Hva spiller du for tiden?

Spiller Heroes of Newerth for tiden. Simplet fortalt er det kun et standalone spill basert på Wc3-moden DotA.

Spillet funker utrolig bra, selvom det hjelper å ha litt kjennskap til DotA fra tidligere. Mener å ha lest at DotA var den mest spilte freeware moden til et spill noensinne, som sikkert kan stemme.
En ting som er sikkert er at det var det verste communitiet noensinne. Verre folk skal man lete lenge etter. HoN er en oppdatert versjon med veldig mye bedre grafikk, mindre lagg, gjennomført matchmaking (som blir mye bedre når spillet slippes), samt nye Heroes, items og maps (Kan alle karta).

Spillet er i beta, men om et relativt avansert RTS hvor lagspill, kontroll og taktikk er i fokus, er det verdt å lete etter en invite (de er greit lette å få tak i).

Og ja:

 
Ikke at jeg har satt meg frytkelig mye inn i det, men utviklerne (S2 Games) har brukt "Newerth" som tittel på alle spillene sine tror jeg. Ikke at det har fryktelig mye å si for spillets del men.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Spiller det sjæl. Om noen vil ha en beta invite er det bare å si ifra, jeg har 3 stk.
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg spiller Oblivion og det er drit kjedelig.
 
Jeg spiller en god del DoTA, og er i grunn interessert i invite. Dessverre har jeg et ræl av en bærbar, såe er litt usikker på om det vil kjøre glatt. Er heltene basert på helter fra DoTA, slik at hvis man er flink med magina, earthshaker etc. vil man kunne en lignende helt?

(jeg kommer meg ikke inn på hjemmesiden til HoN)
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Prøver å mekke baner på LBP, men jeg må visst trene før jeg kan lage scenarioer basert på gamle Nintendo-spill. Hva faen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva er det som er faen, egentlig? Du må spille gjennom første kapittel av historien for å kunne mekke brett i det hele tatt (som du sikkert har merka), og for å få brukt noe særlig av verktøyene du har må du spille gjennom noen korte treningsbrett. Ooog for å få tak i stæsj å bruke når du mekker brett, må du spille gjennom selve spillet. Jepp.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Det som var faen var at jeg ikke var god til å lage bane med en eneste gang. Var egentlig ment som en vits... :(
 
Jeg spiller en god del DoTA, og er i grunn interessert i invite. Dessverre har jeg et ræl av en bærbar, såe er litt usikker på om det vil kjøre glatt. Er heltene basert på helter fra DoTA, slik at hvis man er flink med magina, earthshaker etc. vil man kunne en lignende helt?

(jeg kommer meg ikke inn på hjemmesiden til HoN)

Jass, det stemmer.

Er fortsatt i beta, så alle DotA-heroene er ikke porta enda, og det er fortsatt en del balance-issues, men sålenge man bruker heroes som duger, funker det fett.

Earthshaker og Magina er allerede porta. De har blitt Behemoth og Magebane

Alt er skinna på nytt, nye navn, modeller, og en del heroes som har blitt forandret på. Alt er som sagt veldig tight, men dota-kidsa har begynt å komme opp fra sprekkene nå som det er relativt greit å få seg en inv (bare å adde Heroes of Newerth på facebook). Tror uansett Cycerin har en invite igjen.

Er ikke sikker på systemkrav, men tror det kjører greit på det meste, og skalerer greit.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
I det sist har jeg spilt litt forskjellig.

Etter en power-gjennomkjøring av InFamous og Prototype var jeg lei av å spille stortitler, så da var det frem med PS2 og Persona 4, som jeg har lyst til spille siden det fikk litt oppmerksomhet her på forumet for en stund siden. Og dette er saker, det er deilig med et spill som bare er, rammene er såpass sære at det å trykke på X også er interessant nok, og det gjør man mye. Merker det er for lenge siden jeg har spilt et gost jådderpegee, og selv om det er noen dager siden nå håper jeg å legge noen gode timer til i det før høsten kommer.

Så spiller jeg på DSen når jeg har mulighet, og da går det i det nyeste Castlevania shiten. Dette er beskrevet av Yeti i denne tråden, les det på nytt og vit jeg står bak det (kvalitetstegn). Hittil er jeg ikke helt overbevist av Glyph systemet, men å denge ting er alltid gøy!

Til slutt fikler jeg litt på macen og, er i min tredje sesong som Manchester United og Argentina manager i FM, trykker videre en gang iblant. Men det store internett har også nettopp gitt meg en masse pakekr med klassiske PC spill til mac, så det går mye tid i å velge hvilket sykt kule klassiske spill man spiller først. For min del ble det UFO/X-com, Doom én var sykt enkelt (!) og det første Warcraft funket ikke helt lenger (noe oppfølgeren gjør!).

Ellers er det sommer og sånn og det blir generelt litt lite gaming. Vurderer å plukke opp en gammel nerde-hobby til (gjett hva), så godt det ikke er en masse spill jeg -må- spille for tiden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, en annen verden hvor jeg ikke slapp unna med å tilpasse bare ett oppsett hele tida, men måtte holde styr på tre. Ble til at jeg kjørte den beste hammeren og den beste spyden på Y og B og bare bytta mellom vinger og buffs på R.

Hvor mange Boss Medals har dere, forresten? Jeg mangler på krabba, Blackmore, fisken ooog hesten, ellers tror jeg at jeg har alle. Da jeg fant min andre Death Ring ble det plutselig veldig, veldig enkelt å drepe Dracula, for eksempel. :p
 
I det sist har jeg spilt litt forskjellig.
Til slutt fikler jeg litt på macen og, er i min tredje sesong som Manchester United og Argentina manager i FM, trykker videre en gang iblant. Men det store internett har også nettopp gitt meg en masse pakekr med klassiske PC spill til mac, så det går mye tid i å velge hvilket sykt kule klassiske spill man spiller først. For min del ble det UFO/X-com, Doom én var sykt enkelt (!) og det første Warcraft funket ikke helt lenger (noe oppfølgeren gjør!).
Ditto overrasket over Doom. Kjøpte det på Steam, satte igang på Nightmare og ... uh ... klarte meg helt fint. Så lenge du ikke mister oversikten over fiendene er det en smal sak å unngå ildgivningen deres, og særlig fiender med saktegående prosjektilvåpen (alle high-level fiender, basically) blir direkte enkle. Pussig hvordan det å streife knekker hele spillet. Doom 2 gav oss iallfall Arch Vile, mitraljøsegubben og Revenant som ikke uten videre kunne sidesteppes.

Nå går det i SFIV, pluss Monkey Island: Special Edition. Omtaler kommer av begge, jeg digger SFIV totalt. Jeg er ikke god, men det bryr ikke spillet seg om, og de knepne seirene jeg av og til puller mot folk som er skyhøyt over meg på rankinglista gjør livet verdt å leve. Spiller litt med Ken, Sagat, Crimson Viper og Abel. Tenker jeg skal lære meg Fuerte også, men det blir senere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
IT'S SUPEEEER DYNAMIC COOKING TIMEEEEE!
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Nå går det i SFIV, pluss Monkey Island: Special Edition. Omtaler kommer av begge, jeg digger SFIV totalt. Jeg er ikke god, men det bryr ikke spillet seg om, og de knepne seirene jeg av og til puller mot folk som er skyhøyt over meg på rankinglista gjør livet verdt å leve. Spiller litt med Ken, Sagat, Crimson Viper og Abel. Tenker jeg skal lære meg Fuerte også, men det blir senere.
Jeg har vurdert å kjøpe meg SFIV via Steam, men lurer på om det er slik alle sier at man nesten er nødt til å investere i egen arkadestikke? Jeg har aldri spilt særlig mye av Street Fighter-serien og fikk aldri hodet rundt alle komboene og piksel-perfeksjonen man tydeligvis skulle kunne i SFII. Jeg sugde, kort fortalt. Kan jeg nyte SFIV selv om jeg kommer til å spille det med et keyboard og aldri kommer til å bry meg om hvor mange frames det tar å lande etter et hopp?
 
Etter og hatt mye moro med Settlers på XBL arcade, lastet jeg ned Magic the gathering i går. Synes det innfridde og anbefales for alle som liker et godt kortspill/ brettspill. Tutorialen er veldig bra for nybegynnere og det er en hel del innhold å bryne seg på for en ikke altfor dyr penge.

Gikk også gjennom Call of Juarez på PS3 her i helgen. Et spill som i mine øyne var ok i singleplayer og svært skuffende i multi (kanskje mye pga at det er problem med connection på 2 av 3 runder...)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har vurdert å kjøpe meg SFIV via Steam, men lurer på om det er slik alle sier at man nesten er nødt til å investere i egen arkadestikke? Jeg har aldri spilt særlig mye av Street Fighter-serien og fikk aldri hodet rundt alle komboene og piksel-perfeksjonen man tydeligvis skulle kunne i SFII. Jeg sugde, kort fortalt. Kan jeg nyte SFIV selv om jeg kommer til å spille det med et keyboard og aldri kommer til å bry meg om hvor mange frames det tar å lande etter et hopp?
Det... kommer vel egentlig an på hvor god du er til å spille med tastatur, og hvor lysten tastefjøla di er på å la deg trykke inn tre-fire taster samtidig. Stort sett alle knepene i SFIV utføres ved å dra kvart-, halv- eller helsirkler på bevegelsesknappene, eller en Shoryuken-bevegelse (du veit, forover-ned-ned/forover), så du kan jo teste litt og se hvordan det fungerer. Hvis du har en eller annen konsollkontroller tilgjengelig finnes det sikkert en adapter som lar deg bruke den på PC, så det kan jo være et alternativ. Kanskje ikke hvis det er en NES-kontroller, da.