Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Kompis kjøpte seg PS4 i går, spurte etter spillanbefalinger. Sier såklart Tomb Raider, et meget godt spill, InFamous Second Son, som har den beste grafikken på PS4 og spiller bra, eller Wolfenstein, som har god historiefortelling og Half-Life 2-type design.

Fikk beskjed etter noen timer at han hadde kjøpt Watch Dogs. :(
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Cavet og kjøpte Wildstar.

Er det noen servere som er "bedre" enn andre?

Gidder ikke PvP server, ettersom jeg er for old og har for lite tid til det camping/griefing/etc..
 
Ascendancy / Eko var vel de første PVE serverne som kom opp før de ble tvunget til å legge til flere.
Sikkert lurt å velge en av de hvis du ikke vil ende opp på en ghost town server senere.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Aight, så ut som Ascendancy har greit med forumaktivitet - så trur jeg velger den!

Gleder meg til uka, da det blir ganske så nolifey!
 
Ruller Super Mario 3D Wörld og Toki Tori 2 på Wii U, veldig koselig og familievennlig! Skal klare å spele med 5 stk samtidig men må få fleire wiikontrollere først. Og venner som vil spele i huset.

Prøver å få til speling med Hallgrim på Xbox 360 men får ikkje spelt online pga unger som våkner på kvelden og tar opp mykje plass på dagen. Kunne aldri spelt MMO!
 
Cavet og kjøpte Wildstar.

Er det noen servere som er "bedre" enn andre?

Gidder ikke PvP server, ettersom jeg er for old og har for lite tid til det camping/griefing/etc..
Hazak er veldig aktiv. Hadde 3-4 timer kø i primetime de første ukene før free server transfer. Nå er det bare litt kø på ca. 5 - 10 min på det meste som jeg har opplevd. Det er PVP-server, men man merker ikke noe særlig til det da det ikke er vanilla WoW ganking på gang.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg testa wylestar bittelitt i betaen men kom meg ikke ut av tutorialen. Merker jeg er så sinnsykt ferdig med quests. Regner med det fortsetter slik? Eller kan man sandboxe litt hvis man vil?
 
Jeg testa wylestar bittelitt i betaen men kom meg ikke ut av tutorialen. Merker jeg er så sinnsykt ferdig med quests. Regner med det fortsetter slik? Eller kan man sandboxe litt hvis man vil?
Nope, hardcore questing helt til 50, men jeg PvPet nesten hele veien, da det gir ganske god XP.. Da kan du komme deg unna med å gjøre bare hovedquestene og skippe sidequestene, som ikke er så verst. Det er folk som har kjørt battlegrounds hele veien til 50 også, men det tar tid.
Så kommer en ganske lang attunement til raiding.
 
Problemet er vel at folk spiste hypen som det var Oreo dyppa i melk. Urealistiske forventninger ender som regel opp med skuffelser.

Men, over til noe som ikke har blitt hypet og endte opp med å være en skikkelig kos gaming opplevelse for min del.

Jeg ramlet over Gas Guzzlers: Extreme og liker du Battle Racing spill som Interstate '76, Twisted Metal osv så er dette noe som sannsynligvis faller i smak.

Tok opp ett race fra singleplayer sånn dere kan se hva det går i.
NB: Dette er den første bilen man får, så den er kjip i forhold til de andre bilene man får senere.
EDIT: Wooho, endelig fått litt kjappere og bedre biler. Må bare vinne en turnering og to først, men det tar litt tid før man får kvalifisere seg.


Edit: Litt mer gameplay siden jeg ble hekta på dette her.


Det er 60% avslag på det hos STEAM og koster rett over 9 euro.
Men for de som ikke er paranoide så går det fint an å kjøpe det hos G2play for 6 euro. Just sayin' ;)
 
Sist redigert:
Spilte litt Wildstar da det ble sluppet, men ble fort brent ut av spillet, shame shit new wrapping... :p

Ellers går det i MK8, DK:Tropical Freeze, SM3DWorld og Earthbound...

Gleder meg til Dead Rising 3 på PC :D
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Endelig fått PS3-en tilbake fra brorsan, så siden helga har jeg gjennomført en ny plejthru at Last of Us, som forøvrig fortsatt er dritbra, også har jeg spilt typ en halvtime av Red Dead Redemption, Batman: AC og GTA V før jeg fant ut hvor ferdig jeg egentlig var med de spillene. GTA V rakk jeg ikke runde engang.

