Hva spiller du for tiden?

Kjøpte meg Skate 2 til ps3 i dag. Fy flate det er moro. Spesielt det å lage egene spots.. Blir mye fete lines. Eneste negative er at det ikke er noen nye flip- og grab-triks. Men fett nok med no comply og Hippie jumps. Handplants fungerer det også.

Blir sikkert en del spilling i helga. Så hvis noen er klare for en runde med S.K.A.T.E. så bare legg meg til. (caffield)
 
D

Deleted member 91

Gjest
PS3-versjonen var idag, 360 imorgen. Merrrkelig nok.

Sjefen: Er ikke fingerflips nytt? Eller oppdaga jeg det bare aldri i eneren?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Kjøpt meg en del dill på billigsalg, og spiller gjennom ting etterhvert som jeg gidder.

På lista:
- Assassin's Creed
- Dead Space
- GTA IV
- Mass Effect
- Mirror's Edge

Mirror's Edge
Absolutt en "mixed bag", som man sier på fagspråket. Platforminnovasjon og bevegelighetsfriheten er noe jeg absolutt digger, og når det flyter er det lite som kan måle seg med Mirror's Edge. Derimot synes jeg at de kunne ha fjerna de traurige kampene. Det er for urafinert til at det er gøy, og ender bare opp med å frustrere meg grenseløst. Hadde de jobbet mer med kampmekanikken så kunne det godt ha vært inkludert, men nå er det bare i veien. Spesielt kjipt når de skrøyt at man kunne velge om man skulle slåss eller springe fra folk. Lite vanskelig å springe fra fem stykk med automatvåpen og hagler, samtidig som et helikopter konstant skyter på deg, ELLERHÆ DICE1?11?1! Må uansett si at jeg må ende opp med å like Mirror's Edge, og lurer på hva som kommer etterhvert i form av utvidelser. Free roaming hadde jo vært kult.. Spillet setter standarden på bevegelighet i førstepersonsspill. Er det for mye å håpe på et Thief-spill med samme friheten? *sikle*

Dead Space
Etter å ha spilt Mirror's Edge er bevegeligheten til fremtidsingeniøren Isaac Clarke relativt begredelige saker. Han kan faen ikke hoppe med mindre han er i Zero-G engang!1 Men det glemmes fort, for Dead Space leverer på andre områder. Må si at jeg virkelig kommer i stemning når jeg spiller det, selv om de må ty til kjipe skrekk-klisjeer for å skremme meg. De scorer høyt på innlevelse, og både lyddesignet og måten de har ungått et bloated HUD på er upåklagelig. Er vel halvannen time inn i spillet nå, og må si jeg har storkost meg så langt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Så enig så enig i begge tilfeller. Nå har det seg slik at , og det består bare av abstrakte atletikk-brett og ser riktig så artig ut.

EDIT: watch in HD, fürs schwarze.
 

oma

Village Drunk
Hvor langt har du kåmt i Mirrirs Edgi? Jeg har greid å løpe fra vaktene frem til 6tte akt.

Edit: Den ekstrapakken så grisefet ut. Dog hadde det ikke vaert for "Time Trial Pack"...
 
Ah, herlig! Endelig noen andre som synes Mirror's Edge lukter sterkt av Thief!

Helt enig, med andre ord. Hvis Thief 4 gir deg bevegelsesmulighetene fra Mirror's Edge er jeg en glad laks.

Selv spiller jeg Fable II om dagen, litte grann i hvert fall. Det er et veldig koselig og pent spill med overraskende mange vellykkede morsomheter og en helt streit historie så langt. Masse småfinurlige løsniger er det også, et "Zelda for en ny generasjon" kan man kanskje si. Litt synd at dialogene ikke er strammere regissert, som vanlig er utviklerne mer interessert i dialogene sine enn hva vi er. Vi får se hvordan det utvikler seg.

Har også en alvorlig crush på Assassin's Creed, som sannsynligvis blir det neste spillet jeg spiller ferdig. Målet er 100% gjennomføring, og det krever sin tålmodighet, for samle-oppdragene i spillet er alt annet enn vennligstilte. Det lukter litt av at Ubisoft har laget verdenen først og så spredd ut over samlegjenstandene (flagg, må vite) på måfå -- og teknisk sett er det derfor et mye dårligere samle-alt-spill enn f.eks. Crackdown, som jo er i samme gate, og som gir deg mer krefter til figuren din etter hvert som du samler. Men jeg elsker Assassin's Creed, for stemningen er fet og jeg digger å samle. Virkelig digger det. Så to tomler opp, og du vet, for meg personlig er det nok 9/10 men rent spillteknisk er det jo mer i 6/10-land.

Men men.

Så sånn er det.

Geometry Wars 2 går dessuten fortsatt i jevnlig rotasjon, det er glimrende saker. Andre nominerte er The Mow og Skate, som også har meget for seg, selv om historien (og for den saks skyld, hele kulturen) i sistnevnte er ræl av ypperste klasse og helst burde vært skutt på kloss hold med en avsagd hagle.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
[...] historien (og for den saks skyld, hele kulturen) i [Skate] er ræl av ypperste klasse og helst burde vært skutt på kloss hold med en avsagd hagle.
Tjah. Har du lagt merke til at alle skatespill som er laget (iallfall som jeg har spilt) har samme historie, bare med noen bittesmå variasjoner? Alle spillene dreier seg om at du starter som ukjent skater og skal slå deg opp her i verden, det vil si bli kjent og berømt. Høres kjent ut? Jeg mistenker at skatekulturen har blitt beskåret inntil det eneste som står igjen er en parodi på The American Dream for å passe inn i spillverdenen. Men men så sånn er det osv.
 
