Hva spiller du for tiden?

Etter at jeg runda DS satte jeg umiddelbart i gang med DSII. Ga meg etter kort tid fordi jeg ikke følte samme gnisten. Og det må jeg si, noen få småting er bedre, noen ting er kjipere, men totalt sett så blir ikke dette helt det samme. Det betyr ikke at jeg synes det er dårlig, for det er meget bra, men jeg liker første DS bedre. Skal avsløre at jeg har kommet stykke i DSII før. Kom til der han kongen eller hvem det er går rundt i sirkel. Husker ikke hvorfor det ble noe mer.
Hadde i hvert fall en smått produktiv time her på morran, og fikk tatt Belfry og den splittede duoen Pikachu og Bulbasaur (som de så hipt kalles).

Forresten virker dette langt mer dævvere online en eneren, i hvert fall sånn ift å hjelpe hverandre. Nå er det en stund siden jeg spilte gjennom eneren, og enda lengere siden jeg var tidlig i spillet (hadde en pause der også) men jeg så mye mer signs der. Har ikke sett et eneste i toeren. Forsøker også å legge ut sign etter hver boss for å sanke litt mer exp, men blir aldri summons heller.

Men men ja jo, kos er det jo.
 

demake

Seksuelt godteri
Men er det orphan of kos?

Uansett, jeg da, jeg fant Asskriid Svart Flagg på billigsalg og siden jeg var småsjuk og desp på spill så tenkte jeg dette kunne være noe.
Jeg sverga på at jeg aldri skulle røre et Ass-spill igjen etter Brotherhood ene og alene fordi den derre nåtid-storylinen er så kraftrævva.

Men ja, pirater da! Jeg har gitt faen i både nåtid- og datid story, og har bare seila rundt i time etter time, borda skip, oppgradert, borda større skip, fanga hval, seila rundt bare for å se på ting, fanga hai, solgt sukker og rum, kjøpt mer oppgraderinger, gått i land på små øyer for å flå store pusekatter. Jeg ser at det er en upgrade som gir meg en dykkerklokke til skipet mitt som jeg sikkert kan bruke til å hente ting fra skipsvraka jeg har sett rundt om. Jeg håper bare ikke jeg må så jævla lang inn i storyen før jeg kan coppe den.

Hvem hadde trudd at jeg skulle greie å bli oppslukt i noe annet enn Soulsborne? Og i tillegg at det skulle være et Ass Creed? 2016 altså...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Shenzen I/O er ute av Tidlig Tilgang så jeg gadd plutselig å sette meg ned med det forrige spillet til 'n Zach, nemlig TIS-100. Du forstår antageligvis øyeblikkelig om du orker å spille det ved å se på disse to skjermbildene og ha i bakhodet at alt jeg har skrevet her er basert på at jeg har lest en PDF som følger med spillet, og induksjon ved å studere det ene eksemplet du får servert.




Jeg synes det er helt fantastisk.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har starta på Rise of the Tomb Raider på min nye PS4Pro. I innstillingene kan man velge mellom 4K-oppløsning, 60 fps, eller høyere detaljnivå i 30 fps. Valgte det siste. :)

Umiddelbart så tenkte jeg at Crystal Dynamics kunne trengt noen pointers fra Naughty Dog når det gjelder historiefortelling. Det går ca en halvtime og så er Lara på søken etter hemmeligheten til evig liv og blir forfulgt av en ond hemmelig organisasjon. Skrivinga generelt er skrekkelig og full av klisjeer. Slo opp forfatteren på wikipedia og det er dattra til Terry Pratchett. Ser ikke ut som skrivetalent er arvelig. Aller mest virker det som manuset bare er noe de har kastet sammen for å kunne lage et spill, ikke at de faktisk har en historie de har lyst å fortelle.

Spillet er veldig lett. På normal vanskelighetsgrad tåler jeg ganske mange skudd/dyrebitt før jeg blir drept og health regen slår inn veldig kjapt. Er omtrent ikke vits å bandasjere seg selv i kamp. Og det er checkpoints ca hvert tiende sekund. Headshots er dritlett å få til, selv med buen. Burde egentlig vært sånn at buen var littegranne wonky sånn som i The Last of Us. Det er en trophy for å headshotte noen med buen på 25+ meter, men alt du trenger er jo å føre markøren over hodet deres og trykke R2.

Ellers er det akkurat samme spillet som Tomb Raider 2013. Du unlocker de samme skillene (hvorfor mistet hun dem?), de samme våpnene, og de samme våpenoppgraderingene. Men det er gøy nok å spille og har fine graffix.
 
