Hva spiller du for tiden?

Novastrum

Feminist-elitist
Har det virkerlig vært noen grunn til å spille det før nå? :p
 
Hoy! Jeg har endelig fått sjansen til å spille Super Mario World slik det skal spilles (På snes på en 14" SD-tv), og det er absolutt verdt tiden å kjøre gjennom det engang til. Litt irriterende at man må gå tilbake til nærmeste spøkelseshus eller slott for å få lagret, men...
 

Halky

Veteran bruker ;)
Akkurat nå går det litt i FM09 som nylig er anskaffet, huff kan bli lange kvelder dette her :S Ellers prøver jeg og spille litt AOC også, sammens med litt Fallout 3 som jeg snart burde få runnet, eller ihvertfall få gjort ferdig main questen. Også har jeg Far Cry 2 som jeg fortsatt ikke har fått startet på, føler også at jeg går glipp av en del spill, er liksom for mange spill ute nå til at man kan få med seg alle :p
 
Jeg tror Klaymen bare er ute etter meg for det han kaller "retrospilla" mine. Og nå må jeg spille Super Mario World og, for å forsikre meg om at han ikke klarer være bedre enn meg. Det er spillet sitt det.
 
Nå har jeg en trådløs guitar hero kontroll. Men alt jeg skjer når jeg skrur den på er at lyset blinker, og trykker jeg en gang til blinker det bare fortere. Kanskje et dumt spørsmål, men er det noe mer jeg trenger? En mottaker kobla inn i usben eller no?

EDIT: Ja, fant det ut nå. Genialt at fyren jeg lånte den av ikke sa at jeg trengte den greia.>_<

Det funker vel ikke å bruke en vanlig bluetooth-pinne man stikker inn?
 
Nå kan det nevnes at grunnen til at jeg ikke har prøvd meg på MGS4 før var fordi det først var et helvete å få tak i en PS3 og når den først dukka opp var en masse andre spill jeg heller prioriterte rett tundt hjørnet.
Uansett tar jeg meg tid nå og det jeg har prøvd er gode saker. Hvis man liker serien. Og det er det jo ganske mange som ikke gjør.
 
Nå som det er så innmari kaldt blir det mest spilling på laptop, siden den er så varm at jeg får brennmerker på lårene. Med enkle vinduer, åpninger ut som ikke kan stenges igjen og en helvetes konstant sur vind er det egentlig bare en fordel.
A Vampyre Story kom i posten i dag (har ikke testet demo, for jeg hadde ikke tenkt å la meg skremme av den uansett), og det passer fint siden jeg har spilt meg lei på Peggle for et par timer siden. Men først er det Sam & Max under dyna. Det er vel det nærmeste jeg kommer julestemning. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lodin: Bare slå av hjernen når du kommer til cutscenes i de siste to kapitlene så går det nok bra.

Kan jo forøvrig reppe litt mer om Guitar Hero: World Tour også (fønnfækkt: Jeg feilskriver alltid "World Tour" som "World Your" av en eller annen grunn).

Som tidligere nevnt såvidt så er gameplayet blitt gira opp noen hakk, så opplevelsen er enda fetere nå. Det viktigste er at spillet er blitt en del lettere; mongomodus når det gjelder vanskelighetsgrad er nok kjærkomment for de tonedøve, og nå går det faktisk an å tjene opp Star Power mens du bruker den. Hvis du blir ferdig med Star Power-frasen før krafta du bruker er oppbrukt, blir den lagt til måleren din og stjernekrafta di fortsetter enda litt lengre; hvis stjernekrafta går tom før frasen er ferdig, får du slengt på en liten dært med stjernekraft umiddelbart etter at den går tom. Det er et lekkert system og gjør at det ikke er så viktig å pugge hvor man kan bruke stjernekraft lenger. I tillegg har metastrukturen fått en liten overhaling, nå tjener du nye spenn uansett hvor ræva du spiller, og du tjener også spenn på Quickplay. Dess-uten får du ENDELIG pengebonuser for å spille bra. Og! Nå er det mye mer dill å bruke penger på; du kan kjøpe alt mulig slags utstyr til rockerne dine, pluss at noen konserter i karrieremodusen koster penger å låse opp (Tool skal ha 8000 flis for å la deg spille for dem. Røverkjøp, spør du meg). Kort sagt har karrieremodusen endelig blitt det jeg foreslo da jeg spilte Guitar Hero for første gang. Lækkert. Skal nevnes at jeg aldri har rørt Rock Band noengang så jeg veit ikke hvordan det fungerer der, men jeg koser meg med dette iallfall. Litt slapt at det måtte gis ut seks Guitar Hero-spill før økonomien i spillet ble relevant for selve spillopplevelsen, men bedre seint enn aldri.

