Hva spiller du for tiden?

10011788_10152268719114818_5485156557144295412_o.jpg

That wizard came from the moon!!11

Destiny - spiller litt som en blanding av ME2, Borderlands og Halo. Historien er litt tynn, men så langt virker skytinga solid og de andre aspektene ved spillet fungerer ganske sømløst. Siden PSN komprimerer bilder så ser man ikke hvor fint det er, men det er definitivt på Infamous-nivå hva grafikken angår. Det hører også med til historien at jeg er en svoren adept-fan i ME, og er derfor ganske glad for at de har en Warlock-klasse med skyting og magi traveler’s light som hjelpemidler. Bungie har klart det igjen :hug:

Jeg heller veldig mot å kjøpe dette før release. Jeg erindrer at vi kjørte Halo MP på Spillegal, og jeg tror at dette kan bli den neste co-op-opplevelsen for oss som ikke sverger til Battlefield.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Virker fett. Stemmer for at du kjøper det til meg, samt en PS4 ettersom vi aldri klarer å få somlet oss til å spille co-op på hverken Borderlands 2 eller Dead Space 3
 
Åssen er skytinga i forhold til vanlige FPSer som Halo og fek.s COD? Det som virkelig gjorde at jeg hata Borderlands den var utrolig slapp og det føltes som man spilte laser tag.
 
Tror inspirasjonen hovedsaklig er tatt fra Halo. Jeg trakk inn Borderlands fordi det er noen litt artige skills du kan velge og det finnes questhubs, men vil absolutt si at skytinga er ok. Ingen tullevåpen eller tullefiremodes så langt.

Dette er fra MP


@Shinra85 T-5 dager. Stabilt internett. Dead Space sommermaraton?
 
Sist redigert:

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Transistor! Nå er det et spill jeg også har spilt og det var fett. Jeg liker´e at storyen er rimelig trippy og forklarer deg ingenting, og spillet selv anerkjenner aldri twistene eller de små avsløringene. Selv om du denne gangen også har en forteller som i Bastion så er det ikke deg han snakker til og han har ingen interesse for å forklare selvfølgeligheter til hovedfiguren.

Kampsystemet var overraskende artig også. Du låser opp ferdigheter som du putter i aktive eller passive slotter, eller slenger sammen med en annen aktivert ferdighet. Mange av kombinasjonene er åpenbare som å putte bounce på diverse angrep men hvis du putter den i en passiv-slot får du et skjold som reflekterer skudd i ny og ne. Det er også verdt å nevne at å putte bounce på et skuddangrep gir en annen effekt enn om du putter skuddet på bounce.
Det er mye å eksperimentere med og du ender opp med masse kule rare oddball-builds som er langt ifra noe jeg skulle forvente fra en arpg eller lignende. Jeg følte jeg fant opp cheesebuilds som ødela spillet med jevne mellomrom før jeg blei totalt grusa mot noen litt andre monstre.

Spilte gjennom i to økter/10
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Transistor er årets beste spill, for min del. Et ekstremt engasjerende gameplay, med så godt som uendelig med kombinasjoner å leke seg med. Spillet starter seigt, men åpner seg veldig etter en time eller to, når du har fått litt krefter å jobbe med.

Spiller har også en perfekt lengde. Jeg er tilhenger av korte spill (Type sju, åtte timer), men som heller har stor gjenspillingsverdi.

Vil også hylle musikken, som er komponert av samme røveren som lagde musikken i Bastion. Sporet 'Impossible', som blir spilt under siste-bossen, har jeg hørt ca. 50 ganger på jobb de to siste ukene.

Men: Jeg håper Greg Kasavin og Supergiant Games prøver noe annet enn isometrisk action-spill ved neste anledning. Synd om de skal begrense seg kun til denne type spill.

