Hvilket spill betydde mest for deg som liten?

#41
Mario på den store Game Boyen!


Edit: Må legge til FinalFantasyIX for det var nitt første rolle spill, men så fant jeg FFVIII og fant ut at det var kulere, og så falt jeg pladask for FFVII...HURRA!!!
 
#42
Hmm, var vel min søsters Sega (den aller første) med Alex Kid og Sonic 1/2.

Fikk til slutt også en Play Station, og da var det Wipeout demo og Crash Bandicoot som eide.

Fikk også etterhvert en Game Boy, og det spillet som har betydd uuuutrolig mye er Pokèmon Blue. Rundet det vel et par tusen ganger.

Ellers så spilte jeg en del Porsche Challenge og FFVII også.
 
#44
Snes:
Super Metroid (BETYDD MEST)
Secret of Mana (3 mest)
F-zero
Super R-type
Super Mario Bros

Playstation
X-com: Enemy unknown. (UFO DEFENCE) (2 mest)
 
#46
Første gameboy spillet mit, da jeg var 7år det var et sånt med 32 forskjellige(egentlig var det bare 12 men de hadde gitt de samma spille forskjellige navn <_< ) På data spilte jeg Age of Empire for de.t meste
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#48
Opprinnelig skrevet av Lodin@27.12.2004, 12.01
"Bop-Louie demands that you bitches play som Uforia"

Beste NES spillet ingen har hørt om.
154232​
Kanskje ikke så rart, da det heter Ufouria.


Her i særdeles godt selskap
 
M

Mako

Gjest
#49
North and south til min kjære amiga 1200. Det var vel det jeg spilte mest. Så når pcen kom win.3.11 så fikk jeg day of the tentacle og indyana jones, å da betydde de mest. Men det som har betydd mest for meg noen sinne er nok FF VII, men jeg var vel rundt 9 år da når jeg spilte det så jeg var liksom ikke helt liten.
 
#52
På Amiga:

Tiki Kiwi
Som 7-åring hadde eg ikkje PC. På den tida var det ofte Amiga som opptok tida mi, og aller mest favoritt-spelet mitt, Tiki Kiwi. Dette spelet gjekk ut på å hjelpe ein gul kylling med å finne sin kjære (som var kidnappa). Søt historie blanda med trivelig musikk (og tam action).

Indiana Jones
Det tok litt tid å få teken på dette spelet, og eg fekk aldri gode nok skills til å runne det. Dessverre. Skjønt eg var ein latterleg dårleg gamer i mine yngre dagar. Spelet var likevel fantastisk bra og gav meg mykje underhaldning den tida eg spelte det.
 
#53
Ufouria er det beste feel good spillet i verden.

Bop-Louie, Freeon-Leeon, Shades and Gil. We love you all!

Bop-Louies spesialangrep er det kuleste i historien. Jeg ler enda hver gang jeg bruker det :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Hmmm... tie mellom:
  • Megaman 2 [NES] - Kongefet musikk (den eier fortsatt), stemning til tusen (skikkelig dystopi på de senere brettene) og masse fete våpen, fiender og baner. Et perfekt plattformspill, skal jeg si dere.
  • Monkey Island I-II [PC] - Fabelaktig grafikk (trodde ikke mine egne øyne da jeg startet opp toeren), fete puzzles og bra humor. Toeren er også et av de mest atmosfæriske spillene noensinne, det skader heller ikke.
 
#55
Donkey Kong Country til SNES. Vet ikke helt hvorfor, men jeg og storebroren min elsket gameplayet. Ingen dager var fullkommne uten det.
 
#56
Super mario world og mario kart til snes var morro.

donky kong var artig det å ja, men likte ikke treern like godt som de 2 andre.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#57
Som liten var det nok det aller første Super Mario Bros.-spillet til NES. Det var det som fikk meg til å kjøpe en konsoll og bli vant til å spille spill. Hadde svært mye moro med de tre første Mario-spillene på NES, og kjøpte på omtrent samme tid en rekke drittspill på impuls til både GameBoy og NES. Hadde bl.a. et eller annet Popeye-spill til Game Boy husker jeg, og Bart Simpson til NES. Ganske elendige greier.

Da jeg begynte på ungdomsskolen var det mye Carmageddon 1 & 2 til PC, GTA til PC og GoldenEye til N64 det gikk i.

REDIGERT: Glemte Leisure Suit Larry til PC, Duke Nukem 3D og Metal Gear Solid til PS.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#58
Alle de spillene jeg spilte i mine tidligste dager som "gamer".

Første PCen ble anskaffet i 1990, da jeg var 6 år gammel, og det var da jeg begynte å spille for fullt. Da gikk det i spill som Snake, Pango, Zaxxon, Qbert, Lemmings, Sim City, California Games, Summer Games, Winter Games, Test Drive 3 også videre. Alt dette er gromspill som bringer tilbake mange gode minner.

Fra mine litt eldre dager, da jeg var rundt 10-12 år gammel, står spill som Super Mario Bros 1-3, Super Mario World, Donkey Kong Country, Super Mario Kart og Megaman 2-4 veldig sentralt.
 
#59
hadde selv ingen konsoler før xbox :flau: :( men spilte en del hos venner. Av de spillene je spilte ble jeg nok mest forelsket i lost vikings 2, som er et genialt spill. passe vanskelig, ogvariert gameplay (sånn i forhold til når det kom ut) med en fin vanskelighetskurve. Du måtte jo tenke litt for å klare det.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#60
Forresten: Jeg kom på et spill til til NES som jeg spilte veldig mye som liten. Det var et Disney-spill dominert av Onkel Skrue, tror jeg, og man måtte slåss mot bosser i alt fra Transylvania til på Mars. Helt fantastisk var det. Et av de aller beste spillene jeg har spilt. Det mest typiske var at man skulle slå disse bossene ved å hoppe rundt på stokken til Onkel Skrue ... Noen som vet hvilket spill jeg snakker om?