Hva spiller du for tiden?

CyberK

Finner ikke på noe.
Nå om dagen spiller jeg Wipeout HD, og jeg er faktisk så frelst at jeg linker til tråden om spillet for at dere kan lese en lengre tirade med min nesegruse beundring for denne herligheten.
 
Spiller Civilization Revolution på PS3. Har tidligere spillt litt Civ4 men aldri kommet inn i det skikkelig, sikkert vært litt utålmodig.

Blitt helt hekta, er utrolig kult, og skal legge inn Civ4 igjen for å se om jeg får mer ut av det nå.
 
En kompis har lånt meg PS3en sin i noen dager, så jeg spiller Metal Gear Solid 4 og GTA4 for tiden. Og jeg har ferie. Og jeg har leiligheten for meg selv. Det nerdes i stor stil!
 
Nettopp begynt på en ny runde Castle Crashers fra XBLA, denne gangen på Insane mode som overraskende nok er vanskeligere. Alle jeg introduserer spillet for digger det, så alltid en å spille co-op med, og skulle jeg ikke ha det er det greit å bruke en halvtime på selv etter et par gjennomspillinger.

Hm, når jeg tenker over det har de siste beste spillene jeg har spilt vært XBLA spill, nevnte Castle Crashers og Braid. Før det var det Bionic Command og Geometry Wars.

Jeg trenger noe som minsker følelsen av å bli en casual gamer!
 
Skal igang med saints row 2 nå straks, gleder meg veldig da SR var en av de få gode GTA klonene, syns igrunn de gjorde en del ting bedre enn GTA også.

La oss nå se om det er nok Tera Patrick her, like mye som de lover.:p
 

Halky

Veteran bruker ;)
Har nettopp startet på Crysis: Warhead som er en slags oppføger/ekstrpakke greier til orginalen Crysis. Bare at vi denne gangen følger Pshyco(sgt. Sykes.) og ikke Nomad som i Crysis. Har kommet passe godt inn i det og liker det greit hittil, grafikken er fremdeles meget vakker ;)

Også spiller man litt Age of Conan når jeg føler for det.
 

Lodin

Der Waaaah
Dreiv med litt Lego Batman i går, men det var ikke så fantastisk. Forsåvidt ikke noe galt, men det er akkurat samme spillet som de andre Lego XXX greiene og det begynner å bli stølt. Men men, kommer til å runne et brett i ny og ne siden det tross alt er Batman og humoren fortsatt gjør seg.
Ellers vurderer jeg å slå til med Hinterland på Steam. Virker som et enkelt lite spill som er litt Diablo slåssing og litt Sim City. Vistnok ganske casualt og et game tar bare 4-5 timer, men det passer meg utmerket akkurat nå.
Forøvrig går det og i Warhammer Online. Fortsatt artig til å være en mumerperger og det må være årets overaskelse for meg. Gøy å denge stunties med Guzzbukkit, orken min. :p
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Spilte et helt fantastisk kult spill i går, det kom virkelig som en overraskelse. Hadde ikke hørt om det før en gang, men det har sikkert noen her. Red Dead Revolver het det, eller for å være mer presis, multiplayermodusen i dette. Fire stykker står i ring på en slette, og i det annonsøren sier "draw" er det om å gjøre å trekke revolveren raskest samtidig som du merker blinker på hvor du vil treffe. Virkelig et givende reaksjon/presisjonsspill, ingenting var deiligere enn å få inn et par kjemperaske hodeskudd. En positiv overraskelse kan du si. Ser her at det er utviklet av Rockstar også, jøss.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Read Dead Revolver er kult, ja. Ganske artig enspillermodus også, gir god western-følelse og bossene er fete. ^^
 
Snodig at man skulle prate om det nå. Jeg skulle kjøpe det spillet igår, men mannen i kassa fant ikke disken. Ukoselig var han også. Gi han en liten en på nesa hadde jeg lyst til.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Han var ikke verdt det, tro meg.

Sånn ellers kjøpte jeg meg PSP for noen uker siden, sammen med et par minnekort. I tillegg fikk jeg låne et Datel-batteri hos en kompis, så den oppegående leser vet dermed at jeg har hatt muligheten til å spille absurd mange PSP-spill i det siste. Noe jeg også har. Til glede for den andre på forumet som eier en PSP, kjører jeg her en liten...

