Hva spiller du for tiden?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Skyward Sword ja. Det spillet ble jeg ferdig med denne uka, to år senere. Joda, det er ganske digg helt frem til (enda) en siste greie du må gjøre for å komme deg til sisteboss, og det er TO TIMER MED RENT PISS! Bortsett fra det er det jo en bra spillen.

Yeah, flyplassen var godlike. Men MP3 er en shooter, når ikke den klarer det perfekt blir det ikke bra nok. Likte egentlig best da vi gikk back til Jersey og oldschool Max Payne... det var tider.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mass Effect 3-syndromet, ja. X antall timer med brae spillen og så er slutten ikke all that. Veit du, det tror jeg nok jeg klarer å bære over med. Twilight Princess tok meg omtrent seksti timer, regner ikke med Skyward Sword blir veldig mye kortere.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaggu, tok en runde Spelunky akkurat og det ble jo bare den beste hittil. Kom meg til tempelet, og hva sa figuren min der? Joa, at hun ikke kunne se noe. Holdt i tjue sekunder. :(

Skyward Sword var beyond bra som vi nerder sier. Men jeg syns ikke det var SÅ bra at det havner på topp 3 Zelda lista.​
Det som ødela min opplevelse var blant annet det som Buggz nevner, og det at ikke det er en skikkelig fri verden og utforske.​

Mass Effect 3-syndromet, ja. X antall timer med brae spillen og så er slutten ikke all that. Veit du, det tror jeg nok jeg klarer å bære over med. Twilight Princess tok meg omtrent seksti timer, regner ikke med Skyward Sword blir veldig mye kortere.
Skyward Sword er, av alle ting, faktisk for langt. Ikke nødvendigvis i timer og minutter (bikka 55 timer på min gjennomkjøring), men det føles for langt ut også. Det er faktisk ganske mange anledninger at jeg tenkte "men nå må det jo være ferdig" eller "her kommer slutten" og "nå er jeg på oppløpssida", men så var det både 2 og 4 og 10 timer igjen. Dette spillet (noe kombinert med forgjengeren, som jeg først fullførte etter seks års opphold like før SS) drepte Zelda-serien for meg. Jeg er ferdig med den oppskrifta og det tempoet der.

Skyward Sword er, av alle ting, faktisk for langt. Ikke nødvendigvis i timer og minutter (bikka 55 timer på min gjennomkjøring), men det føles for langt ut også. Det er faktisk ganske mange anledninger at jeg tenkte "men nå må det jo være ferdig" eller "her kommer slutten" og "nå er jeg på oppløpssida", men så var det både 2 og 4 og 10 timer igjen. Dette spillet (noe kombinert med forgjengeren, som jeg først fullførte etter seks års opphold like før SS) drepte Zelda-serien for meg. Jeg er ferdig med den oppskrifta og det tempoet der.
Høres ganske riktig ut. Men jeg må si at oppskrifta funker fett, selvom tempoet trenger en justering.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Husker nittitallet, jeg. "Dette spillet er ganske kort, bare femti timer". Jeg koste meg med Twilight Princess, og mistenker at jeg kommer til å gjøre det nå også. Når det er sagt liker jeg de kortere, mer fokuserte spillene også.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er fortsatt stor fan av fan Twilight Princess og er nok i stand til å reise gjennom det for tredje gang? Det samme med Wind Waker (femte?). Skyward Sword kommer jeg nok aldri til å spille gjennom igjen.

demake

Seksuelt godteri
Og bortsett fra Koloktos så er bossene i Skyward Sword noe mink. La oss slåss mot The Imprisoned og Grarrarararim en gang til 'a gutta.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Koloktos er han seksarma? Den bossen eide!

Berg- og dalbane-greiene er forøvrig noe av det feteste i Zelda-serien.

Har fått tid til litt spilling igjen, og da måtte jeg nesten dra frem The Last of Us. Nok en gang må Nathan Drake samarbeide med ei kjerring, men denne gang er hun litt for ung til at det oppstår seksuell spenning mellom dem. Likevel, Drake hater det. Skikkelig! Men han mykner etterhvert, da. For meg var det å spille Uncharted-spillene som å se en Michael Bay-film. Hvis jeg likte Michael Bay, altså. Og The Last of Us følger forsåvidt samme oppskrift, men popcorn-faktoren er noe lavere, og dermed krever jeg en mer raffinert spillopplevelse. Men assa helt ok spill.

Hvis The Last of US er kun "helt ok", da lurer jeg på hvilke spill du ser på som helt fantastisk (eventuelt hva som er bånn)

demake

Seksuelt godteri
Here we go again.

Shinra85

Spillegals effort emo
Hvis The Last of US er kun "helt ok", da lurer jeg på hvilke spill du ser på som helt fantastisk (eventuelt hva som er bånn)
Altså... Jeg er storfan av spillet, men innser at det har sine feil og oppbrukte elementer. Gud forby at folk har forskjellig smak og ytrer dem over internett

Jeg har ikke sagt at spillet er perfekt (råtten A.I blandt annet) og Fatso må få mene akkurat hva han vil om TLOU.
Var rett og slett bare nysgjerrig på hvilke spill han mener er bedre enn TLOU som han gav "OK" stempelet, da ville jeg gjerne prøvd det spillet. Gud forby at jeg stiller spørsmål, slikt kan vi ikke ha noe av på diskusjonsforum!

Fatso Forgetso skrev:
Jeg tror egentlig ikke du ønsker en rangert liste over mine favorittspill.
Nå spurte jeg ikke om en topp 10 liste. Bare lurte på om du kom på en tittel i forbifarten som du føler er mer gjennomført enn TLOU i den type sjangeren spill.

Du kan godt spørre, men spørsmålet er ikke spesielt fruktbart. Jeg liker Half-Life 2 og MGS veldig godt. Men det er egentlig irrelevant, for jeg sammenligner ikke de spillene med The Last of Us. Jeg sammenligner det med Uncharted, og registrerer mange av de samme elementene - og feilene. For all del, The Last of Us har noen temmelig intense øyeblikk og jeg koser meg med det, men, ja...Uncharted lizm.