Hva spiller du for tiden?

Det finnes da ingen som er barskere enn Kratos, alle dere nevner er skruller i forhold, utenom Punisher selvfølgelig...

Jante

privileged CIS shitlord
Denne uka har jeg påtatt meg rollen som Vault Dweller og vandret i den radioaktive ødemarken. Jeg spiller altså Fallout! Til nå har jeg drept 128 rotter, 39 radscorpions, 13 roboter, 70 menn, 14 kjerringer, 5 ghouls og 7 deathclaws. Jeg har redda de forbanna hvelvbeboerne mine fra den sikre død, og hjulpet den ene lille bedritne byen etter den andre. Hardened power armor, sniper rifle, oppgradert plasma rifle, you name it. Akkurat nå har jeg også rundt 50000 flaskekorker som jeg ikke aner hva jeg skal bruke til.

Eneste jeg savner er muligheten for å styre inventory til sidekicks og litt bedre kontroll over hvor de gjør av seg i kamp. Eneste man kan gjøre her er å bartere med dem, men det er bare unødvendig siden de ønsker at du betaler dem når du skal ha ting tilbake igjen. :realmad:

PS. Bloody mess = :elsk:

Jeg sitter for tiden å spiller Uncharted. Jeg har kommet et stykke på vei, og jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes. Det er underholdene og grafikken er upåklagelig, men det føles litt tamt synes jeg. Når Nate i tilegg sier "You got to be kidding" og lignende hvert 10 minutt er det faktisk noe som irriterer meg. Det er aldri et godt tegn når jeg ikke helt får bestemt meg for om jeg liker et spill eller ikke, men jeg tror nok at jeg skal få gjennomført det hvis det holder samme gangen som det gjør nå. Jeg er glad for at jeg låner det, og ikke har betalt for det selv.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg er veldig glad i coop, så jeg spiser opp alt av typen diablo og slike action-orienterte ærrpege'er generelt. Jeg var litt nyskjerrig på Marvel Ultimate Alliance, og plukket det likesågodt opp når jeg så at zailor hadde det for under hundrelappen (her, hvis noen var interresert).

Her var det mye på både godt og vondt. For det første så må man være i stand til å le av ostete dialog, og ikke ta story og karakterer seriøst på noe som helst nivå. Maken til skal man lete lenge etter.
Det andre du kommer fort til å merke er hvor konsollifisert spillet er, og selv det å spille online er en direkte emulering av det å spille på samme skjerm. Hvis én spiller trykker Esc, så går alle spillere til hovedmenyen. Hvis én spiller justerer synspunktet, så justeres det for alle. Nei, jeg kødder ikke.

Men utenom det, så er det et fantastisk morsomt og lett fordøyelig action-spill med noen enkle rpg-elementer. De har brukt mye tid på å variere gameplay med forskjellige scenarios som funker veldig bra. Man får kjøre ned slemminger i bumpercars, løpe fra kjemper mens dem knuser byen rundt deg, og skyte ned drager med AA-artilleri.
Selve slossingen - det spillet hovedsakelig består av såklart - er rimelig solid. Man kan utføre diverse combos, ta våpen rett fra hendene til slemminger, kaste dem ut av brettet, osv.
Bosskampene er generelt morsomme, og er mer action enn rpg. Det handler mye om å finne ut hvordan man bekjemper dem og ikke så mye MOAR DOTS, HEAL PLZ.

Og for å si det som Yahtzee sa det best; "Oh, and it has quicktime events."