PSP roundup
  • God of War: Chains of Olympus - Omtrent som God of War på PS2. Bra grafikk, grunt kampsystem, teite QTE-sekvenser. I tillegg veldig kort. [6/10]
  • Mega Man Powered Up - En remake av Mega Man 1 til PSP. Ny, super-deformed grafikk, mulighet til å låse opp og spille som robotbossene du denger, gloriøst ostete filmklipp, nye ruter gjennom banene og nesten 500 forskjellige challenges sammen med en justert vanskelighetsgrad som gjør det akkurat så vrient at du føler deg god når du vinner. Istedenfor at du føler en trang til å rive ut spiserøret til designeren med salatklype, som originalen. Sånn skal man mekke en remake, folkens. [8/10]
  • Mega Man Maverick Hunter X - En remake av Mega Man X til PSP. Ny, rotete grafikk, samme forferdelige musikken som i originalen, fiender som respawner med en eneste gang de spretter utfor skjermen, og det mest horribelt balanserte gameplayet jeg har sett på lenge. De fleste bossene er rett og slett nesten umulige å ta med vanlig X-Buster, så du må prøve og feile på flere baner før du finner de du kan ta (hint: Boomerang Kuwanger og Chill Penguin). Når du så får litt oppgraderinger og ekstra våpen bikker spillet over og blir enormt enkelt. To forsøk før sistebossen døde. Sånn skal man ikke mekke en remake, folkens (selv om mye av skylda ligger i at Mega Man X var litt skrot fra før av). [4/10]
  • Ridge Racers 2 - Omtrent som Ridge Racer på konsoll, bare med litt mindre detaljert grafikk. Samme kule kjørefølelsen og knivskarpe vanskelighetsgrad. [7/10]
  • Final Fantasy Tactics: War of the Lions - Remake av Final Fantasy Tactics. Et knallsolid strategi-RPG, nå minus stygge cutscenes. [8/10]
  • LocoRoco - Kav artig plattformspill hvor du vipper en hel planet rundt sånn at de små LocoRocoene skal få samla møbler, vokse sånn at de blir flere Rocoer og nådd målet sitt. VG rapporterer: "JORDSKJELVKATASTROFE OVER HELE VERDEN, KONTINENTER LIGGER I RUINER -Jeg skjønner jo at mange protesterer, men tenk på at jeg fant et nytt kaffebord og la på meg tre hundre kilo, sier Loco Rocersen". [8/10]
  • Ratchet & Clank: Size Matters - Enda et spill i Clatchet & Rank-serien, som jeg har prøvd i totalt tre kvarter tidligere. Dette her retta ikke opp inntrykket, kjedelig oppskriftsmessig plattformskyter med trist spillbalanse. [4/10]
  • Killzone Liberation - Ble litt overraska av dette. En tredjepersonsskyter i fugleperspektiv som mest av alt minner om Cannon Fodder. [7/10]
  • Gitaroo Man Lives - Stilig og sprøtt rytmespill hvor du er taperen U-1 som får vite av bikkja si at han er en legendarisk rockekriger ved navn Gitaroo Man. Ganske vanskelig også, så det er et pluss. Merk at hvis du har Gitaroo Man til PS2 så har du allerede Gitaroo Man Lives, minus muligheten til å spille det på bussen. [8/10]
  • Patapon - Enda et rytmespill, men dette er mer et action-strategi-rytmespill med fet grafikk og en mildt sagt spesiell grunnmekanikk; du må finne magiske trommer som du trommer rytmer på for å beordre soldatene dine til å gjøre forskjellige saker. Artig, men ensformig etter kort tid, dessverre. [6/10]
  • Lumines 1 og 2 - Musikkpuzzlere som er det mest avhengighetsskapende siden heroin. Ekstra pluss for at Gwen Stefani med Hollaback Girl er med i Lumines 2. [10/10]
  • Ultimate Ghosts'n'Goblins - Fet plattformaction av den gamle skolen, bare synd at de ivaretok den ukristelige vanskelighetsgraden. [7/10]
  • Star Wars: The Force Unleashed - Et spill som begynner med at du er Darth Vader som slakter Wookieer og stormtropper med Kraften, og får det til å bli en kjedelig opplevelse, er virkelig noe helt spesielt. [2/10]
  • Castlevania: The Dracula X Chronicles - "For lange Zeit lebten die Menschen glücklich und zufrieden", begynner spillet. Så går alt nedover derfra, på en god måte. Dracula gjenoppstår og din oppgave er å spille gjennom djevelsk vriene baner og bosser for å daske ræva hans igjen. I tillegg til denne Dracula X-remaken følger Symphony of the Night og Castlevania: Rondo of Blood med på plata, så det kan vanskelig bli noe annet enn... [9/10]
  • Crisis Core: Final Fantasy VII - Action-JRPG som er dobbelt så bra som Final Fantasy VII. [4/10]
  • Crush - Lavbudsjett-vibber fra første stund, men spillet viser seg å være en fabelaktig vri på Super Paper Mario-konseptet. Du må løse problemer som ser umulige ut i 3D ved å mose verdenen ned til to dimensjoner, og omvendt. Helstøpt grunnmekanikk og gjennomtenkt brettdesign gjør dette til en vinner. [9/10]
  • Disgaea - Afternoon of Darkness - Det er Disgaea! På PSP! [8/10]
  • Me & My Katamari - Det er Katamari Damacy! På PSP! Og mye kjipere siden kontrollene er et mareritt! [4/10]
Har spilt noen flere også, som for eksempel Metal Gear Solid: Portable Ops, men ikke nok til at jeg kan si noe vettugt om dem. Tar det seinere.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Speller litt sim city 4 med noen kamerater i det siste. Dvs vi lager nabobyer og bare eksporterer/importerer byene til hverandre.

