Hva spiller du for tiden?

Ble ferdig med Chris sin storyline i Resident Evil 2: remastered. Bortsett fra den åpenbare nostalgien, synes jeg det enn så lenge har vært en fornøyelse å spille. Utrolige bra animasjoner! Med det sagt så ser en lettere i voksen alder hvor mange cheesy lines selve manusskriptet bærer preg av.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Testet demoen og ble unmiddle-mustached mektig nysgjerrig. Har aldri spilt gjennom et RE-spill selv før, bare hot-seat hos venner osv. Hadde jeg ikke nettopp kjøpt Hitman 2, ville jeg nok plukket dette opp.

Ellers a, Hitman 2.
Ålreit / 10

Mer av det samme som tidligere, enten man liker det eller ei. De holder seg til nisjen sin, og det kan jeg respektere.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har de beholdt det originale manuset? Musikken også håper jeg? Kjenner jeg får tusen ganger mer lyst til å spille det nå.
Du kan kjøpe den originale musikken og lydeffektene som DLC (det følger med Deluxe Edition). Spillet er for det meste oppbygd som det gamle, men en del greier er endra for at også de som spilte OG-versjonen skal få noen overraskelser. Det er veldig veldig bra. Hver eneste zombie er en trussel og er mye vanskeligere å unnvike enn før så skrekknivået opprettholdes.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Ble ferdig med Chris sin storyline i Resident Evil 2: remastered. Bortsett fra den åpenbare nostalgien, synes jeg det enn så lenge har vært en fornøyelse å spille. Utrolige bra animasjoner! Med det sagt så ser en lettere i voksen alder hvor mange cheesy lines selve manusskriptet bærer preg av.
Er det en spoiler der, eller mente du Leon?

Runna selv med Leon i går, og dette er veldig gode saker, ja. Har egentlig bare spilt RE 4 (elsket), RE5 (OK-et) og i det siste RE7 (elsket). Kjøpte også RE1 remaken til Gamecube, men den satt aldri noe særlig, og spilte bare RE2 noen timer på PSX, så jeg er ikke noen RE-OG-fan, men remaken står stødig på egne bein, og kan likesågodt ses på som RE8, med tanke på kvaliteten.

Gleder meg til å spille gjennom Jill. Kanskje det blir new game + etterhvert også.

Spiller også RE7 om dagen, tror jeg lagra rett før sisteboss når RE2 var ferdignedlasta, så da gjenstår det også, og kanskje teste 4 timers-run. Det spillet er det skumleste jeg har spilt, selv om noen av story-revealsene tar bort litt av den gufne følelsen man får av at alt man opplever er uforståelig mareritt.

Hmm... vurderer også å teste RE6, men tipper jeg må styre forventingene litt før jeg begynner på det.

Ellers da, har spilt igjennom AC: Odyssey også, og selv om det absolutt var relativt gøy, er det på mange måter skikkelig forglemmelig Ubi-greier through-and-trough. Uansett det beste AC-et jeg har spilt, har slutta både 1, 2 og 3 tidligere fordi jeg kjeda meg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har spilt Resident Evil 2 i fem timer og det er vel egentlig over all forventning. Remaken av enern føltes mest som en grafikk-oppdatering med noen nye funksjoner og områder, mens dette føles nesten som et helt nytt spill. Ikke bare er det utrolig gøy å spille, men det er også skikkelig skummelt, noe som ikke har vært tilfelle med RE-spill for min del på lenge. Spesielt lyden imponerer meg, for noen av zombiene lager virkelig gøllei lyd. Det faktum at jeg sov maks to timer på sofaen til pappa i går morges og glemte hvor jeg trøtt jeg var så fort spillet var skrudd på sier det meste. Skulle egentlig kjøpe Kingdom Hearts 3 i dag, men akkurat nå merker jeg at det ikke er så farlig før dette er fullført.
 
Veit ikke om jeg tør spille etter å ha sett Mr. X tippe fedoraen til Claire. :sukk:
I går ble jeg sittende å knote løs på Dead Island for ørtende gang siden jeg ikke har nett. Fortsatt det beste førstepersons kampsystemet jeg noensinne har testa.
 
Fikk endelig smashet litt i dag og det var gloriøst! Men like morsomt var det rigge opp wii fit og se toåringen eie heading og slalom spillene :D
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Faen så slitsom Skumle-Pål er i dette spillet. Går det i det hele tatt an å bli kvitt han? Har skutt han til han satte seg ned men han fulgte etter meg igjen med en gang.

Har fullført Leon A. Brukte litt over 10 timer og fikk C-rank. Spiller Claire B nå. Litt irriterende å ha to forskjellige revolvere med forskjellig ammo, men ellers lite å klage på.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Synes egentlig han er mer irriterende enn skummel denne gangen.

Sånn ellers så digger jeg at noen av zombiene sier "YO" og jeg sverger på at jeg så en som ligner på Ribba. Har også glemt å nevne at Ada er 10/10 i denne spillen.
 

demake

Seksuelt godteri
Har unngått å kjøpe Dark Souls til Switch helt til nå fordi jeg tenkte at jeg hadde spilt det spillet nok, og kom sikkert ikke til å orke mer enn å fise rundt i Firelink før jeg gikk lei og det ville være bortkasta penger. Hahahaha. Glemte at det er DS så nå jeg er hekta igjen.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Dette var litt av et gloriøst syn etter 13 år. Noen andre som spiller?

ATK_4893.jpg


Har spilt i åtte timer og kommer til Toy Story-verdenen. Som forventet ser det flott ut og historien foreløpig er akkurat så forvirrende som den skal være. Eneste som er litt kjipt er at de har gått fullstendig overkill med spesialangrepene denne gangen.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
husker på nittitallet da folk snakket om Toy Story grafikk er vi der nå?
 
wwgkingdomhearts39-1010189.jpg


Ja, ihvertfall hvis man utelukkende tenker på sluttresultat og ikke hvordan man kom seg dit. Animasjonene er jo også mer enn noen hakk under filmene (etter hva jeg har sett fra videoer), men det handler nok mer om fokus og budsjett enn tekniske begrensinger.
 

demake

Seksuelt godteri
Er storyen i KH fortsatt like gudsjammerlig rævva? KH er (eller rettere sagt VAR) en god idé som er elendig utført. Jeg liker Disney-greiene men når squenix slår meg i trynet med den pissete weabostoryen så tar det meg helt ut av spillet og jeg sitter bare og irriterer meg. KH1 var overkommelig og jeg synes det er et bra spill fortsatt. KH2 greide jeg ikke fullføre. Spinoffene gidder jeg ikke lese plotsynopsisen til en gang.
 
Jeg koser meg veldig, men jeg tror aldri cutscenesa har vært så lange eller uforståelige før. Håper hele tiden det skal roe seg litt ned. Ville sagt du bare kan hoppe over historien, men foreløpig er det veldig "Press the X button to win" (selv på den høyeste vanskelighetsgraden) uansett. Foreløpig virker det som om det prøver veldig å være som de gamle spillene var og please fansen, med de skarpeste kantene fra gamle dager hugd bort. Jeg følte RE2 også var litt sånn. Jeg lurer på om det er starten på en ny trend med sånne gamle japanske serier som har slitt de siste årene.