Da var Ps3en i hus, og jeg spiller Devil May Cry 4, og litt GT5. Det funker, selvom det er litt letdown at det jeg liker best med konsollen hittil, er bluray-spilleren.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I tillegg til Halo 3 ble det litt mer Super Stardust HD (slått Thinarans highscore med god margin nå, så var det bare Novastrum (18 mill) og Terje (85 mill ++) igjen. Med mine 7 mill har jeg et stykke igjen, kan du si) og så litt Ninja Gaiden Sigma igjen etter at dama la seg. Må si at dette er Ninja Gaiden bare med fettet skåret vekk. De har fjernet en del unødvendig og døll trasking i Tairon, noe som er kjærkomment. Lettere å finne fram, lettere å denge slemminger. Når det er sagt har de lagt til en ting som irriterer meg stort: Pinglesoldater på motorsykler, gjerne også med sidevogn og chaingun. De er dritraske, kan ikke blokkeres (logisk nok) og gjør mye skade. Beste sjansen er egentlig å bare fyre av en Ninpo når de dukker opp, og så bruke Essence + Ultimate Technique på de som måtte være igjen. Uansett nok en billig fiende i et spill som hadde nok av dem fra før av. <_<

På en mer positiv note har jeg gått over til å prøve å mestre Dragon Sword skikkelig framfor bare å køle gjennom med Lunar (ikke at ikke den også må mestres, men det er mye lettere å mashe seg gjennom med den). Merker at jeg setter stor pris på ny lyd-feedback ved blokkeringsbrudd og et par tweaks til noen av komboene. Drar en frekk Izuna Drop-til-basic combo-til-Flying Swallow-til-Ultimate Technique med Essence nå som lett tar knekken på tre Black Spider-ninjaer i en smell bare jeg får slått til på rett øyeblikk. Digg. ^_^

PS: Nå som jeg har køla gjennom Ninja Gaiden Dragon Sword er det lett å bli litt bedrøva når jeg ser hvor mye hardere jeg må jobbe for Essence i Sigma. Sukk. Uansett, satser på Unlabored Flawlessness i løpet av et par kapitler nå, som er cirka enormt mye tidligere enn før. Snart halvveis til tredje siste oppgradering, så i løpet av seinest Aqueducts burde den være i boks. Da skal nok et par Fiend Challenges gå pluss-minus mye lettere. ^_^

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Started på Ninja Gaiden (Black) igjen, 3.gangen jeg spiller gjennom. Det spillet er seriøst totalt overlegent i sin sjanger, alt er så kontrollert og man kan virkelig bli god. Gleder meg så latterlig til NG2.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Amen i kjerka, Lurtz. Ble et par timer med Sigma i dag, og jeg kan bare gjenta det jeg har sagt før: Ninja Gaiden Black med fettet skåret vekk. Er ikke 100% sikker på hvor fan jeg er av at de har lagt til nye kapitler hvor man styrer Rachel, men pyttsann. De er korte, og så langt har det kommet iallfall en kul bosskamp ut av det.

PS: Dengte Alma (første utgave) i dag, første kapittel uten Master Ninja-rank. :(

Når jeg våknet i dag så jeg til min glede at timeplanen hadde blitt forrandret og at jeg ikke skulle på skolen før kvart over 10. Siden jeg da hadde tre timer jeg ikke skulle bruke til noe satte jeg på et spill jeg har hatt liggende i hylla en stund uten å prøve. Vagrant Story synes jeg var overraskende interessant. Jeg har spilt det nå i litt over en time, så jeg har ikke allverdens å si om det ennå, men at det er et spill jeg skal spille mer er helt sikkert. Et anderledes rpg.

For tiden spiller jeg FFVII Crisis Core, som jeg synes er en positiv overraskelse etter det latterlig dårlige Dirge of Cerberus og den ikke fullt så interessante filmen Advent Children.

Driver også og pløyer gjennom Silent Hill 2 igjen og det er like moro som alltid.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Her forleden gjorde jeg den brøleren det er å fyre opp Chris Sawyer's Infinite Timesink (også kjent som Locomotion), "bare for å leike litt" som det heter. "En kjapp runde før jeg legger meg" ble til "Hurra, tre timers søvn før jeg må på skolen" her om kvelden. Ikke at jeg får sove uansett, men samma det. Uansett! Driver og koser meg i Shinkansen Land, som er et nytt scenario Chris har mekka til gratis nedlasting. Du får med et superkjapt japansk passasjertog å leke deg med, i tillegg til et sjenerøst lån og startdato i 1970. Har bare jalla til alt så langt, og sjekk fortjenesten:

