ganske ubrukelig siden det ikke panner skjermen sånn som Resident Evil HD. De har og lagt til litt kommentarspor fra Tim og andre og dette er fett. Fascinerende å høre hvordan de kom på diverse tekniske løsninger da de dro adventure-sjangeren over i 3D. Jo også er soundtracket stort sett nyinnspilla, men akkurat like fantastisk som før. Synd man ikke får med det hos GOG.
Ihvertfall er det som sagt fremdeles Grim Mandingo og det holder seg jævlig bra og er fortsatt et av tidenes beste spill. Lurer dog litt på hva noen som aldri spilla det vil syns siden deler av designet naturligvis er noe arkaisk
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Så en Jesse Cox-greie der han spilte en datingsim-greie med litt humor, så etter 15min så tenkte jeg "hvorfor ikke" og dri det ned. Siden det var på Steam tenkte jeg ikke tanken på at ting kunne være.... et nisjeprodukt.

Så, typisk dating-sim a la Japan, men med litt Candy Crush-gameplay (altså, match3) under selve daten. Avhengighetsskapende som alltid. Men faen, så tåpelig. Blei litt tatt på senga over hentai-aspektet

Men, nå sitter jeg her og er ferdig med hovedstory og prøver å komme i buksene på to hemmelige figurer; et romvesen og ei kattejente og jeg lurer ekstremt på hvorfor :penga:
 
Urutt om du ikke har slengt inn patchen som legger inn igjen all dritten som er sensurert. Regner med det er Hunie Pop.
Remaken av Hyper Dimension Neptunia slippes forøvrig på Steam i dag. Det er en JØRPERGER hvor man spiller en masse småjenter som også er diverse konsoller og har deres atributter. Må være å eie.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
såklart patchen er dratt ned. Går all in når man først setter igang. Og ja, det er HuniePop
HDN har jeg på ps3 og det er fett nok
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har aldri spilt Grim Fandango. Kanskje på tide å gjøre noe med det nå.
Ja, det er det. Med forbehold. Det forbeholdet er at du bør ha bokmerka en guide og så bare styre deg selv såpass at du ikke løper direkte dit før du har prøvd alt, siden det er litt vanskelig å skille på vanlige, vanskelige puzzles og "du kødder nå, ikke sant?"-puzzles. Det er både vanskelig og dessverre innimellom skikkelig elendig designet er hva jeg sier.

På Den Annen Side(TM). På den annen side lo jeg høyt av vitser jeg har hørt flere ganger før da jeg spilte litt før jeg la meg ("litt" ble til "bli ferdig med første delen av spillet", noe som uten guide og med litt rusten husk tok et par timer...), og jeg fikk kost meg med græffiksa som innrømmelsesvis er rimelig røffe innimellom (Grim Fandango er fra 3D-kortenes grålysning og dermed ble det en vanhellig miks av makroblokka 2D-bakgrunner, ultrakornete filmklipp og mer eller mindre smoothe 3D-modeller hvorav bare sistnevnte har fått et strøk maling i denne utgaven), et nyyyyyydelig soundtrack og ikke minst et manus som er noe for seg sjæl. Manny er en figur som framstår som både smart, kynisk når det trengs, oppriktig mesteparten av tida og litt stakkarslig uten at det bikker over. Dette er ikke en miks som er enkel å få til, og jeg må nok si at selv om jeg har spilt dritten ut av Monkey Island, Day of the Tentacle og Sam & Max, er det nok Manny som står som den sterkeste hovedpersonen fra noe LucasArts-spill for min del. At stemmen hans er så perfekt er også en viktig del av opplevelsen.

Uansett: Grim Fandango er fortsatt helt enestående i spillhistorien hva angår atmosfære og setting, og historien er litt mer dempet enn i f.eks. Monkey Island, noe som gir plass til en langt større dybde. Det er så klart synd at det kanskje er det mest upolerte LucasArts-spillet mekanisk sett (eller øh jeg kom akkurat på at Escape from Monkey Island eksisterer), men det nye kontrollsystemet funker stort sett gull og hjelper godt på.

PS: Det har masse morsomme bugs da! Prøv å dobbeltklikke for å løpe et sted mens du holder noe og så trykke på ikonet for å legge vekk det du har i hånda, og prøv å time det slik at når Eva øh er i kjelleren og du skal snakke med henne, gjør det akkurat når hun ser mot Manny. Bra hun allerede er død for å si det sånn. Manny stappa også en øh greie inn i løse lufta rett til høyre for kjeven sin ved en anledning.

PPS: Lagre ofte. Det kommer til og med en egen advarsel om det.
 
Eneste som kunne gjort spillet bedre var om Manny var yngre.
Og hadde mystiske mentale krefter.
Og det foregikk på en feriekoloni istedet for de dødes rike.
He he, bare trolla da.
Nei det gjorde jeg ikke. =D
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Nå har ikke jeg testa Grim Nu-Fandango, men jeg husker det også som et av de aller beste lucasarts-spilla. Kanskje til og med det beste?
Det er bare noe med hele settinga og storyen som er så. Det bare varmer, rett og slett. Stemmene og storyen og settinga og stemninga er rett og slett bare jævlig bra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess. Akkurat som de beste noir-filmene spillet er en hyllest til, er det en ektefølt melankoli i Grim Fandango. Og hvis noen har lurt på hvorfor det var så svært da Schafer starta Double Fine så er Grim Fandango mye av grunnen til det.
 
Laster ned spillet as-we-speak, men siden det er noen år siden sist jeg spilte Grim er jeg nysgjerrig på hvilke gåter Fettpants synes er elendig designet. Bruk gjerne spoiler-tagg om du føler deg kallet.

Edit: Herrefred dialogen og replikkene i dette spillet—har bare spilt 10 minutter, og allerede har jeg ledd høyt mange ganger. Grim Fandango <3.

Edit 2: Dette ble stort nok for meg at det måtte bli plass i Docken. Elsker den jobben GOG.com gjør med å gjøre spillene litt fine å se på utad også.

 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det gjør jeg også, jeg husker bare at jeg syntes det var noen som var bedritne da jeg spilte for mange herrans år siden. Kan jo mekke ei liste etter hvert.

Kan jo melde at jeg kom til Rubacava i går og så langt har remaken vært verdt hundre smekkers allerede.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
men siden det er noen år siden sist jeg spilte Grim er jeg nysgjerrig på hvilke gåter Fettpants synes er elendig designet. Bruk gjerne spoiler-tagg om du føler deg kallet.
Den fordømte gaffeltrøkken i heisen på High Rollers Club i det andre året. Jeg har aldri kommet så langt før, så jeg var ikke kjent med denne gåten. Gåten i seg selv er ganske rett frem, men utførelsen er helt mongo. Hvis ikke du treffer på milimeteren og milisekundet så går det ikke.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Her reminiscer jeg bare tilbake til da jeg spilte det, men da hadde det en bug som sørga for at jeg ikke fant skiltet ved beverne. Måtte slette savefila og begynne på nytt :( Da gikk det, riktignok. Ellers klarte jeg ting fint uten guide, bare urovekkende mye tålmodighet.

Jeg må spille det igjen snart. Det ligger et eller annet sted, men tror det fort blir no nedlastings.
 
Jeg hadde og buggzen hvor skiltet ikke vises av grafikkmotoren. Den er en klassiker.
Også hadde jeg buggen med bevverne hvor de angriper bilen når man kjører over demningen selvom de er fjerna. Så ja, buggz er det som virkelig gjør pusslene i GF frustrerende.