Hva spiller du for tiden?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du kan bare spørre noen om et savegame. Be personen kopiere til et SD-kort, over til pc, over til din pc, over til SD-kort, over til Wii. Tror jeg.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Joda, det er jo klart. Kjenner også noen karer som har en lagrefil, kan stjele fra dem :p Litt kjedelig å spill på noen andres fil da...
 
Fallout 3 er spillet som rocker kåken når jeg stikker hjem til mor for å slippe unna den slitne studenthybelen min i Oslo.

Spillet overgår absolutt alle forventningene jeg hadde etter å ha lest noen lunkne forhåndstitter på blant annet Eurogamer. Den store verdenen man løper rundt i er troverdig, og det hjelper selvsagt på at man stort sett kan se bygninger som ligger lange stykker fra ditt ståsted. Jeg har sett klager på at det er for grått og trist, men noe annet hadde brutt helt med det Fallout faktisk er. Det er meningen at man skal bli litt deprimert når man skuer utover det en gang så levende området, bare for å se endeløse sletter med tomhet. Ikke det, dersom man utforsker litt, finner man fort ut at det gjemmer seg skatter og ting så å si overalt, og jeg synes virkelig Bethesda har gjort en god jobb på det feltet. Det er alltid like morsomt å finne en ødelagt fabrikk eller lignende som ikke nødvendigvis bidrar til historien, men som inneholder småhistorier i form av lydopptak eller andre ting som sier noe om hva som foregår der.

Spillet legger større vekt på kamp enn de to første, og det var dette jeg hovedsaklig var skeptisk til. Jeg forbinder Fallout med spill der man kan velge å ikke sloss i det hele tatt, men heller snakke seg ut av konflikter eller løse de på andre måter, men dette er ikke mulig i samme grad i treeren. Allikevel, selve kampsystemet er så tilfredsstillende at jeg sjeldent tenker over det når jeg spiller. Få ting er så kult som å møte på to supermutanter, slenge seg inn i VATTS og fyre av noen velrettede skudd mot våpnene deres slik at de mester grep på dem, for så å gå tilbake i sanntid og mose dem med Power Fist.

Historien er ikke så veldig engasjerende, men sideoppdragene er virkelig i en klasse for seg. Det er ikke overdådig mange av dem, men de som er der krever mye tid og man kan løse dem på flere måter, noe som gjør at man får lyst til å fullføre en gang til. Stemmeskuespillet er veldig varierende - Moira stikker seg ut som den største jødinnen av de jeg har møtt - men det er langt mer variasjon i stemmer enn det som var tilfellet i Oblivion.

Alt i alt koser jeg meg mye med spillet. Det når ikke opp til de to første, men det er helt klart et av de beste rollespillene jeg har spilt de senere årene. Fable 2 er vel den eneste tittelen jeg har kost meg like mye med hittil i år.
 
Jeg testa Turok til Xbox 360 i dag og...hjelpes.

Vi bevitner en eller annen lame story, der vi ser at vår helt, Turok, har vært i krigen før og der skjedde det mange fæle ting som har forpestet sinnet hans. Han er en beryktet type, og er ikke til å stole på på grunn av det han gjorde da. Nå han redeeme seg selv innad i troppen mens han slakter dinousaurer. Man skulle tro at et spill der man skyter på dinoer hadde noe for seg. Turok (N64) var kult i sin tid, men dette er ganske sørlige greier. Hvis spill som Motorstorm er brunt så er dette grønt. Så jævlig grønt. Dinoene beveger seg så forpult raskt også at man ikke vet hvor man har dem heller. Ikke at det er noen fare, bare trykk på R2 mens de er i nærheten så er sjansen stor for at man treffer instant-kill-funksjonen der man tar livet av dem i en cutscene.

Kjedelige greier, kommer til å det spille igjen når jeg ikke har noe annet å spille.

Spilte også litt Portal for første gang, veldig trivelig spill. Spilte en time, da måtte jeg bruke litt hjernekapasitet så da slo jeg det av. Virker veldig lovende ihvertfall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat tatt en kjapp test (dvs. rundt to timer) av Guitar Hero: World Tour, komplett bandutgave (altså med gitar, trommer og mikrofon, i tillegg til Guitar Hero 3-gitaren jeg hadde fra før av) for 360, og jeg tenkte jeg skulle komme med noen (u)informerte synspunkter.

