Hva spiller du for tiden?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sjekk ut Kairosoft sine spill generelt, de følger mye samme struktur som Game Dev Story og har sine artige særegenheter selv om jaget etter høyere tall er det samme. Jeg makset ut både fotballspillet og racingspillet. Det eneste av de fem-seks jeg prøvde som gikk bort ifra den oppskrifta var spillet der du lager et japansk avslappingssenter med bad, massasje, busker og trær. Det var faktisk ganske herlige saker og burde sjekkes ut.
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
Anbefaler AdVenture Capitalist, hvis man liker lyden av hjerneceller som dør av manglende stimuli.

Jeg aner ikke hvorfor, men jeg fortsetter å trykke på dritten selv om det eneste som skjer er at tall blir høyere.
 
Oh! Edo Towns er koscheli. Man bygger en japansk landsby som samuraier og tilsvarende nipponsk dritt flokker til. Også fra Kairosoft.
 
Rart hvordan økning av bestand krever at man gjør kvinner gravide. Naturen er virkelig kjønnsdiskriminerende.
 
Ser ikke på mekanismene eller framstillingene i Fallout: Shelter som så utrolig problematiske selv, men prøv å argumenter mot poenget hennes istedenfor å avfeie det som at hun synes det er feil at noen kan bli gravide i et spill?

Uuuuansett:



Har spilt det første oppdraget i Invisible Inc. Det er et spill fra de folka som mekka Mark og the Ninja og Don't Starve og det virker å være helt sykt bra. Det er turbasert og isometrisk, men handler altså om sniking. Ikke på den samme måte som Xcom, hvor man må trå rolig framover, her skal man rett og slett omgå fienden ved å forutse handlingene dems. Man kan uskadeligjøre vakter og sikkerhetssystemer, men kun i x antall turer. Det feteste designvalget dem har gjort er hvordan sikkerthetstiltakene i bygningen man infiltrerer eskalerer på en timer. Hver femte runde blir det noe kjipere å sniks-snike seg rundt og det fører til at hvert eneste valg må være 100% målrettet. I det ene oppdraget jeg har gjort, på den letteste vanskelighetsgraden, endte det med at jeg akkurat rakk å hente ut informasjonen jeg skulle ha før spillet kastet så mange vakter på meg at jeg måtte beine til utgangen så fort jeg klarte. Messy og hektisk på den best tenkelige måten. Anbefales!

Ja, og så ser det helt utrolig lekkert ut:
 
Sist redigert:
Enig med Morbo Invisible Inc. eier.
Og argumentene til Anita kan avfeies fordi det ikke er hu som skriver på kontoen lenger. Det er JMac og han hadde problemer selv med ridestøvlene til Ciri.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vel, det er ingen grunn til at hun skal slåss og løpe rundt i høyhælte sko i et land som består av mest skau så de har et poeng der.
 
Lol. Samme hvem som skriver og hva som blir sagt i andre sammenhenger. Her var det snakk om framstillingen av gravide damer i et spill, mens Thinaran og Maximum prater som at det ble sagt at det er problematisk å ha graviditet i spillet. Det er oss mot alle-mentalitet som har ført til at det er mer viktig å heve seg over motstanden enn å argumentere mot de faktiske argumentene som er lagt fram. Og det er teit.

Edit: Igjen, jeg synes ikke det er "super troubling" hvordan Fallout:Shelter har gjort dette. Jeg bare irriterer meg unødvendig mye over at folk ikke klarer/velger ikke å koke ned et utsagn til det som faktisk er sagt, men tolker det videre til noe helt annet.
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er FemFreq sin manglende research og kunnskap som viser seg igjen. Fallout har alltid vært en satirisk framstilling av Amerikas 1950-talls nuklære familie, og de hormonelle gravide damene er også humor. Når de progressive klager over at man i Fallout 4 ikke kan spille som et homofilt par har de missa poenget, som er at spillet går for en veldig spesifikk klisjé framstilling som de kan gjøre litt narr av.
 
Jeg er enig i at hvordan de ser på disse framstillingene ofte er tatt ut av sammenheng og at de ofte framstiller problematikken som mer... problematisk enn hva jeg er enig i selv. Men hvis man skal velge å korstoge i den andre retningen så vil jeg isåfall si at det er lurt å ikke gjøre akkurat det samme? Altså ta et utsagn ut av sammenhengen sin. For det var iallefall slik jeg tolket screencap-posten din.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er en FemFreq-tweet og må sees i sammenheng med andre FemFreq-tweeter, de er såpass kjent at det ikke burde trengs noe videre forklaring. Det foregår ingen lengre dialog på twitteren deres eller er laget noe video om det.
 
Nei. De må ikke sees i sammenheng med andre tweeter. Noen poenger kan være gode, mens andre kan være dårlige. Hvis man skal sitere et argument/en påstand så hjelper det å ha et motargument. Ikke bare gjør det for å ha en tilfeldig mulighet til å slenge dritt.

"Graviditet er problematisk" var det du sa, men det var ikke det hun sa.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nei, "problematisk" er bare et buzzword som er veldig populært blant de progressive, som de meningsledere for.


tl;dw

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg skjønner du mente det var unødvendig, men det er de aller fleste foruminnlegg og uttalelser på internett. Det er ikke veldig ulikt fra når noen poster noe teit en politiker sier i Avisoverskrifter-tråden.
 
Hei, han sa ikke «unødvendig».

Han sa bare at redelig debatteknikk ville være å foretrekke fra meget oppegående mennesker som deg, Thinaran.

La oss prøve igjen—er du med på at denne påstanden er riktig?
Morbo skrev:
"Graviditet er problematisk" var det du sa, men det var ikke det hun sa.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det stemmer. Det er ikke ord for ord hva som ble skrevet (antageligvis av McIntosh) i dette tilfellet, men mesteparten av den twitter-kontoen (og filosofien til de progressive som jeg postet video om) går ut på å peke på ting de ser på som problematiske. Dette var enda en av de tingene. Selv om de ikke brukte ordet. Meh.
 
Men er det ikke vesensforskjellig å si at «graviditet» er problematisk, og å si at «en framstilling av gravide» er problematisk?

For meg blir dette skyggeboksing.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
For å svare direkte på det første, ja. Men det er bare småpirk, det var en vits, og folk forstod vitsen min siden de er kjent med hva FemFreqs intensjoner er. De vil bare ha noe å klage over når det kommer ut noe nytt, enten det er hæler på ridesko, at en spillserie kjent for å være voldelig er voldelig, at hormonelle damer ikke får gå i nærkamp med raiders (hvilke artikler hadde blitt skrevet hvis gravide damer kunne blitt drept i spill?), eller at Batman slår folk når alle vet han i motsetning til alle andre spillhelter gjør sitt ytterste for å ikke ta livet av noen.


edit: Nevermind, her er en tweet hvor de bruker uttrykker "Super troubling" som betyr akkurat det samme som problematisk. Så der.