Hva spiller du for tiden?

Ja, så var jeg ferdig med Ratchet and Clank inkludert Quest For Booty. Så da var det tilbake til Okami, som jeg la til side når jeg ble hekta på R&C.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg spiller fortsatt litt Stalker av og til, mest til, og med unntak av en bluescreen her og glitch der er det en meget fornøyelig opplevelse. Den siste uka eller så har jeg bare fått spilt en liten halvtime eller deromkring, så store fremgangen siden sist jeg skreiv litt om det i Clear Sky-tråden har det ikke blitt, men jeg klarte altså å hente stæsjet til Strelok. Nesten helt uten problemer også. Har kommet meg til den derre baren midt i sona hvor alle chiller'n med Duty hvor jeg gjorde et et par småquests for de slitne bargubbene. Får komme igang med hovedquesten neste gang tenker jeg, nå har jeg ihvertfall skaffa et par overpimpe rifler og en seksløps granatkaster. Som eier.

Et par raske spørsmål for Stalker-veteranene her, da: Hvor dårlig tid har man egentlig? Jeg føler hele tiden at det er drit jeg må rekke, mest fordi så og si alle questene har en timelimit på en dag eller to (ikke at det er strengt, er bare at jeg som oftest kun er ute og går fordi jeg har en quest gående, og da er jeg litt redd for å rote meg bort i å utforske dritt). Og hvor burde jeg dumpe alt stæsjet mitt? Kan jeg bare legge ting i en tilfeldig kasse et sted (f.eks den tomme i baren) så er det der når jeg kommer tilbake? Eller stjeles/glitches det vekk sekundet jeg snur ryggen til?

Halky

Veteran bruker ;)
Mener da man ikke har noen spesiell tid på selve main questen i spillet, er vel bare de andre små questen man har en såkalt time limit på, hvis jeg ikke tar helt feil.

Selv driver jeg og spiller mest Age of Conan for tiden er er snart lvl 80 der, er lvl 77 akkurat nå. Fikk endelig rundet GTA: San Andreas her i forige uke, digg og være ferdig med spillet også så nå venter jeg spent på GTA IV.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Mener jeg brukte kassen i baren flittig, så den skal være safe. Gjelder egentlig alle kasser.

Spiller mye Garry's Mod, fordi det eier. Går også litt i Team Fortress 2. Ellers føler jeg det ikke er så mye jeg gidder å spille om dagen. Har noen få spill jeg venter på som jeg har planer om å spille når det kommer ut. Føler jeg er lei av nesten alle spillene jeg tidligere var interessert i som kom ut i år/fjor, så venter bare på noe nytt og fresht.

Lodin

Der Waaaah
Sidequestene i Stalker er generiske og genereres automatisk. Du går med andre ord aldri tom samme hvor mange du feiler, men du går lei. :p Hovedquestene derimot kan du bruke så land tid du vil på.

oma

Village Drunk
Driver på med litt forskjellige spill for tiden. Condemned 2 slår jeg på en gang i ny og ne når jeg orker å begi meg ut på slik tung tokt. Tror jeg har fått nok av Fight Night R3 single player, har ragequittet de siste gangene. Har fått meg Okami på MoHHeroes2 på wii, Okami er, som forventet, veldig flott, og jeg tenker meg at jeg blir sittende en stund med det når jeg først orker. MoHH2 derimot ble, hvertfall forløpig, suksess. FPS har aldri sotte så bra i kontrolleren som her (og da tenker jeg også på det kontrollsystemet som var i metroid), gameplayet alene er nok til at det blir moro. Historien har de ikke jobbet med i det hele tatt, og fiendene har crap for brains, så det er rett og slett bare gameplayet som er igjen å ha det moro med. Det kan være litt tungvindt til å begynne med, (riste nunchøkken for å pumpe shotgunnen mellom skudd, vri wiimoten for å sikte med sniper og stille wiimoten opp med sensoren i taket for å ta bazookaen på skulderen) men det passer temmelig bra.