For det første: Hvis du spiller Guitar Hero for gitarrockens skyld og ikke bryr deg så voldsomt om de ekstra instrumentene kan du med fordel skippe World Tour. De låtene som er låst opp når du starter spillet inkluderer eksempelvis sanger fra Michael Jackson, Linkin Park, Beastie Boys og Willie Nelson. Det mest hardbarka er vel en enkelt låt fra Motorhead, så her er det ikke så mye rock igjen. Når det er sagt så gir jeg stort sett faen i hvor rocka spillet er, så meg bryr det ikke så mye. Bare ville si fra.

Førsteinntrykket av instrumentene er at de er fjellstø. Trommesettet virker litt Shaky Stevens når du setter det sammen, men det er overraskende solid når du hamrer løs. Eneste jeg reagerte litt på var at skarptromma sitter til venstre for hi-haten, jeg troddde hi-haten skulle stå til venstre for skarptromma sånn at man spilte med armene i kryss? Nuvel, jeg er ingen trommis (som jeg merka ganske fort da jeg prøvde meg), så jeg skal ikke late som om jeg har peiling. Gitaren har jeg ingenting spesielt å utsette på siden det er en Guitar Hero 3-gitar med knappene litt omplassert (de på gitarkroppen altså) og en sånn der skliefjøl satt inn i halsen litt lenger ned enn de vanlige strengknappene. Denne sklifjøla brukes enten til å tappe på med fingeren istedenfor å bruke strumbaren (noe som fungerer ganske greit), og da kan du virre rundt med fingeren på langnoter for å legge på wah-effekt. Men: Innimellom kommer det gjennomsiktige noter med en lilla stripe mellom, og da indikerer den stripa hvor på fjøla du skal holde fingeren. Det er nesten som hammer-ons og pull-offs, men dette opplegget her kommer i tillegg til HO/PO-noter og fungerer ikke som en erstatning. Med andre ord har du to ganske like måter å spille på som håndteres forskjellig, og det føles uvant og merkelig. Om mikrofonen kan det sies at den fungerer bra, men at det er pisse kjedelig å synge siden låtene er valgt ut til å være artige å spille på sånn tøff gitar og tromme. Urk.

Uansett, jeg kan ikke klage. En av hovedgrunnene til at jeg kjøpte World Tour var på grunn av ryktene om at instrumentene var sånn cirka veldig mye bedre enn Rock Band-instrumentene, og siden de fungerer med begge spill har jeg tenkt å skaffe Rock Band etter hvert. Bra spill.

PS: En annen ting jeg reagerte litt på var at du i begynnelsen får Achievements for absolutt alt du gjør. Fullføre tutorial? Achievement! Klare en sang? Achievement! Mekke din egen spillfigur? Achievement! Mekke en kvinnelig spillfigur? Achievement! Man føler seg ikke så veldig som en storkar når det ikke skal mer til, gitt. Nuvel, antar det er noen litt mer tricky etterhvert da.
PPS: Det virker veldig som om Neversoft har lagt seg på en mer familievennlig linje etter det i overkant vanskelige Guitar Hero 3. Kan ikke peke på noe konkret, men spillet føles mye lettere enn det forrige.
PPPS: Sånn ellers er Ramblin' Man av The Allman Brothers med i spillet, så da er endelig begge de to sangene som finnes med i et Guitar Hero-spill.
 
Ja, kjøp for all del Rock Band! Jeg har lest en del forskjellig om instrumentene, men kort sagt er det vel stort sett enighet om at GH sine er noen hakk bedre (trommesettet er kulere å spille når det funker, men symbalene må ofte strammes og det har en tendens til å kuke seg til på andre måter og). Men som spill er det ikke noen tvil om at Rock Band (da spesielt toeren) er overlegent hvis en ser bort ifra sangene som forblir en smaksak. World Tour har en langt mindre gjennomtenkt karriere-modus, og jeg synes hvertfall at presentasjonen er mye, mye mer stilig i Rock Band. Guitar Hero sliter også med at notene man spiller ikke alltid stemmer overens med musikken og mangler "No Fail Mode" som er essensielt for spilling i fylla! Kort oppsummert har Guitar Hero alle barnesykdommene til Rock Band 1, mens Rock Band 2 fikset opp i en hel masse småting som rett og slett gjør det hele til en mer flytende opplevelse. Her er uansett det smarte å gjøre for deg: Kjøp Rock Band 2 når det kommer, og lån en kopi av eneren fra noen så du får laget deg en Save game. Da kan du overføre alle bortsett fra tre av sangene fra eneren til hardisken for en liten penge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var liksom det som var planen, ja. Takk for tips om save og greier forresten, skal prøves. ^^

Sånn ellers så virker det litt som om Neversoft endelig har utvikla potensialet som ligger i samspillet mellom karrieremodusen og sjappa, som har ligget brakk siden Guitar Hero 1. Helt siden da har det irritert meg at det bare er snakk om å spille gjennom alle låtene og så har du råd til alt i sjappa, istedenfor at du - for eksempel - får spenn for flere forskjellige ting og låser opp nye ting å kjøpe etterhvert. Gjett hva, nå er det sånn. Da kan det hende at jeg blir å bruke litt tid i sjappa også, for første gang i noe Guitar Hero-spill.
 
