Hva spiller du for tiden?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Spiller New Vegas mens jeg fortsatt ikke har noe å spille 4-a på, og herregud for et dårlig spill det er. Rotete itemoversikt, enormt ræva vanskelighetskurver som bare herder deg til riktig sted, ræva laga områder som ikke føles spennende å utforske, verdiløse alliansesystem, fiender som ser deg lenge før du en gang får dem i kikkertsiktet samma hvor mye sneak man har, etc. Får se hvor lenge jeg gidder å spille dette.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En ting som irriterer litt er at kjerringa ikke er spesielt gira på spill av typen video (med visse hederlige unntak; jeg har fortsatt en Animal Crossing-by med gullstatue av henne på et minnekort, og jeg har ikke sjans til å slå rekordene hennes i Meteos), fordi istedenfor at vi bare sløver foran faens CSI:NY av alle ting (det er det eneste som går når vi har lagt unger og ordna ting i heimen og som ikke er alt for støtende for en eller begge to), kunne vi jo ha kost oss med et ålreit spill siden gudene veit jeg har en backlog som kunne sikra nye opplevelser fram til pensjonsalder. Gjorde et framstøt før helga og foreslo at hun skulle spille Firewatch mens jeg satt ved siden av. Dette fordi jeg spilte første dagen og la merke til at det var jævlig bra skrevet, hadde gode skuespillere, fin grafikk, ikke lot spilleren dø (ennå...), og hadde fokus på utforsking og narrativ.

Måten jeg fikser det på er ved å koble laptopen til TV-en og streame spillet fra den stasjonære via Steam Big Picture, sånn at hun kan spille med Xbone-kontrolleren. Det bringer tilbake minner fra ~2001, og den intenst ubehagelige perioden hvor jeg gikk fra å være semi-pro Quake 3-spiller til å være på nivå med en pensjonist i Halo fordi FPS på kontroller var ikke en greie jeg klarte å godta helt. Det med å bevege seg og styre hodet samtidig er noe som krever ganske mye øvelse, iallfall.

Men, det funker. Innsalget mitt var at Firewatch var skrevet omtrent som en sånn TV-serie vi liker, pluss at hovedpersonen spilles av Rich Sommer fra Mad Men (det er vel ingen som liker Harry Crane, men skuespilleren som gestalter ham er så klart drivende dyktig siden det er Mad Men), pluss at det er sånn fin natur fra USA da. Og det funker så langt, hun sier hun har lyst til å spille mer iallfall.

Så, joda, vi har bare spilt ferdig dag 1, men Firewatch er bra så langt og jeg skjønner ikke helt hva de har drevet med hvis det blir dårlig etter hvert fordi premisset er så bra. Neste forsøk med Spill For Kjerringa blir... tjah, Undertale? Ehe.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Tjeien her gidder sjelden å spille med meg, men hun lar seg bli hekta på Telltale-spill, Until Dawn og andre av denne typen. Så lenge man kan gjøre valg, liker hun det. Hun ser i det minste poenget med de spillene, mens resten er bare "som filmer, bare kjedeligere."

Hun har et poeng.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Filmer er som tegneserier, bare mer bråkete.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Dama får bare spille når jeg er borte, hvis ikke hadde jeg aldri sluppet til.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En barriere er brutt i Devil Daggers.



Jada, jeg veit at han sniken er tjue sekunder bedre enn meg. Men jeg er litt bedre enn Shdr.

Uansett, bare fire femtedeler igjen før jeg kan smykke meg med det eneste achievementet spillet har; å overleve i 500 sekunder. Det er en i verden som har det.
 
Det er en imponerende chieve å ha.
Men forøvrig mer imponerende at scoreboardet ikke er stappa med folk som har overlevd over 9000 sekunder. :v
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen


Intensiteten når du kommer så langt: :brainfuck:
 
I går dro jeg med meg bartopen til en kompis for litt retro goodness. Vi fikk prøvd ut endel spill, men begge ble helt oppslukt av Qix:



Kan ses hvordan det fungerer i videoen under.


