Hva spiller du for tiden?

Gunpoint er et sånt indiespill som er bra og billig som alle burde sjekke ut. Man spiller som en bitteliten (på skjermen) innbruddstyv som blir hyra inn til å bryte seg inn i diverse bygninger for å stjele noe eller slette spor osv. Greia er bare det at man har ett par bukser som gjør at man kan sprette over en lav skyskraper, sugekopper så man kan klatre på tak og vegger og en hacke-device som gjør at man kan manipulere lås- og alarmsystemer i sin favør. Tight kontroll, bra level-design og en artig skrevet historie gjorde at jeg storkosa meg de tre timene det tok å få A+ på alle bretta. Ikke vanskelig, altså, men gud så gøy! Nå venter jeg bare på at det skal støtte steam workshop så jeg kan laste ned brett laga av brukerne.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, Gønnpåjnt er moro. Mangler noen få cheevos på det fortsatt, får se om jeg får tid til å renske med meg dem også etter hvert.

Uansett, kan jo slenge denne inn her. Tom Francis, altså redaktøren for PC Gamer UK, altså han som mekka Gunpoint på fritida, altså han som håpte han kunne tjene litt kronasjer på Gunpoint sånn at han kunne mekke flere spill, skriver litt om hvordan den planen funka. Kortversjonen er at han foreløpig har tjent såpass på Gunpoint at han kan slutte i jobben, begynne å mekke spill på heltid, og at det ikke er så fryktelig farlig om det neste spillet selger fem eksemplarer totalt. Gaddæm.
 
Atte, det hjelper å #1 være kjent og #2 være veldig flink. Det hjelper.

Men gratulerer til Tom, vel fortjent og alt det der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel fortjent, men du måtte bare påpeke at han har hatt det litt lettere enn hvermannsen? :p
 
New Super Luigi U er ute og det er vanskelig! Ikke bare har han sedvanlig ræva kontroll, men alle bretta er gjort om og mye vanskeligere. De har remaka orginalen så Mario bare ikke er der og spiller man fire stykker er den fjerde Nabbit istedet. Han kan ikke engang bruke powerups, men kan istedet stjele dem fra andre spillere og putte i sekken sin så han er det ultimate trollet. :penga:
 
The Last of Us selvsagt, men det må nytes når solen har gått ned for å få best mulig bilde (har dårlig med gardiner i min midlertidige bolig) og stemning. På si er det litt Torchlight (fikk det gratis på GoGern, så da måtte jeg prøve). Ikke mye utfordring, men det er kanskje ikke meninga enda (kriger'n min slakter ned alt som er av smått og stort uten å svette). Det er litt kjedelig stemning og greier og virker litt generisk, er Diable 3 bedre på det området?
 
Diablo 3 er spillverdenen sitt svar på slot machines. Og stemningen er ikke noe å skrive hjem om, men du legger jo godt merke til budsjetts-forskjellene i forhold til Torchlight. På godt og vondt, egentlig.

Jeg har spilt demoen til Rogue Legacy. Det er Castlevania + roguelite og det ser ut til å kunne bli bra. Skriver mer om det når fullversjonen slippes, regner jeg med.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Var litt usikker på hva jeg skulle bryne meg på etter The Last of Us. Ville ha noe litt dypt. Fable 3 (Som er gratis på XBL)? Dishonored DLC? Amalur (Gratis for PS Plus-brukere)?

Valget falt på The Witcher 2. Jeg har hatt det stående i hylla lenge, og planen var opprinnelig å spille det rett etter Ni No Kuni. Ettersom jeg la igjen et uhorvelig antall timer i Ni No Kuni, så la jeg det på is. Nå som jeg har ferie, så har tiden endelig kommet! Ekstra motivasjon er det også at videoene av The Witcher 3 ser svært imponerende ut, så jeg vil være med fra dag én på den karusellen.

Førsteinntrykket er okay+. Jeg sliter litt her og der med historien siden jeg ikke har spilt eneren, men jeg klarer å henge med. Kampsystemet er underholdende, men det er åpenbart at spillet er designet for PC: For eksempel, så er styringen ekstrem sensitiv og rask, som sikkert passer bedre for tastatur og mus. Er også en hel del mer Uncanny Valley enn jeg hadde trodd. Det er noe med amerikanske stemmer i denne type spill som ikke passer i det hele tatt. Britisk or bust!

Blir i hvert fall gøy med et rollespill utover sommeren!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hmmm, amerikanske stemmer? Er vel bare Geralt og Triss som ramler i den grøfta, resten av folka er da grab-bag av engelske bondedialekter.

Uansett, bra valg. Og jammen passer det greit for min del også, jeg la inn Full Combat Rebalance 2-modden i går. Den gjør det som står på eska, altså endrer ganske betraktelig hele kampsystemet slik at det blir mer responsivt og flytende. Jeg... har fortsatt ikke spilt gjennom The Witcher 2 (kom ganske nære slutten, så konka harddisken), MEN jaggu skal jeg kjøre på nå. Som i, NÅ. Gleder meg, for The Witcher 2 er noe av det aller beste når det gjelder rollespill som har kommet de siste åra.
 
