Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg spilte litt på tech-betaen av Age of Conan i går, og jeg kan konkludere med at spillet - iallfall i den builden jeg spiller - har det trasigste kampsystemet jeg har sett i noe MMO. Fikk løfter fra andre spillere om at ting ble bedre etter hvert, men den første timen var bare sorgen. Du snur kisen din mot fienden (som du ikke kan velge selv), og hamrer løs på 1-, 2- og 3-tasten til han deiser i bakken. En fin anledning til å lese hva folk sier på Global-chatten, men ikke så mye mer. Uansett, alt i spillet er krisebugga nå, så ting bedrer seg forhåpentligvis etter hvert.

Dog var det en artig ting som inntraff: Siden en av tingene som er kanonbugga er mapping av klær på spillfigurer, møtte jeg ei skikkelig hellig og arrogant presteberte (i kjelleren av en bar, merkelig nok). Hun sto og belærte meg om hva som var passende og hva som ikke var passende, og var skikkelig ovenpå og nedlatende siden hun var en fiiin prestinne og jeg bare en ussel barbar. Alt dette sto hun og belærte meg om mens den ene puppen stakk ut av kjolen hennes. Festlig.
 
SITAT(Yetipants @ 17.10.07, 13.43) 85817
Jeg spilte litt på tech-betaen av Age of Conan i går, og jeg kan konkludere med at spillet - iallfall i den builden jeg spiller - har det trasigste kampsystemet jeg har sett i noe MMO. Fikk løfter fra andre spillere om at ting ble bedre etter hvert, men den første timen var bare sorgen. Du snur kisen din mot fienden (som du ikke kan velge selv), og hamrer løs på 1-, 2- og 3-tasten til han deiser i bakken. En fin anledning til å lese hva folk sier på Global-chatten, men ikke så mye mer. Uansett, alt i spillet er krisebugga nå, så ting bedrer seg forhåpentligvis etter hvert.

Dog var det en artig ting som inntraff: Siden en av tingene som er kanonbugga er mapping av klær på spillfigurer, møtte jeg ei skikkelig hellig og arrogant presteberte (i kjelleren av en bar, merkelig nok). Hun sto og belærte meg om hva som var passende og hva som ikke var passende, og var skikkelig ovenpå og nedlatende siden hun var en fiiin prestinne og jeg bare en ussel barbar. Alt dette sto hun og belærte meg om mens den ene puppen stakk ut av kjolen hennes. Festlig.
[/b]
Kanskje like greit at spillet ble utsatt?:p
 
Har spilt urovekkende lite i det siste. Men hadde meg et par uker med RA2 for litt siden. Sånne 4/5-timers slag på store maps med mange AI's :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Maximum @ 17.10.07, 16.13) 85842
Kanskje like greit at spillet ble utsatt?:p[/b]
Mja... Meg, og flere med meg, har bemerket at techtest-builden virker veldig gammel. Formålet med den testen jeg kjører er å belaste serverne mest mulig, og sette fokus på tekniske bugs, dermed er det logisk at mye av spillet ikke er optimalisert, eller en gang inkludert (det står forsåvidt også når man starter spillet). General test-builden, som de mer drevne testerne kjører nå (og som jeg blir med i etter hvert), er formodentlig mer på stell.

Onkelsander: Hvis datagenererte brystvorter er din ting, har jeg et par forslag til en bedre tidsinvestering enn Age of Conan-betaen, gitt. :p
 
Spiller for tiden The Legend of Zelda: Phantom Hourglass på Nintendo DS, og det må være den største positive overraskelsen så langt i år, for dette er herlige saker. Jeg var veldig skeptisk til å skulle styre hele spillet kun ved bruk av stylus, men det fungerer ufattelig bra. Bare så synd at jeg glemte DS-en og spillet på jobben idag ... :eek:

Har også tatt frem Excite Truck i det siste. Med en egenkompinert musikkliste er dette utrolig fengende saker å ta frem iblant. Jeg har fortsatt til gode å fullføre alle banene med toppkarakter, så replay value er det ikke noe å klage på her. Håper bare vi får se en oppfølger med online multiplayer, 4-player splitscreen og map-editor. :elsk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tja... når man ser hvor "bra" Wii-en yter når man spiller splitscreen med to stykker, synes jeg de kan spare seg for en firespillersvariant. Uten effekter forsvinner mye av moroa, synes jeg.
 
SITAT(Yetipants @ 18.10.07, 00.20) 85908
Tja... når man ser hvor "bra" Wii-en yter når man spiller splitscreen med to stykker, synes jeg de kan spare seg for en firespillersvariant. Uten effekter forsvinner mye av moroa, synes jeg.
[/b]
Gitt at de fikk det til uten at det ble dårligere da. :$
 

Kilik

Lokal moderator
Wii skal klare Excite Truck-grafikk i 4-player split screen. Såpass bør man forlange.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har du spilt Excite Truck med to stykker? Grafikken blir kraftig nedskalert, og alt av effekter (motion blur, sånt som øker spenningen) forsvinner. Mye kjedeligere enn å spille aleine, dessverre.
 
SITAT(Yetipants @ 17.10.07, 23.42) 85902
Onkelsander: Hvis datagenererte brystvorter er din ting, har jeg et par forslag til en bedre tidsinvestering enn Age of Conan-betaen, gitt. :p
[/b]
Hehe... Ja det er ikke mye som skal til for å blidgjøre meg...... Men for å være litt on topic så spiller jeg ikke en dritt for tiden... Holder på å pusse opp og det krever sitt...... Men når jeg er ferdig mistenker jeg det blir en god del metroid prime Corruption..... Og warhawk
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser ut som om det ikke bare var meg som besøkte den baren, gitt. :v:



Sånn ellers, det var en Tech Test Night i kveld. Jeg, som den gode testeren jeg er, prøver å logge meg på og bli med. Overraskelse, kontoen min fungerer ikke. Hurra.

