Hvilken kontroll er best?

Opprinnelig skrevet av ak74u@29.05.2004, 17.57
ehhh hverfal ikke gamecube sin kontroll, noen som har spilt twin snakes her, a+start for codec, det blir enten DualShock2 eller sega mega drive autofire pad
Er det så mye mere slitsomt å trykke start + A enn select ???

Sony's Dualshock 2 eller 1, uten tvil! Den er god å holde i, knappene er bra plaserte, den rister godt og den har flott analog!!! :tommelopp:

Er veldig glad i GameCubes kontroller.. Egentlig fordi jeg syns den sitter godt i hånden og jeg trengte ikke å vende meg til den..

Har vi ikke hat denne diskusjonen utallige ganger?

Uansett syns jeg at Gamecubes Wavebird er utrolig hærlig, det at du slipper ledninger har faktisk mye å si for komforten.

ps2 kontrolleren er best :tommelopp:

den værste kontrolleren jeg har kommet borti er n64 kontrolleren. etter en uke blir stikka helt utslitt :tommelned: noen her som vet hvordan man strammer opp stikka på n64 kontrollen?

Xbox:

Controller S, altså.. denne er behagelig å holde i + at det går ann å presse ned R og L slik at på bilspill, trenger man ikke gi full gass osv
VELDIG bra vibrasjon.

Gamecube:

Har også R og L som kan presses ganske langt ned, men her kommer ikke effekten før knappen er helt nede. Men ellers, behagelig å holde i

Playstation 2:

- for at r1 & 2 samt L 1 & 2 ikke kan presses ned, dette er et minus når GT4 kommer. (ikke noen "kjøp deg ratt og pedaler da" svar her, for dette er en kontrolldiskusjon der man sal si hvilken kontroll som er best, altså den må passe til alt)

Altså:

1. Xbox
2. PS2
3. Gc

men det betyr ikke at jeg missliker gc sin

Jeg liker best GC kontrolleren. Grunnen er at den sitter bra i hånd og har den venstre analogen godt plassert i forhold til PS kontrollerne. Det kjipe med GC kontrollern er Z-knappen som er litt for hard og vond å trykke inn og d-paden som er litt for liten

Xbox kontrollerne har jeg prøvd veldig lite siden jeg nesten ikke har spilt Xbox. Den feite likte jeg ikke, men den litt slanka utgaven var egentlig veldig god.

Tror jeg liker best GC kontrolleren jeg. Husker første gang jeg holdt i den. Det var bare deilig. :rulleøyne:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Liker GC-kontrollen best, fordi jeg aldri trenger å tenke over hva jeg trykker på når jeg spiller, den er bare så herlig naturlig å bruke.

Problemet med PS2-kontrolleren er at den har så mange knapper, og da føler utviklerne at de må bruke alle. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har trykket på feil L- eller R-knapp i diverse spill.

Kingdom Hearts: Snurrer kameraet istedenfor å åpne magi-menyen.
Onimusha: Står som en idiot og tar skade fordi jeg bommer på blokkeknappen.

Dual Shock passer IMO dårlig til adventurespill, som er min favorittsjanger.

Sony Dual Shock 2 til PlayStation 2 mener jeg er best. Den er så veldig god å holde i, og for meg så sitter knappene perfekt plassert, utenom analog-stickene. De er plassert så langt bak.

Opprinnelig skrevet av Thinaran@30.05.2004, 09.30
Onimusha: Står som en idiot og tar skade fordi jeg bommer på blokkeknappen.

Er delvis enig det du sier. Men hvis du tenker på Onimusha 3 kontrollene, syntes jeg de fungerer perfekt med PlayStation 2 kontrollen, men men. Det er liten tvil om at GameCube kontrollen er den beste, og saken blir bare bedre ved at Wavebird`n eksisterer. Men noe, som kan virke litt skremmende, er at Microsofts kontroller S til X-Box også er utrolig deilig. Liker ikke å si det, men må innrømme det, hehe.

1. Wavebird
2. Kontroller S
3. PS2 kontrollen

Opprinnelig skrevet av eXploSer@30.05.2004, 02.53
Playstation 2:
- for at r1 & 2 samt L 1 & 2 ikke kan presses ned, dette er et minus når GT4 kommer. (ikke noen "kjøp deg ratt og pedaler da" svar her, for dette er en kontrolldiskusjon der man sal si hvilken kontroll som er best, altså den må passe til alt)
Men på dualshock 2 går det an å trykke O, X, trekant og firkant delvis ned for å få den "ikke full gass-funksjonen". Og jeg har i alle fall aldri prøvd et bilspill hvor du bruker skulderknappene som gass? Ikke at det er den typen spill jeg spiller mest heller, da...

SHDR

Gullmedlem
GC-kontrolleren føles aller mest naturlig. Knappene er godt lagt opp, analogene føles riktige, og L/R-knappene er responsive. Eneste negative er plasseringen av Z-knappen. Jada, den funker flott når man først bruker den, men altfor ofte glemmer jeg at den er der.