2011: The Witcher 2, Dark Souls, Skyward Sword og Skyrim. Det var et bra år for oss som liker litt sverd og magi og sånt i spillene våre.

Men The Witcher 2 slet litt med kampsystemet sitt, ja. Animasjonene er (var?) for lange og hitboxene for upresise for noen av kampene. Det blir mye rull inn, angrip, rull tilbake og enkelte av egenskapene som må låses opp burde vært tilgjengelig fra starten av (blokking!). Det er ganske givende når man føler man mestrer det, men langt ifra perfekt. Allikevel er det et fantastisk spill. Hold ut fram til historien blir litt lettere å henge med på så vil jeg tro at du blir å kose deg gløgg ihjel etterhvert. Det er ihvertfall evig mye bedre enn Fable 3 som jeg forøvrig testa litt for noen uker siden fordi jeg mente å huske at det var aight. Det er ikke aight. Fable 3 er på så godt som alle måter to steg bakover i forhold til Fable 2. Hvorfor de tok noen av de designavgjørelsene de har gjort kan jeg rett og slett ikke fatte...
 
Spilte Witcher 2 i et par timer, klarte ikke helt å la det engasjere meg så har ikke rørt det etterpå. Må kanskje prøve igjen. Syns kampene var en ganske drøy turnoff forøvrig, men men.
 
Akkurat nå går mesteparten av tiden min til Okami HD og Fire Emblem: Awakening. Førstnevnte fortjener ei ny gjennomspilling siden det tross alt er tidenes beste 3D-Zelda.

FE skuffer ikke, med massevis av production value og en historie som faktisk genuint har imponert meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men The Witcher 2 slet litt med kampsystemet sitt, ja. Animasjonene er (var?) for lange og hitboxene for upresise for noen av kampene. Det blir mye rull inn, angrip, rull tilbake og enkelte av egenskapene som må låses opp burde vært tilgjengelig fra starten av (blokking!).
Heh, gjett hva de første tinga jeg la merke til at FCR2-modden fiksa var. :p

Førsteinntrykk av modden er forøvrig bare installer den fy faen. Ting går kjappere, du får brukt Signs mye mer fra start av, og at de har strømlinjeforma blokkinga gjør ting mye mer vettugt som i at du kan snike deg opp bak noen, ta et par kjappe stikk og halse vekk uten at du mister tre fjerdedeler av livet fordi det går fortere og du blokkerer de første par-tre treffene. Slåssinga i vanilla TW2 er jo ganske... stiv, men det er blitt mye bedre nå. Anbefales.
 
The last of us spiller jeg når jeg har anledning til det, som ofte blir et par timer på kvelden. Det er jo så bra som et spill kan bli. Animal crossing feberen min har ikke lagt seg. Dsen følger meg overalt, jeg må bare se og få rensa ene skulderknappen.
Vurderer å kjøpe New Super Luigi U i dag, men det frister mer med fysisk utgave.

Skal vi ta en date i kveld,Yeti?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Takk for date!

Uansett, spilte ferdig prologen i The Witcher 2 og det slår meg hvor satans bra det spillet fortsatt ser ut, to år gammalt som det er. Fett spill også. Mmmm.
 
Hjemme så går det i The Last of Us *SUPRISE!* og som dere allerede vet så er det fantastisk engasjerende. Men det er ikke perfekt heller slik som mange vil ha det til. Jeg synes det er litt rart man ikke kan slepe/gjemme lik med så mye fokus på sniking. Og litt merkelig kunstig intelligens på NPC her og der. Til tross for at jeg gjemmer meg så springer NPC rett foran fienden, uten å bli merket. Men ok, resten er fantastisk så jeg skal ikke være for pirken.

Akkurat nå er jeg på reisefot og får ikke fortsette med TLOU, men jeg kjøpte Vita hos Gamestop til anledningen. Kjøpte Uncharted, Gravity-et-eller-annet, Metal Gear Solid 2 og 3 og Fifa 13 følgte med maskinen. Har shoppet diverse spill på PSN og har alle MGS spillene (unntatt MGS4) på PSV. Så langt er jeg veldig fornøyd kjøpet.

Uansett, begynte på MGS1 igjen og er nå kommet til Metal Gear Rex boss fight. Hadde glemt ut hvor jævlig frustrerende den pikken er å kjempe mot. Måtte gi opp for å prøve igjen i morgen, har sikkert feilet 30-40 ganger på rad *RAGEQUIT*
Når jeg omsider klarer det så skal jeg fullføre alle før neste MGS blir å eie til PS4.
 
Uansett, spilte ferdig prologen i The Witcher 2 og det slår meg hvor satans bra det spillet fortsatt ser ut, to år gammalt som det er. Fett spill også. Mmmm.
Det ser bra ut ja*, og for første gang kan jeg kjøre det på Ultra og det går smud. Prøvde meg på FCR 2.0 også, men er ikke helt sikker på om jeg liker at blocking er en passiv skill nå. Kan hende det ikke fungerte som det skulle, da jeg brukte en "gammel" lagring.

*men håret hans ser fortsatt ut som en våt mopp