Javisst, absolutt. Jeg håper for mitt bare liv at skatere ikke faktisk er så dølle som de kan virke i Tony Hawk og Skate. Historiemessig synes jeg faktisk American Wasteland har fungert best, og det var bare fordi det ikke tok seg selv så høytidelig -- selve historien er jo like grøvræv som vanlig.

Spørsmålet er vel heller hvem det var som fikk det for seg at disse spillene trengte historier overhodet.

Og når vi først er inne på dårlige historier -- i dag begynte jeg på Too Human. Ho-ho-ho. Det er sakene sine det, på alle tenkelige vis. Hjælpe og trøste, for et spill. For noen dårlige ideer, og hvor glad jeg er for at noen har lurt noen med penger til å betale for sølet. Som å studere tog krasje i sakte film. Heia Dyack!

PS: Selve slåssinga og figurutviklingen er temmelig tøffe. Jeg liker Too Human så langt, men det taler ikke særlig varmt om kvalitetssikringa eller spillkunnskapen til de som sitter i de høye Microsoft-tårn og bestemmer. (Ja, for jeg går da ut fra at Microsoft har en slags kvalitetssikringsdivisjon? Ikke godt å si.)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har spilt gjennom dungeon nummer 1 i Too Human, og det er ikke lett å bli klok på, nei. For det første så burde den som fant på at Cyberspace skulle være med i spillet overhodet fått fyken istedenfor at noen sa "Ja, det var en god ide". For det andre så maskerer de enkle kontrollene et spill med enormt kompliserte systemer som lurer under overflaten. Du tror du har litt peiling etter første dungeon, så kommer du tilbake til Asgard og får tilgang til enda en måte å tilpasse figuren din på. Da har vi altså klasse, våpenkategori (flere tilgjengelige for både nærkamp og avstandskamp), hvilke magier du skal spesialisere deg i, hva slags type rustning du skal ha, hva slags type rustning du skal grinde etter (bra rustning og våpen må først finnes som Blueprints før du kan ta dem tilbake til Asgard og betale for å få dem produsert), og om du skal være rent menneskelig eller bli cyborg. Det er avsindig komplisert, men det gir meg en pervers glede å leke med, omtrent som Diablo 2 og World of Warcraft. Så støter vi på et problem jeg ikke veit hvordan de har løst ennå: Er det nok innhold i spillet til at denne dybden har noe eksistensgrunnlag overhodet? Fire dungeons (riktignok voksne i størrelse) høres for skrint ut.

Pløyde gjennom Knothole Island til Fable 2 akkurat, forresten. Tok vel cirka tre timer så var jeg gjennom hele og hadde høsta inn alt av Achievements. Helt streit pakke, men jeg ble skuffa av dungeonene. Kjipe kamper, kjipe puzzles og lite variasjon. Mistenker at det er best å spille gjennom Knothole Island mens du holder på med hovedspillet, ikke etter at du har maksa absolutt alt på figuren din slik jeg har nå.

PS: Du finner Murgo's Big Book of Trading i ei kiste like innenfor bymuren i Bowerstone, og eksemplar nummer to ligger i ei bokhylle i andre etasje av bokhandelen etter at du har kjøpt den. Sånn, nå slipper du å sjekke GameFAQs.
 
Hvorfor er det ikke no sted å vekke bikkja mi til live. They told me I could vekke bikkja mi til live! :argh:
Tipper det er plata på øya midt i byen, men den er ikke aktiv. Sånn ellers ble jeg ferdig med mainquesten i går og spilte gjennom hele greia så ond som mulig. Helt ålreit slutt, men den kom altfor brått på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvorfor er det ikke no sted å vekke bikkja mi til live. They told me I could vekke bikkja mi til live! :argh:
Øh, krypten på kirkegården rett til venstre for kåken til høvdingen. Den er bare der hvis bikkja di faktisk er dau, står det.
 
Spiller fortiden Medical Genetics! KJEMPE MORRO!!!! WEEEEEEEEEEE!!!

Edit: Den er på Blyant og Papir konsollen! WEEEEEEEEE!

Edit2: Og den er mye billigere enn WII!

Edit3: Dårlig humor, WEEEEEEE!
 
Etter en måned med Fallout 3 føler jeg at jeg er klar for å gå videre. Jeg fikk Orange box til jul, og tenkte jeg såvidt skulle starte med Half Life 2. Jeg har aldri spilt half life før, men folk har snakket uendelig stort om det, så jeg gleder meg til å starte. Mulig jeg skal ta noen runder Punisher også, bare for stemningens skyld.
 
Jeg pløyer meg sakte, men sikkert gjennom fjellet av kvalitetsspill som kom ut før jul i fjor. Nå har jeg akkurat satt i gang med Gears of War 2, og inntrykket så langt stemmer godt overens med Cliffys salgsargumenter. Grafikken er merkbart bedre, selv om jeg forsatt merker noe tekstur poppin. Lydeffektene på våpnene ligger milevis foran forgjengeren, og bidrar til langt mer tilfredsstillende skyteaction. Ellers virker det som de har lagt litt mer arbeid i historiefortellingen, noe som er en velkommen forbedring. Så langt er jeg med andre ord veldig fornøyd. :)

På PCen spiller jeg en del Red Alert 3 på nett med en gjeng kamerater. RA3 sparker ræv, spesielt hvis du er fan av C&C-spillene fra før av.