Hva spiller du for tiden?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ikke ta det så tungt, jeg fungerer greit i samfunnet for det.

Jeg spiller fortsatt Age of Booty. Har et kjempeutvalg av tøffe denne-generasjonen-spill, men hele helgen har gått med til Age of Booty online, Four by Four (ligger i navnet) er utfordrende og morsomt, samt det er en kjerne som spiller det så allerede blitt "kjent" med flere ålreite amerikanere som også er kjempefans.

Gameplayet er ikke dypt, det finnes 3 typer ressurser som du bruker til å oppgradere skip eller byer, og skipet kan enten bli raskere, tåle mer eller få fler kanoner. Brettet er delt opp i femkantete felter, stå på feltet inntil en by og du vil automatisk angripe og byen skyte tilbake.
Så spillet er lett å lære og spille, og singel-player delen gjør dette i tillegg til å ha egenverdi, så i multiplayer går det på taktikk, detaljer og flaks, kampene blir gjerne jevne og interessante, og finner man en gruppe på 8 blir man gjerne sittende en stund.
Gratis demo ute, sjekk det ihvertfall ut, forståerlig hvis man synes det blir for enkelt, men jeg finner det sjarmerende og noe avhengighetsskapende (på den gode måten).

Shadar: Synd det ikke ble noe CC i helgen. Prøve igjen!
 
Marvel vs Capcom dukka opp i posten i dag. Feite greier, får se hvor lenge det varer.
Ellers skal jeg ta meg en liten pause fra TF2 og pracce air rockets i Quake Live.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Du digger Gønsn. Nøff sæd.

EDIT: ÅJÅJÅJÅJÅJ! Var det en sneken ninjaedit jeg så der? Det stod nemlig "Mass Effect er bedre enn Half-Life" da jeg trykket quote.

Eller ... er jeg bare i ferd med å bli gal? :gal:
Det var nok meg som nevnte Mass Effect for en del poster siden. :eng:
 
Jeg er en superfan av det første Half-Life spillet og spillet er like bra idag som det var da det kom for ti år siden, første gang jeg runnet HL2 ble jeg småskuffet, mest av alt fordi Valve hypet AI og mye annet så latterlig mye opp, som f.eks om du blokkerte døra så prøvde AI først å åpne døra, og så prøvde dem andre muligheter, mye av det var bare bullshit.

Andre gang jeg plukket det opp igjen var vel i starten av 07, og jeg eeeelsket det, rett og slett king of FPS, og jeg som alle andre ser vel svært fram til Episode 3. Er det noe jeg skulle ha settet fingern på så hadde jeg ikke klaged på et par nye våpen i E1/E2.
 
sheriffen: Nå må ikke du komme her å ødelegge. Her var jeg på nære nippet til å tjene noen småskitne kronasjer.

Hvis han skrev det i posten sin er uansett poenget mitt enda stødigere. Hva i alle dager skal man med folk som bruker spill de ikke selv har spilt som argumentasjon for at karaktersystemet er for snilt?

Tvi, jeg spytter dem ut og tråkker dem ned i asfalten med en roterende bevegelse på foten.
 
Det blir litt som å fyre opp GTA4 i 2013 og si "jaha, dette var da ikke så imponerende som alle skulle ha det til".
Jeg synes ikke man trenger å vente til 2013 med å si det. Ikke tolk det til at gta4 ikke har noen imponerende sider i det heletatt. Jeg synes bare det er overhypet og det er for mye av spillet som kjedelig og irriterende.

Tilbake til half life 2.

Så tilbakestående som det kan høres ut så visste jeg faktisk ikke at half life 2 var så gammelt. :$ Har nok noe med at jeg aldri har vært noen pc gamer eller half life fan.
 
Jeg synes ikke man trenger å vente til 2013 med å si det. Ikke tolk det til at gta4 ikke har noen imponerende sider i det heletatt. Jeg synes bare det er overhypet og det er for mye av spillet som kjedelig og irriterende.
GTAIV var bare et eksempel siden du nevnte det i posten din. Hva var favorittspillet ditt fra i fjor? Ikke at det har noe særlig å si, men tror du at du ville likt det like godt om du spilte det for første gang i 2013 isteden? Det er ikke noe i veien for å ikke like HL2, men å komme 5 år etter at det kom ut og si at man ikke ble så veldig imponert blir litt urettferdig vil jeg si.
 
Jaja. Er selvfølgelig med på den. Å istede for å blånekte og stå på det jeg sa innrømmet jeg at jeg hadde driti meg ut med at jeg rett og slett ikke visste at det var så gammelt.
 