Kjøpte Planet Coaster i går, det kan regnes som en spirituell oppfølger til Rollercoaster Tycoon-spillene. Jeg rakk bare å spille i tre minutter før jeg måtte ut, men når man kan lage berg-og-dalbaner som i den vedlagte linken er det garantert et spill som kan by på mye underholdning
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Verdt å minne om at Atari sneik seg til å gi ut Rollercoaster Tycoon World dagen før Planet Coaster. Det har blitt skipa rundt til mange forskjellige utviklere, rusha ut døra før det er ferdig, ser ut og spiller som ei bikkje og har stjært de fleste elementene sine fra Planet Coaster bare at de ikke har fått det til like bra, alt dette i følge Eurogamer som anbefaler at ingen kjøper det. Så ikke gjør det.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Er på Final Fantasty 9 kjøret igjen akkurat kommet til disc 4 hadde ikke noen problemer med å ta Garland eller Kuja på slutten av disc 3, og karakterene mine ligger på lvl 45 til 50 ligger jeg greit an i forhold til kommende bosser
 

Nabbe

Har fin hatt.
Lodin:

Her er noen kjappe forslag til mods som utelukkende gjør Xcom-livet litt lettere...

Evac All

Bare så man slipper å trykke evac på hver enkelt soldat når man skal evace ut av et oppdrag.

Flank Preview

Endrer line of sight-ikonet til gult når du har en flank. LOS kan være småjanky, så denne er et must for å slippe å rive seg i håret når den helt bænkers flænken viser seg å ikke være en flank allikevel.

Long War Toolbox

Gir deg en del muligheter til å endre greier fra options-menyen i spillet, som f.eks. standard squad size. Viktigst av alt lar den deg lett endre hvor mange grader kameraet roterer ved et trykk på E eller Q. Defaulten er helt mongo.

Free Reloads
Når man modder et våpen med auto loaders er standarden at det alltid er den første eller de første tre reloadene i oppdrag som ikke koster en action. Med denne dukker de opp som et eget ikon og kan gjøres når som helst.

Spiller Xcom 2 selv jeg. Begynner å nærme meg endgamet i en legend campaign nå. Ruller så nær OG Xcom 2 som er mulig, så ingen AI-tweaks, ingen ekstra fiender eller annet helvete.

Ting holdt på å skikkelig i dass siden jeg mistet vettet og solgte trooper-lika jeg trengte for å lage tier 2 armor (pro tip: mutons ler av kevlaren din), men nå er jeg bækk in bizznizz med armor og rykende ferske plasma-våpen. Har mistet to - tre soldater til nå, og har vel to fulle brukbare squads tilgjengelig, så med mindre noe går ekstraordinært til helvete har jeg dette i boks.

Fortsatt den beste spillen.

... bortsett fra at det typ ti måneder etter release fortsatt er ganske fucked, så ironman er et sjansespill uten like. Har sett meg nødt til å redde meg ut av campaign ending bullshit mer enn en håndfull ganger ved å kuke med konsoll-kommandoer, og da kunne jeg jo like greit bare spilt standard. Har ikke jukset til nå, men kjenner jo at fristelsen til å bare "RestartLevel" er sterk når ting ikke går helt etter planen.
 
Jævla fett spille ja. Digger at settingen er så annerledes i forhold til orginalen. Noe annet enn å bare sette det under vann.
Sånn ellers ba jeg spesifikt om å ikke få de to DLC-oppdraga første gang jeg spilla, men jaggu dukka ikke Shen's Last Stand opp etter tre missions og den var jeg ikke klar for. Ble så totalt drapsdrept av sectoiden at jeg bare ga opp.
Kommer ihvertfall til å bruke de moddene du nevnte.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Beste er å huke av på at du vil ha begge DLC-oppdragene. De dukker opp som Encrypted Signal og Triangulated Position, og de blir der til du har tid/gidder å scanne dem for å gjøre oppdraga.

Dessuten så er Firaxis drittsekker, så om du ikke huker av for at du vil ha med Alien Rulers-oppdraget, så bare slenger de ut rulers helt tilfeldig etter en stund. Om du ber om å få oppdraget, kan du selv bestemme når eller om du vil aktivere dem.

edit:

 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Når folk bare slenger ut romvesenlinjaler tilfeldig ass, det er det verste. Ehehe.
 
:eng: Vitsen er at når fiendene har jævla mye liv begynner det å se ut som en linjal.

