Hvilket Final Fantasy-spill er best?

Ja, hvilket av FF-spillene er best?

  • Final Fantasy

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy II

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy III

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy IV

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy V

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy Mystic Quest

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy Tactics

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy VIII

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy IX

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy X

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy Tactics Advance

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy X-2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy XI

    Stemmer: 0 0,0%
  • Har ingen bestemt favoritt

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    2
#41
Ikke dra inn Ringenes Herre i dette her da, litt forskjell på en av verdens mest elskede bøker, som ble til en helt rå film-trilogi, og så til skikkelig kjipe spill, og Final Fantasy VII: Advent Children.

Du vet at det er en DVD-film, uten kino-release eller noenting? Håper ikke det kommer et spill til i det universet, med mulig unntak av en prequel, der vi følger Sephiroth. Det hadde vært sweet.

Neptun: Det er aldeles ikke slik at folk kaster seg på FFVII-vogna, men det er jo klart et av de mest populære spillene, siden det er det første etter SNES-perioden. Mange som prøvde spillene da grafikken tok seg opp, og har vært oppslukt etterpå. Og hvorfor i alle dager uttaler du deg når du ikke engang har spilt det.

X og X-2 er gode spill, men de når ikke opp mot IV, VI og VII etter min mening. VIII er jeg på vei gjennom skikkelig for første gang nå, og IX er litt i en egen klasse, siden det spilte mye på nostalgi.
 
#42
tror aldri jeg kunne blitt lei av FFVII universet. Og gledre meg sinnsykt til advent children. har sett introen til filmen, og den er bare rå.

Og det går selvfølgelig ikke an å uttale seg om et spill man ikke har spillt.
 
#43
#44
Final Fantasy VII

Ohh yeah.. Mest geniale spillet i serien, eneste av de spillene som har gitt meg en skikkelig feeling, stemningen og musikken er som å ta å føle på, det er sykt. FF7 har ikke akkurat verdens beste grafikk, men det er sehr ganz ok;o) Jeg driter tvert i om spillet har sånn "dritt" grafikk, FFVI er også ett sinnsykt spill, og det er i 2D format. nei, FF7 er og forblir best!
 
#45
Opprinnelig skrevet av CloudGal@27.03.2004, 12.50
Final Fantasy VII!
Ingen over, ingen ved siden!
Ripoff av signaturen min!
Beklager!!!

Jeg mente det seriøst ikke!
Det var en tilfeldighet! Jeg lover! :doh:


de sier at Advent Children kanskje kommer til å bli en dvd film som kun kan sees på PS2...
Det høres spesielt ut...
 
#46
hadde dette emnet vært her for 2 uker siden så hadde jeg sagt FF7... men FF spillene blir bedre og bedre etter min mening, så det må nok bli X-2
 
#47
Opprinnelig skrevet av Vampire_man@27.03.2004, 11.43
tror aldri jeg kunne blitt lei av FFVII universet. Og gledre meg sinnsykt til advent children. har sett introen til filmen, og den er bare rå.

Og det går selvfølgelig ikke an å uttale seg om et spill man ikke har spillt.
Hvor så du introen til Dvent children?
 
#48
Opprinnelig skrevet av soppe+27.03.2004, 19.53-->
<!--QuoteBegin-Vampire_man
@27.03.2004, 11.43
tror aldri jeg kunne blitt lei av FFVII universet. Og gledre meg sinnsykt til advent children. har sett introen til filmen, og den er bare rå.

Og det går selvfølgelig ikke an å uttale seg om et spill man ikke har spillt.
Hvor så du introen til Dvent children? [/b]
Her er det en del trailere!
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#49
FFIX. Jeg bare liker det best, sikkert pga. miljøene, characters og den tegneserieaktige stilen.
 
#50
Opprinnelig skrevet av Gunther+27.03.2004, 20.09-->
Opprinnelig skrevet av soppe@27.03.2004, 19.53
<!--QuoteBegin-Vampire_man
@27.03.2004, 11.43
tror aldri jeg kunne blitt lei av FFVII universet. Og gledre meg sinnsykt til advent children. har sett introen til filmen, og den er bare rå.

Og det går selvfølgelig ikke an å uttale seg om et spill man ikke har spillt.

Hvor så du introen til Dvent children?
Her er det en del trailere! [/b]
Ja, men ikke introen. Disse hadde jeg sett før, men ellers takk Gunther
 
#51
FFVII står på toppen av pallen hos meg. var det første ff spillet jeg testa og er det jeg har spilt flest ganger. blir rett og slett aldri lei. digger historien og gameplayet. materia rocks :thumbsup: har to versjoner av spillet som jeg bruker til å spille (et til back up, det eldste spillet begynner å hakke) og en uåpna original ffvii som jeg skal spare på <3
 
#52
Jah helt enig der. VII var min første kjærlighet, og mitt første spill til PS. <3 Ah det kommer alltid til å ha en spesiell plass i hjertet mitt.... synd at musikken kommer til å få en mye mindre rolle i de ny som kommer da, musikken er jo soooothing å skikkelig deilig....
 
