Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du klarer bare ikke å la være? På grinebitern? Jeg får deg så jævlig opp i halsen når du konstant antar ting om meg at jeg blir fly forbanna.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, sorry igjen, sikkert jeg som tar feil og du ikke er blitt merkbart kjipere de siste månedene. Men jeg skal slutte å svare deg, det har vært nok runder nå.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg skrev tidligere at jeg hadde fått AssCreed4 i gave så det teller ikke! Vennligst fjern deres fister fra Yetipant sitt innlegg.
Du kaster likevel bort utallige timer av din verdifulle spilltid på det!

Ellers: Kan vi ikke få et SG-sommertreff eller noe snart, så grinebiterne kan skvære opp over en saftig burger, mandige klemmer og hipsterøl?
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ontopic: Har kjøpt Picross-E4 på 3DS-sjappa (det kom ut i går) og for de det måtte interessere så har de dessverre ikke fjernet Mega Picross. Det er tre sider med slike, pluss at de 15 bonuspuzzlene du får ved å ha save-data fra E1-3 er også Mega Picrosser.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Killer is Dead kom ut på Steam i dag, og som Suda-fan er dette da seff noe som må testes. Uheldigvis er ikke porten noe spess å skryte av, lite av options og ikke noe virker veldig tilrettelagt for annet enn gamepad. Heldigvis kjører spillet Unreal3, så alt man trenger av options er bare en kort ini-edit unna. Så to linjer senere har vi skikkelig 16:10-oppløsning og 60 fps, og nå ser ting faktisk hella nice ut. Hadde litt lyst til å teste ut litt 4k-downsampling med GeDoSaTo også, men det ryktes at det ikke fungerer helt stabilt.



Uansett har jeg bare tatt de to-tre første bretta hittil så jeg har ikke så mye å tilføre om selve spillet ennå. Men jeg liker godt det har spilt til nå, og storyen er som vanlig helt bananas.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Starta en ny Factorio-verden, siden jeg endte opp med å gjøre alt for mye manuelt på mitt første forsøk. Vanskelig å unngå siden man ikke enda vet hvordan alt fungerer. Nå har jeg satt opp et system som fungerer jævlig bra til røde og grønne vitenskapspakker, men ikke enda klart å ordentlig knytte inn de blå (som du må bruke olje for å lage). I denne verdenen var det plutselig jævla masse angrep fra lokalbefolkningen, så jeg brukte et par timer på å gå rundt med hagla og skyte ned spawnerne deres. Funka fint med stålrustningen og hagle maxxa av rød og grønn science helt til jeg kom til Medium Bitere. For et spill i alle fall, jeg ble sittende til kl. to i natt, selv om jeg har tidligvakt i dag. :/

Det funker sånn at maskinene dine forurenser, så desto større og mer efffektiv fabrikken din er, desto større radius sprer forurensingen din seg. Hvis forurensingen din når romvesnenes leire, vil de begynne å angripe deg. Derfor må du enten gå rundt og drepe basene deres, eller bygge forsvar i de retningene de kommer fra. Dette hadde jeg ikke enda innsett da jeg begynte på min andre verden, siden i den første verdenen bygde jeg med en gang masse forsvar, men det kom aldri noe angrep, fordi jeg ikke hadde en forurensende nok fabrikk. Så derfor døde jeg etter å ha satt i gang kull-og-stålverket for fullt, uten enda å ha brydd meg om forsvar. Det er ikke noe respawn i spillet, men du kan lagre når du vil, i tillegg til at spillet lagrer automatisk nå og da. Kan allikevel være ganske kjipt å miste en del av oppsettet ditt, siden det er relativt mye dill å sette opp.

Edit 2: Noe av det siste jeg gjorde før jeg la meg, var å bytte ut alle mine kulldrevne smelteovner med elektrisk drevne smelteovner, noe som medførte at forurensningsradiusen min sank betraktelig. Dermed kan jeg fortsette å utvikle teknologi uten å måtte kverke angripere, slik at jeg står bedre forberedt til å håndtere de jævla Medium Biterne i øvre vestlige kvadrant av det utforskede området når forurensningen igjen går i været (regner med at det er uunngåelig.)
 
Sist redigert:
Watch Dogs på PC

Slik ser det ut hos meg når alt er maxa helt ut. Jeg har spilt dette siden i morges, og for å være ærlig, i de to første timene, ser spillet meget pent ut. Ble ikke helt de wow-ohmygod-faktorene som jeg hadde håpa på, men veldig pent er det på ultra. Bilkjøringa er helt forferdelig dog, føles ut som bilene ''flyter'' oppå veiene... mulig det er bedre med 360-kontroll eller tilsvarende. Skytesystemet føles veldig likt ut som i GTA.

Jeg skal skrive mer om spillet senere...