Ideelt sett kunne man likevel håpe at spill belønnes for god design, og god design blir ikke borte fem år senere, selv om den kanskje er overgått. Halo er fortsatt et bedre skytespill enn de fleste konkurrentene, selv om det er fra 2002. Half-Life (1998) byr på bedre pacing og variasjon enn mange helt moderne FPS-er også.

Så joda, det monumentale i å oppleve GTA IV eller Assassin's Creed for første gang vil ikke være til stede om fem år, men det er likevel å håpe at dagens anmeldere skulle være i stand til å bedømme spilldesignen allerede nå for hva den er. En viss profesjonalitet er ikke dumt.
 
Skulle leke meg med det nye Saitek mini-keyboardet mitt i dag, men geniene har sef. sendt med drivere som er totalt føkka. For det første funker de ikke sammen med selve programmet for å programere dingsen og hvis man prøver å legge inn nyere drivere slutter de å finne dingsen. Tenkte jeg skulle sette meg ned å slette alle spor etter dem, men de har såklart og voldtatt registeret mitt med rundt hundre endringer som hver består av en milion tall så jeg ga opp.
Har enda ikke formatert denne PCen til tross for at den er 3 år gammal så det var alikevel på tide. Fint med læppis imens. :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du kan bruke device manager for å fjerne spora etter en driverinstallasjon, men hvis du har lekt deg i regedit kan det lønnes seg å bruke en registerrenser.
 
Ideelt sett kunne man likevel håpe at spill belønnes for god design, og god design blir ikke borte fem år senere, selv om den kanskje er overgått. Halo er fortsatt et bedre skytespill enn de fleste konkurrentene, selv om det er fra 2002. Half-Life (1998) byr på bedre pacing og variasjon enn mange helt moderne FPS-er også.

Så joda, det monumentale i å oppleve GTA IV eller Assassin's Creed for første gang vil ikke være til stede om fem år, men det er likevel å håpe at dagens anmeldere skulle være i stand til å bedømme spilldesignen allerede nå for hva den er. En viss profesjonalitet er ikke dumt.
Bedre enn FarCry 2, men der stopper det.
 
Du kan bruke device manager for å fjerne spora etter en driverinstallasjon, men hvis du har lekt deg i regedit kan det lønnes seg å bruke en registerrenser.
Som sagt var det så inni helvetes mye dritt som måtte fjernes at jeg følte at det egentlig var like greit å bare flate hele maskina. Det skulle derimot og vise seg å være vanskelig siden jeg sliter med å få lagt inn XP igjen. Får en masse feilmeldinger så det er enten CDen som er sliten eller disken som sliter. Gidder ikke stresse med det nå.

Sånn ellers spilte jeg og Scary doo doo truck
Saints Row 2
i coop litt seinere på kvelden. Det artige er at jeg fikk lov til å laste inn min karakter som jeg allerede har runna det med i hans game. Betyr med andre ord at jeg kan dille omkring i pimphabitten min med evig ammo til de kraftigste våpena, mens Scary ser ut som en boms. Det er derimot mye enklere med to personer så det vil ikke ta lang tid for ham å bygge seg opp. Også artig at jeg fortsetter å plusse på statsene mine i de tinga jeg aldri gadd runne selv.
Fortsatt fjorårets beste actionspill.
 
Har begynt å spille Alone in the Dark (det nye, ja), og det er helt hysterisk ræva. Det er ting som funker i det, for eksempel synes jeg det ser ganske greit ut og selv om figurene og dialogene er spinkle er de ikke like direkte dårlig skrevet som, tja, Gears of War. Det er også en del morsom gåteløsning, selv om spillet grunnleggende ikke funker. Kontrollsystemet er fucka, overgangene mellom tredje- og førsteperson er uelegant og hvilke perspektiver som egner seg til hvilke oppgaver blir aldri kommunisert av spillet. Det er faen steike meg så mange ulike, halvferdige mekanikker i spillet at jeg stort sett blir stående fast fordi jeg ikke skjønner hvilken av de dårlig implementerte interaksjonsprimitivene det er meningen at jeg skal benytte meg av. Det feteste av alt er utviklernes insistens på at fysikkmotoren skal håndtere absolutt alt. Simulasjon, simulasjon, simulasjon, uten tanke på om det faktisk gagner spillet. Selv om du har oppdaget løsningen må du prøve og feile til fysikkmotoren gir deg det utfallet du ønsker deg. Som å spille på en enarmet banditt.