Ellers da, så spiller jeg sporadisk Watch Dogs på PS4. Et sjelløst og derivativt spill, som har noen seriøse tonale problemer. I det ene øyeblikket er det tykk og god neo-noir-stemning, før man plutselig setter seg i en bil og Vampire Weekend og 2 Chainz begynner å spille. Det hadde vært et bedre spill om de droppet sandkasse-konseptet og heller øeverte en strømlinjeformet tredjepersonsskyter som utbroderte og finpusset hacke-gameplayet og noir-stemningen. Skytingen er egentlig helt 7/10, og hackingdn åpner for en rekke interessante og morsomme sekvenser. Problemenet er alt det andre.

Nå vurderer jeg sterkt å coppe Entwined (Riktig navn?) til PS4. Noen som har prøvd det? Sikler også etter Destiny Alpha, men det toget har gått.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ævrogejmer var ikke fans av Entwined, iallfall.

Ånntåppikk så er jeg, forutsigbart nok, tilbake på Dark Souls II-vogna. Bortsett fra her om kvelden hvor jeg la et par timer i... Alan Wake.

Husker ikke om jeg har skrevet om det før, men Alan Wake er steike meg et fascinerende stykke arbeid. Det er et skrekkspill, som er strukturert som en INNMARI Twin Peaks-inspirert TV-serie - formmessig; atmosfæremessig? Kommer tilbake til det - til de grader at jeg har besøkt Great Northern-varianten og drukket kaffe på diner-en fra Twin Peaks (og forsert hekkelabyrinten fra The Shining, for den saks skyld), i spillet. Det aller beste og mest utsøkte med Alan Wake er at Remedy har latt seg inspirere like mye av den nordiske skauen som den nordamerikanske da de lagde de mange skog- og fjellområdene du får vase rundt i. Høydepunktene er når du finner nydelige utsiktspunkter, eller bare et distinkt landemerke en god spasertur unna, og bare forstår at det er dit du skal. Spillet gjør det der så ofte at det blir et lite rituale; hver gang du får et pusterom til å se på utsikten, ser du alltid rett bort på landemerket du er på vei mot. Det er en utrolig kunstferdig design som, koblet med områdedesignen som er utført av noen som mestrer både naturalisme og korridor/arena-design uten at det blir forced med mindre man ser etter, utgjør en riktig så fornøyelig opplevelse.

Det er faenmeg bra, for selv om dette er herlig, historien er akkurat smart nok til at jeg orker å følge med, og kampsystemet og utforskinga gjør jobben, er Alan Wake like skummelt som om jeg skulle tusla inn i huset ditt mens du satt og så på TV, trukket på meg et laken, og så sneket meg inn i stua di og ropt "BØH!" og så gjentatt det hvert førtifemte sekund i ti timer. Fiendene i Alan Wake er folk, bare at de har en tjærete shader slengt på, og bra med vreng på stemmen (som innimellom høres ufrivillig komisk ut). Dætts itt. Deadly Premonition har skumlere design. Hva drev de som mekka folka med? Minecraft, gjetter jeg.

Dessverre er og blir Alan Wake et spill for spesielt interesserte. Jeg har bare spilt det i et par-tre timer, men det er lenge siden resirkuleringen av fiendetrefninger begynte. Det eneste lille glimtet av håp er at når det først kommer en setpiece hvor du ikke bare skal knæse en ny menneskelig fiendetype, så er det ganske kule saker. Greia er at jeg også eier semi-oppfølgeren American Nightmare, og håper det er litt skjerpings der. Får se når jeg en gang gidder å spille dette ferdig. For det synes jeg det fortjener.
 
Alan Wake var vel spillet som først gjorde meg skikkelig gira på Xbox 360. Det holdt til to-tre timers spilling før jeg aldri rørte det igjen. Elsket konseptet, atmosfæren og hele den greia, men spillet er bare så kjedelig og uengasjerende.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Nei.

