Hvilket spill betydde mest for deg som liten?

#22
Her er en liste med spill som har betydd utrolig mye for meg: (spillene er sortert i rekkefølge etter når jeg opplevde dem, ikke nødvendigvis etter utgivelsesdato.)

- Super Mario Bros 3 [NES]
Det første spillet jeg spilte.

- The legend of Zelda [NES]
Det første spillet jeg personlig eide.

- Donkey Kong Country [SNES]
Mitt første SNES-spill.

- The legend of Zelda: A link to the past [SNES]
Kanskje min beste spillopplevelse noen sinne.

- Turtles IV: Turtles in time [SNES]
Utrolig moro med 2-player. Jeg var også hardbarka Turtles fan.

- Battle Toads & Double Dragon: The Ultimate Team [SNES] (er ikke helt sikker på om navnet er riktig)
Samme som Turtles, ufattelig moro med 2-player.

- Command & Conquer [PC]
Første RTS jeg spilte og et fantastisk spill på mange måter, dødsbra musikk, blant annet.

- Super Mario 64 [N64]
Jeg tror aldri jeg har blitt så imponert av et spill i hele mitt liv. Første gang jeg så det var i et bursdagselskap til en fyr jeg gikk i klasse med på barneskolen. Jeg fulgte ikke akkurat med på spillfornten på den tiden, så jeg ante ikke at det hadde kommet en ny Nintendo-konsoll da jeg så det spillet for første gang. Jeg husker enda hva jeg tenkte: "Wow, tøft. Jeg kan bevege meg i alle retninger." Grafikken var også helt vilt for meg å se. Dere kan tro jeg maste på foreldrene mine om å få en Nintendo 64 da jeg kom hjem fra det selskapet :D .

- Goldeneye 007 [N64]
Dette spillet ga meg også en viss "WOW"-opplevelse. Jeg hadde aldri sett et FPS til konsoll før, og heller aldri sett et FPS med så god grafikk. Det var dessuten uslåelig i multiplayer.

- Final Fantasy VII [PSX]
Spillet som introduserte meg for RPG-sjangeren, som forøvrig er den sjangeren jeg ser på som min favorittsjanger. Det ble nok godt over 200 timers spilling på dette spillet. Helt klart et av mine favorittspill.

- Zelda Ocarina of Time [N64]
Dette spillet imponerte meg faktisk ikke så mye da jeg fikk det, men når jeg nå i ettertid tenker tilbake, har jeg hatt utrolig mye gøy med dette spillet opp igjennom tidene.

- Pokémon Red [GB]
Ahh, jeg var hektet. Har sikkert rundet dette spillet 30+ ganger.

- Heroes of Might and Magic III [PC]
Utrolig fengslende og stemningsrikt spill som fortsatt spilles aktivt den dag i dag.

- Castlevania: Symphony of The Night [PSX]
Dette er nok det beste 2D sidescrollende spillet jeg har spilt. Dette spillet er rett og slett magisk. Det har også et av spillhistoriens beste soundtracks.

- Final Fantasy IX [PSX]
Spillet som ga meg troen på FF-serien igjen etter skuffelsen med Final Fantasy VIII. Jeg ser på nummer 9 som det beste spillet i serien, og muligens det aller beste spillet jeg noen sinne har spilt.


Det ble litt mange spill på listen min, men jeg tror ikke jeg kan la være å nevne noen av spillene. Jeg har hatt ubeskrivelig mye moro med alle disse spillene. Det er først nå jeg begynner å tenke på hvor mye denne generasjonen har sugd. Bortsett fra SSBM, har jeg ikke opplevd ett eneste spill i denne generasjonen som har gjort så sterkt inntrykk på meg som de overnevnte. Men det kan hende det er min feil. Kanskje jeg begynner å vokse fra spill? Jeg merker at jeg ikke har det så gøy med spill nå lenger som jeg hadde før. :(

Redigert: Doh, så nettopp at dette emnet heter "Hvilket spill betydde mest for deg som liten?", så da betyr ikke denne generasjonen noe uansett. Jeg føler jeg var en pjokk under hele forrige generasjon, så jeg lar de spillene stå :D
 
#23
Opprinnelig skrevet av Shigsy@25.12.2004, 09.09
- Battle Toads & Double Dragon: The Ultimate Team [SNES] (er ikke helt sikker på om navnet er riktig)
Samme som Turtles, ufattelig moro med 2-player.
Tror jeg hadde eneren eller no sånt, i hvert fall var det jeg hadde til NES (hvis spillet da har en litt dyster stemning, gameplay helt likt turtles bare litt mer variert og karakterene helt like som turtles bare uten skall).
Husker jeg ikke kom lengre en til 3. bane, da man skulle kjøre noen raketter over mange hinder, noe som utfordret reaksjonsevnen min såpass at jeg ikke orket tanken på å prøve å runne det.

Det spillet vekker mange gode minner.
 
C

Crizpy

Gjest
#24
Spillet vekker mange irriterende minner, for jeg kom aldri forbi det stedet der du skulle kjøre de motorsyklene.
 
#25
TombRaider. var en spillejunkie ca 3 år da jeg var liten jeg, ENESTE spilla jeg spilte omtrent hver dag disse åra var Tombraider(ja, det er ganske ille), helt til MGS kom å frelste meg. Tombraider II var forresten best.
 
