Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
No further questions, your honor.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare at jeg vil at ting skal treffe der jeg sikter. Det avhenger av spillet, da; Bungie lager spill hvor autoaim er en del av opplevelsen, så ting som Halo og Destiny får lov til å sikte for meg. Doom går for fort til at jeg hadde orka det. Og jeg mistenker at jeg feila på Ultra-Violence fordi jeg bare freste rundt og ikke orka å tenke på om noen skøyt på meg, det føltes liksom som rett måte å spille på.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Okay, dere som spiller Doom burde sette dere ned og høre på Nabbe nå.

Jeg tenkte jeg skulle gå tilbake til tidligere oppdrag for å samle mods og annet rask, og det er det jeg har gjort de siste timene jeg har spilt. Ferdig med alt dette valgte jeg "continue game" og ble først positivt overrasket over at checkpointet mitt fra før fortsatt var lagret, men siden jeg siden sist hadde fikset meg upgraden som viser alt på kartet, så jeg tenkte at jeg like greit bare kunne starte oppdraget på nytt siden jeg ikke kom meg bakover i brettet fra der jeg var.

IKKE GJØR DETTE!

For om du gjør dette, så overskriver spillet saven din, og ignorerer alt du har gjort via mission select. Jeg gikk gjennom åtte brett og rensket dem for stuff, og alt er vekk. Alt.

Fy faen :(
 
Stellaris er visst en greie. Hadde aldri hørt om det før jeg leste en pressfire-anmeldelse som var meget positiv. Kjøpte det og fyrte det opp og jøsses dette var ganske artig. Er civ med romskip og planeter der du utforsker solsystemer og koloniserer planeter samtidig som man opprettholder dimplomati med annet liv rundt om i galaxen. Man kan forøvrig lage sin egen rase og kalle dem "morraknullers from space" hvis det er ønskelig. Er fra the makers of cities skyline forøvrig og det er jo ikke akkurat en dum ting. har bare et førsteinntrykk sålangt.
 
Vurderer dette sjæl, men etter det jeg hører er det nærmere de andre strategispilla til Paradox og dermed noen hakk mer avansert enn Civ. De spilla skremmer meg.
 
Har spilt begge og vil si at Stellaris ikke er mer avansert i hvertfall. Researching er f.eks random. Man kan bare velge mellom 3 - 4 ting om gangen som blir tilbudt random. Du går glipp av noe om du elsker slike spill, det er hvertfall sikkert.
 
Jeh, titta litt rundt og det er vistnok enklere enn de andre seriene deres. Det som gleder meg er at de har beholdt de små teksteventyrene bla. Crusader Kings 2 er kjent for. De eier og alle strategispill bør ha dem.



Ellers da? Foruten at Doom og Postal Redux eier har jeg starta på Cold Harbor, den siste pakka til Fallout 4. Jeg er litt så som så på den, men stort sett er den grei. Hovedproblemet er at den er ramma rundt Nick og da er det litt kjipt at han er forsvinni. Han har låst seg fast et eller annet sted uti bushen for han er ikke der jeg sendte ham eller på kontoret sitt (jeg fører liste over hvor jeg sender alle folk). Tidligere hadde jeg bare spawna ham via konsollen, men Bethesda har patcha inn støtte for nordiske keyboard så knappen for å åpne konsollen finnes ikke og kombinasjonen funker ikke. Ingen Nick altså.
Uansett reiser man nordover langs kysten og havner i noe som minner om Insmouth, men heter Cold Harbor. Her får man heldigvis en ny NPC som heter Old Longfellow. Han er en grinete gammal alkis som eier så da er ikke savnet av Nick så fryktlig ille.
Uansett er det et passe stort kart å fise rundt på, omtrent som det fra sump-DLCet til 3 og det er visuelt også ganske likt.
Uansett møter man flere synths som har slått seg løs og kjemper mot Children of the Atom. Massevis av stories og missions på gang her så denne pakka varer nok en stund.
Desverre er jeg enda litt mer grinete for i et av hovedoppdraga blir man sendt til cyber-space. Her endres alt og man skal guide midd som ikke er kjølige til portaler. I praksis er dette Minecraftete-pussler kombinert med tårnforsvar. Det er ikke utfordrende og det er ikke gøy. Sitter fast på siste biten som plutselig ble veldig utfordrende og jeg er grinete. :ras:
Regner med det fortsetter å eie etterpå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har jo fått rigga opp konsollene mine skikkelig, og nå til og med fått ordentlig prompestol, så da har jeg ingen unnskyldning for ikke å kose meg med noen gamle klassikere. Nå om dagen har valget falt på det ene av de to importspillene jeg eier til PS2 (klapp på skuldra utdeles til den som gjetter det andre): Katamari Damacy. Det har vel blitt skrevet nok om dette spillet, men for å komme med mine to hundredels dollar kan jeg jo si at jeg betrakter dette som et perfekt spill. Dette da i betydningen spill hvor du ikke kommer på noe som kunne vært gjort bedre for å utforske og utbrodere grunnideen. Dermed er det litt synd at det fikk flere oppfølgere, hvor hver av dem gjorde sitt for å ruinere Katamari-opplevelsen som var perfekt første gang. Bunnen ble nådd med Vita-utgaven, hvor du kan betale ekte penger for unlocks.

