Nova taler sanning. 56 spenn for herligheten, og det er tilgjengelig i den europeiske sjappa nå. Last iallfall ned demoen hvis du har PS3, fortjener å sjekkes ut.
Hvis noen lurer på hva Eden går ut på, så kan jeg fortelle at du spiller som et lite troll som skal samle Spectra-er. Spectra-er er da glødende dingser som gjør hagen din finere og åpner opp nye portaler til andre hager hvor du kan finne flere Spectraer og så videre. Trollet ditt kan ikke gå eller løpe (pussig nok), men det er en jævel på å hoppe og slenge seg rundt i små silketråder. Du må toge rundt i hager ved å klatre på planter og hoppe fra dem, knerte fiender (ved å dulte borti dem eller fange dem med silketråden din, og i noen tilfeller snurrhoppe på dem), samle pollen som fiender etterlater seg, og bruke pollenet til å gi næring til frø av forskjellig størrelse. Når frøene har fått nok næring kan du hoppe på dem slik at de spirer, og planten som blomstrer opp kan du bruke til å klatre høyere. Det er litt kronglete å forklare hvordan spillet føles, men du tar det kjapt når du prøver det. Nøkkelordene er presisjon og timing, sånn som i skikkelige plattformspill. Musikken og grafikken er også i en klasse for seg, og hvis du har en PSP kan du spille Eden på den også etter at du har kjøpt det til PS3. Kort sagt et spill jeg har få problemer med å anbefale.
PS: Det er også innebygd støtte for opptil fire spillere samtidig, noe jeg ikke har fått testa enda og dermed ikke veit hvordan fungerer. Spillet lar deg også ta opp en videosnutt av opptil ti minutters spilling som enten kan lagres på disken eller deles via YouTube (men ikke begge deler, irriterende nok). YouTube-greia tok evigheter å laste opp og klikka på 98% så jeg får ikke vist dere den dølle filmen av meg som spiller level 2, men lev i håpet så funker det nok en gang i tida.