Kan også si at låtutvalget har vokst litt på meg. Det hjalp på at jeg fikk spille tre fete Tool-låter etter hverandre (Parabola, Schism og Vicarious for den som bryr seg), og at System of a Down og At The Drive-In er med. Da gjør det ikke så mye at det ene ekstranummeret som ble annonsert med brask og bram var Linkin Park (som forøvrig var et patetisk ekstranummer på flere måter: Hadde det ikke vært for at pekefingeren min glapp på en note ville jeg fått 100% på den låta på første forsøk. Hard, ja). Det er også digg at samtlige låter er mastertracks nå, det føles litt mer autentisk. Så, ja. Hvis noen andre har spillet og vil starte band eller noe annet smart så sleng meg en melding. 360-versjonen her i gården, ja.

PS: Kan jo også nevne noen negative ting som jeg har vært borti. Det er litt krøkkete å bytte instrumenter når man er i gang med å spille, så lenge man bryr seg om å bruke riktig Gamertag. Og det gjør man jo. Akkurat dette problemet mistenker jeg at kommer av systemet Microsoft bruker for å knytte Gamertags opp mot kontrolleren man bruker, men det er ikke bra uansett hva som er årsaken. Dessuten er det skamteit at hvis en i bandet spiller gitar som Jesus (meg) og en annen ikke ville klart å holde takten med de jævla trommene om det så sto om livet (kjerringa), så failer hele bandet når trommisen må legge inn årene. Urk. Burde vært mulig for meg å redde min bedre halvdel fra game over med mine rødglødende riff. En annen liten nedtur var at det var så sabla få låter som var låst opp i Quickplay da jeg begynte å spille. Det er riktignok slikt man har juksekoder til, men Jessie's Girl glimrer fortsatt med sitt fravær selv etter litt juks. Nuvel, den innfinner seg vel etterhvert.

Og: Det er visstnok flere kjendis-cameoer enn noensinne i World Tour, men jeg har mine reservasjoner. Grunnen til det er at en av de første konsertene er at du spiller i Bumfuck, Polen, og før andre sang (Today av Smashing Pumpknis) dukker Billy Corgan opp og synger låta sammen med deg. Han var visst bare tilfeldigvis til stede og hadde på seg konsertantrekk (grå genser og sølvfarga lappeskjørt) i tillegg til å ha med seg gitaren sin. Og det er ikke engang en spesiell anledning, du bare spiller Today og så er det over. Ekstranummeret er den tidligere nevnte Linkin Park-låta. Virker som om Neversoft plutselig kom på at de hadde betalt Corgan noen tusen for å være med i spillet og innså at de kanskje skulle bruke ham et sted for at det ikke skulle være penger rett i dass. En liten skuffelse der altså.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg speller bare L4D i det siste, jeg. Litt tabula rasa, men lite engasjerende når man vet at utvidelsespakken aldri kommer.

L4D er ufattelig morro i versus. Alle som hater på det fordi dem sammenligner det med resident evil eller doom3 kan spise en kjempestor bæsj.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers kan jeg nevne at Guitar Hero World Tour er verdens beste spill fordi ett av tipsene som vises på innlastingsskjermen hvis du spiller med mikrofon er "Tip: Move away from the mic to breathe". :gnoh:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Her går det foreløpig i uhorvelige mengder Advance Wars. I går kom jeg endelig til sistebrettet i fantastiske Dark Conflict, og jeg har nettopp startet i det små på GBA-orginalen. Den føltes ikke like balansert, men har en mye mer sjarmerende presentasjon. Har prøvd Advance Wars før, men det er ikke før nå at jeg har blitt virkelig hektet. Det er knallgøy! :D

Dessuten er det en drøy uke til Animal Crossing nå. Har vært litt skeptisk, men fant nettopp ut at Majora's Mask er en maske man kan bruke i spillet! 10/10 :elsk:
 
^kult

Mitt hovedspill for tida er Tales Of Symphonia: Dawn Of The New World. Altså oppfølgeren til originalen på Gamecube, ett av mine favorittspill til den lille lilla. Er 17 timer inne i spillet, og det hele er ett herlig møte med de gamle karakterene, stedene etc. I tilegg gjør det jo det jeg mener Tales serien gjør best, presenterer deg med nye interessante karakterer, ny fasinerende story-line og selvfølgelig det beste kampsystemet Square ikke kom på på seint nittitall.

Ja, også spiller jeg litt GH og Banjo, både Nuts & Bolts og originalen.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Raskt spørsmål: Har noen spilt 360/PS3 spillet Dark Sector, og hva synes du eventuelt? Jess!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ny nedtur i Guitar Hero-land: Innlastingstipset når du skal lide deg gjennom Hotel California er ikke "Come on, man. I had a rough night and I hate the fuckin' Eagles, man!". :(

justincase: Det eneste jeg egentlig husker fra det spillet er at jeg syntes lydeffektene de hadde brukt på granatene var langt over middels.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Plukket opp Lang Gråt 2 i går til PS3 som en liten før juls gave. Er bare 2 timer inn i spillet og må jeg digger konseptet (har alltid hatt et svaktpunkt for sånn Blood diamond møter Rhodesisk leiesoldat multiplisert med Wild Geese) bare litt kjipt med alle bugsene *host* fiender som plutslig ser deg midt i jungelen*host* og de helvettes roadblockene.




Selous scouts :elsk:
 
Det ser ut til at det endelig er noe nytt å spille på Fantasy RPG fronten og det er siste NWN2 expansion, Storm of Zheir. Nytt denne gangen er at det er fokus på fri spilling istedet for historie. I praksis bygger man opp et party på fire karakterer + 3 håndtlangere og fiser omkring på oppdagelsesferd på et kart som minner om Baldur's Gate 1. Man kan følge hovedhistorien, men helst bør man benytte seg av noen av de andre mulighetene det byr på.
Skal man skaffe seg de mektigste tinga i spillet må man finne oppskrifter og ingredienser og mekke dem selv. Hele craftesystemet ser spennende ut med over 300 dingser å mekke tatt rett fra 3.5 regelboka. Hvis man føler for det kan man sette opp sitt eget handelsfirma og sende karavaner mellom byer. Dette gir mye gull i pungen, men man må selvsagt passe på karavanene. Eller man kan bare dra rundt i diverse krypter og huler som man pleier i sjangeren.
Ellers er skillsene til karakterene ikke bare i bruk under slossing. Samtlige folk kan delta i samtaler hvis de har ferdigheter som passer. Stygge orker kan intimidate mens druider hjelper ut av kniper med ville dyr. Også i encounters og utforsking av hovedkartet spiller skills en rolle som i at rangere har lettere for å finne skjulte plasser.
Må si jeg gleder meg til å sette ut og håper dette endelig er pakka som får NWN2 til å være verdt en sur sild. ^^
 

Jante

privileged CIS shitlord


Raver fremdeles rundt i Capital Wasteland her. Denne gangen har jeg mekket meg en kar som fokuserer på Big Guns og Unarmed, og ville lett ha solgt fattern sin hvis han fikk en håndfull bruskorker for ham. Driter så langt i main questet, og har blitt bestevenn med Mister Burke og Herr Tenpenny, dere vet hva det betyr! Ellers vandrer jeg rundt å dreper/fornærmer folk, rekruterer folk til Paradise Falls og stjeler alt som ikke er spikra fast. Makset ut Lockpick, Science og Repair, samt mine våpen-skills. (Skillen som gir 2 skillpoints per skillbok er genial, btw.)

Nå er jeg egentlig bare travelt opptatt med å skaffe meg alle bobbelheads, schematics og unike våpen. Mangler Charisma, Barter, Small Guns og Energy Weapons. Vet hvor jeg kan få tak i dem, så det er ikke no stress. Av våpen vandrer jeg rundt med Vengeance, Burnmaster, og Fisto! Har en Fat Man også, men
jeg tror jeg skal spare opp Mini-Nukes til jeg får fatt i Experimental MIRV.

Merker det er på tide å jobbe litt på main questet.
Har lyst å skyte Enclave, de har den beste lewten.
:D