Ellers synes jeg den gamle X-Box kontrolleren var helt streit, og PS2-kontrollen er jeg bare ikke spesielt glad i. Den har ikke utviklet seg siden 1994, og er bare blitt institusjonalisert. Sikkert god når du venner deg til den, men jeg klarer ikke synes den er god å holde i, og slettes ikke noe godt knappelayout.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg er ikke enig i at cubekontrollen er den beste. Knappene på cubekontrollen er usymmetrisk og det er et herk når man skal lære inn rimlig lange og heftige komboer som må times bra. Knappene blir mye vanskeligere å lære seg når det ikke er noen symmetri å gå etter. Jeg tenker først og fremst på X og Y knappene på gc kontrollen, jeg synes det er grusomt. I tillegg til alt dette så er hele kontrollen preget av billig produksjon, den er altfor lett og knappene er av suspekt kvalitet.
Xbox controller S er ganske god, den har symmetri samt gode triggerknapper og analogspaker. Jeg synes det er den beste kontrollen i alle typer spill der man bruker to analoger samtidig. D-paden er derimot litt småtvilsom synes jeg, jeg finner den litt upresis. Når det gjelder D-pad så er ps2 kontrollen utvilsomt best . Ps2 kontrollen har i tillegg lette knapper som er lett å huske posisjonen til, noe som er en fordel i slåssespill. Det som derimot suger kraftig med ps2 kontrollen er når man må ty til å bruke begge analogene, de er så dårlig at jeg vil kalle de ubrukelig. De har null presisjon og de sitter helt håpløst plassert.
Sånn oppsummert så liker jeg controller s og playstation 2 kontrollen best, cubekontrollen takler jeg rett og slett ikke. Dersom man skal spille slåssespill så bruker man ingen av de hvis man spiller ordentelig, da bruker man arcadestick av et eller annet slag.
Dette er nå min mening om saken.

-Beklager rot, ble litt mye klipping og liming her, så det kan virke veldig rotete ;)

Opprinnelig skrevet av Einride@29.05.2004, 18.14
For å få det sagt det sagt, Det er en grunn til at Playstation har hatt den samme kontrollen(grunndesignet i alle fall) i nesten ti år. Den er så bar som den går ann å få bli. Alle knappene er plasert slik at de kan nås uansett.

Den uten tvil mest sugne kontrolleren er den orginale X-BOX kontrolleren. Jeg har litt over gjennomsnittlig store hender for en 17 åring og jeg for kramper i tommelleddet(der hvor tommlen er "festet") av å bruke den for lenge.

What were they thinking?!

GC konrtollen vinner hos meg. den er bare så digg å holde i.
liker ps2 kontrollen til tekken, men syns den er litt stiv.
bra å spille halo med xbox kontrollen, men ellers liker jeg den ikke noe særlig (snakker om den gamle, har ikke prøvd S )

F

Fanta Boy

Gjest
Opprinnelig skrevet av ak74u+30.05.2004, 12.11-->
<!--QuoteBegin-Einride
@29.05.2004, 18.14
For å få det sagt det sagt, Det er en grunn til at Playstation har hatt den samme kontrollen(grunndesignet i alle fall) i nesten ti år. Den er så bar som den går ann å få bli. Alle knappene er plasert slik at de kan nås uansett.

Den uten tvil mest sugne kontrolleren er den orginale X-BOX kontrolleren. Jeg har litt over gjennomsnittlig store hender for en 17 åring og jeg for kramper i tommelleddet(der hvor tommlen er "festet") av å bruke den for lenge.

What were they thinking?!

[/b]
Its funny cause its true :ler:

Gamecube-kontrollen
Syns Gamecube-kontroller er mest behagelig å bruke, det er akkurat som om noen har gitt meg en myk kontroll som har formet seg til hendene mine for å så stivne til å passe perfekt. Noe negativt med kontrollen er at z-knappen ligger litt merkelig plassert noe som gjør at man lett kan glemme den (spilte Timesplitters 2 igår og hadde helt glemt at det var en knapp for de alternative skytefunksjonene). At d-pad'en er så knøttliten som den er er også ganske irriterende. Plusside er at knappeoppsette på den gjør at det er griselett å lære seg kontrollen, selv om de ikke akkurat er plassert symmetrisk så kan tommelen lett treffe knappene med minimal bevegelse.

Xbox-kontrollen (den svære)
Liker denne mye bedre enn Controlle S fordi denne passer bedre til mine hender. Deilige analoge stikker, bra knappeoppsett og herlige triggere gjør denne til en meget bra kontroll. Noe veldig negativt om kontrollen er det at den har et helt horribel styrekors.

Playstation 2-kontrollen
Den mest standarde kontrollen av de alle. Den beste d-paden og dobbelt sett med slulderknapper er positive ting med kontrollen. Analog-stikkene og fasongen er ikke det. Jeg finner også kontrollen ubehagelig å holde med sine "skarpe" kanter og er heller ikke noe fan av de veldig flate action-knappene.
Kjempepluss er at det virker som kontrollen ble skapt for å brukes i THPS-spillene.

Rangert:
1. GC
2. XB
3. PS2

Gamecube kontrollen er den beste. Det er den behageligste kontrollen å holde. Det som trekker ned med den er L,R og Z knappene. Z knappen er kronglete plassert og det er tungvint å bruke L og R siden de må presses så langt inn for å funke.

Ps2 kontrollen er den jeg er mest vant til. Knappene er plassert slik at det er enkelt å nå alle, men det som gjør at den er den nest beste og ikke best er fordi den ikke er like behagelig å holde i som GC-kontrollen.

Jeg har bare prøvd den store X-Box kontrollen og den er rett og slett ubehagelig å holde i på grunn av størrelsen, og knappene er veldig dårlig plassert. For meg er det helt umulig å spille spill som Tony Hawk's på X-box fordi knappeoppsettet er så dårlig. Liker bedre den originale nintendo kontrollen bedre.