Fullførte min andre gjennomspilling av
Second Son og har nå platinum. Så ja, jeg likte spillet godt. Men det er ikke bedre enn Infamous 2. Det største problemet er kanskje at byen er basert på Seattle, og det føles forsåvidt som en by, men ekte byer er kjedelige. New Marais i Inf2 hadde mange kjennemerker. Fengselet ved havet, det store torget med scena, kirkegården, herskapshuset, katedralen, sumpen, den halvveis sunkne byen—og det er bare de jeg kommer på nå. Second Son har … Space Needle. Og du drar dit kun én gang uansett. Infamous 1 og 2 handlet om å titte opp og finne mest effektive veien, og du måtte planlegge og tenke litt. I Second Son kan du bare trykke sirkel og så er du oppå ei bygning, og å navigere mellom dem er null stress.
Infamous 2 ga deg drastisk forskjellige krefter hvis du valgte god eller ond, men her er det bare noen småting som er låst av hvis du velger det ene versus det andre. Og igjen er det Hero som får de beste tinga. Er du ond kan du ikke senke tida når du zoomer med neon

, og en stealth-power du får senere blir veldig gimpet når du bare kan bruke den halvparten så effektivt.
Det er absolutt rushet også. Spillet slutter ganske plutselig, og det er ingen postgame med mindre du ikke samlet alle tinga før sistekampen. Bortsett fra den Paper Trail-greia da, men det vil ta seks uker før Sucker Punch har sluppet alle delene til det. Det kommer noen nye fiendetyper her og der, men det er ingenting i nærheten av når nye hele fraksjoner dukket opp i de andre spilla, som f.eks de First Sons-folka med iskrefter, eller monstrene. I Second Son slåss du mot betongsoldater gjennom hele spillet.
Skrivinga er grei. Delsin er en artigere fyr enn Cole, som var en standard brooding hero. Jeg likte Reggie og Betty, men de andre figurene spillet er veldig underskrevne. Du får bare en stor exposition dump rett etter bosskampene. Hva er dette, Metal Gear? Ellers minner plotet aller mest om Genosha-storyen fra X-Men.
Ellers da, ville bare nevne Expert-vanskelighetsgrad. Du kan like godt starte på det, for det er ikke spesielt vanskelig. I de andre spillene er Hard mest bare urettferdig, fordi du tar syke mengder med skade, Cole har veldig dårlige muligheter for dodging (Delsin kan forsvinne fra kampens hete på et sekund), og det er fiender som kan oneshotte deg (haglefiender, jeg ser på dere). Men i Second Son vil du dø på samme måte på Easy og Expert, nemlig ved å være uforsiktig. Den største forskjellen fra Normal til Expert er at du bruker opp powersene dine kjappere og må kanskje kjapt absorbere en annen power enn din favoritt. Dette er egentlig bare et pluss som gjør slåssinga mer variert. Den eneste virkelige irritasjonen på Expert er at annenhver bil på gata er en APC full av badguys. Jeg sverger, jeg måtte slåss mot en APC 100 % av gangene jeg gikk ned på gatenivå for å ødelegge et checkpoint. Og disse APC-ene forsvinner ikke selv om du clearer en bydel.
tl;dr - Verdt å spille, har problemer, men ingen store nok til at det ødelegger noe særlig.