Noen timer senere viste han meg H1Z1 sin "Battle Royale" modus. Det utspilles slikt som "Battle Royale" boken/filmen/mangaen og ble veldig intenst ganske raskt! Jeg ble drapsmyrdet ved spawn et par ganger, men en gang så var en kar kompis og lot meg løpe av gårde inn i skogen når han så at jeg ikke visste hva jeg holdt på med og heller ikke hadde våpen. Det burde han ikke ha gjort.
Jeg fikk tak i en Quadbike og kom meg til et øde område hvor jeg fikk plukket med meg en motorsykkelhjelm, pistol og hagle samt en skuddsikker vest. Da burde jeg ha hatt nok til å overleve en liten periode, men så hørte jeg plutselig et fly over hodet mitt som kastet ut en boks. Det var den famøse l00tcraten som inneholder blant annet en snikskytterrifle og ghilliedrakt.
Livredd for alle menneskene den kom til å bringe til mine koordinater løp jeg inn i skogen og ventet på at noen andre skulle få den. Eller det var hva jeg burde ha gjort. Jeg løp i strak linje mot den og unngikk heftig teppebombing fra tidligere nevnte fly på mirakuløst vis og klarte å åpne boksen etter noen desperate sekunder når jeg fant ut at man må stå stille og holde inne "use" knappen, ikke trykke manisk. Og så brukte jeg latterlig lang tid på å flytte ting over til inventory mens kameraten min stresset meg. Men jeg klarte meg.
Nå hadde jeg ghilliedrakt og snek meg rundt i skogen noen lange minutter mens arenaen stadig ble mindre ved at det ble sluppet giftig gass som tvang de overlevende til å oppholde seg i et stadig krympende område. Mens jeg snek meg rundt fikk en kar med bil øye på meg og styrtet i mot meg og hoppet ut av bilen i fart. Panikken var til å ta på, men BOOM headshot i det beina hans kom ut av bilen 50 meter unna. Den følelsen...
Til slutt endte det slik det måtte. Jeg ble beskutt i ryggen, og klarte å komme bak et tre og poppe et med-kit, men det var ikke nok. Jeg ble plaffet ned. Da så jeg at jeg var den sjette siste overlevende av 125 eller noe i den duren og ga fra meg headsettet rimelig fornøyd.
Dette blir nok å kjøpe nå straks. Det finnes også "zombie battle royale" og "co-op battle royale" som jeg gleder meg til å prøve!

Edit: kjøpt!
 
Sist redigert:
Veit ikke om jeg hadde giddi spille det. Anmeldelsene sier at det er en altfor lang versjon av Blood Dragon. Om du ikke har spilla BD så er det å anbefale for det eier.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg spiller Jet Set Radio, fordi jeg leste på facebook at det er gratis på Steam. Det er et sånt spill jeg husker jeg spilte etter skolen hos en nabo, men egentlig hadde fortrengt helt fullstendig. Skikkelig kult er det, denne fargerike, cartoonske, asiatisk storby-estetikken går rett hjem hos meg for tida :D Litt frustrerende å spille det på tastatur da.

Fakedit: nei, vi spilte nok oppfølgeren Future på Xbox. Umso besser!
 
Jeg ble også litt inspirert av Jet Set Radio Future når jeg var på trilletur med junior rundt i Drammen i dag. Her er noe av grafittikunsten som pryder byen for tiden:







Det har dukket opp et par flere slike store stykker rundt i byen i tillegg til mange mindre, og jeg har tenkt å jakte på nye når jeg er på joggetur og ta bilder av de. En morsom metode å finne nye ruter å løpe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
> byggjer sinnrike transportnettverk i openttd av di det er slik eg rullar
> andletet mitt når bystyret ikkje gjev meg løyve til å byggje ein lusen busshaldeplass
> reaksjonen min når eg ser at namnet på byen er "Nitteby"