Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Trooor jeg er i nærheten av å knæse bossen jeg også. Ble litt misunnelig på basen til Lodde, for han har noen rom jeg ikke har fått ennå. Uansett, ja, det er et skitnajs spill. Så lenge du godtar en ekstremt begrenset og gated versjon av Minecraft sammen med RPG-lite-inga di.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeps. Vi har forøvrig bygd vakttårn på nøyaktig samme sted.

Mitt er nok, sånn objektivt sett, finest, da.
 
Spiller Rythm Heaven Megamix på 3DS som kostet 250 ball på e-sjappa. Rythm Heaven er for de uvitne en serie bestående av jævlig bra rytmespill lagd av folka bak Wario Ware. Det merkes fort både i presentasjon og struktur, for her er det snakk om massevis av små minispill hvor man oftest skal trykke på A i takt med hva som skjer på skjermen. Noen ganger må man trykke B også. Det høres kanskje døvt ut, men presentasjonen av de forskjellige spillene er så sjarmerende at det er ca. umulig å ikke like. Megamix er da bestående av en del klassikere fra tidligere i serien samt noe nytt. Skaff hvis du har 3ds og liker å smile!

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Funfact: Du kan få bedre rytmesans av å spille rytmespill. Men ja, Rhythm Paradise er ganske nazi på takten, selv om det ikke alltid er så stress med å treffe nøyaktig. Dermed er det et stykke igjen til PaRappa the Rapper og Thumper, aka. rytmesjangerens Himmler og selveste Der Führer.
 
Runna akkurat tredje episode av Telltale sin Batman og den er uten tvil den beste sålangt. Er faktisk frista til å si at både Harvey Dent og Oswald Cobblepot er blant de beste utgavene de noensinne har vært og det sier sitt.
Eneste jeg angrer på er at jeg ikke venta med dette til alt var ute for slutten på denne er noe av det mest nervepirrende. Rent så jeg blir en oppspilt liten hund her.
 
Ellers da? Runna andre brett i Dragekvist i morges. I starten hata jeg dette brettet fordi man befinner seg i en giftig helvetessump, men man finner fort nok mat og sånn så man greier seg. Syntes ikke storyen var no særlig sammenligna med første del, men den tar seg også opp. Ble etterhvert litt episk og så kom bossen og sparka meg ekstremt hardt i pompen.
Men men, nå er det videre til level tre og der traff jeg en fyr som snakker som Yangus. "Oi there, guv'na" og sånt med andre ord.

 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg for min del dro igang storyen på GTA V igjen . Spillet holder seg godt, førstepersonsgønninga funker overraskende godt og jeg blir like imponert over stemmecastingen hver gang. Ellers så venter jeg på Bloodborne i posten, så det blir å eie .

På mindre avanserte maskiner går det fortsatt alltids runder i MetalSlug 2 på Neo Geo. Skulle dog hatt SGere å spille med. Billett merk. "Ensom på Bygda"
 
Var alltid interessert i Titanfall, men bortsett fra litt tid i betaen ble jeg aldri å skaffe det. Når Titanfall 2 da får superanmeldelser og slippes på en fredag hvor jeg sitter og føler at jeg ikke har stort å finne på så blir det koppings. Spilte gjennom singleplayeren og brukte litt tid i multi over helga og jo. Superkvalitet på den!

Først og fremst er det direkte deilig å fyre opp ett spill som bare virker. Silkeglatt 60, 3440 *1440 med alt smekka på det fulleste. På et Gtx 1080 skulle man tro at det var normen, men det er det altså ikke. Optimalisering for 21:9 skjer som regel noen måneder etter lansering i min erfaring. Stort pluss i margen.

Campaignen er overraskende kjempebra. Ikke forvent dypt, vanskelig gameplay hvor man tar taktiske valg hele tiden, for det er det ikke. Det er utelukkende en run and gun-affære gjort bra av femenal kontroll, veldig kule navigasjons-muligheter, spetakkel og god variasjon. Historien er røv, men presenteres med selvtillit og sjarm og funker dermed bedre enn man skulle tru. Ikke at det har spesielt masse å si, det viktige er at man kan springe langs vegger, shotgunne soldater og robotter i tryne, skli mellom cover, hoppe inn i mechen sin og drepe resten med sverdet (!) dens. 5 veldig gode timer!