Lasta forøvrig ned modellene og stemmen til Tali og det er så bra gjennomført at det like godt kunne vært en del av spillet.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Alt pratet om Dishonored ga meg lyst til å spille det første som nevnt i den tråden for en stund siden, og det kostet nesten ingenting på steam i helgen så da kjøpte jeg det. Da det kom spilte jeg den første halvtimen men gadd ikke mer, men jaggu det er et ganske solid spill! Er ikke så langt enda, er nesten ferdig med første store hovedmission, men jeg koser meg veldig og har litt nå den opplevelsen jeg burde ha hatt første gang. Gleder meg til å spille mer!

Når det er nevnt er jeg igjen i samme situasjon som jeg kommer i noen ganger, da jeg nå har en del runes å bruke på å oppgradere kreftene mine men klarer ikke bestemme meg for hvem jeg skal prioritere så bare sparer de uten å oppgradere noe! Om dere vil kan dere gjerne fortelle meg hvorfor jeg burde anskaffe/oppgradere din favorittkraft!
 
Etter at jeg ble ferdig med Emely sitt low chaos run i 2 satte jeg meg ned igjen med 1 forrige uke og har nå kjørt gjennom det og DLCet på high chaos. Spillet er fortsatt fantastisk bra, men 2 trumper det på omtrent alle vis. 1 er også jævla mye lettere siden AIen til tider er dum som et brød.

Men men, krefter som er must er Dark Vision på level en. Kan settes til 2 etterhvert siden man da kan se ting som kan plukkes opp.
Possesion er veldig grei å sette til 1 siden det er masse luftekanaler rotter kan krype i. Er dog liten vits å gå til 2 siden besatte mennesker er rimlig ubruklige. Brukte det dog mot siste kisen man møter i spillet og fikk ham til å vandre utfor en kant, hoppa ut og Blinka meg tilbake til trygghet. :v
Brukte ikke Bend Time på dette runnet, men det er en av de beste skillsene. På level 2 fryser den tida og man kan fint vandre forbi vakter og andre kinkige områder.
Wind Blast og Devouring Swarm er fete nok, men kun nyttige om man vil drepe folk.
Agility 1 syns jeg også er must siden man da får dobbelthoppe. Jævlig nyttig når man vil opp på tak som er litt for høye for bare Blink.
Shadow Kill er grei om man bryr seg om lik blir oppdaga.
Ga meg selv 1 i Blood Thirsty som gjør at du bygger opp adrenalin og kan insta-kille. Brukte det dog nesten aldri siden jeg ikke er fan av nærkamp.
Men men, du får jævla mange runes iløpet av spillet så det er ikke farlig å prøve seg litt fram. Daud har forøvrig mye feter skills.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Spiller det nye Pokeymen-spillet og valgte måneversjonen og skiten er bra. Endelig har de kvitta seg med det jævla HM-systemet som nå er en egen meny med forskjellige pokermenn med forskjellige egenskaper som for eksempel en Charizard man kan fly på så det er ikke sånn at man MÅ ha en flyvende pocky på laget.
Ellers har det så langt vært bra utvalg av dyr å fange i en ball og det at enkelte av disse dyra også har egne egenskaper på Alola som da er den nye øya eventyret foregår på. Alles favoritt når det kommer til slimete giftmonstre, Grimer, er for eksempel ikke bare giftig, men også mørk noe som har gjort ham til en langt mer verdifull lagkamerat i alle fall i mitt tilfelle.
En annen forbedring er at du ikke lenger møter fiskemenn med seks Magiske karper, men heller trenere med 1-3 litt mer utfordrende beist. I tillegg har de lagt til ekstra trenere du kan kjempe mot når du har banket alle trenere på en rute og det er jo ålreit. Historien er helt grei så langt og verdenen er sjelfull og trivelig.
En negativ ting å bemerke seg er at forvirring fortsatt er en del av spillet og det er definitivt fortsatt dritt (jævla flaggermus med forvirringsstråle i den hula som er full av dem:argh:). Heldigvis kan man nå fjerne blant annet søvn og brannskade etter kamp ved å gni litt på dem med noe medisin gratis.
 
Hører mye negativt om at ville mans denne gangen kan tilkalle hjelp og ofte gjør dette ustanselig. Gjør det bla. vanskelig å fange dem siden de må være alene.
Men men, skal ha dette når det forhåpentligvis dukker opp på Switch.
Også skal jeg ha en Pikpek siden den evolver til Toucannon og er den bpste nye mansen. :eek: