For tiden går det i Thief: The Dark Project (dvs, Thief Gold i mitt tilfelle, som betyr fire ekstra brett), et spill som stadig overrasker meg med hvor utrolig fett det er.
Er på fjerde brett nå, har noe rundt fem timer spilletid, og har fortsatt til gode å se et eneste kjedelig sekund. Lyddesignen er ypperlig (om enn noe teknisk røff), grafikken er faktisk svært effektiv (til tross for å være teknisk helt avlegs), og oppdragsdesignen er konsekvent glimrende så langt.
Brettene er fulle av hemmeligheter å oppdage, og som noen sikkert har nevnt før er halve poenget her at det er steder og ikke lineære hendelsesforløp vi besøker. Med andre ord finnes det alltid mange måter å komme seg fra A til B, og det overlates til spilleren selv å finne ut hvor hun faktisk skal. Dette liker vi.
Planen er å ta Thief II når jeg er gjennom Thief Gold, men siden jeg spiller på Expert og har glemt alt siden jeg spilte det sist, kommer det til å ta en god stund.
Et glimrende, glimrende spill som selv med 2009-briller, for meg, er kandidat til en vaskeekte 10/10.
Er på fjerde brett nå, har noe rundt fem timer spilletid, og har fortsatt til gode å se et eneste kjedelig sekund. Lyddesignen er ypperlig (om enn noe teknisk røff), grafikken er faktisk svært effektiv (til tross for å være teknisk helt avlegs), og oppdragsdesignen er konsekvent glimrende så langt.
Brettene er fulle av hemmeligheter å oppdage, og som noen sikkert har nevnt før er halve poenget her at det er steder og ikke lineære hendelsesforløp vi besøker. Med andre ord finnes det alltid mange måter å komme seg fra A til B, og det overlates til spilleren selv å finne ut hvor hun faktisk skal. Dette liker vi.
Planen er å ta Thief II når jeg er gjennom Thief Gold, men siden jeg spiller på Expert og har glemt alt siden jeg spilte det sist, kommer det til å ta en god stund.
Et glimrende, glimrende spill som selv med 2009-briller, for meg, er kandidat til en vaskeekte 10/10.