Hva var din første konsoll?

#41
c64.. men det er vel egentilg ikke en konsoll... så da må det bli NES..! Tidenes konsoll spørr du meg :D
 
#42
Var den gode, gamle NESen det. Med SMB og Duck hunt.
 

Endre

Ødela forumet
#44
NES med én eller to (jeg husker ikke) kontrollere, Super Mario Bros. / Duck Hunt på én kasett og en lyspistol. :)
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#45
Min første spillemaskin var en C64, husker dere det fargeshowet som kom når du loada et spill? Minner...

Min første rendyrka konsoll var en Sega Master System II med innebygd Alex Kidd.
 
#46
Første konsoll...hmm, det blir vel Nintendo med Super Mario Bros. 3. Mange gode minner fra den tiden :starwars:
 
#47
Opprinnelig skrevet av Aquila@18.04.2004, 00.52
Min første konsoll?

Atari 2600.

Den ligger ved siden av meg her enda med Laser Gates (1983)-kassetten i.
Samme konsoll som min første :)

(selv om min var en Jr. da men)

Fikk med Bump 'n' Jump som mitt første spill som jeg eide...
 
#49
Hvis jeg ikke husker feil, så kom faktisk NES med 2 kontroller...... Gjorde den ikke det....?
 
#50
C64 var den første jeg hadde (hvis den regnes som konsoll da), husker de mangfoldige timene med summer games som kanskje er det beste sportspillet noensinne
Den andre (eller første) var NES med SMB/Tetris/Nintendo world cup kasetten

Og jeg tror NES kom med to kontroller, det gjorde ihvertfall min
 
F

Fanta Boy

Gjest
#51
Min første konsoll var en SNES.
Så kom Game Boy Pocket..,,,Akk tha memory`s :grine:
Så kom PSOne
Så kom PS2
Så kom GameCube
Tidslinje
1998:SNES
1999:Game Boy Pocket
2001:pSOne(2000 Vers.)
2003:pS2
2004:GameCube
 

Novastrum

Feminist-elitist
#52
NES med 4 kontrollere, Super Mario Bros. , Tetris, Nintendo Worldcup og Bart vs. Space Mutants. Kjøpte den i Tyskland på ferie. Det var tider...
 
#54
Opprinnelig skrevet av Drunken Dragon@18.04.2004, 22.36
Hvis jeg ikke husker feil, så kom faktisk NES med 2 kontroller...... Gjorde den ikke det....?
Kommer an på pakka du kjøpte... Hvis du kjøpte "family pack" fikk du med multitap og 4 kontroller...
 

Sancti

Terrorkatt
#55
Min første var en Sega Mega drive, fikk av pappa til jul da jeg var ca 8.

Det var kjempegøy, helt til jeg fikk et flyspill som gjorde til at jeg oftere fikk besøk av onkler og bestefedre, og ikke fikk spille noe selv. Det gikk heldigvis over etter en (ganske lang) stund.
 
#56
Første konsollen var en NES.
Var egentlig ikke min men min brors, har den fortsatt. Hender jeg tar den fram :thumbsup:
 
#57
Den første var på en måte en NES...
Egentlig tilhørte den mine to søstre, som fik den litt etter jeg var født.
SNES er den egentlige maskinen som JEG fikk først.
Sammen med den var Super Mario World, Zelda: A Link To The Past, og et par stykker til som aldri ble spilt spesielt mye!
 

epp

firm and correct
#59
Hva??? ingen poll ??? [insert laughter]

NES var min første konsoll, akkurat nå står den nedpakket i orginalesken sammen med Ice Climber.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Min første ordentlige konsoll (dvs. en sånn du kobler til TV-en) var en...

hold dere fast... GameCube.
Stemmer, jeg har ikke eid noen konsoller før GC-en kom

ut for en liten stund siden, med unntak av en Gameboy, GBC og GBA. Hadde dønn lyst på NES og

SNES da jeg var liten, men fikk ikke lov av foreldrene mine. De var vel redde for at jeg kom

til å bli sittende foran TV-en hele dagen, tenker jeg... og med tanke på hvor mange timer

jeg tilbrakte med ræva godt plantet på vegg-til-vegg-teppet foran TV-en til kameraten min

som hadde NES, så gjorde de nok rett i det. :p