Hvilket Final Fantasy-spill er best?

Ja, hvilket av FF-spillene er best?

  • Final Fantasy

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy II

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy III

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy IV

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy V

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy Mystic Quest

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy Tactics

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy VIII

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy IX

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy X

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy Tactics Advance

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy X-2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Final Fantasy XI

    Stemmer: 0 0,0%
  • Har ingen bestemt favoritt

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    2

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#1
Ja, vi må ha en sånn en.

Stem på din favoritt. Prøv også å skrive en liten begrunnelse. Jeg vet at alle kan få til det hvis de vil. Skriv noe som er interresant for andre å lese, og ikke den gode gamle "spillet ruler". Det er ikke så moro å lese gang på gang. Jeg skriver et bedre svar her senere.
 
T

Taijpei

Gjest
#2
jeg stemte FFVII Synes FFX er ganske ok også jeg.. men det spillet jeg ikke klarer er 8ern den suger stein!!! æsj for ett spill det værste spillet de laga
 
#3
Jeg må vel, som de fleste, gå for Final Fantasy VII. Det er det spillet jeg har flest minneverdige stunder fra. Jeg kan fortsatt huske den første gangen jeg rundet det. Klokken var vel syv på morgenen, sommerferien 2001. Jeg hadde sittet konstant siden klokken 22:00 og spilt meg gjennom. Det er den beste følelsen jeg har hatt noen sinne, når det kommer til spill. Jeg var også så trøtt, at det bare var så vidt jeg var oppegående nok til å få med meg hele sluttsekvensen.

Men for å komme meg tilbake på sporet igjen.

Den ene grunnen til at FF VII scorer høyest er stemningen og musikken. (nå er endog all musikk i FF i særklasse). Det er ett eller annet ved stemningen i spillet som gjør det fantastisk. Den blandingen av deprimerende, mystisk, håpefull, og lengtende, som jeg finner veldig fascinerende. En annen ting er storyen, som jeg personlig finner meget innovativ, og interessant.

Spillet har også en utrolig stor replay-value. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spilt gjennom det, nå. Det begynner hvertfall å bli en god del ganger.

Taijpei: Klarer du i det hele tatt å lese skikkelig gjennom det første innlegget? <_<
 
#4
siden jeg ikke har spillt dem alle, stemte jeg "Har ingen bestemt" favoritt...
 
#5
Har ingen bestemt favoritt, men FFVII og VI er vel de jeg likte mest. Musikken, figurene, historien og kampsystemene er toppers!

Er ikke noe i veien med de andre da, jeg elsker VIII, IX, X og X-2 jeg, og de eldre også. :thumbsup:
 
#6
spillet ruler

[EDIT: Fant ut at jeg skulle skrive litt om hvilket spill jeg likte + masse annet dritt :rolleyes: ]

Mitt favoritt FF-spill er først og fremst Final Fantasy VII. (Utrolig nok)
Ikke for å følge strømmen eller noe, men FF7 er rett og slett genialt.
Er få spill jeg har hatt det så morro med som FF7, og har runda det fler ganger en jeg kommer på akkurrat nå. (Det bør nevnes at jeg har en hukommelse som en gullfisk).

Må bare legge til at jeg ikke gråt da Aeris daua. (Makes me special methinks)
Og det var fordi tøsa jeg lånte spillet av fortalte det lenge før jeg visste hva FF var, så det kom ikke akkurrat som et sjokk.

Genial story, like morsomt 4. gangen man runder det.. (nesten da) Flott musikk osv. Litt kjipt med legomenn, men det er iallefall noen fine filmsekvenser innimellom. :thumbsup:
 
C

Crizpy

Gjest
#7
Opprinnelig skrevet av Taijpei@23.03.2004, 18.45
jeg stemte FFVII   Synes FFX er ganske ok også jeg.. men det spillet jeg ikke klarer er 8ern den suger stein!!! æsj for ett spill det værste spillet de laga
Jeg stemte FFVII, og FFVIII er en av de mest geniale spille.. snuser på 1. plassen sammen med FFIX
 
#8
Stemte FFIX. Finnes helt klart spill som faktisk er bedre, men elsker det spillet, er morsomt til enhver tid, og jeg har rundet det flest ganger!
 
#10
Jeg stemte Final Fantasy VII. Det kommer på en go førsteplass med FF IX og X rett i helene. IV er også ganske bra. :thumbsup:
 
#13
Helt klart FFVII! Mitt første møte med Final Fantasy serien var på PS2 og var nr 10 i rekken. Etter og hatt en av mine bedre spille opplevleser med det... bestemte jeg meg for å ta igjen det tapte med 789.

At FF7 kan overgå FF10 selvom det er fra steinalderen iforhold, med geniale characterer og en historie jeg har aldri har opplevd maken til nesten.
 
#14
Nå har jeg kun spilt Final Fantasy X, Final Fantasy XI og Final Fantasy: Crystal Chronicles da. Og av de er det ingen tvil; Final Fantasy X er best. Har også Final Fantasy X-2 liggende, som jeg enda ikke har testa. Men tviler på at det er bedre enn Final Fantasy X.

