Jeg er ikke enig i at cubekontrollen er den beste. Knappene på cubekontrollen er usymmetrisk og det er et herk når man skal lære inn rimlig lange og heftige komboer som må times bra. Knappene blir mye vanskeligere å lære seg når det ikke er noen symmetri å gå etter. Jeg tenker først og fremst på X og Y knappene på gc kontrollen, jeg synes det er grusomt. I tillegg til alt dette så er hele kontrollen preget av billig produksjon, den er altfor lett og knappene er av suspekt kvalitet.
Xbox controller S er ganske god, den har symmetri samt gode triggerknapper og analogspaker. Jeg synes det er den beste kontrollen i alle typer spill der man bruker to analoger samtidig. D-paden er derimot litt småtvilsom synes jeg, jeg finner den litt upresis. Når det gjelder D-pad så er ps2 kontrollen utvilsomt best . Ps2 kontrollen har i tillegg lette knapper som er lett å huske posisjonen til, noe som er en fordel i slåssespill. Det som derimot suger kraftig med ps2 kontrollen er når man må ty til å bruke begge analogene, de er så dårlig at jeg vil kalle de ubrukelig. De har null presisjon og de sitter helt håpløst plassert.
Sånn oppsummert så liker jeg controller s og playstation 2 kontrollen best, cubekontrollen takler jeg rett og slett ikke. Dersom man skal spille slåssespill så bruker man ingen av de hvis man spiller ordentelig, da bruker man arcadestick av et eller annet slag.
Dette er nå min mening om saken.
-Beklager rot, ble litt mye klipping og liming her, så det kan virke veldig rotete