Venter nå på Sleeping Dogs og Injustice i posten, så det kan bli stas. Lurer på om jeg skal kjøpe AC4 eller noe annet shizz, men jeg tror jeg venter til jeg kjøper meg en PS4 sånn at de spillene kan bli opplevd i gloriøs next-gen.
 
Jeg testa wylestar bittelitt i betaen men kom meg ikke ut av tutorialen. Merker jeg er så sinnsykt ferdig med quests. Regner med det fortsetter slik? Eller kan man sandboxe litt hvis man vil?
Tenkte samme greia, men Wildstar overrasker og questinga fungerer veldig godt. Spesielt når de legger inn challenges i questområdet som oftest innebærer å drepe eller gjøre ting innen en hvis tid for ekstra loot(alt fra crafting mats, dekor til tomta di eller gear av bedre kvalitet. Du har bronze, silver og gold. Der bronze gir deg 2x ganger sjansen til å få looten du velger, silver gir 4x og gold gir 10x. Merker at bare dette gir questinga mer undeholdning, for ikke å snakke om Path quests som hele tiden dukker opp. Gleder meg til å customize hoverboardet mitt forresten. Dette er det eneste MMO-et siden vanilla som har gitt meg håp for sjangeren. Kan ha noe med at spillet tar seg selv veldig lite høytidelig og dermed er åpent for det meste. Craftingsystemet er forøvrig veldig alright også, her står du helt fritt til å customize til du blir blå, med en sjans for å faile jo mer du pimper utstyret. Men du kan selv blande attributes som du vil.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Akkurat runna Shovel Knight. Det var en knall opplevelse hele veien gjennom, med sterk "en bane til" faktor. Spillet låner mekanikker fra mange gamle NES-klassikere, men uten at det virker påklistra, og spillet står som et enestående eksempel på hva new-retro-game kan bli.
Og som man ser i spillmusikk-tråden så har det også den beste musikken.
 
Ja, det ser (og høres) helt sjef ut, så skulle til å laste det ned på Wii U nå nettopp... Men, det er tydeligvis bare ute på konsoll i USA. Får fortsette maratonen på orange is the new black istedet. :argh:
 

Nabbe

Har fin hatt.
Gnøh. Jeg har ikke spilt Watch Dogs. En gang i blandt har jeg tenkt at jeg kanskje skulle gi det en sjans til, men blir aldri noe av. Blir heller til at jeg kvitter meg med det.

Gjorde et tappet forsøk på å spille Outlast. Virker i grunn litt som Jump Scares: The Game, men jeg er tydeligvis blitt ei så stor pyse at det fortsatt er nok til å ødelegge meg totalt. Ikke var jeg alene, ikke satt jeg i mørket... og allikevel skvatt jeg så jeg nesten dreit på meg selv av ting man så komme lang tid i forveien. Resultatet ble at jeg tilbrakte mye tid på å nervøst titte rundt hjørner, dukke ned i mørket for ingenting og såklart bruke opp alt av batterier alt for fort. Ikke hadde jeg så fryktelig mange av dem heller, for jeg våget ikke å lete rundt. Mulig det hadde noe å si på opplevelsen at jeg hadde tatt meg et par trekk av en joint først, men det hjelper ikke ... har fortsatt ikke turt å spille det igjen. Men en vakker dag!*

*i fullt sollys, med lyden av og med et støtteapparat rundt meg.

Ellers har jeg prompet i vei med UFC-spillet til EA, og det er ganske okay. Det er i alle fall ganske artig i multiplayer. Mot computeren er det så som så, og career-moden er en ganske pinlig affære. Man starter som en slask i Ultimate Fighter og jobber seg til opp til å headline PPV-er, men det er i bunn og grunn bare en rekke kamper på rekke og rad, kun brutt opp av trenings-minigames (som man egentlig ikke trenger å gjøre) og superkleine videosnutter av ekte UFC-folk som kommer med et eller annet vagt relatert pisspreik. De gjentar seg fort, og noen av dem burde aldri sett verdens lys, for maken til "ågud jeg har ikke lyst til å gjøre dette, men greit jeg skal lese de dumme replikkene for det dumme videospillet deres" har jeg ikke sett på år og dag. Mye av poenget med å faktisk meh-e seg gjennom karrieren er uansett vekk, for i motsetning til THQ sine Undisputed-spill, så kan du bare slenge sammen en selvlaget dude med 100 i alle stats uten å noen gang røre den. Ikke kan fyren du har brukt i karrieren din brukes etterpå heller, så ... hvorfor?