Fatter ikke poenget med highways. Dem er jo så ufattelig knotete å få plass til. Det er jo uansett ikke hovedveien som blir congesta uansett, men alle dem små gatene til hver bygning.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ultimate Ghosts'n'Goblins - Fet plattformaction av den gamle skolen, bare synd at de ivaretok den ukristelige vanskelighetsgraden. [7/10]
Du har ikke sett denne altså? En usegmentert no-death run av Super Ghouls n' Ghosts, begge runder (ja, du må runde det to ganger på rad) på professional mode, fordi utviklerne følte spillet trengte en høyere vanskelighetsgrad over det de kalte for "normal".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har sett, og jeg har spilt, og jeg har visst siden før jeg ble tenåring. Kom ikke her. Ultimate har også Professional, så klart.
 
Spiller det første Penumbra, og det slår meg at dette bør bli fremtiden for nyere eventyrspill. 3D, førsteperson og fysikk kombinert med mye av det andre fra sjangeren.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Kjøpte meg The Witcher Enhanced Edition i forrige uke, og har såvidt fått klokket inn noen timer der. Med skole og liv(tm) har det blitt altfor lite tid til spill. Men jeg har fått spilt meg ferdig med den halvkjipe prologen, og har akkurat begynt på Chapter I. I dette tempoet blir nok spillet å vare en stund.
 
Etter å ha oppdatert min kjære backloggery så jeg at jeg faktisk hadde hele 35 spill jeg ikke har gjennomført. Dette følte jeg at jeg måtte gjøre noe med, så jeg fyrte opp The matrix: Path of neo for å senke prosentene litt. Jeg gjennomførte det igår, men jeg forsto godt hvorfor jeg la det vekk. Jeg har aldri vært borti så mye grafikkfeil i et spill noen gang. På den ene banen var det blant annet umulig å se hvor mye helse du hadde.

Starta idag på Gungrave OD. Koselig spill det. Hjernedød action på det skarpeste.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hallo!

I det siste har jeg måtte underholde meg på alternative måter, så spilt litt mer DS enn jeg pleier, og da Apollo Justice: Ace Attorney. Har begynt på dette på tur uten å komme så langt, men nå har jeg ihvertfall kommet meg forbi et par rettsaker til. Mitt møte med Stickler var morsomt, ettersom jeg endelig forstår avataren til jkmje, og må si den er eksepsjonelt passende.
Angående spillet har det gårr litt sakte fremover til tider, men som de andre spillene i serien er det kjempe underholdning! Fantastisk humor, greit utfordrende gameplay, interessante karakterer og ja egentlig alt som har gjort de forrige spillene gode.
Anbefales på det strerkeste likte man noen av de andre spillene!