Hva spiller du for tiden?

Jante

privileged CIS shitlord
Fordi, ja jeg er bedre enn deg i hon. Helt utrolig? Jeg kan mer, har bedre characters og har spilt det mer og lengere enn deg.

Fags. Last hitting går ut på å få det siste slaget på en creep/mob. lander man en killing blow får man gull, last-hitter man sine egne creeps, får ikke motstanderen gull og samtidig mye mindre xp for selve creepen.

dere har mye promping å gjøre.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Eh, Eivind.

Hvor mye LoL har du egentlig spilt?

LoL er bare litt mere rett fram, i at man denyer creeps ved å presse på tårnet (slik at tårnet last-hitter dine creeps, og ikke champen = mindre xp og gull på han). Og ved å presse han andre champen direkte, dette går ganske bra som melee dersom du har hjerne og har kjøpt riktig utstyr og faker pushes bra og bruker buskene (war of attrition + shock and awe). Jeg går med på at den last-hitting av egne creeps kan sikkert gi spillet mere taktisk dybde (og munchkining), men da foretrekker jeg heller å fokusere på å ta ut motstanderens creeps (since you know, it makes sense?).

Du blir aldri rewarded av å spille safe; men du kan derimot spille defensivt, slik noen champs er laget for (Blitzcrank feks.). Og å pushe han andre sitt tårn medfører en ganske stor risk; så du må som regel tenke deg om et par ganger, og være sikker på at det ikke kommer en gank fra en av sidene eller at han har en eller annen skill som kan stunne/pulle/immobilize deg.

God Risk/Reward kalles det.

Lane Control gjør man også i LoL, ikke ved å slakte sine egne (vel noen champs kan det), men ved å presse, lure, gjemme seg i busker og ved å være en generell dick.

Også har LoL busker da, som skaper et helt annet psykologisk spill (og gjør at man kan legge opp til masse kule ganks og annet snacks som å stalke noen som Warwick).

Begge spillene har så generisk art-direction at det pointet er moot, LoL er søtt, HoN er harry (om jeg husker riktig).

Jeg ser ikke helt hva den store forskjellen er, sånn annet enn at det ene er søtt og har busker, mens det andre lar deg slakte egne tropper. Og heller ikke hva som gjør meta-spillet i HoN SÅ mye bedre.

Men så har jeg bare spilt rundt 400 kamper, så jeg er vel ikke pr0. lulz.

(LoL har ifølge devsa over 1 mill downloads og rundt 150.000 daglige spillere, men det kan jo være sprøyt gamesindustry).

fakedit:
Nå kan det hende HoN også har busker, men det hadde det ikke da jeg spilte, ihvertfall.

fakedit2:
Personlig så driter jeg ganske mye i hvem spiller hva lengst. Og venter spent på Valve og Icyfrog (eller hva han heter), sin "versjon".

HoN låner/stjeler mechanicen til wc3 med Fog of War, altså at stier gjennom skog og trær fungerer på samme måte som buskene. Likevel holder ikke fog of war/busker dersom man er våken. I all hovedsak er det et tips man kan gi til folk når det gjelder denne typen spill, og det er noe ala "Look alive". Sålenge man alltid har fokus på hvor man sist så fienden, har man kontroll på hvor de mest sannsynlig er og hva som faktisk skjer (dette er også seff avhengig av team work, og i eksemplene mine anntar jeg at kommunikasjon faktisk eksisterer mellom spillerne til en viss grad).

Om det finnes wards i LoL (usynlige shits man kan place rundt på mappet for å få vision over et område) gjør det eksemplet mitt om å spille safe/defensivt (det går for det samme i min bok, egentlig, om du ikke mener noe annent?) enda mer viable. Sist jeg spilte LoL hadde jeg ikke mye problemer med å ta last hits når jeg ble pusha helt til tårnet mitt, jeg har som du sier ikke spilt det alt for mye og skal ikke påstå at jeg var flink, men jeg fikk i det minste mesteparten av last-hitsa når jeg klarte å lære meg attack animationen til heroen jeg spilte osv, uavhengig om de ble pusha til et tårn eller ikke.
Men jeg skal si at jeg ikke visste at dersom tårnet fikk last hitten så fikk man mindre xp, det gjør jo pushing mer viable, men det blir i mine øyne fortsatt like simpelt.

Lag 1 pusher top, lag 2 tower hugger, lag 2 sin mid hero kommer for å deffe, lag 1 må velge mellom å bli eller stikke av. Problemet mitt med LoL er at det virker som om god kommunikasjon nuller ut alle mulige taktikker? Det man ender opp med er det man kaller rice-games i dota/hon, hvor greia blir å farme seg feit for å så pushe og vinne team fights. Det er jo moro det også, men ikke hver eneste gang.

Nå virker jeg jo jævlig svett og esports osv, men det er jo det disse spilla bygger på IMO IMO IMO.

Edit: glemte å nevne at LoL sitt map er scalet mindre enn DotA/HoN, mindre plass til å bevege seg osv.

MEN, stort men her. Truth be told, så hater jeg bare på LoL fordi jeg heller vil at dere skal spille HoN og dette er min ræva måte å reache out og be dere om å prøve det en gang til på. Jeg skjønner godt at folk liker LoL, men det er ikke det jeg er ute etter i et sånt type spill, hvorfor jeg mener dette har jeg allerede nevnt ovenfor så det er ikke vits å ta igjen.

