Hva spiller du for tiden?

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Så fint.


For å ikke være helt fet gnager kan jeg legge til at jeg nettopp fullførte Within A Deep Forest, mot mine villeste gjetninger. Jeg har strevd ganske mye gjennom tidene med å se spillet ferdiggjort, og det har for det meste sluttet med at jeg ga opp. Å endelig møte seier kjennes smått euforisk.


/Edit: Hey, det betyr at jeg har fullført alle spillene til Nifflas. Eller, ihvertfall de verdt å vite om.



VVV :merc: "halvparten av sitt voksne liv" VVV
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spiller mye MK vs. DC for tiden, som var overraskende gøy, i motsetning til hva noen her sa. Kampsystemet er simpelt og lett å lære, versus er konge, online er raskt og story mode er overraskende morsom og faktisk bedre enn andre slossespill sine, spesielt de som prøver å være seriøse. Dette er faktisk et spill jeg kan i det minste prøve å unlocke alle achievmentsene til.
Gameplayet er kanskje ikke like avansert, balansert eller gjennomtenkt som i Tekken eller Street Fighter, men det synes jeg heller ikke det skal være.
 
Fant nylig Penumbra Overtue og Black Plague på Steam for 5 euro for begge to, en 75% discount altså, som jeg slo til på av nesten ren refleks. Så jeg regner med at jeg skal gi dem en spinn snart.
 
Spiller for tiden Lost Odyssey, og selv om jeg vanligvis ikke er noen fan av JRPG synes jeg dette er ganske fett. Historien er pakket inn i den obligatoriske sentimentaliteten, men det er ikke i nærheten av like ille som i mange andre sjangerbrødre. Dessuten er ikke folka dine tenåringer, og drømmesekvensene er faktisk ikke så kleine som jeg hadde forestilt meg på forhånd (selv om noen av dem blir veldig tl;dr).

Uansett, har ikke kommet så langt enda, men tok et avbrekk for å skrive dette fordi jeg ikke gidder mer av den jævla stealth-biten jeg har kommet til. Jeg tror dette er den eneste stealth-delen av spillet, og takk gud for det. Greia er at du prøver å snike deg ut av et skip som er fult av kamera-bots. Oppskriften på suksess er som følger: vent til bot snur seg og flyr fra deg, sprint forbi, gjem deg bak en tønne. Det som gjør dette så glimrende er at fyren du kontrollerer løper som en dick og setter seg fast i alt som er av vegger og bokser. Så blir du oppdaget, vaktene setter deg inn i cella di igjen, og du ser en sekvens på rundt 30 sekunder hvor den ene vakten som lider av amnesi og alltid settes til å vokte deg slipper deg ut igjen. Hva slags folk er det egentlig som liker stealth-oppdrag i spill som dette? (Inne før: "Hva slags folk er det egentlig som liker spill som dette?")
 
Japp, det er en helt hårreisende ræva skrapseksjon.

Det spillet gjør noen innmari underlige ting iblant, men jevnt over er det helt OK. Grafikken er fin også, og musikken er glimrende.

Nå er jeg fortsatt på disc 1, men hovedproblemet så langt har vært at de fine små historiene som presenteres som tekst virker som de har null relasjon til den usympatiske selvmedlidende spillfiguren som tekstene visstnok skal omhandle. Jeg antar at det kanskje snurpes sammen siden, men det er et veldig tydelig kvalitetshopp fra tekstene til historiefortellingen ellers.

Ja, og så er jo lastepausene triste og strukturen unødvendig rigid, men det er vel ganske vanlig i JRPG-er forstår jeg.
 
Prototype og Red Faction til xbox er herved anskaffet, game-on-tiem!

Wooo.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Har akkurat fullført Banjo Tooie 100%. Det var et genialt spill uten like.
Ellers har det gått en del i Pure. Pure var gøy på demo, men ble utrolig fort kjedelig og ensformig når jeg spilt det litt.

Jeg var på utkikk etter et spill som kunne hamle opp med gode gamle Tony Hawk. Skate. skulle visst være kongen. Revlusjonerende triksesystem og gameplay. Vel. Jeg hater Skate. Det kan ha så mye revlusjonere sjangeren så mye det bare vil, det kommer alikevel ikke unna at det er en dritt, fylt til randen av irritasjonsmomenter. Byen er uinspirerende og kjedelig. Oppdraga er lite varierende. Triksesystemet er kanskje nytt, men det helt forjævlig vanskelig å få til de triksa du skal ha. Her snakker vi en grad for mye på stikka, også gjørn et helt annet triks enn han skulle. Det krever sikkert masse øving, men det synes jeg ikke at jeg skylder spillet. Kameravinkelen er ei fitte. Gi meg en god grunn til at kamera i skateboardhøyde er en god løsning. Jeg synes det bare blir uoversiktelig. Fortauskanter... jeg sier ikke mer. Jeg er også dritt lei alle reklamene. Hele spillet er jo en eneste reklame. Uansett hva slags pause, eller cut scene eller hva faen det er, så inneholder det et eller annet merchandice.
Jeg vil mye heller spille Tony Hawk 1-4, enn den møkka her.

Skate. har i det minste en kul introvideo. Det skal det ha.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Da må du gjerne fortelle meg hvordan jeg bytter kameravinkel, for det har ikke spillet vært interessert i. Hverken i manualen, tips og tricks eller tutorial. Det var en gang kamera fikk en annen vinkel. Jeg trodde det var en bug, ettersom det virka "falskt", og resatte seg etter en stund.

Edit: Spiller på Xboxen.
 

oma

Village Drunk
Om du hadde hørt noe som helst om Skate, så hadde det vel vært om hvordan det _ikke_ er som THPS.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Jeg kjøpte skate. fordi det kosta 130kr, kontra 4-500 for skate. 2.
Jeg ville ha skate., nettopp fordi det _ikke_ er som THPS. De siste hundre THPS spilla er vært ekstremt møkk. Skate. gir meg en helt annen opplevelse enn THPS, men det feiler i å gi meg den positive opplevelsen jeg skulle ønske det kunne gjøre, da det inneholder alt for mange irritasjonsmomenter.
 
Angående irritasjonsmomenter så stiller det å skrive Skate som "skate." ganske høyt. :)
 
Ja, de presser oss jo til å skrive vrien norsk, de jævlene.







=D
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Du heter oerhört med liten o selv om det er et egetnavn.

Jeg har begynt å spille mer CoD 4 online. Fremdeles et av de beste ranking-systemene med upgrades osv. og det krigsspillet som fremdeles er behagelig å se på, i forhold til f.eks Killzone hvor alt er smurt inn med kakaopulver og blod.
Er egentlig CoD 5 bra nok til å anbefale eller er det bare å vente på MF2?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Modern Farfar 2? Uansett, Torsk: Væla @ Krieg-multiplayeren er ålreit, mye det samme som firern, bare uten de irriterende helikoptrene. Dessuten er zombiekartene kule og det kommer en ny pakke straks(ligger trailer på GT).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen