Spiller XCOM 2 igjen siden de slapp et DLC som ikke bare er kriseræva kosmetiske greier.
Istedet har de begått den største synden tenkelig ved å legge til fiender som regelrett jukser.
Fra første stund har det vel vært ting som har vært litt på kanten, som f.eks. Faceless som i verste fall kan aktiveres på slutten av turen din, og dermed få fritt spillerom til å drite deg i trynet, men selvom det har vært jævlig nær å være urettferdig, så har det i det minste stort sett vært mulig å unngå katastrofe så snart man er klar over hvordan den fienden fungerer.
I Alien Hunters DLC-et er det nye fiender som kalles for rulers, og de er noe av det mest tåpelige jeg har vært borti. Greia er liksom at disse har en shitload med hitpoints og skal plage deg gjennom flere oppdrag fordi de stikker av om du ikke dreper dem fort nok, og det i seg selv er egentlig en litt kul idé. Problemet er bare at de i tillegg til å ha latterlig med HP rett og slett jukser. Rulers får ett move for hver handling du gjør, om det så er at du flytter noen, skyter, lader om eller kaster en granat. Med et lag bestående av fem soldater er det ti moves før turen din er ferdig, og så får de faen meg turen sin rett etterpå. Som om ikke dette er bullshit nok i seg selv, så dukker de opp på helt tilfeldige oppdrag, da inkludert de med jævlig tight time limit og ingen mulighet for evac.
Har bare møtt en av dem til nå, og det er Viper-variant. Den har alle bullshitangrepa til vanlige Vipers, bare at de gjør mer skade, samt et AOE-angrep som fryser folka dine. Og hei, den har enda større sjanse for å dodge, så det 100% crit-skuddet med hagla blir fort til "4 damage - DODGED".
Det er ei fin linje mellom grisevanskelig og urettferdig, og den har Firaxis gått milevis forbi. Æsj.