Multiplayer er også gøy, men er ikke så god enda. Det er de fleste som spiller det på PC, dog, så det er litt vanskelig å komme inn i. Etter hundrevis av timer i Overwatch så er det også vrient å gå tilbake til arena-kart med uforutsigbare spawnpoints, men vi får satse på at det kommer seg.
 
Sist redigert:
Fikk kompisene med på at vi kjøper Titanfall 2 istedetfor COD i år, og alle er enige om at det eier. Positiv overraskelse at campaign minner mer om Half-Life enn COD, og multiplayeren er kjempegøy. Tok en runde før jobb i dag til og med, og det er det ikke ofte spill får meg til å gjøre lenger.

Syns forøvrig @Yetipants kan slippe meg inn i NMSP-nettverket.
 
Sist redigert:
Uu~glee~guu~tt er så bra ass. Den beste 2D-plattformeren jeg har spilla på det jeg kan huske. Grafikken er fantastisk, noe av det beste som har vært mekka innen sprites. Særlig når kameraet zoomer ut er det dritlekkert.
Storyen er både sjarmerende, morsom, men og til tider veldig trist.
Også soundtracket da. Herre snute!
Når det gjelder gameplay sitter det som skutt. Blir til tider veldig hektisk når man må skifte partner og masse annet samtidig, men det er en tilvendingssak.
Forøvrig syns jeg spillet burde hatt et kart for det er ofte veldig mange steder å fly, men men.

Regner med at dette blir månedens spill for november og alle bør coppe det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Satt halvannen time med VR-hjelmen på og klarte å komme meg til vulkanen i Battlezone på en Short Easy campaign. Siden jeg bare hadde tatt ut to av tre kraftgeneratorer var jeg nødt til å ta ut den siste på vulkanen. Det jeg ikke var klar over var at jeg måtte gjøre det mens ekstremt sterke fiender jeg aldri har sett før spawner uendelig i området. Døde til slutt da jeg endelig kom meg opp til plattformen med generatoren og en drøss turrets spawna rett ved siden av meg.



Battlezone er et veldig stilig VR-spill da. Du er plassert i en tanks og kan se rundt omkring på forskjellige målere rundt deg. Siden hjernen din tror du er i et kjøretøy er det ikke noe kvalmefølelse når du kjører rundt og booster og skyter og alt føles veldig naturlig. Å følge flyvedroner som flyr over hodet ditt mens du skyter blir ikke gammelt.

Men den brutale vanskelighetsgraden ødelegger mye. Uansett hvilken tank du velger; light, medium, heavy, så er de glasskanoner. Du kan ta to skudd før du dør selv med heavy-tanksen. For å låse opp nye tanks må du runde spillet på høye vanskelighetsgrader. Og det …


Meg i midten.

Hadde satt pris på en "retard" eller "I just want to have fun"-modus under Easy hvor f.eks alle kostnader var halverte. "Complete a medium campaign on easy difficulty"-trophyen har gått opp til 0.5 % etter at Rebellion patcha spillet til å bli enklere, men hovedproblemet er alle kostnadene. Du kan oppgradere skjoldet på de fire sidene av tanken din, øke healing du gir ved å være i nærheten av friendlies, rekkevidden du innhenter penger og ammo, samt en "active reload". Tilsammen tror jeg det er rundt 50 moduler du kan sette ut, men allerede rundt seks moduler begynner det å bli ekstremt dyrt. Og du trenger også disse penga til å kjøpe ekstraliv (som blir latterlig dyre etter tre) og våpen.

Du unlocker våpen og spesialegenskaper mens du spiller, men du må besøke Supply Points for å kjøpe dem, og hvert Supply Point har bare et tilfeldig utvalg av ting du har låst opp. For det meste er du stuck med MK1 (av 8) drittvåpen som du starta med. Alle startvåpnene har lang reload, små magasiner og bruker evigheter hvis du vil bytte mellom dem.

Når du mister alle livene dine er det totalt game over. Ingen continue og du blir kastet tilbake til hovedmenyen. Burde være enklere i multiplayer da? Vel … det som er med multiplayer er at du må ha en superteam rundt deg, for ekstralivene deles da blant alle. :penga:


Ellers så Activision slapp akkurat en VR tie-in til Infinite Warfare som var ganske kul. Call of Duty: Infinite Warfare: Jackal Assault. Det er bare en maks ti minutter lang greie hvor du blir sendt ut fra et stort romskip i bane rundt Jorda og skal skyte ned noen fiendeskip. Var hakket bedre enn EVE Valkyrie-demoen takket være at du kunne bruke head tracking til å låse rakettene dine på fiender.

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har trua på cockpit-logikken i VR og ser for meg at hvis jeg skulle ville spille noe som var mer enn en fiffig demo ville det vært no sånt.

Jeg har ennå Steel Battalion (men ingen xbox å spille det på, lurer på om jeg bør kjøpe meg en før det ikke er å få tak i lenger) som var et veldig ui-drevet spill siden du var såpass treig og klønete og hadde så lite utsyn mot omverdenen at det meste gikk ut på å stille brytere og lese av sensorer. Skulle gjerne testet noe sånt i VR.
 
La inn nyversjonen av Skyrim for å se om den var så ræva som alle hevder. Det var den såklart ikke og jeg hadde ikke tenkt å spille no særlig, men gjorde såklart det. :p
Uansett er ikke PC-versjonen superimponerende. Bla. bruker den fortsatt teksturpakka som blei slippi for noen år sida. Det har litt nye filtere og sånn, men ingenting vi ikke har sett med modder. Vil dog tippe konsollbabbyene merker en del forskjell.
Største forskjellen er vel at det nå støtter 64-bits prossesorer og DX11. Dette åpner vistnok muligheter for folk som fortsatt modder spillet.
Apropos modder så lastes disse nå ned fra hovedmenyen og dette funker en god del bedre enn Steamworks bla. fordi man får beskjed om de ikke er kompatible eller er oppdaterte. Er og mange fler sjangere å browse. Funker sånn på konsoll også og vil tippe det åpner en del øyne (selv på PS4 som er relativt begrensa fordi Sony puler folk igjen.)
Det er dog fremdeles en del begrensninger så hvis man vil ha pupper på mudcrabsene sine og sånt må man fortsatt kuke med Nexus og script extender.

En mod som spesifikt er verdt å nevne er den som gjør de større byene til en naturlig del av hovedkartet og ikke trenger lading. Den er morsom fordi den også funker utmerket på konsoll uten tap av framerate. Bethesda er med andre ord de lateste svina. :v

Sånn ellers hadde jeg ikke giddi kjøpe dette med det første siden det har fullpris å sånn. Om du derimot har orginalen på Steam samt de tre DLCene var det en gratis oppgradering og vel verdt en titt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeps, ble så klart sittende i forrige uke jeg også. Noe av det første jeg gjorde da jeg kom ut av Helgen var å gå motsatt vei av quest marker, og fant sporenstreks en diger dungeon jeg aldri hadde sett før. Fordi første gang dura jeg rett etter pila helt til jeg gikk kriselei historien (innrømmelsesvis rett etter Whiterun). Men ja, jeg har jo spilt skiten i åtti timer eller så, men det er altså fortsatt mye jeg har gått glipp av. jo ikke ta en runde til, men... jeg jo egentlig det likevel.
 
Har også testa remastered litt. Merka ærlig talt ikke noe særlig forskjell, men den nye modsbehandlinga høres lovende ut. Har ikke prøvd å laste inn noen av de gamle savene enda, funker det? Gidder ikke starte et nytt spill, føler meg fortsatt ikke helt ferdig med den jeg har 120+ timer på. Finner alltids en quest eller to jeg ikke har gjort slik at jeg kan spille en time eller to en gang i blant.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen