Hva spiller du for tiden?

For tiden storkoser jeg meg med De Blob, som handler om å klædde maling på alt du ser, føles som en krysning av Crackdown og Katamari Damacy og er absolutt essensielt hvis du tror grunnmekanikken vil appellere til deg. Akkurat hva doktoren bestilte, for min del, og et nytt tilskudd til Wii-ens lange liste med bunnsolide-spill-ingen-verdsetter-så-mye-som-de-hadde-gjort-om-de-ikke-hadde-hodet-fullt-av-kålstuing. (Tidligere tilskudd: Zack & Wiki, Kororinpa, Tony Hawk's Downhill Jam, Excite Truck)

I tillegg har jeg lekt meg med Wii Music, som virkelig er noe for seg selv. Det er mer krevende og abstrakt enn Guitar Hero-skolen av musikkspill: Her er moroa det å eksperimentere med rytme og lyd i seg selv, samt å få det vanvittige rushet det er å dirigere et symfoniorkester. Jeg føler meg som en sprø dirigent med masse tjafsete hår når jeg dirigerer, jeg føler meg som da jeg gikk i musikkbarnehagen når jeg bruker kubjelle-rytmespillet, og jeg føler meg bare ... vel når jeg jammer. Storfornøyd så langt, og er litt usikker på hva det er som får folk til å hate dette så intenst – for meg virker det så langt å være minst like polert som Wii Fit og Wii Sports.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
De Blob, ja. Jeg lurte på å prøve det, ettersom det har fått rykte på seg for å være en av disse halvkjente "perlene" i Wii-biblioteket, men jeg la det fra meg. Ble nemlig veldig skuffet da jeg gikk på en annen slik anbefalingen, nemlig Zack & Wiki. Det var et spill jeg syntes gikk altfor mye etter prøv-og-feil-metoden, og derfor fikk jeg aldri disse eureka-øyeblikkene alle pratet om. Sikkert bare meg som ikke har så mye sans for sjangeren, og De Blob er vel et ganske annet spill, men det gjør jo at man mister litt motet på å teste disse "perlene". Får se om ikke jeg kommer over en billig versjon en eller annen gang ;)
 
Jeg likte ikke de Blob. Klarer ikke å sette fingeren totalt på hva det er, men det er ett eller annet. Jeg selger det, hvis det er av interesse; send meg en PM.

Men Zack & Wiki: for ett fantastiskt spill!
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hehe, i så fall er vel kanskje sjansen der for at jeg liker de Blob :p (siden du ikke likte det andre og vi dermed utfyller ... glem det). Takk for tilbudet, men tror ikke desember er riktig måned for meg å kjøpe spill ;)
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
driver å spiller igjenom oragsje boksen på PS3 in b4 lodin baaaaaaaaawer om bugs men det ble fikset med en 30 MB pætsj, men fy faen så skummelt ravenholm er prøv å spill igjenom i mørket med lyden i høretelefoner
 
D

Doctor Downs

Gjest
Fikk Wario Land: The Shake Dimension i bursdagsgave av roomiene mine, og det er skikkelig artig! Relativt linjær platforming som ikke byr på mye nyskapning, men ihvertfall en kombinasjon av veldig effektive sjangertriks. Bruker dessuten Wiimoten effektivt uten å bli krampeaktig.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Har nettopp testa litt GTA IV på PC. Grafikken er ræv selv på et splitter nytt Radeon 4870-skjermkort, med 3 Ghz core2duo CPU, 4 GB ram.

Noen ting ser bedre ut enn på konsoll, teksturene er veldig gode, men overall er det så glitchy at det blir styggere til sammen. Dessuten må man hacke instillingene for å få spilt med bedre grafikk enn "recommended".
 

Jante

privileged CIS shitlord
Consoles killed the PC game, anyone? (Ja GTA var et PC-spill i sin tid! :argh: )

Foruten om Fallout 3 som jeg forsåvidt har begynt å gå litt smålei av, sitter jeg og koser meg gjennom Dungeon Keeper igjen. Hadde nesten glemt hvor grisekult det var i sin tid. Ellers har jeg også spilt litt Theme Hospital og Syndicate de siste månedene. Bullfrog kunne lage spill i sin tid. Både Theme Hospital og Dungeon Keeper fungere også utmerket i XP uten noe fiksfakseri.
 
London-divisjonen takker for tipset og venter med å handle for PC til spillet har blitt fikset (hvis det blir det).

Angående De Blob så er appellen avhengig av hvor tilfredsstillende du synes det er å kline alt fullt av farger. Det er et litt tvilsomt plattformspill hvis du tenker på det i tradisjonell forstand, men jeg synes det er kjempemoro. Det blir litt som å si at Katamari Damacy er et meget tvilsomt ballrullespill (fysikk, kontroller, brett), men somehow har det likevel en appell (støvsuging!) som gjør det stas.

Ellers spiller jeg forresten endelig Crackdown. Har spilt det noen timer tidligere, men ikke så mye som jeg gjorde på torsdag. Det er et aldeles fantastisk spill på alle tenkelige måter, latterlig vanedannende, med glimrende kontroller, fet skyting, deilige eksplosjoner og masse, masse ekstremt velfungerende rollespillaktig progresjon – langt bedre enn i de fleste rollespill, vil jeg mene. Kameraet kan være litt ikke-ideelt til tider, og det hadde vært fint med litt tydeligere symboler for hvor det er trygt å være og ikke, men jevnt over er dette kanskje fjorårets beste spill, mer progressivt enn Super Mario Galaxy og langt mer moro enn GTA4. Jeg synes det er helt utrolig tilfredsstillende å løpe fra hustak til hustak, og hoppe dusinvis av meter i hvert steg, og jeg synes det er kjempedigg å ta bossene ved å slå dem i ansiktet til de dør. Måten spillet er strukturert på gjør dessuten at man alltid kan overkomme hopp i vanskelighetsgraden ved å prøve en annen tilnærming til situasjonene, og slik fortsetter det. Gleder meg til å spille mer.

For meg personlig en klar 9/10, på grensen til 10/10.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Klabers, Crackdown er godsakene. Selv har jeg spilt Gears of War 2 i kveld (coop med en kompis som eier spillet), og det er Gears of War 2, det.
 
HØHØ, nå vet jeg hva Shaddy skal få i julepresang.
 
Jeg har ikke spilt på akkurat 93 dager nå......jeg kan ikke lenger være medlem av dette forumet! SLETT MEG NÅ!
ps: Jeg bare tulla.....seriøst... ikke slett meg!

Men det jeg gleder meg til å spille er Heavenly Sword, LBP, og SF HD MIX!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det kan hende du blir nødt til å spille pling-plong!
 
Det må nok bli bare Plong, jeg hørte noen hadde enerett på Pling-Plong.
 
Harke spilt det engang og selv jeg vet at pling-plong er minigamet i Himmelske Sverd hvor man kaster hatter på folk.
Hvorfor i helvete driver egentlig Sony å dubber så å si samtlige av spilla sine for tida?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ifølge artikkelen i Dagbla' om den norske dubben i Resistance 2 er det ganske enkelt fordi BD-platene har så jævla mye plass til overs når spilla er klare. :p

Og nå begynte jeg å lure på om den norske utgaven av Valkyria Chronicles har norsk dub, det ville faktisk vært litt artig. Er vel ikke Snoy som gir det ut, så da er det vel dårlig sjans for det.