Hva spiller du for tiden?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg spiller endelig FFSju da. Etter seks timer ville man vanligvis vært på det andre kontinentet allerede, men nå er jeg fortsatt i Sector 7, så dette er mye større enn jeg hadde sett for meg. Jeg er veldig imponert over alle detaljene og hvor godt realisert Midgar og karakterene er. Jeg frykta jo at det skulle være for annerledes, men dette føles virkelig som FFSju. Ellers er det gøy nok å spille, men jeg er ikke helt komfortabel med kampsystemet enda. Det blir en del knappehamring og jeg fikk en game over mot en eller annen bikkje jeg måtte drepe i en sidequest.

Akkurat nå må jeg nok være litt forsiktig med å reflektere over hvor tomt livet mitt føles uten Tifa ved min side, for jeg er redd det kan føre til et slags sammenbrudd. Hun er bare... wow.

vlcsnap-error270.png
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Vil bare informere om at grov seksualisering av min Tifa IKKE er greit. Hun er kun for helsom kosing og seksuelt samkvem i misjonærstillingen med den hensikt å reprodusere.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Så en reklame i en avis, synes ikke det er greit hvordan spillselskapene lokker folk nå til dags?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Har blitt noen timer Satisfactory i sommer, men nå er Shipbreaker ute i Early Access. Så da må man leve det gloriøse livet som det er å være verdensrommets ultimate skrotnisse og det eier.

Ganske passende å rive i stykker masse greier med laserkuttere og tractor beams etter all den byggingen.

 

Shinra85

Spillegals effort emo
Førsteinntrykket etter 5ish timer med Ghost of Tsushima er at det er polert, åpen-verden, AAA gjort bra. Ikke banebrytende, men raffinert og shiny og nok av Kirusawa-esque kuttescener og dialog til at det rettferdiggjør japansk tale i et vestlig produsert spill
 
Jeg digger det ihvertfall. Akkurat som jeg håpa på er det et digert Bushido Blade/Way of the Samurai med budsjett. Regner med det og Maneater blir mine GOATSE'er.

Og ja, man får faktisk vite hva reven sier i dette spillet og om man kan bør man såklart klappe den.

Eller man kan sove med hesten sin.

Jo også fant jeg denne statuen av en frosk. Spillet ga ingen indikasjon om å gjøre det, men jeg bukka til den siden jeg bukker til det meste og da spratt det plutselig fram en masse fine frosker! :woomy:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Er jo Blade of the Immortal, om Akira Kurasawa hadde laget en spillefilm.
 
Jo også fant jeg denne statuen av en frosk. Spillet ga ingen indikasjon om å gjøre det, men jeg bukka til den siden jeg bukker til det meste og da spratt det plutselig fram en masse fine frosker! :woomy:
Sånn bortsett fra skiltet som viser en bukkende person rett foran.
 

feytus

deep space 9mm
Er egentlig dypt, dypt inne i Rain World (har aldri vært borte i noe lignende - STOR opplevelse), og lovte at jeg skulle fokusere på det til jeg runda det (ser ut som om jeg må runde det i hvertfall et par ganger til, gitt) - men klarte ikke å dy meg når jeg skjønte at Switch pro kontrolleren kunne brukes på Steam, så kjøpte Environmental Station Alpha og har spilt det et par timer i dag. Metroidsmæle, men det funker som ei kule. Veldig pikslete, kunne sikkert har kjørt på en Super Nintendo, men bra spill, altså!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ville spille kampanjen på nyeste Modern Warfare da, siden jeg driter i multi så venta jeg til det var på salg. Starter spillet og javel, de vil ha meg til å godta en 30 siders terms of service-kontrakt. Jaja, current year amirite. Så prøver jeg å starte spillet igjen, gjør black settings, HDR settings, lydinnstillinger, konfigurerer kontroller og undertekster, continue oooog … de vil jeg skal lage en Activision account. Sjekka i eposten og det har jeg aldri gjort tidligere, så da måtte jeg registrere meg. Først godta en ny 31 siders terms of service-kontrakt, pluss en 28 sider lang privacy policy. Så ble jeg stuck på Registering for Activision Account-skjermen. Lenge. Det var ingen måte å backe ut fra den skjermen men jeg venta litt til og etter ca totalt 10 min så kræsja den ut fra det med en feilmelding og spurte om jeg heller ville gå offline? SELVFØLGELIG vil jeg gå offline, hvorfor var ikke det et valg isted?!

Så jeg starter kampanjen og får opp "you are missing the data pack 1 DLC, please install". Hvafornoe? For da jeg lastet ned spillet fra PSN så jeg at man kunne gjøre det i deler, så det jeg lastet ned var "Call of Duty: Modern Warfare" (Game, 9.37 GB), samt "Campaign Pack 1" (Add-on, 11.55 GB) og "Campaign Pack 2" (Add-on, 16.29 GB). De andre tingene man kan laste ned er "Survival Pack" (Add-on, 2.03 GB), "Special Ops Pack" (Add-on, 16.74 GB) og "Special Ops Pack 2" (Add-on, 2.56 GB). Altså ingenting som heter noe med Data Pack. Så jeg laster bare ned alt.

Hørte etterpå at grunnen til at de har gjort det sånn er visst at folk som bare spiller multien skal kunne avinstallere kampanjen for å spare plass. Men hvorfor er det så mange filer da?

Sånn går det når man spiller drid, som en vis mann en gang sa.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Må bare si at både THPS 1+2 remake og Spelunky 2 er digitalt crack
 
Mens jeg har endelig testa litt World of Horror og det er veldig interessant om ikke annet. Premisset her er ihvertfall no sånn som at hva om en ung Junji Ito på 80-tallet starta å lage skumle spill istedetfor skumle mangaer? Både grafikk og musikk er som snytt ut av en Mac Plus.
Ihvertfall foregår det hele i en typisk småby på den japanske kysten. Her er det masse mysterier på gang og de fleste involverer en av flere kulter som prøver å mane fram diverse eldre guder. Dissa sakene er tilfeldig genererte og jobben din er såklart å bli sinnsyk eller drept mens du prøver å etterforske.
Ærlig talt veit jeg ikke hva i faen jeg driver med i spillet for alt er ekstremt dårlig forklart og interfacet er veldig lojalt til spill fra den tida. Men det oppnår vel hva enn det er målet var så da skal ikke jeg klage.
Det er fortsatt i early access, men er i grunn ferdig. Det kisen som mekker på det driver med nå er å bare slenge inn flere historier. Vel verdt det om du vil ha no creepy animu nær Hellaween. Kommer til Switch og PS4 etterhvert også.

 

demake

Seksuelt godteri
Re: Mario 3D collection

Hadde glemt hvor bra Galaxy er. Hadde også glemt hvor grenseløst sugent Sunshine og 64 er sammenligna med alle senere Mario-spill. Kanskje Sunshine hadde vært spillbart med gyroaim?

Edit: Huska jeg elska 64 da jeg var liten, men jeg har ikke et eneste nostalgisk fiber i kroppen, så 30 min gjensyn holder i massevis
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Galaxy er fortsatt et av mine absolutte favoritter. Det er så mange steder det rett og slett er gøy å leke med gravitasjonen! I ett brett går man langs en ganske stor rakett, det går an å gå i bane rundt tuppen om man hopper riktig.

EDIT: En av bossfightene og samling av lilla mynter er ganske kreft, men ellers topp nice.