Hva spiller du for tiden?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Go me! Ikke at hun er super-aktiv da, eller at vi er helt sammen (ennå) for den del. Små-irriterende med jenter som faktisk slår meg i Tetris DS, da... *grumle*
Ødelegge ryktet mitt på den måten. Hmpf.

Men jeg er bedre enn han i Tetris, i det minste.

Ikke er det lett å holde seg aktiv på et forum med bare gutter som beskylder meg for sånne morsomme ting heller :p

Og så driver jeg med Yoshi's Island og Kirby på DSen for tiden, bare for å passe inn i tråden.
ARGH.
 
Fiser rundt i Lag Fortet 2 og prøver å låse opp all skiten til Tungvåpens Karen. Skulle gjerne jobbet meg mot Oversagen til Legen, men de offentlige serverene er så befengt av idioter at det er umulig å dra i gang noe skikkelig Overladnings eierskap.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Du vet at du kan laste ned en achievement-manager og bare låse opp skiten uten å faktisk ødelegge for andre achievements? Det er helt på det tørre og, Valve har sagt at de ikke gidder å prøve å sette noen stopper for det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spilte litt mer Hinterland i kveld, to runder faktisk. Første runde gikk dårligere enn den første jeg spilte; -9 poeng. Den andre går litt bedre kan du si, faktisk såpass at jeg enda ikke har tapt. Over 300 i Fame og massevis av folk i byen min, som går så det suser. Håper på å finne et drageegg så jeg kan ale opp drager.
 
Mens jeg nå er på mitt dårligste game så langt. Prøvde å spille en elven archer noe som medfører at folka mine bare løper av skjermen og blir drept. Er på fjerde healeren og siden han har en tendens til å stille seg i veien for meg.
Ikke at jeg er nær å gå tom for fame eller noe, men dette er bare tragisk. D;
 
Spilt litt Crysis Warhead idag, og det er jo ikke noe spesiellt nytt.

Men det flyter bedre enn originalen, og har litt mer gjennomført action.
Liker att folk dør av ferre skudd, og at psycho plukker opp ammo sjøl isteden for att man må lete å trykke "F" hver eneste gang.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Apollo Justice for alle penga! Har desverre begynt på nummer fire nå, som jeg har skjønt er den siste (eller ikke? Værsåsnill!). Der er utrolig sjarmis, masse humor og karakterene er akkurat på grensa sprø. Det er hele tiden passe vanskelig, og selv med en litt flau utnyttig av DSens unike egenskaper og lengre sekvenser hvor man bare trykker fremover, er det hele tiden underholdende.
Anbefales til alle med en DS!
 
Disse justice spilla, er de i en egen sjanger eller kan de minne om noe annet?
Har aldri fått testa noen av de, jeg tror jeg leste om en Web-drevet demo for ikke så veldig lenge siden. Noen som veit om det?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Adventure. Er poin´t´click, og gir meg noe av den samme følelsen som gamle Monkey Island, hvis du spilte de.
 
Spilte vel halvparten av ett for lenge siden, så det er rett frem point`n click? thats it? ingen typiske Minigames osv som utviklere pleier å tvinge inn i alle Ds/wii spill?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jo, på en måte. Man bruker en del forskjellige gadgets og slik, hvor man skal gnikke, blåse og dra rundt med styulsen, men jeg personlig synes dette er litt unødvendig. Spillet hadde fungert helt fint uten! Men gir en liten, dog skrøpelig, dimensjon til spillet.
 
Husker ikke om du har Wii eller ikke, men om du har det og Nintendo kanalen er det demo til det siste Penis Wrong der. Syns den var grusomt kjedelig, men resten av spillet er vistnok ikke sånn så hvem vet...
 
Okey, Nei har ikke wii. men hadde det i SMG dagene.

Jeg bare mener att noen linka til en demo man kunne spille right on the internets. Men kanskje jeg bare husker grovt feil.

Tror uansett jeg skal gi det en sjanse, så dere som er godt inni serien får fortelle meg hvilket som er det beste.
 
Du vet at du kan laste ned en achievement-manager og bare låse opp skiten uten å faktisk ødelegge for andre achievements? Det er helt på det tørre og, Valve har sagt at de ikke gidder å prøve å sette noen stopper for det.
Joda, også er det egne maps hvor alt er tilrettelagt for at du skal kunne låse opp skiten. Men jeg vil gjøre det på den erlige måten. Det er mer tilfredstillende og jeg blir mer innøvd på de forskjellige klassenes mekanikker og roller, noe jeg føler Valve hadde som mål når de lagde systemet.
Har låst opp alt til Pyromanen, mangler bare Oversagen og Drepehansker av Boksing til Legen og Tungvåpenskaren.
 
Okey, Nei har ikke wii. men hadde det i SMG dagene.

Jeg bare mener att noen linka til en demo man kunne spille right on the internets. Men kanskje jeg bare husker grovt feil.

Tror uansett jeg skal gi det en sjanse, så dere som er godt inni serien får fortelle meg hvilket som er det beste.
Du husker ikke grovt feil, men demoen var på japansk, syns jeg å huske.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg bare mener att noen linka til en demo man kunne spille right on the internets. Men kanskje jeg bare husker grovt feil.

Tror uansett jeg skal gi det en sjanse, så dere som er godt inni serien får fortelle meg hvilket som er det beste.
Vær så god.

