Invisible, Inc. er en ting som endelig er ferdig etter Kickstartern sin. Det er en turn based stealth roguelike. Det er da mekka av Klei som laga Mark of the Ninja og Don't Starve så de kan litt om sniking og rogueing. Turn based'inga har de tatt fra XCOM.
Storyen er at en gruppe folk som kjemper mot diverse syndikater blir nær utsletta og man har bare 72 timer på seg for å rette opp feila. I løpet av denne tida må man gjøre diverse missions som består av sniking, hacking og stunning av kjipe sikkerhetsvakter. Man dør og man dør og man dør, men jeg har lært nye ting hver gang. Dette er vanskelig og tar tid å lære seg, men er verdt det. Akkurat som XCOM, som dette er veldig likt.
Men Skandinavia a? Vel den greia er ute til Eurotruck og jeg digger den, men... Hovedproblemet mitt er at Nårge suger. Det er klart den biten de har brukt minst tid på siden det nesten ikker er noen byer her og veiene suger. Alt er tofelts, det er rundkjøringer over alt og bompengeboder ved hver by.
Problemet med det er at det er jo helt realistisk. Det suger å kjøre bil, buss eller truck i Nårge og det er en av grunnene til at jeg aldri skaffa meg lappen.
Når det er sagt er byene fantastisk mye bedre mekka enn i orginalen eller Going Polish. Ting er spredd utover og man kommer seg rundt via tuneller, men ofte og inni nabolag og sånt. Ikke bare det, men å fise rundt i Skandinavien er gloriøst. Da jeg pøste over Øresundsbroa ble jeg litt målløs for den er identisk med virkeligheten. Det var og utrolig koselig å fise rundt langs vestlandet og se hvor pent og riktig de har gjort det.
Rådet blir å holde seg i resten av Europa, men ta en langtur innom Nårge bare for å titte. Å bli her fører bare til road rage.
Meg fra Oslo til Kristiandsand:
E: Jo også blir endelig Majestic endra til Mercedes i neste patch. Planene er forøvrig at American Truck Simulator del 1 slippes neste år, men det er bare med California og litt av nærliggende delstater. De har og hyra egne folk som skal lage Euro Buss Simulator og det kan jo bli stilig.