Har skaffa meg GH World Tour, og har såvidt spilt litt, førsteinntrykket er at dette er GH som vi kjenner det til fra før bare med litt anderledes musikk enn før og muligheten til å mekke låter og distribuere dem. Også det Yeti nevnte gjør spillet endel bedre, ellers har jeg ikke så mye å si før jeg har fått spilt en del.

Hvor mye koster trommesettet forresten? Jeg har fått noen kompiser til å spleise på det, siden dem sikkert kommer til å spille det en del hos meg, men er ikke sikkert de gidder hvis det er altfor dyrt.

EDIT: Og ja, jeg la også merke til at sangene er litt lettere enn i Guitar Hero 3, til og med på expert. Faen heller, la expert være expert, og easy være easy. Hvis man vil ha enkle sanger kan man spille et hakk under og etterhvert begynne på expert.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg kose meg innihelvete for tiden. Hjemme har jeg liggende uferdig Gears of War 2, CoD 5, Mirrors Edge, Saints Row 2 og ikke minst Left 4 Dead, så har masse å kose meg med!

Men hva skjer? RRoD.

Så nå får jeg spille Fallout 3 og Resistance 2 på PS3 isteden, kanskje plukke meg Tomb Raider for moro skyld, og kanskje, men bare kanskje, sjekke ut Football Manager 09... Det er ihvertfall ikke WoW! ;p
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Det som imponerte meg med World Tour er at de har lagt inn et Beginner-nivå under easy der det faktisk ikke er nødvendig å bruke knappene engang, det holder å klare takten. Tilogmed for totalt talentløse meg var det nesten fornærmende.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn protip så er den modusen for de med fuksjonshemminger og sånt som av praktiske årsaker ikke har hatt mulighet til å være med tidligere.
 
Jeg koser meg med So Blonde for øyeblikket - hovedpersonen er dum som et brød (som jo er poenget) og til tider litt irriterende. Men ellers gir det meg gode assosiasjoner til spill som Curse of Monkey Island og Broken Sword. Definitivt det beste point'n'click spillet på mange år (dog, jeg har ikke fått A Vampyre Story enda, som ble sendt meg fra Play.com i går). Har virkelig gitt meg troa på sjangeren igjen. Eneste som trekker litt ned er noen enkle mini-games som egentlig ikke har noe der å gjøre - men du kan heldigis hoppe over de, selv om de er ekstremt enkle. De er vel bare der som "filler", og burde vært erstattet med et par ekstra puzzles istedenfor. Noen av de er også veldig lite troverdige (en tenårings jente med cheerleader bakgrunn banker en pirat, som kunne vært storebroren til Andre the giant, i håndbak?).
 
Hva er det som funker å kjøpe separat til GH WT og hva funker ikke? Kan jeg for eksempel kjøpe trommer separat? Og hvis ikke, hva faen skal jeg gjøre? >_<

Jeg har bare spillet fra før av og skal kjøpe gitar og trommesett. Hva er den beste løsningen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva er det som funker å kjøpe separat til GH WT og hva funker ikke? Kan jeg for eksempel kjøpe trommer separat? Og hvis ikke, hva faen skal jeg gjøre? >_<

Jeg har bare spillet fra før av og skal kjøpe gitar og trommesett. Hva er den beste løsningen?
Etter hva jeg har sett kan du velge om du vil kjøpe spillet med bare en gitar i tillegg, eller med gitar, trommer og mikk i tillegg.
 
Fordeler tiden min likt mellom Triggerheart Exelica, Pinball FX SFII Tribute Table, Gears 2, Silent Hill Origins, Geometry Wars 2 og N+.

Se, Tryggve! Jeg spiller Triggerheart! Er det ikke et kramgodt spill, du? Kan du kanskje fortelle meg hvordan jeg får true ending på Triggerheart? Exelica? På Laiv? Ja, svar da!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nehei jeg kan ikke det fordi jeg syntes Ikaruga og Rez var litt mer å bruke penger på enn Niggerheart så fortenk.

Kan se hvordan det blir i desember nå som jeg snart er ferdig med alt i Bangai-O, hvordan det står til med shmup-tørsten da.