Det beste er egentlig å spille alle etter hverandre, hvis du synes det fenger. Dette fordi de tre første spillene (hvor du styrer Phoenix Wright) henger sammen og viser tilbake til hverandre, og historiene i det tredje knytter sammen en del løse tråder fra de forrige. Apollo Justice begynner på nytt med en ny figur (selv om det er med noen gamle kjenninger) i tillegg til at gameplayet har flere dingsebomser og duppeditter (grunnen til det er at Apollo Justice er det første Ace Attorney-spillet som er utviklet eksklusivt for DS; de tre forrige er porter av GBA-spill), så det kan være greit hvis du liker litt mer fancy grafikk og å blåse og gnikke og sånt mens du etterforsker. Bra historier der også, forøvrig. Kan også nevne at Ace Attorney (det første, ja) har en ekstra historie etter de fire vanlige, og den er laga spesielt til DS-utgaven og minner dermed mye mer om Apollo Justice.

Kan også nevne at jeg kaller kapitlene i Ace Attorney-spillene for "historier" med vilje. Det er en grunn til at spillet står lista opp som "Adventure/Interactive Novel" på Wikipedia, og den grunnen er at du må lese absurd mye i løpet av spillet. Kan nevne at jeg pleier å bruke rundt 20 timer på hver gjennomspilling av et Ace Attorney-spill, og det er ikke så mange av de timene hvor jeg faktisk gjør noe bortsett fra å trykke "Next". :p

Sånn ellers spiller jeg som Elven Archer i den gode Hinterland-omgangen min akkurat nå, og det var jo litt vittig. Fant ei magisk bue, så det blir vei i vellinga når jeg er ute og herjer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, mer Hinterland. Vanvittig avhengighetsskapende bare man kommer inn i det, skal jeg si dere. Endelig karakter blir 7, er fortsatt en del problemer men grunngameplayet er dritfett.

Sånn ser det ut når du har med deg drage:


Og dette ble rekorden min på runde to i dag:


Kjørte på med middels lang runde, fortsatt fullt mulig å gjennomføre på et par timer. Digger at man ikke trenger å investere så mye tid i spillet før man får på litt fett adventure og bybygging.

Og hvis det er flere enn meg som spiller Hinterland, her er et gratis tips: Velg en figur som får økte ressurser fra byen, eller bare mer mat. Tro meg, du vil ikke angre selv om du starter med en tannpirker som begynnervåpen.
 
Sacred 2 er offisielt det mest håpløst bugga spillet jeg noengang har råkt ut for. Jeg vet ikke hva som er dealen med det, men etter at jeg reinstallerte Windows, tryllet spillet bort musepekeren min og erstattet den med et stort, fett kryss midt på skjermen. Spillet funker enda, alt er som det skal, bortsett fra at hardware-cursoren tydeligvis er fucked.

Ah, tenker jeg. Jeg har jo glemt å patche spillet! Jeg mener, hvordan skal man kunne forvente at et flunka nytt spill skal funke out of the box uten en 500MB patch? Ikke vet jeg. Så jeg starter patchen. Men ... hva er dette? Er ikke Sacred 2 installert?

Hm. Jeg ser på listen over installerte programmer. Jeg ser på Windows Game Explorer. Jeg sjekker katalogen spillet ligger i.

Javisst. Over 12GB med tysk fantasyspill. Ingen overraskelser der. Sjekker registeret. Jopp, alt er installert og flott, ingen feil der. Vi prøver patchen igjen.

Hæh?

Funker det ikke?

Hvorfor ikke det?

Hm. Vi tar og reparerer installasjonen. Det burde løse problemet. Da skriver den jo registeroppføringene på nytt igjen.

Åj. Dette tok lang tid.

Ja, det tok visst bortimot en halvtime. Men det ordnet sikkert biffen.

Nei, det gjorde visst ikke det. Vi prøver å reparere på nytt igjen, du vet, lynet slår ikke samme sted to ganger.

Eller.

Jo.

Lynet har slått to ganger på samme sted, med omlag en halvtimes mellomrom.

Hva nå? Jo, jeg avinstallerer spillet. Og så skal jeg installere det på nytt igjen og forsøke å legge til patchen på nytt.

Hvis det ikke går, hiver jeg plata i mikrobølgeovnen, dolker min egen endetarmsåpning til blods, driter blod, bæsj og ødelagt tarm i en liten eske og sender det til Ascaron. Så kan de ha det så godt. Det blir ikke noe 7/10 på Sacred 2 slik som jeg (akk så generøst, akk så generøst) lekte med da det viste seg at spillet ikke var så ille, nei faktisk ganske underholdende og velgjort.

Men det driter jeg i. Det finnes grenser for hva jeg finner meg i. Det er ikke hver dag jeg kaster bort flere timer på å PATCHE ET SPILL. Skjønner dere hva det faktisk innebærer? At jeg må bruke TIMER AV LIVET MITT PÅ Å PATCHE ET SPILL!?

Ikke nok med at rævnissene ikke har nok respekt for kundene sine til å ikke drite dem i fjeset med 500MB oppdatering på lanseringsdagen, at spillet er tettpakka med tvilsom DRM og at det -- skal vi være helt ærlige -- er innmari lite imponerende at de nå, fire år etter originalspillet, har klart å harke opp en identisk kopi av originalens spillsystem pakka inn i en spillmotor hvis rendringsalgoritmer er så mainstream at du finner dem på Wikipedia.

Neida.

De måtte sørge for at det å patche spillet, som burde vært unødvendig i første omgang, har tatt meg mesteparten av kvelden. Drittjøder. Fitterottehomoknølniggerpølser. Jævla teppeselgere. Homokuser.

Neger.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Sacred 2 er en automatisk 10/10 siden det er en Blind Guardian-konsert i spillet.