SHDR

Gullmedlem
Reach out? Moar liek reacharound lulz.

Lag 1 pusher top, lag 2 tower hugger, lag 2 sin mid hero kommer for å deffe, lag 1 må velge mellom å bli eller stikke av. Problemet mitt med LoL er at det virker som om god kommunikasjon nuller ut alle mulige taktikker? Det man ender opp med er det man kaller rice-games i dota/hon, hvor greia blir å farme seg feit for å så pushe og vinne team fights. Det er jo moro det også, men ikke hver eneste gang.
Her har du potensielt et poeng. Men hva er egentlig alternativet i HoN? Den som dreper flest minions og dreper motstanderen flest ganger får mer XP og penger og kan dermed drepe mer. Motstanderen kan hente seg inn med jungling og creep buffs, slik at rampen ikke blir så jævlig lineær (er det lov å si på norsk ..?) Hvis det er denial som er alternativet, så høres det mer ut som en sploit-made-canon enn den hellige gral av spilldesign. BUT THAT'S MY OPINION!!11

Art direction i LoL er gyselig, men av en eller annen grunn synes jeg den vanilla regnbue-looken er mindre offensive enn den vanilla Spawn-looken til HoN

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
lineær (er det lov å si på norsk ..?)
Jepp. Sånn ellers får jeg tilstå at den aller viktigste grunnen til at jeg ikke spiller LoL og HoN lenger er at folk online er de verste folka. Du må trene for å bli god, men folk dropper øyeblikkelig når de ser at du er ræva så du får aldri trent. PIME TARADOX

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Vet du? Det er faktisk et problem i mange strategispill. Nå har jeg kanskje testet LoL 3 ganger, men jeg synes det var negerkjipt, men jeg likte aldri Warcraft 3 heller. Nei. Gjorde ikke det gitt. (plz g0d k1ll m3)

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
De har jo bots da.

Men ja, dropping suger; men det har ofte hendt at man vinner en 4v5; fordi det er et lagspill.

Ja de har wards i LoL, de brukes mest for å passe på busker/stealthere; og koster spenn; så nei, du blir ikke rewarded for å spille safe, du taper gull = dårligere utstyr. Men du får litt bedre map control i noen minutter; og kan passe på de verdifulle creepsa. Det at du er flink og klarer å time attackene dine, og fienden ikke presset gjør ikke spillet dårlig; hvis du ser pr0 kamper så tower-diver folk hele tiden for å denye creeps (ekstrem risk/reward).

Det du sier i den siste posten er sannheten; it's the same game, med minute nyanser som utgjør forskjellen.

My tip: om ett år sitter vi alle og spiller Valve sin versjon, fordi de er best.

Word. Enten det eller sc2 sin dota.

Edit: Ja, de vprste folka. Jeg spilte kun dota på LAN når jeg begynte og en god periode ut i det, var håpløst å spille på battle.net pga crowden det spillet har. Det er jævlig synd fordi jeg tror det er et av de feteste konseptene jeg har vært borti, det krever bare litt for mye av spilleren.

SHDR

Gullmedlem
Jepp. Sånn ellers får jeg tilstå at den aller viktigste grunnen til at jeg ikke spiller LoL og HoN lenger er at folk online er de verste folka. Du må trene for å bli god, men folk dropper øyeblikkelig når de ser at du er ræva så du får aldri trent. PIME TARADOX
Jeg kan schoole deg, for jeg har spilt 200 kamper. Also, det var "rampen blir så jævlig lineær" jeg siktet til og følte kanskje var en anelse tvilsomt på norsk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
LoL har ikke den der "That's all folks!"-fanfaren når du avslutter ergo dårlig hehe.

Maraj

Ålø- og energiminister
Det er ingen hemmlighet at jeg geimer FFSJU det feteste geimet siden NITTI(FF)SJU.

Jeg har nettopp avsluttet min første uke som vaskeekte spillutvikler hos de fine folka i Playdom, og har dermed utelukkende spilt facebook-spill sist uke. De jeg har brukt mest tid på er: Sorority Life (superrosa jente-RPG), Big City Life (Sex and the City-RPG), og Mobsters 2 (Mafia-RPG). Men siden jeg er ansatt så vet jeg ikke helt hva jeg kan si om dem, usj.

Det jeg kan gjøre er å anbefale folk å ta en titt på Sonys The Agency-spinoff The Agency: Covert Ops. Det er temmelig fornuftig designede saker, ser ut som Uplink og er mer polert enn mye av resten av facebook-hopen.

Yep, jeg har forlatt det synkende skipet, jeg er offisielt gone casual. Dette kan blir artig. :D

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Det Mjau sa.

CyberK

Finner ikke på noe.
I dag skaffet jeg meg Afterburner Climax fordi noen her inne sa at det var bra saker for de som liker Ace Combat, og vel... Det er som Ace Combat på speed pluss noen andre droger. En on-rails flyshooter som går sinnsvakt heseblesende raskt! Men det er ikke helt det samme som AC, altså. Synes tempoet ble for hektisk og savnet muligheten til å styre selv og sånne småting. Likevel helt kurante saker.

Men det er ikke Ace Combat! D;