Hva var din første konsoll?

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#21
Min første konsoll, eller broderns blir det vel, var en NES. Jeg var alt for ung til å fatte interesse av denne maskina og jeg spillte aldri på den.
Så gikk brodern til inkjøp av en AMIGA 500 som senere ble min. Dette var min første maskin jeg kunne spille på. Ikke akkurat en konsoll.
Amigaen er ihvertfall den maskinen jeg har som favoritt. Den hadde utrolig mange konge spill. Jeg vet ikke om en eneste maskin som som har gitt meg så mye spillglede.

Men siden AMIGA er mer som en PC, så var det vel en SNES som var min førstekonsoll. Har ikke like mange gode minner fra den. Fikk maskina et år før Playstation ble lansert her til lands, og de spilla jeg hadde var, Super Mario All Stars + World, Turtles IV: Back In Time og Blazing Skies. Disse spille koste jeg meg med i en 2 års tid (jeg hadde fortsatt min gode gammle AMIGA som jeg spillte mest på) helt til jeg kjøpte en N64.
 
#22
super nintendo er klassiker uten like.
spiller fortsatt supermario world fra tid til annen.
 
#24
første konsoll jeg eide var ...PS1, deretter kom Nintendo64
 
#25
Eg kan hugse at alle venane mine hadde ein Nintendo, og eg fann det blodig urettferdig at eg ALDRI fekk ei slik fin maskin. Men no når eg tenkjer tilbake på det, så er det einaste eg hugser at vi sat på huk forran konsollen og blåste både på spela og inn i konsollen for å få det til å fungere. Det va tider :) Mutant Ninja Turtles var eit kongespel.
 
#30
En Atari. Så fikk jeg en Nes to år etterpå. Rai rai.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#31
Min første, og beste hittil, var Sega Master System 2. Hadde mange kule spill (Alex Kidd, stein, saks å papir RockzOr lizzm). Husker ikke året jeg fikk den...




 
#32
vel, jeg aner ikke va den heter engang. står nok på loftet en plass...
husker det var ett kult cowboy spill på den hvor mann sto på hver sin side av skjermen å måtte prøve å rikosjere kulene gjennom hindringer for å treffe motstanderen... det var tider ja...
 
D

Doctor Downs

Gjest
#34
Min første konsoll?

Atari 2600.

Den ligger ved siden av meg her enda med Laser Gates (1983)-kassetten i.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#35
Sega Master System med Hang On, Safari Hunt, og lyspistol.

Byttet inn i en SNES (første spill Super Mario World),
så skaffet jeg meg N64 (første spill GoldenEye),
så Playstation (første spill Final Fantasy VIII),
så DreamCast (m/Soul Calibur og Resident Evil: Code Veronica)
så GameCube (m/Rogue Squadron)
så Playstation 2 (m/ Final Fantasy X og X-2)
 
#36
Det første spillet jeg på konsoll var da jeg ble sammen med Lakitu, og spillet var Soul Calibour på DC. Men det første spillet jeg spilte gjennom på konsoll var nok Goldeneye............... Akk, som tiden går..................
 
#37
Mitt første spill var Super Mario Bros på NES
 
#38
Opprinnelig skrevet av Thinaran@18.04.2004, 02.11
Sega Master System med Hang On, Safari Hunt, og lyspistol.
Akk ja, jeg husker det at far lånte et spill og "lyspistol" av en annen som hadde Sega en gang da jeg var 6-7 år. Men jeg tror ikke vi kan kalle det for lys"pistol", for den tingen som far bringte var mer som en halv-meter lang rifle til å skyte med. Litt vanskelig å håndtere husker jeg rett.

Her er et bilde av "Menace"
 
#39
Har hatt C64 så lenge jeg kan huske! Gnir meg fortsatt i øynene i det jeg tenker på de maks irriterende loadetidene.... Men det var den gang jeg syntes alle spill var kjempemoro. Verre nå etter jeg er blitt kritisk og har fått meg egen smak!