#26
Hmm, til Nes var det nok:
Super mario bros
Super mario bros 3
Megaman 1-3
Double Dragon 2

Snes:
Megaman X
Street Fighter 2
Killer Instinct
Super Mario Kart
Super Mario world

PSX:
Street Fighter Alpha 2
Tekken
Destruction Derby
MGS

N64:
Super Mario 64
Goldeneye
Zelda: OoT
Mario Kart 64

Pc:
GTA
Carmageddon
Half-life
Starcraft
 

Alexander

frilans ufør
#28
Opprinnelig skrevet av mortec@26.12.2004, 19.14
Tombraider II var forresten best.
153968​
Jeg glemte å nevne Tomb Raider, som jeg fikk som surrogat for Resident Evil, da det hadde en del negative innvirkninger på meg. La oss bare si at 12-åringer kan bli nervøse av survival horror. Tomb Raider har noe av den mest fengslende musikken jeg noensinne har hørt i et spill. Det var noe ved det halvskumle miljøet, prestasjonsangsten jeg følte og musikken som bare klaffet helt perfekt. Ja, spillet har en del bugs, men det fortjente utvilsomt prisen for årets spill 1996. Mener jeg. Tomb Raider 2 hadde en del forbedringer, men jeg synes fortsatt eneren er bedre. Flyten i historien var uslåelig. Og jeg hadde mareritt om at jeg ble skvist av boulders. Ingen kan ta ifra meg det.

[/bevisst]
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#29
Vel, går man tilbake noen år, kommer man til den dagen da søskenbarnet mitt fikk en NES i bursdagsgave. (jeg fikk ikke min før flere måneder senere) Senere samme kveld kom et lite lass spill med bussen. Blant disse var Journey to Silius. Dette skulle vise seg å være noe helt spessielt. Vel var Kid Icarus og Super Mario Bros. gøy, men av en eller annen grunn var det noe som hevet JtS over resten.

Årene gikk, og det endte faktisk til slutt med at jeg kjøpte spillet hos søskenbarnbet mitt, og det er den dag i dag gjevnlig innom NES'en.

The Legend of Zelda var det første spille jeg noensinne rundet, så det har selvsagt også hatt betydning.

Ellers var også Nintendo World Cup en slager i alle sosiale sammenkomster, på tross av at ingen hadde en Four Score.

Mega Man II må også inn her en plass, men jeg er ikke sikker på hvor.
 
#31
hm...
det må vell ha vært noe på snes det.
donkey kong serien ble jeg veldig begeistret for.
hukser også godt Alttp. min gode gode venn hadde spillet,
men jeg var så liten så jeg bare så på (med digget det) . det var han og min bror som faktisk spilte, men det gjorde fortsatt veldig mye inntrykk på meg.

nå må jeg ikke glemme min første spillemaskin.
nemmelig en urgammel mac.
hadde en bunsj med spill som jeg satt å spilte dagen lang.
malstrøm (ambrosia sin utgave)
blobbo (utrolig tøft spill. puzzle)
og noe mere ambrosia

gameboyen spiller også stor rolle her.
var vel min første egene spillemaskin.
gidder ikke skrive om den, jeg er trøtt nå.
posten sugde, men hwo cares? (bortsett fra jesus, that is)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#32
Opprinnelig skrevet av Kaptein Geit
Nå skal jeg være jævla pirkete. Det heter Mega Man 2.
?


Men, for all del, det står "2" på den europeiske kassetten.
 
#33
Husker jeg fikk super nintendo med mario kart til 6års bursdagen min.

Da var jeg i himmelen og jeg mener det var noe av det største som har skjedd meg.
 
#36


*SMASK* :forelsket: Installerte det faktisk på nytt for noen uker siden, har ikke spilt det så mye, men gøy var det. :flau:
 
#38
Opprinnelig skrevet av Alexander+27.12.2004, 03.13-->
<!--QuoteBegin-mortec
@26.12.2004, 19.14
Tombraider II var forresten best.
153968​
Jeg glemte å nevne Tomb Raider, som jeg fikk som surrogat for Resident Evil, da det hadde en del negative innvirkninger på meg. La oss bare si at 12-åringer kan bli nervøse av survival horror. Tomb Raider har noe av den mest fengslende musikken jeg noensinne har hørt i et spill. Det var noe ved det halvskumle miljøet, prestasjonsangsten jeg følte og musikken som bare klaffet helt perfekt. Ja, spillet har en del bugs, men det fortjente utvilsomt prisen for årets spill 1996. Mener jeg. Tomb Raider 2 hadde en del forbedringer, men jeg synes fortsatt eneren er bedre. Flyten i historien var uslåelig. Og jeg hadde mareritt om at jeg ble skvist av boulders. Ingen kan ta ifra meg det.

[/bevisst]
154178​
[/b]

heh du kødder, fikk helt hjerteklapp da det kom boulders :D

Husker det var en tune som spesielt skremte vettet av meg, vi tenker sikkert på den samme :p
 
#39
Opprinnelig skrevet av Toz@27.12.2004, 01.30
Det orginale Raymanspillet er best... ingen av oppfølgerne slår det...
154243​
Husker godt at jeg sto i en kø i et kjøpesenter (Nordbyen/Larvik) og ventet på at jeg endelig kunne få spille dette vidunderlige spillet.

Hmm... må vel også nevne Heart of Darkness. Kongespill. Kjøpte det aldri, men runna CD1 mens jeg "prøvde" det på elkjøp. Det eneste som hindret meg i å runne det helt var at playstationen der hadde ikke noe memorycard i seg (en som jobbet der skaffa oss faktisk CD2).
Det var tider det, da jeg utnytta elkjøp og ikke motsatt. :D
 
#40
Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono TriggerCrono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono TriggerCrono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono TriggerCrono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Crono Trigger! Og det spillet et foresatt ganske viktig for meg! Samt mange andre spill som jeg ikke orker og nevne