Begynte på Metal Gear Solid til PSX i går, og knerta Revolver Ocelot. Spillet er faktisk strammere enn jeg husker, og selv om det er mye mer prat enn spill er det en trivelig rytme i spillet, og det abstrakte snikesystemet er veldig artig å leke med. Jeg synes fortellingen er artig, og den resonnerer på en måte mer med meg nå som jeg vet så mye om den, jeg ser veldig mye mening i mange av dialogene, og jeg ser forespeilingene til genetikktemaene overalt. Jeg vil ikke driste meg til å påstå at det er bra, for det er ikke så innmari lett å se de store sammenhengene i fortellingen uten å være klar over at de er der, for det er så mye kjas og prat at det ikke er godt å si hva som er relevant og hva som ikke er det.

Revolver Ocelot-kampen er helt dritherpa forresten. Hva faen er det man skal gjøre der bortsett fra å løpe i ring, skifte retning i ny og ne for å forvirre AI-en og stoppe og skyte kølla? Teknikken min var å utnytte det du kan lure ham til å løpe forbi deg, slik at du vet at han kommer til å bruke et sekund eller så på å komme seg rundt hjørnet. Da rekker du la autosiktingen til Snake gjøre jobben, og du gjentar dette rundt et dusin ganger. Hvordan er det moro?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå har jeg bare spilt Twin Snakes-versjonen, men det der med at historien resonnerer skal du få ete i deg hvis PSX-versjonen er bare omtrent på samme spor. Nuvel.

I går plukka jeg med meg Army Of Two til 360 fordi jeg liker action og coop. Testa litt aleine i går kveld (siden min faste wingman-buddy ikke var på besøk akkurat da), ooog... joda, det er da et actionspill som fungerer, det. Istedenfor den eksplisitte dekningsmekanismen Gears of War kjører, lar Army of Two deg dukke ned når som helst, og du må selv avgjøre hvorvidt du har dekning eller ikke. Jeg har ikke helt bestemt meg for om det er en lettere eller vanskeligere/bedre eller dårligere løsning, men det fungerer. Det er litt mer plundrete enn Gears siden du ikke kan dra Roadie Run og det later til at "slide into cover"-mekanikken er kontekstavhengig, så spillet baserer seg heller på en annen kjekk mekanikk: Aggro. Enkelt forklart så kan du bestemme hvem av spillets to protagonister som skal ha aggro til enhver tid (ved at du ber kompisen din være passiv og begynner å buste skyggeluer i ræva på slemmingene selv, eller vice versa), og den som ikke har aggro kan snike seg mer eller mindre uforstyrra rundt og flanke folket. Dette ekstra taktiske laget føles ganske tilfredsstillende å administrere, men er også i overkant abstrakt og distraherer deg fra kampsituasjonen. Ikke at det i seg selv er en dårlig ting, men det gjør at grunndesignen spriker litt. Har ikke spilt nok til at jeg kan si noe om hvor bra spillet fungerer på tross av dette, men du kan farge meg interessert. Legg til noen komplett bananas detaljer (innen våpenpornoens verden er dette triple-X, banned in forty states-nivå; du har en egen knapp for å fistpounde etter en massakre) og en historie som allerede i andre cutscene går over i "hva i helvete tenkte de på"-territorium så... vel, det skorter ikke på inntrykk. Har planer om å arrangere våt t-skjorte-konkurranse og skaffe meg ny ølbong for den komplette opplevelsen, så forbli innstilt for en rapport om hvordan det funker.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Vi har iallefall en coop-date til helga.

Jeg satte inn Dead Rising i går og hadde det moro med å daske zombier fra første sekund, og gleden over levelups var kjapt tilstede. Jeg begynte å knipse bilder av alt jeg kunne og gikk opp to levler på ekstremt kort tid. Noen hundre zombier senere (mye takket være en gressklipper) havna jeg plutselig hos en boss, samme fyren man ser i åpningsscenen når man lander på taket første gangen. Bossfighten starta ved at han ikke traff meg for fem flate øre mens jeg skøt det jeg klarte av hodeskudd (gammel vane) på fyren når han viste seg i noen vinduer. Derimot befant han seg plutselig på no staikk bak meg, uten at jeg så hvordan han kom seg dit, og han fikk vel aimbotten sin til å virke for å si det slik. Jeg endte opp på en sofa ved innganspartiet til senteret, level 1. Jeg skal iallefall ikke la meg bremse, men det er kjedelig at slikt læres på den harde måten til tross for advarsler i DR-tråden.

Historien og sekvensene i Twin Snakes er over alle hauger, men spillet i seg selv er jo artige saker.