Edit: Noen morsomme trådnavn fra forumet: "BUG: Floating skirt"; BUG: Missing water"; "BUG: Pirate Pants follow me everywhere" osv. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var liksom det jeg og trodde, at de i det minste hadde det grunnleggende spikra siden de har mekka Anarchy Online før og greier. Men neida, "BUG: Falling through ground" ligger der og leiker deilig, den. Satte meg fast i... ett eller annet midt på flatmark selv, det var jo artig.

Edit: Oop, best jeg holder kjeft. Dette er fra avtalen man inngår: "The Beta Tester agrees that it shall not: [...] (e) Discuss, talk or mention the experience, features, gameplay or story in the game in other forums, gatherings or any setting other than those dedicated to this purpose by Funcom. This clause can only be deviated from by written consent from Funcom." :usikker:
 
Kjøpte meg en Wii forige uke så det har gått mest i Zelda - Twilight Princess og Super Paper Mario.
evt. litt Castlevania og Ninja Gaiden på den virtuelle konsollen, så Paper Mario skal jeg begynne på etter jeg har rundet SPM.
 
Skulle egentlig ut på Haloween-greier i dag, men fant ut at den høytiden egentlig er ganske tåpelig, og at det ikke fristet å komme på forelesning bakfull i morgen. Dessuten har jeg forspist meg på gratis pizza for et par timer siden, så, fant ut at jeg kunne spille litt.

Kjøpte meg Paper Mario på VC her om dagen, men etter et par timers spilling fant jeg ut at det ikke er moro nok til å bruke tid på, rett og slett. Kule effekter når man går inn og ut av hus, da... Men egentlig ganske kjedelig.

Istedet dro jeg frem We
Katamari (vi trenger en hjerte-emoticon) igjen, og det var gode greier. Desverre oppdaget jeg at saven min ligger på min søsters minnekort i Trondhjæm, men det gjør jo egentlig ikke noe, har jeg bare enda større grunn til å spille det igjen!

Edit: I tillegg fikk jeg 14 dagers-demo av WoW på Play!, men vet ikke om jeg tør rote meg borti den. Frister litt, da. Er ikke akkurat allverdens spill å ta av her på Mac-en.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gi det et skudd, se hva du synes.

Sånn ellers, jeg har spilt litt Mutant Storm Empire i dag, og det er til å grine av at jeg ikke har råd til å betale for usle 800 MS-poeng, skal jeg si dere. Fetere grafikk enn før, mer Smash TV-lignende struktur som gir det hele en større følelse av sammenheng, og et knakelibrakfint nytt kombosystem helt klart inspirert av Ikaruga sitt gjør dette til en herlig opplevelse. Og: Nå slipper man å låse opp belter, men multiplier er mye vanskeligere å skaffe seg. Sånn skarre værra. Ja, og så har de tweaka livsystemet sånn at spillflyten ikke blir forstyrra når man blir truffet; man mister bare et liv og multiplier og kombo og sånt. Ja, bare så lite som det mister man faktisk. Ja. Så: hvis du er skyteinteressert, skaff deg Mutant Storm Empire. Det er godsaker.

Jeg har også lasta ned og testa litt Megaman ZX Advent til DS-en, og fikk en liten overraskelse. Jeg trodde det bare var en ny versjon av Megaman ZX, men det er faktisk et helt nytt spill. Som bare er veldig, veldig likt Megaman ZX. Har ikke spilt så lenge, men det later til at de har fiksa på det meste som gjorde Megaman ZX til en under middels tilfredsstillende opplevelse: Kartet fungerer faktisk i motsetning til sist, hvor det var omtrent like nyttig som ei dau rotte i en badering. Det er mer action, og lettere å se hvor man skal gå. Ja, og så har de lagt til stemmeskuespill av en slik kvalitet at man kan grine av mindre. Manus er så ræva at jeg faktisk hørte en skuespiller stotre på et ord før han bytta det ut med noe som ikke hørtes så kanonskada ut. Tok et ræva bilde av det foreløpige høydepunktet med mitt ræva mobilrævkamera, og det ble sånn:


Jepp, alle folka kaller bytte fra oppdrag for "booty". Noe som fører til morsomme utsagn som det der. Haha.
 
Hehe..... Ja det var et ræva bilde... Men når du sier du lasta ned og testa mega man zx til ds så mener du på pc'en eller har du faktisk lasta det ned til ds'en(og isåfall gief metode).

Selv så sliter jeg for tiden.... det er alt for få timer i døgnet, for ikke tid til alt.. Klarer heller ikke bestemme meg for hva jeg skal spille.... Så når jeg ikke pusser opp roterer jeg mellom Metroid Prime 3, Zelda DS style(PH), Fifa 08 og Heavenly Sword....

Edit: Og Resi Evil 4 til WII
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du får sjekke ut saken selv, men jeg har lasta det ned til DS, ja.
 
SITAT(Yetipants @ 17.10.07, 12.43) 85817
Jeg spilte litt på tech-betaen av Age of Conan i går, og jeg kan konkludere med at spillet - iallfall i den builden jeg spiller - har det trasigste kampsystemet jeg har sett i noe MMO.
[/b]
Jeg bør mao. snart vurdere å kvitte meg med funcom-aksjene? :)