Det Lodin skrev. Twilight Princess er Zelda-spill nummer to når det gjelder historie (eneren er så klart Majora's Mask), og det eneste spillet som toucher innom seksualitet på noen særlig måte (om enn stort sett bare implisitt (spilte akkurat gjennom scena hvor Link subtilt sjekker ut kløfta til Telma)).
En ting jeg får kommentere da, er at jeg tenkte "hæh" da Lodin skrev at spillet er speilvendt igjen, fordi... det er det da ikke? Så det viser seg, da, at hvis du spiller på Hero Mode (dobbel skade og hjertepåfyll spawner ikke lenger) så blir spillet speilvendt igjen, til Wii-standard. Og det var liksom aldri noe å lure på om jeg skulle spille i Hero Mode. Uansett, det eier. Må nesten spille gjennom på easy mode igjen for å oppleve det.
Forresten, veit dere hva ulve-Link-amiiboen gjør i spillet, i tillegg til å åpne den ekstra dungeonen jeg ikke har nubbsjans til å overleve ennå? Jo, du kan registrere saven din på amiiboen, så starter du rett på siste lagring ved å touche amiiboen borti Gamepad-en idet spillet starter. Det føles så gloriøst poengløst at jeg bare må gjøre det hver gang jeg spiller.
Ellers, alle 3D-spillene i Zelda-hovedserien har nå fått en moderne remake. Bortsett fra... Skyward Sword. Og derfor tenkte jeg litt, da.
Skyward Sword trenger egentlig ikke en grafisk remaster eller HD-oppgradering, bare å bømpe opp oppløsninga holder (kilde: meg selv, sjekk ut dette bildet jeg tok i Dolphin (spillet fungerer framifrå emulert forøvrig, meeeen du er nødt til å ha en ordentlig Wii MotionPlus-kontroller)):
Nei, det Skyward Sword trenger, er en mekanikk-remaster. For jeg elsker det jævla spillet, men jeg irriterer meg grønn over MotionPlus-gimmickene. Klart, det er dritfett å få Link til å løpe med sverdet på skrå nedover som en jævla samurai, men hovedproblemet er ganske enkelt:
MotionPlus fungerer faen ikke. Skyward Sword er det eneste spillet jeg tolererer å bruke den i, for du må rimelig ofte rekalibrere MotionPlus-en ved å enten trykke ned på styrekorset eller legge faenskapen flatt på bordet siden gyroskopene i greia ikke takler at du veiver kontrolleren rundt hele tida. Det er til å bli sprø av, for Nintendo sørga jo for at MotionPlus-gimmicks brukes over alt i Skyward Sword; ofte til å vri og vende på ting (nøklene i templene

) eller til enkle ting som å styre skarabe-boomerangen eller Loftwingen din, noe som forsåvidt er enkelt å fikse; hovedbøygen er at kampsystemet er basert på at du skal vente på at fiendene dine åpner ei luke som lar deg treffe dem med et bestemt sverdslag; selve bevegelsen du må gjøre er så enkel og klønete (100% av alle kamper hvor du slipper å vente består i å veive kontrolleren vilt), og det å vente på ei luke er så dølt, at Skyward Sword komfortabelt har det kjipeste våpenspillet av alle Zelda-spill. Inklusive 2D-spillene. Inklusive The Legend of Zelda og The Adventure of Link.
Hvordan fikser man noe sånt? Vel, skjebnen vil ha det til at noen allerede har laget et spill med et fantastisk kampsystem hvor du har inngående, presis kontroll over sverdet ditt, hvor det ofte har mye å si hvilken vinkel du slår i, og som
ikke krever noen bevegelseskontroller-gimmicks. Jeg snakker selvfølgelig om...
Jepp, Metal Gear Rising: Revengeance. Så hvis noen bare kan få Nintendo til å sende kildekoden til Skyward Sword over til PlatinumGames så hadde det vært greaaaat.