Jeg har spilt gjennom Alan Wake og alle story DLC, og det er et helt fantastisk spill.
American Nightmare tar bort historien og stemningen og gir deg i stedet masse combat uten mål og mening.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Apropos DLC så fant jeg ut at Humlesjappa hadde salg på Shadowrun Returns med DLC i dag (ikke nå lenger, sårri) for en hundrings til sammen. Jeg var litt keen på den DLC-pakka, ikke nok til å slenge på fullpris, men for en hundrings så joda. Og, vel, det var litt teit å ikke skaffe det før. Skikkelig bra saker for folk som liker no RPG-ings.
 
Tror inspirasjonen hovedsaklig er tatt fra Halo. Jeg trakk inn Borderlands fordi det er noen litt artige skills du kan velge og det finnes questhubs, men vil absolutt si at skytinga er ok. Ingen tullevåpen eller tullefiremodes så langt.

Dette er fra MP


@Shinra85 T-5 dager. Stabilt internett. Dead Space sommermaraton?
Spillet ser rimelig greit ut, ingen tvil om at dette er det nye Halo. MEN det ser så tomt ut. Kunne ta god tid mellom hver gang det faktisk ble action. Gjerne jeg som er vant til Battlefield og det herlige kaoset som følger med 32-64 spillere.
Men den britiske announceren D; Forhåpentligvis blir dette bytta ut eller at man kan velge mellom forskjellige stemmer.
 
For alt jeg vet har det no sånt. Man ligger til enhver tid ca. 10 kilometer i timen eller mindre og selv i nedoverbakke må man bremse ned for ikke å dundre inn i et myrhøl. :v
 
Jeg har ikke engang kommet til biten hvor man skal plukke trestammer. Jeg unlocka hele vulkankartet og alle bila, men det var fortsatt en haug med dingser jeg ikke kan sette på truckjævlene. Det er en kjent bug og de jobber med det.
Og styring med ratt samt cockpit-view. Blir å eie.

Egentlig ville ikke utviklerne (som er engelske) ha med Quads siden de ikke hører hjemme i settingen. Noen viste dem derimot en prototype som var lagd av Lada i 1992 og da var de mer med på det. =D
 

feytus

deep space 9mm
Watch Dogs, altså, fy faen. Det kunne jo vært så bra. Også er det så jævlig dritt! Hadde jeg visst at det var de samme ubrukelige løkhuene som laget det siste Assassin's Creed som stod bak, så hadde jeg aldri kjøpt det.

SE HER! HACK DETTE! OG DETTE! LØP ETTER HAN KRIMINELLE HER! JAG HAN KAREN HER I BIL, MEN DU KAN IKKE SKYTE FRA BILEN!

Uh, ok. Jeg har spilt i fire timer nå, og hovedplottet har ikke beveget seg en centimeter. "Someone's after me". "on the grid". "hacking". yeh yeh yeh. Man kan snike seg opp på fiender, stå rett foran de, og de ser deg ikke. Det popper opp sånn jævla hacke-dialoger heeeeeele tida, og alt det fancy smanchy hi-tech bullshittet fra AC-spillene bare forsøpler skjermen i ett bankende kjør.

Hvorfor faen skal jeg drive å fange kriminelle og skremme gjenger?! Det gir jo ingen mening. Det gir jo liksom litt mer fylde det til spillet, flere missions og whatnot, men det gir jo ingen mening. Og alle disse jævla menyene som man må sjekke ut hele tiden. "CHECK OUT ONLINE MAP". Men jeg er ikke online. "BUT CHECK OUT ONLINE MAP". Ah, faen, må jeg? YES, CHECK OUT ONLINE MAP. Ok, for faen. "YOU ARE NOT ONLINE". No, shit.

Fy faen. Her har jeg nettopp spilt det fantastiske Sleeping Dogs, og gleda meg til noe i samma gata, også er det det drittet her liksom. Kan jo ikke gjøre annet enn å bytte det inn, gitt.