Mye mulig, men hva så? Skal SHDR av alle personer i hele jævla verden tørre å påstå at det er et valid argument for hvilket spill som er best? HoN har uansett en peak på rundt 70k spillere ingame samtidig (TROR jeg, er ikke helt sikker), og rundt 60k pre-orders utifra hva de devsa har delt på forumet, ingenting er official så det kan jo være tull, men men osv.
Problemet med LoL er at de har axet en veldig stor del av meta-gamet ved å ikke ha med denying av creeps. Ja, det er litt hassle å lære seg i starten, men det er den eneste måten å kunne kontrollere lanen din på. Nå tenker dere sikkert "men venta Eivind, man kan jo drepe motstanderen". Vel, jeg counterer med at dersom man spiller en ranged hero og ikke har downs, er man nærmest udødelig om man selv ønsker. Forskjellen ligger her, dersom man velger å spille trygt i DotA/HoN, blir man straffet, man får ikke creep kills, og motstanderen vil mest sannsynlig denye de fleste creepsa (som gjør at du får mindre xp og gull), som selvfølgelig gir han overtaket.
Så kommer vi til noe som heter Lane Control, som dere LoLere mest sannsynlig ikke har vært borti. I HoN er det en evig uevig kamp i early/mid-game om å kunne kontrollere sin lane, slik at man kan bestemme når man kan bla. Ganke sin egen lane (vanligvis med hjelp fra mid-lane), gå fra sin egen lane uten å bli sett, kontrollere sin lane slik at man blir vanskeligere å ganke.
Last hitting og denying er i all hovedsak hva som gjør LoL dårligere for min del, dette er jo selvfølgelig fordi jeg i all hovedsak vil spille DotA med penere grafikk, men min mening er at LoL blir gammelt veldig mye fortere enn HoN, rett og slett fordi meta-gamet som gjorde DotA populært har blitt fjernet, samtidig som de beholder alt annent.
Art direction er fuckin gay, bare helt jævlig. Alt er stjålet (og vi snakker ikke stjeling som alle driver med, dette er Alex-style nasking) fra andre spill, comics og film osv. Men jeg synes ikke LoL har sitt på det rene der heller.
Interface og meny er rewampa og ser helt anderledes ut nå, jeg synes det gamle var bedre, men de har visst fått god tilbakemelding.
Communitiet i LoL er det samme som i HoN, altså dota-fags.
Alt i alt veldig likt, holder en knapp på at dere går lei LoL før jeg går lei av HoN men. Alt i alt er det bare smak og behag og det er en jævlig kjedelig konklusjon å komme frem til.