Onlinedelen er forsåvidt også ok, av en eller annen grunn fikk jeg ikke til å connecte de første 10 minuttene, men etter det har det gått ok uten lag, blir disconnected etter en 10 minutts tid av ukjente årsaker, men forløpig (da jeg ikke spiller med noen jeg kjenner) så er det ikke store irritasjonsmomentet, kampene varer ikke i mer enn ca 10 minutter uansett om ikke det er satt på spesialregler. Største irritasjonsmomentet er at man ikke får assistpoeng på kills og at man tåler temmelig mye/må skyte mye for at noen dør. Ellers er banene store nok (noen kanskje litt for store) og grafikken god nok for en wii.

Ikke noe grensesprengendes, men noe som hvertfall får meg til å spille mer wii fremover.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa akkurat Mercs 2: Verden Har Tatt Fyr til PC (øøøh gidderikke bettale jævettu øøøh), ooog... vel. Peter Stormare er kul, da. Det er moro å sprenge og skyte og sånn. Men: Kameraet er limt fast en meter bak vikingen min, og det tar evigheter å snu seg selv med sensitivity på maks. Når jeg huker meg ned for å sikte mer presist snapper siktet til noen meter over der jeg sikta istedenfor... der jeg sikta. Bilfysikken er programmert på fylla, alle kjerrene føles som om de veier cirka femti kilo, har veigrep som en isblokk på parkett, og ikke noe demping å snakke om. AI-en er programmert dagen derpå, og dermed dukker folk bak dekke for så å sprette fram og skyte på busken bak dem istedenfor andre veien som er der jeg står. Og den holder deg oppdatert på hva den driver med absolutt. Hele. Jævla. Tida. "He's behind that tree! Behind the building! I'm throwing a grenade! Attack! Attack! I'm in a car! Behind that tree! Behind that tree! Attack! Attack! I'm in a car!" Det går sånn konstant, til og med når folka du er blant er dine allierte. Helsprøtt. PC-versjonen er også velsigna med en grafikkmotor som ser ut som om den er skreddersydd for PS2, bare med lengre drawdistance og noen bøtter med bloom. Ytelsen er som ei sliten bikkje så fort du setter igang noe faenskap, bare for å pirke deg litt ekstra i øyet. Til tross for alt dette så har spillet sin sjarm, det er veldig moro å sprenge og skyte og gjøre spikk og du får lov til det helt fra starten av. Første oppdrag er et angrep på en villa, og for å komme deg dit må du kjøre villmann i jeep, sprenge folk med granatkaster, sprenge flere folk med stridsvogn, knuse noen porter med ikke bare ett men to airstrikes og annet snusk. Kan også nevne at spillet foregår i Venezuela, og så langt er crewet mitt en sinna svenske, ei sassy aussie-berte og en cocky ire. Gleder meg til jeg får verva den jive-talking negroen og den psykotiske cockneyen for å runde av stereotyp-galleriet. Så, ja. Sjarmen i Mercs 2 er den du finner i lavbudsjettsspill hvor ting ikke er så nøye, som for eksempel animasjonsblending (det finnes ikke) og polish (også MIA). Bare litt synd at Mercs 2 er et spill utviklet av Pandemic og utgitt av EA, da. Skal ikke se bort ifra at jeg plukker det opp til 360 når prisen synker.

Lodin

Der Waaaah
Si ifra når du får deg det da for jeg skal ha det liggende når 360en dukker opp. =D
Må bare finne noen å coope med når så skjer.

EDIT: Han er i busken, han er bak bilen, han er bak meg og trekker ned buksene mine!
La og merke til det, men heldigvis virker det som det er nok en bug fra PC versjonen. Kan føre den opp i lista sammen med bare lyd i en høytaler, bakketeksturer som ikke laster og folk som blinker hvis man dukker.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Glemte en ting, og det er at spillet har pop-in-problemer ut av ræva. Første ordentlige oppdrag er å kjøre en bil med stjålne våpen inn til byen, og der setter folk opp veisperringer for deg. Dermed dundrer jeg avgårde mot veisperringa blid og fornøyd, fordi jeg ser at det er ti meters mellomrom mellom de to bilene som er brukt som sperring. Nei du farr, akkurat idet jeg er cirka fem meter unna sperringa plopper plutselig resten av sperringa opp, akkurat i tide til at jeg ser hva det er jeg braser inn i sånn at kjerra mi tipper rundt og kontrakten går til hælvete. Thanks, guys.

Lodin

Der Waaaah
Å nese, må spille rundt to minutter om igjen. :p
Sånn ellers eier det på 360. Og ja, skrikinga om hvor man er og hva folka driver med er et PC problem kan jeg herved bekrefte.

