Hva spiller du for tiden?

Event[0] har et ræva navn, men er ganske ålreit. Man er stranda på en forlatt rombase av diverse grunner og det er jo kjipt. Heldigvis har man en venn og det er basens AI og denne prater man med via terminaler. Denne er da ikke fullt så HAL, Shodan eller GLaDOS som vi er vant til, men nærmere Holly fra Red Dwarf. Problemet er bare at den ble laga på 70-tallet og er ganske dum. Uansett kommuniserer man ved å skrive ting bokstavlig talt og selvom greia ikke akkurat slår Turing-testen er den ganske stilig til spill å være. Men det kan da oppstå problemer når AIen ikke skjønner hva du vil og ting starter å gå til helvete.
Sånn ellers er det en relativt standard "walking-sim" med pussling, men story og setting eier så om du liker sånt er det vel verdt et copp.
:eng: Et godt tips er å ha notatblokk klar for det er visse ting spillet vil du skal huske.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Har begynt på Zelda: OoT, igjen.
Har drevet med det samme de siste par månedene, begynte med at jeg så en Majora's Mask 100% speedrun på den der charity-eventen, og deretter 100%-et en gammel runnet MM-save. Nå har jeg spilt gjennom hele OoT men mangler fortsatt 30 Skulltulaer og 8 hjertebiter. Pluss en flaske, men den får jeg nok aldri. Har ridd over Hyrule Field på jakt etter Big Poes en million ganger, det er så frustrerende. Uansett et knallspill.
Brofist for Jabu-Jabus belly, den verste dungeonen. Rett etterpå kommer du til den beste biten i spillet da, så bit tenna sammen.
Og brofist for Windwaker, det er bestest :)
 
Windwaker
Link Between Worlds
Ocarina of Time
Link to the Past
Twilight Princess

Så kommer masse greier som Minish Cap og Link's Awakening

Rett før spilla til CD-I og spilla til DS dukker Majora og Skyward Sword opp
Fight me!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ellers takk, vil ikke risikere at du søler noen av de ræva meningene dine på meg.

I Zelda-nytt så spilte jeg Link's Awakening med sønnen min i dag. Det er nå 22 år siden jeg spilte det for første gang, og jeg får fortsatt en unik glede av det. Enda mer når jeg kan oppleve at guttungen liker det også.
 
Mine ræva meninger er mine og eier.
Det du som far bør gjøre er å gi stemmer til den manisk depresive flaggermusa i mørkeverdenen til Link to the Past.

Det er Zelda sin Waluigi
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Er ingen storfan av Skyward Sword fordi jeg savner momentet med oppdagelse i en stor overworld, men samtidig liker jeg itemsene og dungeonene veldig godt.

Tror jeg går for noe sånt som
1. Windwaker eller MM
2. Ocarina of Time
3. Link to the Past
4. Twiligt Princess

og på resten er jeg litt usikker, men synes å huske at Phantom Hourglass var ganske kult.
 
Å herre, et av årets dårligste spill må være Suicide Squad: Special Ops. Jeg testa det både på mobil og PC og det kjørte som graut uansett. Det er en FPS hvor Deadshot gønner ned zomblesene til Enchantress. Etterhvert får man og burne zombles som El Diablo og smekke omkring zombles som Harley.
Selve spillet suger, uansett platform, men jeg har valget mellom å spille FPS på en mobil eller ikke ha invert og drittet registrerer ikke to skjermer. Amatørmessig!

Det beste er at utviklerne skryter av at dette skulle slippes med filmen, men de måtte utsette det for at det skulle bli bra nok. Det er ikke bra nok.

Får dog pluss for å være gratis.
 
Jeg klarte ikke motstå presset og kjøpte meg FIFA 17 til pcen. Samme greiene som alltid, men noen tweaks med spillmotoren som jeg ikke helt vet om jeg liker. Også rollespillet "the journey" som foreløpig ikke virker helt krise enda. FIFA gir meg fotballspillfixen min nå som jeg ikke har hjernekapasitet til å spille FM lengre.
 
