Prøver å holde meg unna early access, men unntak må man jo gjøre innimellom. For eksempel for denne perlen:
Hvis det ikke er åpenbart fra traileren så er Dusk noe for deg som var innmari glad i skytespill på nittitallet. Det beste er uansett at dette ikke er en tydelig ripoff av noe som helst enkeltspill, men snarere noe som føles som om det kunne ha vært utgitt i 1996 og fortsatt hatt en fanbase i 2018.
Jeg har bare spilt enspillerdelen; to av tre episoder er med i early access, og jeg er en stubb inne i episode 2. Så langt har dette føltes litt som første gang jeg spilte gjennom Quake, noe som ikke er langt unna den gjeveste rosen jeg kan gi et spill. Du finner fort ut at selv om grafikken er... antageligvis noe du må venne deg til, så er mekanikk- og områdedesign på høyden med det beste du har vært borti av skytespill. For eksempel er det lett å trekke paralleller med klassikeren Painkiller, men Dusk fikser faktisk de to eneste virkelig negative tingene med det spillet; ikke noe meta-dill som gir deg ekstra bonuser (de jævla tarotkorta), og ingen kunstig gating (det at du bare ikke fikk lov til å gå videre i Painkiller før du hadde funnet en trigger eller drept alle fiender). I tillegg har du åpenbare fordeler som at spillerfiguren din går minst like fort som Doomguy, at standarden er at du dual-wielder både pistoler og hagler, at du kan velge å spille uten lås på vertikalsikting slik at du kan dra flips i lufta, og - utrolig nok - at selv om grafikken er... det den er, så blir det faktisk veldig stemningsfullt og creepy etter hvert. Mye takket være bra lydarbeid og god brettdesign.
Så langt har jeg ikke så mye å utsette på Dusk i det hele tatt, annet enn at grafikken føles litt for tilgjort retro; jeg kan ikke huske å ha sett noen spill med så stygg grafikk noen gang før, iallfall. Men: Estetikken er iallfall gjennomført, og det plager meg ikke veldig mye lenger.
Kort fortalt så er Dusk det jeg skulle ønske Strafe var. Ble litt skuffings av Strafe, men Dusk er så langt bare rein moro. Gleder meg til å teste flerspillermodusen etter hvert også.
Kan også demonstrere hvordan det ser ut på maskinen min, med begrenset fargepalett slått på (som gir helt suveren 1996-feeling):
Hvis det ikke er åpenbart fra traileren så er Dusk noe for deg som var innmari glad i skytespill på nittitallet. Det beste er uansett at dette ikke er en tydelig ripoff av noe som helst enkeltspill, men snarere noe som føles som om det kunne ha vært utgitt i 1996 og fortsatt hatt en fanbase i 2018.
Jeg har bare spilt enspillerdelen; to av tre episoder er med i early access, og jeg er en stubb inne i episode 2. Så langt har dette føltes litt som første gang jeg spilte gjennom Quake, noe som ikke er langt unna den gjeveste rosen jeg kan gi et spill. Du finner fort ut at selv om grafikken er... antageligvis noe du må venne deg til, så er mekanikk- og områdedesign på høyden med det beste du har vært borti av skytespill. For eksempel er det lett å trekke paralleller med klassikeren Painkiller, men Dusk fikser faktisk de to eneste virkelig negative tingene med det spillet; ikke noe meta-dill som gir deg ekstra bonuser (de jævla tarotkorta), og ingen kunstig gating (det at du bare ikke fikk lov til å gå videre i Painkiller før du hadde funnet en trigger eller drept alle fiender). I tillegg har du åpenbare fordeler som at spillerfiguren din går minst like fort som Doomguy, at standarden er at du dual-wielder både pistoler og hagler, at du kan velge å spille uten lås på vertikalsikting slik at du kan dra flips i lufta, og - utrolig nok - at selv om grafikken er... det den er, så blir det faktisk veldig stemningsfullt og creepy etter hvert. Mye takket være bra lydarbeid og god brettdesign.
Så langt har jeg ikke så mye å utsette på Dusk i det hele tatt, annet enn at grafikken føles litt for tilgjort retro; jeg kan ikke huske å ha sett noen spill med så stygg grafikk noen gang før, iallfall. Men: Estetikken er iallfall gjennomført, og det plager meg ikke veldig mye lenger.
Kort fortalt så er Dusk det jeg skulle ønske Strafe var. Ble litt skuffings av Strafe, men Dusk er så langt bare rein moro. Gleder meg til å teste flerspillermodusen etter hvert også.
Kan også demonstrere hvordan det ser ut på maskinen min, med begrenset fargepalett slått på (som gir helt suveren 1996-feeling):