Eneste aberet er at jeg må være på topp 3 innen 1994, noe jeg igrunn ikke øyner spesielt store sjanser for. Likevel artig å spille, siden det går så latterlig fort å bygge opp byene i spillet når det er så mange selskaper med. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tok litt mer Ninja Gaiden nå, og jeg fant ut en ting til de har lagt til i Sigma: Synlige brystvorter og kjønnslepper på statuen i Aquaducts. :blunk:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg får spilt ganske mye for tiden! Og utenom online moro med Halo 3 har jeg prioritert et spill jeg har hatt lyst til å spille lenge: No More Heroes.

Dette spillet har jo fått en del hype her på forumet, i anmeldelser, og jeg ble virkelig overbevist om å gi det et forsøk når godeste Yahtzee ikke hatet det. 20 minutter inn i spillet forsto jeg ikke hva alle skriker så høyt for. Kampene var ensformige, mash på A og veiv kontrollen, grafikken er langt fra det jeg ser på som standard (i hvert fall når jeg skifter mellom dette og 360en), wrestlingsmovesene var upraktiske og unødvendige, og de forferdelige mini-spillene jeg var nødt til å gjøre for å tjene penger til neste Ranking Battle. Spillet var frustrerende på mange måter, og jeg tenkte at hvis jeg byttet det inn fort kunne jeg bli ferdig med Condemned 2 før GTA IV.

Men av en eller annen grunn, fortsatte jeg å spille. Og etter hvert som jeg la flere timer i det, ble mange av de elementene som irriterte meg ikke så ille likevel. Spillet er fortsatt ikke vakkert, men den grafiske stilen og designet passer spillet perfekt, og med Wiiens noe begrensede hardware er det jeg får servert et godt kompromiss. Jeg tok meg selv i å gjøre part-time jobs og assassination-missions selv om jeg har nok penger til å gå videre, bare for å se hva de finner på neste gang, hvor banalt neste minispill vil være. Og selve slossingen, greit nok fortsatt noe repetetivt (masse folk, bank alle), men det er grisemoro! Lenge siden jeg har kost meg så mye med en angreps- og en blokkeringsknapp, og final blowene engasjerer meg til å veive. Greit, jeg synes fortsatt wrestlingmovesene er litt ubrukelige utover boss fighter, men de er morsomme å bruke en gang iblant. Kombinasjonen av button-mashing og remote veiving er til eksempel til etterfølgelse. God bruk av remoten til opplading av sverdet, valg mellom høye –og lave slag, og duellene med sverd mot sverd.
Og bossfightene er noe for seg selv. Hver og en er spesielle karakterer, som man på kort tid får et type forhold til, og dialogen er morsom, harry og engasjerende. Til og med historien er skrevet på en overraskende måte, og det er forfriskende i en sjanger som vanligvis er ganske forutsigbar. Travis himself er også en spennende og morsom fyr, og føler han utvikler seg under spillets gang. Han fremstår som en kvinnekontrollert bitch, men er fortsatt my hero of the week.
Detaljer som remoten opp mot øret når telefonen ringer er ellers velkomment krydder, og stilig gjennomført.
Men, de kunne gjort noe med motorsykkelen man får til disposisjon. Denne finner jeg generelt kjip å bruke, og virker uferdig. Santa Destroy, byen man holder til i, er heller ikke spesielt imponerende på noen måte, og merker jeg irriterer meg over å måtte kjøre fra A til B til C for at det skal skje noe, noe som gjorde et ellers glimrende spill som Burnout Paradise frustrerende for meg.
Men for all del, dette er den beste moroa jeg har hatt det i singel player på Wiien min, og nesten litt synd det jeg bare har 4 assassins igjen...