Kjøpte Steamworld Heist når det launchet på Wii U på fredag og har spilt det siden. Meget bra rundebasert strategispill. Brettene blir generert på nytt for hver gang så du får aldri den helt samme utfordringen. Hvis du likte Steamworld Dig vil du definitivt like dette :))
 
Myste i 3DS-sjappa istad for lulz og jaggu har ikke River City Tokyo Brawl dukka opp. Gadd ikke engang sjekke anmeldelser og coppa såklart på stedet.
Og ja, dette er jaggu fortsatt River City Ransom bare i Tokyo. De har dog lagt til rimlig mye nytt som side missions og AI-medhjelpere som Alex som er på ferie fra USA. :p Det dukker og opp folk og fe fra Renegade som var forgjengeren til RCR. Heldigvis er gameplayet akkurat det samme som før så det blir mye BARF. Forøvrig er det nå masse kuttescener og vi lærer at Kunio er en dick.
Som bonus har de forøvrig slengt med en forenkla utgave av Super Dodgeball så da kan man ihvertfall ikke klage selvom 250 spenn er litt stiv pris. Men men, en enorm kjærlighetserklæring til serien.
 
Har spilla No Mafian 3 de siste dagene og det er rimlig fett. Settinga er New Bordeaux (New Orleans) i 1968 og man spiller en ung vietnamveteran som akkurat har kommet hjem. Spillet spikrer både tidsånden og byen til tusen enten man befinner seg i det franske kvartalet eller bayouen. Noe annet det spikrer er rasismen fra den tida siden Lincoln, kisen man spiller som er mulatt. Utviklerne har ikke vært redde for å bruke ord som boy, nigger og jigaboo. Det spes og på med diverse ting som whop, gook og faggot. Dette syns såklart visse folk at er problematisk, men historien er jævlig bra fortalt, langt bedre enn noe GTA. Lincoln er ute etter hevn mot no mafian og starten på spillet gir ham motivasjon i bøtter og spann. Vil ikke si no konkret, men dette er sinnsyke saker. En ting som dog kan nevnes er at det stadig vekk dukker opp kuttescener fra en moderne dokumentar om Lincoln Clay. Det er både intervjuer med folk som nå er gamle og arkivopptak. Veldig stilig.

Selve gameplayet er da så som så. Skyting og sniking fungerer helt greit, men AIen er ufattelig dum så det blir aldri utfordrende. Får i det minste bonus for at om fienden ikke så deg skyte eller du lusker unna så vet de ikke automatisk hvor du er. Får og bonus for at det er jævlig mange gunnere å leke seg med. Første gangen man får en M60 er ganske gloriøs siden Lincoln er stor nok gutt til å skyte den fra hofta. At spillet sine snikdrap er sinnsykt voldelige er jo også ålreit.
Kjøringa får og pluss. Standard greier, men kontrollen kan settes til arcade eller simulation og sistnevnte får bila til slingre og slengre på nivå med GTAIV. Jeg elska kjøringa i det så dette er en fryd.
No Mafian 1 og 2 var litt kjipe sandkasser siden de ikke hadde særlig annet å drive med enn hovedoppdraga. Denne gangen har de derimot kopiert Saint's Row og Godfather så det er over 9000 aktiviterer å dille med. Byen er delt opp i distrikter og for å ta ut disse må man skape nok kuk i komputeren til bossen så han dukker opp.
Det er og over 9000 dingser å plukke opp, men heldigvis kan disse merkes på kartet. Det som derimot ikke er så heldig er at noen av dem er problematiske. I likhet med toern kan man og her finne nummer av Playboy og de har også med nydelige tegninger fra Alberto Vargas. Enda en ting visse folk kan klage over.
Noe som derimot ikke kan klages over er at utgavene av Playboy og bilbladet Hotrod har en masse scanna artikler. Myste gjennom et intervju med rådgiveren til Nixon om forberedelsene til presidentkandidaturet hans. :v

Sånn ellers bør musikksporet nevnes. Det er nøyaktig hva man kan forvente av et spill som dette satt i 68 og det eier. Det er tre radiostasjoner, en for svarte, en for hvite og en for hvite som later som de er svarte. En ting som dog er litt funny er at de har dratt en Bioshock Infinite så noen av låtene er covere av moderne sanger.

Forøvrig bør det vel nevnes at dette er en rimlig shitty PC-port. med 980en min får jeg det såvidt til å ligge over 50FPS til tross for at det ikke er særlig imponerende visuelt. Har enda ikke hatt noen kræsj, men det er og noe det klages over.
Det har også masse buggz. Flere ganger har jeg funnet båter som spawna på bruer over vann og en gang jeg gikk inn i en bil spratt samtlige bildører rundt meg opp. Det hender og at lik blir clippa fast i bakken eller vegger for så å vibrere seg ut og ragdolle avgårde som faen. Sånne ting er dog bare artig siden det ikke ødelegger.

Men ja, dette er en sandkasse man bør oppleve om man kan overleve med litt middelmådighet og jank.
 
Må si jeg sitter med samme følelsen. Kræsjinga kom visst med fps-fixen. Eneste jeg sliter litt med er vel egentlig settinga, 60 tallet og New Orleans gir meg ikke helt godfølelse for mafiaspillings. Men det er bare jeg som ikke liker, spillet i seg selv er overraskende godt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde egentlig lyst til å teste Noe Mafian 3 siden jeg leste et intervju med en av kara som skrev det og han var ganske klar på at han ville fortelle en historie om rasisme som ikke skulle være behagelig men heller gjøre et solid inntrykk på spilleren, men så leste jeg at de har tatt en Ubisoft med spillmekanikkene og da er det automatisk diskvalifisert siden den kvota er mer enn fylt opp allerede.

RPS har så langt en omtale under arbeid, og etter å ha skumma den går klagene på at det er masse filler, lite variasjon, elendig AI, tonnevis av bugs, at historien spiller seg selv ut over sidelinja etter hvert, og - absurd nok - at skytinga og snikinga er blitt enormt mye dårligere siden Mafia 2. Så, øh, tenker en ganske kraftig niks på den der jeg da.

So far what I’ve experienced has been decidedly mediocre at best, farcical broken AI at worst. It feels like an open-city game from at least five years ago, possibly ten, in presentation, depth and delivery. The further I go, the less of an impact it has, as it degrades down to its three or four near-identical mission types. Go there and kill everyone, go there and kill everyone but one person, go there and pick something up after killing everyone, and go there and decide whether to kill or not kill one guy after killing everyone. Side missions are terrible bores, driving trucks long distances across nothing territory, or whizzing a clumsy boat around in the water to pick up some crates, for instance. Busywork, no entertainment.

At the same time, this also offers the brainless icon-clearing fugue state that I have enjoyed, if criticised, in other open-city games, but it’s impinged by the incessantly awful AI spoiling the monotonous flow. I’m interested to keep going far beyond what I would have tolerated because I want to know where the story’s headed, whether there’s anything meaningful to it at all, because at this point it seems relevant to my criticisms. So on I continue. The final review will be later this week.
e:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Endelig var dagen her, dagen hvor Thumper er tilgjengelig over det ganske internett. Dette er spillet for deg som liker Rez men som synes det i for liten grad handler om å være fanga i et neonhælvete hvor du blir drept i all evighet av det svevende huet til techno-Satan.


Jeg både vil og vil ikke spille dette i VR, for å si det sånn. Det har unik stemning og fet musikk (hvis minimalistisk krigstromme-techno er din greie), men det er skikkelig, skikkelig intenst og rett og slett det vanskeligste rytmespillet jeg har vært borti noensinne. Ikke alt trenger å sammenlignes med Dark Souls så jeg skal ikke det, men dette tilhører sjeldenhetene hvor du blir bedre i et rytmespill av å ikke henge deg opp i å observere alt hele tida (du får både visuelle og auditive indikatorer på hva som dukker opp rundt neste sving), og bare kaster deg ut i det sånn at du havner i en god flyt. Ulempen er at det stresser deg såpass at du blir sliten i huet etter hvert, og at det er rimelig intenst når du dør siden det medfører en gedigen eksplosjon og at alt bare stopper momentant.

Så et bra spill, kanskje blittelitt nisjeprodukt til tross.