Apropos å lage sin egen dude, så har de tatt i bruk EA(c) Sports(c) Game(tm) Face(c)(tm)(r) her, og det er jo en fin idé. En fin... idé. Selvom man skulle ha et kamera til den dumme konsollen sin, så må man lage det på EA sin Game Face-side på nettet. Og... der funker det ganske fett. Den stygge trynen min ble gjenskapt over alle forventinger, og det basert på temmelig dårlige bilder. Problemene begynner når man importerer dette trynet til UFC. Jeg har fått det til å funke én gang, og da så det ut som jeg hadde blitt svelget og driti ut av en stygg nærkis med sykdom i rasshølet. Da jeg forsøkte å gjøre noen endringer på trynen og importere på nytt fikk jeg bare beskjed om at det ikke kunne lastes ned. Spillet kom ut den søttende juni, og det er fortsatt ikke i orden. Faktisk har det blitt verre; nå kræsjer hele spillet og sender deg tilbake til konsollens hovedmeny om du våger å forsøke å importere et Spill Ansikt. EA:argh:

Så... når man ikke gidder å spille Watch Dogs, ikke tør å spille Outlast og er drittlei av at UFC er full av AIDS ...

Trials da! De har lagt til tournaments nå. Et visst antall baner, faults og tid regnes sammenlagt. I motsetning til i tidligere spill er de nå "live". Dvs. at de byttes ut ved jevne mellomrom, og så får man en belønning (kun ubrukelig XP for øyeblikket) basert på plassering når det er ferdig. Havner du f.eks. blant de beste 5 prosentene av alle som har vært med får du mest XP. Liker dette. Det er en god idé...

... om de bare legger til flere tournaments. Nå virker det som om det er de samme fem eller seks som roterer, og det er grenser for hvor mange ganger jeg gidder å efforte på de samme banene mot en stadig mindre gruppe folk. Et annet problem, og dette er et stort jævla problem, er at siden dette er "live tournaments" krever de at du er tilkoblet Ubisoft sine servere for å kunne delta. Hint: Ubisoft sine servere er laget av strikk og én tyggegummi. I går var jeg på siste banen i et syv-baners tournament. To av dem er litt plundrete hardbaner. Jeg var nær mål på siste banen med kun én fault ... og så KNULLER UBISOFT MEG I RÆVA. Bam. Tilbake til hovedmenyen. Jeg ræget. Jeg ræger fortsatt. Nærmeste jeg har kommet er fem faults, og de fire jeg klarte å kutte vekk er en ganske enorm forskjell. Merkelig nok er jeg ikke så veldig hypp på å legge masse tid i å gjøre det bra på denne dritten når Ubisoft når som helst kan komme med Uplay-kuken sin og pisse meg i halsen.

Jeg klarer fint å pisse meg selv i halsen tenk. Etter å ha rotet rundt i track central i det siste (bare nevner at track central har masse bra saker, og at et utvalg av baner nå er cross platform) gikk jeg tilbake for å gjøre et nytt forsøk på Rock of Rages. Hadde fjorten faults på den, og planen var egentlig bare å kutte ned litt. Ingen ambisjoner om å gjøre det feilfritt. Så... første gjennomgang er jeg nede på fem faults, og da tenker jeg som så at faen heller dette kan jeg jo faktisk få til.


... som sagt. Jeg klarer fint å pisse meg selv i halsen.

Nå skal jeg forsøke å spille meg opp på Walking Dead og Wolf Among Us, og så forsøker jeg å bestemme meg for om jeg vil ha Wolfenstein eller Sniper Elite 3. Eller om jeg bare skal døpe om PS4-en til Trials-maskina og aldri bruke den til noe annet. Tross alt seks DLC-pakker på vei.

ps! Terje kom inn og slo noen av tidene mine, men jeg viste han hvem som har mest fritid!