#54
And the zealots once again rage to the top :p FFVII... :thumbsup:
 
#55
Opprinnelig skrevet av Dai'shan@02.04.2004, 17.26
synd at musikken kommer til å få en mye mindre rolle i de ny som kommer da, musikken er jo soooothing å skikkelig deilig....
Jasså?
Såvidt jeg vet har de gjenansatt Nobuo Uematsu til FFXII. Er det et tegn på nedtrapping av musikk-delen?
Det vil være utrolig tåpelig å ikke prioritere musikk høyt i et slikt spill, da det er der mye av stemningen ligger. Å fjerne stemningen fra slike spill virker for meg utenkelig.
Kunne du vise til en kilde der du har lest dette?

Kyuzo: Godt forsøk, men folka her vil uansett ikke diskutere. Vi får bare gratulere alle med å ødelegge et emne som funket ganske bra på forrige forumet.


Noen nevnte tidligere at FFVII kanskje er det beste spillet, men han/hun hadde ikke spilt det. Det er en totalt subjektiv mening som ikke kan "bevises" på noen måte. Det man derimot kan "bevise" er at spillet er mest populært ved å utlyse en verdensomfattende avstemning blant folk som har spilt gjennom alle FF-spillene og kjenner dem inn og ut. Når jeg tenker meg om, kan det bli en relativt umulig undersøkelse. Ikke lett å oppspore alle som har spilt alle spillene og faktisk kjenner til alle hemmelighetene. Selv om jeg ikke tror det er alt for mange av disse personene. Og om de hadde klart å oppspore alle, ville de ganske sikkert ikke svart FFVII. Kan tenke meg at FFVI ville ha stukket av med seieren der...
 
#56
Opprinnelig skrevet av sisamez+10.04.2004, 00.31-->
<!--QuoteBegin-Dai'shan
@02.04.2004, 17.26
synd at musikken kommer til å få en mye mindre rolle i de ny som kommer da, musikken er jo soooothing å skikkelig deilig....
Jasså?
Såvidt jeg vet har de gjenansatt Nobuo Uematsu til FFXII. Er det et tegn på nedtrapping av musikk-delen?
Det vil være utrolig tåpelig å ikke prioritere musikk høyt i et slikt spill, da det er der mye av stemningen ligger. Å fjerne stemningen fra slike spill virker for meg utenkelig.
Kunne du vise til en kilde der du har lest dette?[/b]
Joda, de har ansatt Nobuo Uematsu igjen (etter fraværet under utviklingen av Final Fantasy X-2), men vi må ta i betraktning at han bare skal stå bak én låt i seriens tolvte utgave. Denne melodien skal visstnok bli spilt under den viktigste scenen i spillet, men synd å si -- Nobuo har ikke det fulle og hele ansvaret for lydsporene denne gangen heller.
 
#58
Si meg: Har du lest innledningsinnlegget i det hele tatt?

«Prøv også å skrive en liten begrunnelse. Jeg vet at alle kan få til det hvis de vil. Skriv noe som er interessant for andre å lese, og ikke den gode gamle "spillet ruler".»

Jeg ber deg . . . -_-

Jeg beklager dypt over at jeg muligens tar meg ut som forumpoliti akkurat nå og ikke skriver et mer informativ innlegg, men tenk over saken et sekund eller to, for dette innholdet er faktisk mer informativt og interessant enn innlegget over meg -- og t.o.m. flere. Sier ikke det litt?

Jeg skal forresten endre på dette innlegget senere for å legge til en oppdatert favorittliste, samt begrunnelse.
 
#59
Jeg må si at VIII er best. I tillegg til å ha den beste historien av alle ff spilla(etter min mening i allefall) så har spillet genial musikk, sinnsykt kule karakterer, et level system som jeg synes er det beste på final fantasy ever, så er det ett eller annen med dette spillet som gjør at med en gang jeg setter meg ned med det, forsvinner jeg inn i min egen verden. Jeg kan sitte i dagesvis og bare kose meg med spillet, og etter å ha sliti med det i mange timer for og få folka mine gode nok(etter min mening, jeg har ganske høye krav) til og gjennomføre det, lengter jeg bare til og starte på nytt. Spillet er også ganske dystert noe som jeg ser på som kjempebra hvis de klarer å gjennomføre det skikkelig, å det har de gjort til de grader.

Likte ikke spillet i starten however(bare spør non existant one :p ), men når jeg til slutt gikk med på å sette meg ned med det var jeg solgt.

Det eneste som trekker ned, er noen av de dårlige side questene, og at det av og til er litt dødtid første gang u spiller det.