Men samma det, ingenting kan ødelegge den ekte og rene gleden man får av å spille Katamari Damacy. Bortsett fra at det aldri ble utgitt i Europa.

Funfact: Det går an å skippe introen som vises før du spiller. Funfact#2: Det finnes ingen som kan komme på noen grunn til å benytte seg av den muligheten.

Katamari Damacy har også ett av historiens beste lydspor. Hva er din favorittlåt, og hvorfor er det Lonely Rolling Star?
 
Fyra opp Witcher 3 igjen i går, for å spille HoS. Er like imponert over det spillet som før. Det er jo helt fantastisk hva polakkene kan få til, bare de vil. Samtidig så er det noe spesielt med styringa. I vaffal for meg. Hver gang jeg skal spille Witcher igjen for første gang på lenge, eller etter å ha spilt andre spill i mellomtiden, er jeg en komplett idiot som behandler Gerert som en fyllik. Men jeg elsker dette spillet.

Digget questet "Without a trace", med det gamle paret som hadde spist stakkars dverget. "Chop you up, put you in a stew!".
 
Kontrollen er i det minste mye bedre nå enn ved launch. Det var litt drama hos CDPR siden animatøren ville at Geralt skulle ha mest mulig komplekse bevegelser mens folka som mekka gameplay mente det fikk ham til å vase rundt som nevnte fyllik. Etter launch klaga folk såpass mye om dette at de gjorde ham mer reaktiv og animasjonene kan kuttes.
Men Roach føles fortsatt som ei enbeint katte på glattisen.

Runna forøvrig det jævla pusslet i Fallout 4. Ræga etterhvert så hardt at jeg var på nippet til å slenge meg i bakken å spytte. Istedet fant jeg løsninga ved å se en youtube. Faen ta den som fant på den skiten. :ras:
 
Hver gang jeg skal spille Witcher igjen for første gang på lenge, eller etter å ha spilt andre spill i mellomtiden, er jeg en komplett idiot som behandler Gerert som en fyllik.
Lurer på om det er dette som er grunnen til at jeg aldri klarer å komme meg i gang med Witcher 3. Klarer ikke bli komfortabel med kontrollen.
 
Lurer på om det er dette som er grunnen til at jeg aldri klarer å komme meg i gang med Witcher 3. Klarer ikke bli komfortabel med kontrollen.
Jeg vet ikke hva det er. Føles med en gang som om han er veldig seig å styre. En slags delay. Men du vender deg til det. Give it time man, for dette er et av de beste spillene jeg har spilt.
 
Som nevnt er problemet at animasjonene til Geralt skal ha sin tid. Når du snur deg 360 grader så tar det mye lenger tid enn i andre spill. Det er ganske likt GTAIV, men det fiksa de i V.
Egentlig burde CDPR vise at de er like gode som Rockstar og slippe en modus som lar en spille i førsteperson. =D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da ungene la seg tenkte jeg "nei, får vel fyre opp PS3-en og ta en kort økt Demon's Souls!" Punchline: Det skjedde FOR SEKSTI ÅR SIDEN!!! Nei men helt alvorlig jeg ble sittende da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tok to bosser mens junior sov istad. Ugh, ville Vesten er ikke som før.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Spiller XCOM 2 igjen siden de slapp et DLC som ikke bare er kriseræva kosmetiske greier.

Istedet har de begått den største synden tenkelig ved å legge til fiender som regelrett jukser.

Fra første stund har det vel vært ting som har vært litt på kanten, som f.eks. Faceless som i verste fall kan aktiveres på slutten av turen din, og dermed få fritt spillerom til å drite deg i trynet, men selvom det har vært jævlig nær å være urettferdig, så har det i det minste stort sett vært mulig å unngå katastrofe så snart man er klar over hvordan den fienden fungerer.

I Alien Hunters DLC-et er det nye fiender som kalles for rulers, og de er noe av det mest tåpelige jeg har vært borti. Greia er liksom at disse har en shitload med hitpoints og skal plage deg gjennom flere oppdrag fordi de stikker av om du ikke dreper dem fort nok, og det i seg selv er egentlig en litt kul idé. Problemet er bare at de i tillegg til å ha latterlig med HP rett og slett jukser. Rulers får ett move for hver handling du gjør, om det så er at du flytter noen, skyter, lader om eller kaster en granat. Med et lag bestående av fem soldater er det ti moves før turen din er ferdig, og så får de faen meg turen sin rett etterpå. Som om ikke dette er bullshit nok i seg selv, så dukker de opp på helt tilfeldige oppdrag, da inkludert de med jævlig tight time limit og ingen mulighet for evac.

Har bare møtt en av dem til nå, og det er Viper-variant. Den har alle bullshitangrepa til vanlige Vipers, bare at de gjør mer skade, samt et AOE-angrep som fryser folka dine. Og hei, den har enda større sjanse for å dodge, så det 100% crit-skuddet med hagla blir fort til "4 damage - DODGED".

Det er ei fin linje mellom grisevanskelig og urettferdig, og den har Firaxis gått milevis forbi. Æsj.