Hva spiller du for tiden?

For tiden spiller jeg;

DoDonPachi Dai Ou Jou
På en snudd gammal CRT wide screen :D

ESPgaluda 2
På arcade hos en venn

Bioshock
Regner med at de fleste her har allerede spilt spillet, jeg bare henger litt etter!
Men jeg digger iallefall spillet!

Går litt i "shooters" for tiden :)

Men kan fint innrømme de 2 førstnevnte sniker seg inn på all time fav spill lista mi ^^
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er ikke ESPgaluda 2 såpass nytt at det koster en halv nyre på arcade? DDP Dai Ou Jou har jeg hatt i limbo aller så lenge da jeg ikke har ordnet meg joystickmulighet til PS2, men det blir det straks.

Selv har jeg kjørt dette oppsettet, men det har blitt lite SHMUPS i det siste.



For min egen del går det utelukkende i Street Fighter IV. Begynner om sider å få litt feeling for spillet. Overgangen fra ST HDremix virket enorm når det gjaldt timing.
 
Er det der en 16:9 CRT? :psyduck:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Neida, helt ordinær 17". Regner med den er i nærheten av 4:3. Det er nok bare bildet og tiltingen som lyver.
 
Haha, gratis spill fra Steam eier. Jeg kjøpte Drakenwang der i går og fikk bare opp en feilmelding om at kortet mitt ikke er godkjent. Likefullt dukka det opp i lista over spill og lot seg fint instalere og kjøre. Nå, en dag senere er fortsatt ikke kontoen belasta. Føles godt å stjele hamburgere rett fra kjeften til Gaben. :D
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Her i gården går det i litt Street Fighter IV i godt lag. De jeg spiller med er sånn cirka like gode/dårlige som meg så da blir det mye moro og lite grining.

Ellers går det mye i GTA: Chinatown Wars som jeg egentlig kjøpte fordi det var jævlig billig, men saft og suse det rocker truse. Elsker implementeringen av dealing det er nemlig ingenting bedre enn å tjene 30 000$ på fem minutter. Hele spillet virker solid, grafikken er herlig og ikke like grumsete og bedritne teksturer som man er vant med og kontrollen er perfekt. I tillegg er det drøssevis av dealere å finne, unike hopp å utføre samt tilfeldige gærninger å møte. Oppdragene er morsomme og korte nok til å kunne nytes på bussen. De er vel forholdsvis varierte også selv om det som regel er å komme seg fra A til B for å drepe X antall for så å kjøre som en gærning tilbake til A.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Ikke bare er det lett å tjene penger i Chinatown Wars; det er så altfor enkelt å miste politistjernene. Jeg hadde nettopp 6 stjerner, altså var politi, NOOSE, undercoverpoliti, helikoptre og hæren i hælene på meg. Jeg stjal en politibil, responderte på et ran - kjørte sikksakk mellom politibiler frem til åstedet hvor bilen min traff de to kriminelle. Case closed - og politiet forsvant :p
 
kakarlsen:
Det kostet nok sitt ja, boardet iallefall :(
ca. 3000,- for boardet.
Men seriøst hvis det blir port'et, KJØP DET!!!
Jeg synes det var/er veeeeldig bra! :D

Ikke det at jeg er så flink på verken ESPgaluda 2 eller DDP Dai Ou Jou, kan sikkert ta ett bilde på hvordan jeg kjører det hjemme, iallefall DDP. Dama er ikke sååå fornøyd for at jeg hentet den gamle TV'en igjen :p Men utrolig morro er det! Klarer iallefall første stage1(inkl. bossen) på DDP uten å dø nå :p

Men veldig off topic men er det noen som har spilt;
Crimson Sea 2?
Nysgjerrig på det spillet :)
 
For tiden spiller jeg:

Chrono Trigger til DS - Deilig nostalgisk gjensyn.

Zelda: The Twilight Princess - Har egentlig aldri likt Zelda. Men når man først gikk til innkjøp av en Wii følte jeg at jeg måtte ha med dette spillet.

Wii Sports: Tennis - Jeg hater det simple, billige designet men til det kommer et ordentlig tennis spill til Wii er dette faktisk ganske morsomt.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Lasta ned versus-dlc'en til RE5 i dag. Jeg er ikke så fælt hypp på å betale for DLC, men det var så billig og jeg synes mercs mode er morro.

Er ganske artig, og definitivt annerledes mtp. de rare kontrollene. Det ender aldri opp med at to spillere bare står å skyter på hverandre, siden det er åpenbart hvem som kommer til å vinne skulle det skje, så taperen (altså, han-som-kommer-til-å-tape-skulle-vi-duellere) stikker før man i det hele tatt begynner å skyte.
Får nesten litt mechwarrior2-vibber av det. Man prøver hele tiden å komme inn bakfra eller fra siden mens dem er optatt med noe annet.

De to modusene er egentlig mercs (samme mekanikken med combos og combo timer osv), og 'Survival' hvor du får poeng av å gjøre skade mot andre spillere mens du taper poeng av å dø. Begge kan spilles i 2v2 eller 4-player FFA.

Et par kule nyanser er å distrahere motstanderen mens en zombie kommer opp bakfra. Healing/ressing er som i basespillet, og man må huske på at pumpehagler og granater er AoE, så det er morro å la en skadet spiller være for å prøve å lokke ut den andre - nesten som i gears eller L4D.

Alt it alt så er det gøy, men det er versus med resident evil-kontroller, hvis du skjønner. Akkurat verdt de 400 microsoft pointsa, men ikke mer.
 
Er på ferie hos foreldrene i Oslo om dagen, så da blir det DS gaming. Tester Zelda: Phantom hourglass, og tenkte jeg skulle prøve å få spilt gjennom FFIV.
 
Jeg spiller Littlebigplanet for tiden. Jeg hadde ikke noe interesse av å prøve dette spillet tidligere. Jeg synes det virket ganske kjedelig, men jeg kjøpte det siden det var så billig på play. Det er tross alt greit å ha spilt et spill dersom man skal si at man ikke liker det. Å hva kan jeg si? Jeg har spillt det mer eller mindre sammenhengende etter at jeg fikk det. Det er rett og slett et helt genialt spill. Jeg holder på med å lage min første level i skrivende stund, og jeg tror det skal bli en grei level, i minste til å være den første.

En ting som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få til(som sikkert er veldig enkelt) er hvordan man får "figurer" til å poppe frem og gi beskjeder om hva man skal gjøre, eller hvor man skal osv. Litt hjelp med det hadde jeg satt pris på.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
MGS4 ble jeg ferdig med for to dager siden. Bortsett fra alle de sabla klisjèene man støter på støtt og stadig og historien som ikke engasjerte meg noe som helst, syntes jeg spillet var et godt kjøp. De gangene jeg faktisk fikk spille, hadde jeg det jævlig moro. Virkelig, gameplayet er veldig gøy. Muligheten til å se fritt rundt var en sterk forbedring fra MGS3 sin statiske dritt.
Det som irriterte meg mest var at Kojima prøver å gjøre spille så mye Hollywood så mulig, som faktisk er tullete nok, men at han i tillegg skal slenge inn de mest japanesianske action-elementene gjør at det bare blir waaay over-the-top. Slutten skuffet også.
Men ja, det var veldig gøy når jeg fikk spille. Så jeg synes det skal ha en sterk 8/10. Synes fremdeles MGS2 er det beste.

Kjøpte meg også Call of Duty 4: Modern Warfare på PS3, siden jeg tenkte jeg for det første trengte et splitscreen (som dette har og som er veldig moro) og for det andre måtte jeg teste ut FPS på konsoll. Kontrollene er veldig komfortable og jeg vente meg til det raskt, så jeg angrer absolutt ikke på at jeg kjøpte det på PS3. Jeg fikk også mersmak og vurderer andre FPS'er på PS3, som World at war, Killzone 2 eller Resistance 2.
Oia, Modern Warfare var sinnsykt fett, historien engasjerte og har bra online-multiplayer (bedre enn MGO). 9/10
 

oma

Village Drunk
På toget over fjellet spilte jeg Beyond Good and Evil, its nice. Jeg kommer til å spille det på tilbakeveien også, om ikke SirkusMartin har ødelagt armen min.
 
Lodin skrev:
Eksklusiv demo av Red Faction Guerilla til PS3 eller 360 for de som gidder. Bare sign opp på THQ sin side så får man tilgang til kode.
Egentlig bare artig for USAianere må preordre for å få tilgang og spillet har en hammer som egentlig er en frossen struts.
Har akkurat spilt litt av demoen og dette var faktisk jævla artig. I praksis snakker vi digre åpne kart med masse eksplosiver, kjøretøy og bygninger som kan totalt knuses. Ble faktisk jævla imponert første gang jeg pløyde gjennom tre brakker i en panservogn ala Crysis. Ikke samme grafikk, men fysikken er jammen der. Sånn ellers er fiendene dumme som brød, men det liker jeg i sånne hjernedøde løp og skyt spill. Særlig siden det betyr at man kan legge feller for dem ala. å minelegge en hel bygning og lure dem til å følge etter en gjennom.
Klarte aldri demoen fordi jeg enten drepte fyren som skulle hjelpe meg eller ikke fikk med meg at jeg hadde tidsfrist, men det driter jeg i. Sånn ellers er det typisk "next-gen grafikk" og gruvearbeiderne har det fortsatt fælt på Mars. Jeg skal ihvertfall ha dette. Imponerende med tanke på at det ikke engang eksisterte på radaren min før i dag.

Jo også kjøpte jeg Cannon Fodder fra GoG, men det vet vi allerede at er konge. ;)
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Lastet akkurat ned Red Faction til PS3 jeg og. Vekker minner fra barndommen når jeg bygde store legoslott og så ødela det ned med en dinosaurleke, bortsett fra her skal vi bare rause ting med leker.
Multiplayer kan særlig bli interessant, om det faktisk finnes noe å gå på.

Husker jeg spilte Red Faction på PS2 en gang for lenge siden. Det var ikke et tredjepersons spill om jeg husker korrekt. Verden var heldigvis nesten like ødeleggbar da som nå
 
RF1 hadde bare visse seksjoner man kunne ødelegge. Litt fjell og vegger og sånn, men det var ekstremt selektivt og på de siste bretta forsvant det totalt. Her derimot kan man ødelegge absolutt alle bygninger, men det er litt trist at selve terrenget ikke kan deformeres.
Uansett er det største problemet så langt at det er knotete å skifte våpen med RB og D-paden, men det gikk seg jo til. Uansett woota jeg på slutten av demoen når man får mech-drakta og enda mer under railbiten. :p