Kjøpte meg Outlaws i helga. Har spilt det noen runder. Minnene strømmer på siden det var en av de første pc spilla jeg spilte. Kos var det.

Idag fikk jeg Yakuza 2 i posten! Yay. Alltid gøy når man får spill før de kommer i butikken.
Jeg har ikke fått spilt det så mye. Den største forskjellen jeg kan si på de få minuttene jeg fikk spille er at folka snakker det språket de skal snakke. Japanere snakker japansk, koreanere snakker koreansk osv. regner med at det samme gjelder dersom det er flere nasjonaliteter med i spillet. Kampsystemet flyter bedre og går raskere, akkuratt som jeg ønsket. Du har også mye mer muligheter fra starten av spillet når det gjelder kampalternativer. Menyen er svært lik, men jeg har ikke sjekket den ordentlig ennå. For dere som ikke har spilt det første, men har lyst til å spille dette; ikke fortvil! Det er en fin, ordentlig og ikke minst valgfri gjennomgang av historien i det første spillet. Superangrepet du kan gjøre med heat hvis du holder noen og er i nærheten av en vegg eller noe har blitt kraftig oppgradert. Du kan nå kjøre folk inn i vegger, lyktestolper, gjerer osv. Flere forskjellige dengevideoer også. Det har også kommet et nytt superangrep i heat som jeg ikke har fått testet ordentlig ennå.

Jeg har så langt intet negativt å si om dette spillet. Fortsetter det på denne måten kommer det glatt til å gå forbi det første, noe som igjen gjør at det er selvskrevet på toppspill listen min. Jeg er håpfull.

oma

Village Drunk
kjøpte motorstorm for 50kr av en kunde siden det tyske eksemplaret han hadde ikke kunne bli solgt videre i ebegamesen vår, og spiller det litt nå. Er ikke så dårlig som folk skal ha det til, er mye moro (til 50kr selvsakt. Suger ganske kraftig da må jeg si, kommer så og si sist hver eneste gang jeg spiller online

Novastrum

Feminist-elitist
Er vel ingen som har sagt at motorstorm er dårlig? Det og resistance lider av at de ikke var gode nok til å være konsoll-selgere. Selv digger jeg begge. Særlig resistance er veldig morsomt online.

Det største minuset med Motorstorm er at det ikke har splitscreen-multiplayer, noe som mildt sagt er helt utrolig. Minnes godt da en kompis kjøpte seg ps3 og motorstorm på release og ringte meg for å komme bortover så vi kunne spille litt. Da var det fryktelig fett å oppdage at det ikke hadde det. Endte opp med å spille hver vår runde siden spillet har færre options enn noe annet racingspill som har blitt laget de siste 15 åra.

Bortsett fra det er det helt helt ok racingspill, men som preges av at det har blitt rusha for å rekke ps3-releasen.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Motok akkurat Obblivion til tripple (GOTY edition) med Shivering islands. Har aldri spilt ett Gamle Rull spill før. Men er det bare meg eller føles det ut som jeg går glipp av mye ved at det er så mange quest og subquest og jeg ikke har tid til å gjøre alle. Også criminal scum :argh:

Lodin

Der Waaaah
Du kan bare glemme å si ja til alle quester med en gang. Det er et ganske vanlig problem for mange første gang de spiller serien. Det er tusenvis av dem så det blir fånyttes.
Istedet vil jeg anbefale deg å fokusere på main questen og joine en av guildene. Når det dukker opp småquester underveis kan du såklart og ta dem, men ikke la hvert minste ønske om at du må ned i en dungeon og drepe ei rotte ta over.
Evt. er det og greit å stikke til Shivering Isles siden det klart er det beste området i spillet og det er rimlig konsist og oversiktlig.

Jante

privileged CIS shitlord
Det jeg liker med Oblivion er jo bare å fise rundt på landsbygda, se på det fine landskapet, drepe goblins og utforske diverse kriker og kroker. Main quest er jo en rimelig kjedelig affære, og de eneste guildene med en skikkelig god questline er Thieves Guild og Dark Brotherhood. Jeg har egentlig ikke oversikt om det har kommet noe addons til Oblivion på PSN da, men det er jo nok av expansions/DLC å ta av.