 
Liker at fyren ser totalt død ut i sjela si. Om du snur kameraet på folk i Sleepy Dogs, Sainty Row eller GTA ser i det minste folka ut som de eksisterer. Han kisen der er et lik man kan styre.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Ble sittende med Factorio til klokka to i natt også. Måtte få petroleumsgassproduksjonen ordentlig i gang, og så kræsja elektrisitetsverkene fordi kullgruvene var begynt å gå tomme. Så da ble det til at jeg bygde en del solcellepaneler, men de var bare en dråpe i havet. Dermed måtte basen utvides til nærmeste kullfelt for å holde elektrisiteten i gang. Og til sist fikk jeg for meg å prøve å stoppe de konstante angrepene fra nordvest, og å teste ut lasertårnene mine samtidig. Så det ble en time med utvidelse av el-nettverket og gradvis nærmere plassering av lasertårn. Store bitere har begynt å dukke opp, og de endte opp med å ta knekken på noen tårn, men med forsvarsverker måtte de fleste spawnerne gi tapt. Til sist var det mangel på strømlinje som gjorde at jeg måtte trekke meg tilbake til basen og bestemme meg for å ta kvelden.

Jeg tok noen skjermdumper av basen i går, men ble for opptatt med å spille til å poste.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Factorio høres ut som noe jeg absolutt vil teste, men... for mye annet å spelle nå. Må nesten vente.

En av tinga jeg har testa litt, er Wolfenstein: The New Game. Jeg har bare fått spilt meg gjennom den aller første bittelille biten av spillet, men førsteinntrykket er overraskende lite ræva. Det er snikings, men hvis du ikke hæler å snike kan du bare manneskyte deg gjennom. Jeg pleier å veksle litt, siden snikinga er rimelig standard, men uten noen åpenbare svakheter. Ja, og dual-wield er en greie. Og historien... vel, Blazkowitch ser rimelig sympatisk ut, og det er ikke HELT krise så langt. Masse tysk i spillet, og såvidt jeg kan se/høre med mine begrensede kunnskaper har de faktisk fått noen som kan tysk til å skrive og si det.

Og så er det klagemål, hvorav jeg egentlig bare har ett. Og det er at id Tech 5 må være den første virkelig feilslåtte spillmotoren til Carmack, på en måte. Jeg digga den i Rage (digga selve spillet også), og det var fordi omgivelsene stort sett var organiske, altså fjell, stein, sletter, sump, ørken, osv. Det har til dags dato ikke blitt laget noe 3D-spill med like naturtro steinørkener som Rage, så derfor er det litt pussig at Wolfenstein bruker den siden det foregår for det meste innendørs. De få uteområdene jeg har sett, har vært såder. Ikke for det: Det ser flott og malt ut, men triksene som er brukt er rimelig lette å gjennomskue. MEN alt det der hadde vært lett å tilgi, var det bare ikke for...


...det der. Teksturer som ser ut som om de er skalert opp tre ganger fra en knøttliten JPEG (mest sannsynlig fordi det er nettopp det som er gjort), komplett med makroblokking. Og det er faenmeg ikke uvanlig å se heller. Skru opp teksturoppløsninga? Det bildet der er tatt på Ultra. Hvordan funker andre spillmotorer da, som ikke har det der? Og som ikke har helt ram tekstur-popin hele jævla tida? For hvis du synes det var mye popin i Rage, kan du kose deg glugg i hjel med at Wolfenstein har mye mer. Snu deg fram og tilbake i høy hastighet og du kan banne på at motoren rekker å fjerne teksturene og laste dem inn på nytt akkurat i tide til at du legger merke til det, hver gang.

Så, ja. Nok irriterings til at jeg ikke gidder å spille mer? Nei, for dette er et artig skytespill. Passe bra AI på nassene til at det er moro å prøve ulike taktikker, og spillfølelsen sitter som et skudd. Positiv overraskelse så langt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hehe bare trolla da, kjøpte seff nytt skjermkort og CPU for å mine bitcoins.
 

Novastrum

Feminist-elitist
For min del ble Wolfie bare bedre og bedre utover. Tror jeg er på slutten nå, kanskje jeg skal knerten på de siste fotzene i kveld når sola ikke steker på terrassen.

Men, wow for et dårlig førsteintrykk jeg fikk av det første kapittelet. Det tok seg sehr opp etterhvert. Kontrollen sitter så godt at man ikke legger merke til at du driver med en mus og et tastatur - og skytinga i seg selv er ekstremt avbalansert. Lenge siden jeg har følt meg så flink i et single-player FPS når jeg løper rundt og skyter fra cover. Merker også at det er noe Chronicles of Riddicking og Half Life 2-ings på gang i kulissene iblandt også. Außergewöhnliche historiefortelling i førsteperson.

Ja, teksturmotoren suger affenschwanz og en del av fysikken driter på seg. Men. Det er godt å se. At FPS har lært mye av Half-Life 2. i 2014.

PS: Factorio-demoen tar bare et par timer å fullføre. (du betaler bare med sjelen din)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Meg og min hundreogtjueåttendedel av en bitcoin sier noe annet!!

Edit: Tok en runde til med Wolfenstein istad, og... dæng, de figurmodellene. Det var steike bra i Rage, men jaggu tar ikke Wolfenstein det til et nytt nivå. Beste modellene jeg har sett i noe spill, uansett; de har klart kunststykket å få Blazkowic til å se menneskelig ut til tross for at han er ultraboler.