Jeg har spilt Trials HD, som er en pussy-versjon av Trials 2 for å være ærlig, men grådig gøy likevel. Og så har jeg kjøpt meg Street Fighter IV, som er fantastisk tøft, men ganske frustrerende siden jeg er seriøst ræva og aldri har spilt de tidligere spillene i serien noe i nærheten av nok til å kunne disse tingene. Men et sted må man vel begynne, så jeg får øve litt mer på mine shoryukens.
Ellers har jeg endelig kommet i gang med Phoenix Wright/Ace Attorney Trials and Tribulations, som så langt har vært kjempemessig, velskrevet og artig, og jeg spiller Advance Wars: Days of Ruin, som er et fantastisk strategispill uten stort å klage over ut over at musikken er like slitsom som før. Jeg tuner over til Stevie Wonder og har dermed noen rimelig funky bataljer.
Ja, og så har jeg spilt første kapittel av Heavy Rain, og det syntes jeg var rimelig daffe saker. Foreløpig höydare hva gjelder underholdningsverdi har vært å stå i et hjørne og leke en helt annen fortelling enn den spillet ville fortelle. Når man derimot spiller "slik det skal spilles" føles Heavy Rain nemlig klamt, klisjert og lite troverdig, og med lite rom for kreativitet. Lysten til å ta fatt på et nytt kapittel var ikke spesielt stor. Spillet skal dog ha pluss for en fantastisk scene hvor vår helt FBI-detektiven får kontor på Mars.