Venter på Final Fantasy VII fra DVDBoxOffice. Men siden det er et ganske gammelt spill, og kanskje ikke det letteste spillet å få tak i, så kan det ta tid. Men jeg venter jeg. Skal ha det, og det blir vel sendt en eller annen gang (håper jeg).
 

EagleJin

Bear Necessity
#16
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@23.03.2004, 21.31
Venter på Final Fantasy VII fra DVDBoxOffice. Men siden det er et ganske gammelt spill, og kanskje ikke det letteste spillet å få tak i, så kan det ta tid.
No kidding.. Jeg har venta siden 1. januar.. :thumbdown:

Jeg stemte FFVII pga spillets geniale historie og koblingene mellom karakterene og spillets mange områder, som gjør spillet variert og spennende hver gang jeg spiller det (selv om det nærmer seg 40x er det likevel som nytt hver gang).

Musikken er også noe av det beste i spill (Nobuo er rett og slett genial!), da spesielt Aerith theme, Boss Battle og Valley of the Falling Star (Cosmo Canyon).

Jeg synes også at spillet har tidenes beste meanie, som også øker gjenspillingsverdien sammen med flere sideoppdrag (spes kampene med weapons).
 
#17
Jeg mener at FFVII er det beste spillet i serien. Først og fremst er det historien og kampsystemet som jeg synes er bra med spillet. B)
 
#18
Jaja, lovet egentlig å redigere inn post, men skriver den heller her :)
Husk også at alt jeg sier er subjektivt.

Final Fantasy IX</span>
Ooohh... Kan ikke si mer... Målløs!

Historie/Oppsett - 99%
Jeg liker historien og oppsettet i dette spillet utrolig godt. Hele atmosfæren i Final Fantasy IX er så utrolig koselig, og gir meg en god følelse hver gang jeg spiller spillet. Jeg har spilt dette spillet utrolig mange ganger og tror jeg aldri vil treffe på en historie som fenger meg slik som denne gjør. Grunnen til at jeg ikke gir historien 100% er Oeilvert. Dette stedet irriterte meg litt, nok til å trekke to prosent av karakteren. (Ja, jeg ville gitt karakteren 101% ellers, rett og slett grunnet Village of Dali)

Lyd/Musikk - 100%
Nobuo Uematsu bør få et bevis på at han er nåtidens beste komponist. Dette spillet er stappet fullt av mesterverker. Det er faktisk så bra at jeg liker absolutt alt!

Karakterer - 100%
Karakterene i FFIX er de mest spennende, søte, morsomme, rare(in a good way),you name it, så lenge det er noe bra. Jeg begynner med Vivi Ornitier, som alene er grunn til 100%, samme hvor dårlige de andre er. Vivi er en sjarmerende, niårig magiker med forbausende store krefter sammenlignet med størrelsen. Vi har også Zidane, med hans artige kommentarer, Garnet - den kjedeligste, men dog pen og snill, Steiner - litt plagsom i begynnelsen, men absolutt nødvendig for å skape litt rabalder i starten, Quina - som mange misliker, mens jeg digger skapningen, Amarant - med sin nonchalante holdning til alt mulig, Eiko - den lille nysgjerrige seksåringen, Kuja - den maskuline *host* slemmingen med ville forestillinger om at verden ikke fortjener å leve uten ham, og Freya - som leter etter sin tapte kjærlighet. Ugh for dette!

Helhetsinntrykk - <span style=\'color:#090\'>100%

=)


orker ikke skrive om FFX nå... det kommer senere. FFIX er hvertfall min favoritt.
 
#19
Hvis mine hormoner skulle talt ville jeg ha valgt FFX-2, men siden jeg stemte dette uten påvirkning av mine hromoner må jeg si som så mange andre at FF VII og VIII er best uten tvil, mens FF IX, X, og X-2 ligger litt etter. Grunne til at disse er best er lengden på spillene og at det faktisk skal en hjerne til for å klare seg igjennom de!
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#20
Final fantasy VII

Er det noe som ikke er bra med dette spillet ? Historien er megabra, den er kompleks og spekket med kule hendelser. Spillet har det mest solide karaktergalleriet jeg har sett i et spill. Alle karakterene har en god og solid historie og en egen unik personlighet, som gjør at man etterhvert føler at man blir kjent med de. Ta dette og bland det med solid grafikk (for sin tid). Grafikken er meget vakker, artistisk og fargerik. I tillegg til dette så er det en amazing karakterdesign fra Tetsuya Nomura. Nobuo Uematsu skal også ha kredit for denne tittelen for sitt så å si feilfrie soundtrack som bidrar enormt til spillets vanvittig gode stemmning.
Dette er uten tvil det beste FF spillet, og for meg personlig det beste spillet gjennom tidene. Dette er så nær 100/100 som det kommer.