Men det er egentlig greit og, ettersom jeg enda ikke har rundet alle cupene i Mario Kart, som også opptar en del tid. Ikke så mye å si her, utover at det er den beste 4 persons moroa man kan ha utover en firkant med tre damer.
Gjør også mine daglige øvelser (på 5. dagen nå) i Brain Training på DSen, og hjernen er fortsattt 40 år eldre enn kroppen. Men dette er ganske moro! I hvert fall i 20 minutters doser.
Nå er jeg også klar med Super Smash Brothers Brawl, som jeg hittil bare har fått spilt et par kamper av. Håper på mer av dette fremover!

Har ellers lovet en på jobben å spille Dark Sector, men noen som har vært borti det? Litt skeptisk, men han er så ufattelig engasjert i det, så tør nesten ikke annet.

Jante

privileged CIS shitlord
Helvete Yeti, nå har jeg også installert Locomotion. :realmad:

K999

Keystone State Of Mind
Jeg derimot har kjøpt meg Rockstar pakka på Steam med alle 5 GTA spilla. (215kr, anbefales) Har da spilt en fire timers San Andreas, det eneste GTA jeg aldri har fullført. (Eller har vel kanskje ikke fullført toern heller, men det suger.) Etter Vice City så var jeg selv skuffet over San Andreas, men har bestemt meg for å fullføre det nå, og se om jeg klarer det før IV-en kommer ut. :)

Halky

Veteran bruker ;)
Når vi snakker om og fullføre noe her så har jeg nettopp fullført Kingdom Hearts 2, etter og å ha hatt spillet siden det kom ut 2005, var det ikke da det kom ut? :S Uansett det ble nå endelig fullført. Syntes det var en helt grei slutt på spillet, men det med at man ikke kunne spille videre etter man gikk in den siste porten til siste bossen likte jeg ikke noe godt. Siden jeg ikke hadde gjort meg helt ferdig med alle byene(noen minigames igjen og cuper) Mener man hadde den muligheten i KH1, og syntes man burde ha hatt den muligheten her også. Men men det er nå ihvertfall rundet og fikk 95% av dagboken :)

Planen var egentlig også og få gjort ferdig GTA:SA på ps2n også, men siden den ikke er i så god stand fortiden så går nok ikke det. Den vil bare ikke lese spill cd'n og hopper bare tilbake til start, merkelige greier. Det samme skjer forresten med MGS3 også, som jeg også hadde planer om og starte på nytt i. Er vist bare KH2 cd'en den leser fint, noe som også er litt merkelig :O

Men da kan jeg jo kanskje starte på Frontlines Fuel of War, eller Assassin's Creed som jeg nettopp har skaffet meg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Helvete Yeti, nå har jeg også installert Locomotion. :realmad:
Mohahahaa, sykdommen griper om seg. :ninja:

Sånn ellers driver jeg fortsatt og gaider ninjaen min, og i dag kom jeg til biten jeg sleit mest med i Black: 60-fiend-kampen etter at man denger Doku. 60 sånne røde dragefitter. På Black hadde jeg en slump med potions jeg såvidt hadde skrapt sammen, nå hadde jeg null potions og ikke mulighet til å kjøpe heller. Men jeg hadde Unlabored Flawlessness. 60 drager har aldri blitt så grundig most her i huset noen gang før, så mye er sikkert. :D

Merker godt at jeg har blitt flinkere både til å spille og mekke komboer, men også til å forvalte Essence. Sleit aldri på noe punkt i løpet av kampen, og den var over på under ti minutter. Det, pluss at Unlabored Flawlessness er faens armageddon når du får på en skikkelig Ultimate. :D

tl;dr: Ninja Gaiden Sigma > *

PS: Halker'n, det er ikke så rart at PS2-en din sliter mer med GTA-disken enn med Kingdom Farts-disken ettersom GTA leser fra plata faens konstant.
PPS: Noen som har spilt Mohahahaaaa: Allied Assault eller?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Aldri prøvd locomotion, men jeg fikk lyst å spille transport tycoon :(

*kikkepå OTTD-knappen*